Ampujan perheessä on 11 lasta
Joko tämä oli täällä?
Ampujan perheessä on 11 lasta, ja mm. hometalon aiheuttamia sairauksia niin, että molemmat vanhemmat ovat tällä hetkellä kunnan tuella kotona.
Kommentit (403)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi änkeä kitisemään lehteen omista valinnoista?
...tai muuten vaan esittelemään perhettään. Miksi?
"Hei katsokaa kaikki, meillä on kahden lapsen ydinperhe ja koira, ollaan tosi onnellisia!"
Mutta jotenkin ihana Onneli-Anneli-talo. Itselläni paljon tylsää valkoista ja joskus haaveilenkin juuri sellaisesta Huvikumpu-tyylisestä talosta ja sisustuksesta. Hauskaa että jotkut toteuttaa silläkin uhalla että siihen ehkä joskus kyllästyy toisin kuin neutraalimpaan värimaailmaan ja sisustukseen.
"– Olemme Pasin kanssa molemmat pienistä suvuista. Mulle ainakin ihmiset ympärillä ovat hirmu tärkeitä, niin olen halunnut ison perheen ympärilleni, ettei mun tarvitse kokea yksinäistä hetkeä, hän jatkaa."
Kuulostaa terveeltä.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on osoitus siitä, että lapsilisät voisi lopettaa esim. neljännen lapsen jälkeen. Tekee sitten lisää lapsia vain, jos on siihen varaa. Tuskin kukaan "tarvitsee" _yhtätoista_ lasta.
Miksi sitten maksaa lapsilisää ensimmäisestäkään lapsesta? Suurimman osan aikaa kun suomalaisia on ollut olemassa, on osattu lisääntyä ilman mitään lapsilisiäkin.
Ai niin tietysti siksi, jotta sinä saisit ne kaksi haluamaasi mukulaa yhteiskunnan kustantamina.
Vierailija kirjoitti:
Siis puhutellaanko noita lapsia aina koko etunimirumpsulla, vai miksi ne on mainittu jutussa moneen kertaan?
"Oodi Nuppuliina, heti omaan huoneeseen!"
Tosi napakka nimi jonkin yhtymän pääjohtajalle.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs kummallisuus 11 lasta on? Itselläni enemmän. Oudolta kuulostaa tuo Ampujan perheen elämä!
Meillä riitti pari kg jauhelihaa/ateria. 5 litran kattila käytössä. Paistinpannu kesti vuosia (valurautaa). Pyykkiä pari konetta/pv.
Mitään muita avustuksia emme ole yhteiskunnalta saaneet, kuin lapsilisän. Itse olen lapset hoitanut ja kasvattanut. Nyt on heistä veronmaksajia, työelämässä jo 12. Eläkettä ei mulle makseta, kuin peruspohjamini, vaikka olen työssäkin käynyt jo 15v. En valita, oma valinta. :-)
Onneksi olkoon ja kiva että olet tyytyväinen etkä valita.
Sitä nuo sossutuilla elämisestä ruikuttavat eivät ymmärrä, että työelämästä kauan poissaolleille ei sitten aikanaan tarvitse maksaa likikään niin suuria työeläkkeitä. Säästöä tulee sitäkin kautta. Toisin kuin yleisesti luullaan, palkasta ei makseta omaa eläkettä johonkin henkilökohtaiseen säilöön, josta sitten otetaan kun ollaan eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Perheneuvonnan lisäksi tuo perhe tarvisi sisustusarkkitehdin apua
Jaa kyllä minusta sisustusarkkitehti olisi vasta yli kymmenennellä sijalla :D.
Tätä ketjua kun lukee niin enpä ihmettele, että suomalaiset ovat kuolemassa sukupuuttoon. Lisääntyä ei saisi, jollei ole ehdottoman varma, että kykenee hoitamaan kaikki lapsesta koituvat kulut itse. No toisaalta enpä tiedä hyötyykö maailma kaltaisestamme kateellisesta sakista paljoakaan.
Itse näen asian toisin: Lasten tekeminen ja hoitaminen on yksi perustavan tärkeä yhteiskunnan tehtävä. Jos se ei kaikkia kiinnosta, tai jos kaikki eivät siihen halustaan huolimatta pysty, on toisten urakoitava niitä penskoja sitten heidänkin edestään.
Miksi muuten juuri lapset ovat se asia, joka pitäisi pystyä kustantamaan ihan vain itse? Miksei esimerkiksi terveydenhuolto? Miksei av-mammat maksa vaikka synnytyksistään niitä kustannuksia, jotka siitä oikeasti koituu? Tai miksi yhteiskunta on maksanut teille koulutuksenne, eikös teidän olisi pitänyt itse maksaa se? Etenkin kun kaikki eivät edes työllisty opintojen päätteeksi.
Mulla ei ole mitään muuta sanottavaa aiheeseen kun nuo nimet. Siis jos lehdessä kirjoitettaisiin meidän tai teidän perheestä, niin olisiko lapset esitelty ja heistä pitkin juttua puhuttu koko ajan kaikilla etunimillä? Joona Santeri pelaa jääkiekkoa, Jani Petteri soittaa kitaraa, Elsa Annika käy jumpassa ja Eevi Tuulikki ei harrasta vielä mitään. Jani Petteri tykkää linnuista ja tunteekin kaikki pihan linnut. Eevi Tuulikki kuuntelee mielellään kun Pekkä-isä soittaa käyrätorvea. Elsa Annika aloittaa syksyllä pianon soiton.
En muista vastaavaa huomanneen muissa vastaavissa jutuissa. Olikohan vanhemmat niin ylpeitä lastensa nimistä, että niitä piti mainostaa vai toimittajako on syypää tohon älyttömyyteen.
Miksi vanhemmat eivät olleet Pasi Untamo ja Kirsi(mikälie olikaan?) Marjatta
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmillani on 12 lasta ja paistinpannuja menee 1 kahdessa vuodessa. Tai siis meni silloin kun asuimme kaikki kotona.
Meitä on 16 ja kotoba käytetään samaa valurautapannua, joka siellä on ollu jo silloin vuosikausia, ku mä muutin omilleni parikymmentä vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Olispa kiva joskus lukea suurperheestä, jossa molemmat vanhemmat käyvät töissä eivätkä saa muita yhteiskunnan tukia kuin lapsilisät.
Ne ei oo keksineet vielä haastatella meitä 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo 11 lasta ole vielä mitään. Meidän paikkakunnalla on perhe, jossa nyt 16 lasta. Äiti ollut koko ajan kotona, isällä on joku oma firma. Lestoja ja nyt ei olla Pohjanmaalla. Äitiä kun tuolla kaupassa näkee, niin aikas väsyneen näköinen tuntuu olevan. Vanhin syntynyt 1993, ja siitä sitten eteenpäin tasaisesti, nuorin taitaa olla nyt joku parivuotias. Meillä kolme lasta ja vanhin on kanssa -93 syntynyt ja aina lasten kanssa oli samalla luokalla joku lapsista tästä perheestä. Äiti lähti välillä muualle asumaan, kun oli väsynyt siihen lastentekoon, mutta palasi takaisin. Kuulemma on puhunut, että miehensä ei mitään muuta halua kuin lisää lapsia..jotenkin säälittää se vaimo. Aina kun tulee tuolla kaupassa vastaan, niin katse hakeutuu jostain kumman syystä rouvan vatsan tienoille.. Kolme piisasi meille.
No ei varmaan enää kovin monta ehdi saamaan.
No tämä äiti on nyt vähän päälle 40 v, ehtii hyvin pukata vielä ainakin 5 lasta :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olispa kiva joskus lukea suurperheestä, jossa molemmat vanhemmat käyvät töissä eivätkä saa muita yhteiskunnan tukia kuin lapsilisät.
Sellaisiakin on paljon, mutta ei niistä kirjoiteta koska jutulla ei ole viihdearvoa. Tunnen monia suurperheitä, joissa molemmat vanhemmat käyvät töissä ja elättävät itse pesueensa.
Mites kauan meinaat, että esim. 11 lapsen äiti ehtii olla työelämässä?
Ehtii tietenki jos vain viitsii. Ei kellään ole 11 lasta päivällä kotona. Isommat lapset koulussa ja pienemmät viedään hoitoon kuten muutkin tekee. Vaatiihan se voimia mutta sen nyt järjellä ymmärtää kun ison perheen hankkii.
Taisit unohtaa laskuista sen, miten pitkä aika mammalla menee äitiyslomilla ja hoitovapailla tuon pesueen kanssa.
Hoitovapaahan ei ole mitenkään pakollinen. Ja tuolla tiheydellä ne menevät päällekkäin tai limittäin, siis äitiyslomat ja hoitovapaat. Jos vaikka vuosi menisi per lapsi, niin onhan siinä vielä reilu 30 vuotta aikaa olla työelämässä, kun sopivan nuorena saa ensimmäisen lapsen.
Ihan uteliaisuudesta; missä välissä nuo pienemmät lapset on ehditty tehdä? Ja miten hedelmällisyys on palautunut noin nopeasti?
Ei mee tasan nallekarkit :)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan karmeaa joutua vaihto-oppilaaksi 11-lapsiseksin perheeseen, jolla ei meinaa rahat riittää edes omaan elämiseen. Ja vielä jonnekin hevonperseen Jokioisiin. Käy kyllä tätä vaihtaria sääliksi.
No onhan tuossa samanikäisiä kavereita. Voihan tuo tuntua eksoottiselta, ainakin erilaista! Seikkailujahan sitä vaihtarivuodesta haetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta; missä välissä nuo pienemmät lapset on ehditty tehdä? Ja miten hedelmällisyys on palautunut noin nopeasti?
Ei mee tasan nallekarkit :)
Itselleni syntyi 13 lasta 18 v:n aikana. :-)
Vierailija kirjoitti:
Ei mee tasan nallekarkit :)[/quoteEi mene tasan, mutta tässä on aloitettu aikasin ja uuni pidetty lämpöisenä koko ajan ;)
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä aterialla syödään 4-5 kiloa jauhelihaa? Hirveä määrä per henkilö, sehän on suunnilleen se määrä, mitä ihmisen pitäisi syödä viikossa.
Eikös hirven jauheliha ole kaikkein kalleinta paitsi ampujille.
Päivänkakkara, kissankello ,lumpeenkukka, kurjenmiekka,myrskytuuli, rankkasade jospa tässä olis joku sopiva seuraaville p---nuille?