Ampujan perheessä on 11 lasta
Joko tämä oli täällä?
Ampujan perheessä on 11 lasta, ja mm. hometalon aiheuttamia sairauksia niin, että molemmat vanhemmat ovat tällä hetkellä kunnan tuella kotona.
Kommentit (403)
Kovasti mietin, että mikä aivonyrjähdys on pitänyt käydä, kun noin... karseat nimiyhdistelmät on lapsille pitänyt saada :D ihme, jos eivät joudu kiusan kohteeksi
Se on helppo olla loinen tässä maassa. Sain suht hyvän duunitarjouksen, josta olis voinnut helposti kieltäytyä.
Voin mennä työkkärillevalittamaan, että alan duunia ei löydy. Mulla on jemmassa sen verran rahaa edellisestä duunista, että voisin olla ilman duunia koko loppuelämän. Voisin myös perustaa suurperheen ja saada vitusti extratukia.
Miks olla orjaduunissa kun voin vaa pelaa ja katella leffoja ja muuta nannaa ilmatteeksi. Voin leikkiä lasten kanssa vaikka päivät pitkät. Te olette syöpä. Teidän laiskuutenne on aina jonkun harteilla.
Katsoin tuon Perjantai-dokumentin Ampujista. Olipa ihana ja lämminhenkinen perhe! Lapset hyvin hoidettuja, iloisia ja onnellisia. Samoin vanhemmat. Nämä lapset tulevat pärjäämään elämässä.
pirre kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi, ettei minulla ollut varaa 2 lasta enempää ja ne on riittänyt vallan mainiosti. Sain yksinhuoltajana ollessani (olin töissä) vain lapsilisät eikä muuta avustusta. Miksi pitää puskea lapsia mielin määrin, jos niitä ei itse voi elättää? Lapseni saivat kivan lapsuuden olla kanssani ja vaikka välillä oli tiukkaa, niin menimme äidin tilipäivänä hampurilaiselle. He muistavat sen tänä päivänäkin niin onnellisena aikana. Miten kukaan työnantaja voisi tarjotakaan töitä tuollaiselle siitosämmälle? Aina paksuna ja hän hommaa sijainen. Suomessa pitäisi olla laki ettei 5 lasta enempää tarvitse per. perhe ja jos itse enempi haluaa, niin itse saavat kustantaa. Yli menevältä lapsimäärältä kaikki avustukset pois.
Aika heikkoa. Entä jos se viides onkin kaksoset? Niin luulee oma äitinikin, että antoi meille kivan lapsuuden. Totuus on jotain ihan muuta, vaikka ne huvipuistopäivät olisikin jäänyt mieleen niinä ainoina onnellisina päivinä.
No nyt niillä on muksut tuolla Tampereen työväenteatterissa mukana Perjantai -ohjelmassa... Helppo muiden veiraiden puhua, kun lapsi vänisee vieressä ja pyörii jaloissa -_-
"Mulle ainakin ihmiset ympärillä ovat hirmu tärkeitä, niin olen halunnut ison perheen ympärilleni, ettei mun tarvitse kokea yksinäistä hetkeä, hän jatkaa."
Ja sitten sanotaan, että velat ovat itsekkäitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olispa kiva joskus lukea suurperheestä, jossa molemmat vanhemmat käyvät töissä eivätkä saa muita yhteiskunnan tukia kuin lapsilisät.
Jos ensin löydettäisiin suurperhe, jossa toinen vanhemmista käy töissä..
Tuu tänne kattomaan. Naapurustossa 9-lapsi en ja 7-lapsinen perhe joiden molemmat vanhemmat käyvät töissä. Sekä perhe, jossa 10 lasta, isä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. En viitsisi tuollaisia julkisesti edes kertoa. Miten ihmiset ei tajua edes hävetä, että lapsia tehdään iso liuta ja sitten elellään yhteiskunnan tuella. Jos lapsi on sairas niin tarviiko molempien vanhempien olla kotona. Tai voisiko toinen tehdä vaikka iltatöitä (siivousta, kaupassa osa-aika työtä tms.) Tietty eihän se musiikinalan hommaa ole.
Miksi musiikkipedagogi-äidin pitäisi mennä siivoamaan tai kaupan kassalle? Eikös hänellä ole omankin alan töitä. Sama juttu ATK-insinööri-isällä. Minä käsitin niin, että saavat tukea lapsen sairauden takia, koska sen takia eivät ole tällä hetkellä töissä. Useammallakin lapsella oli jotain sairautta.
Tässä suora lainaus jutusta: "Mulla on virka Forssan kaupungilla ja Pasilla oma toiminimi, jolla hän pyörittää tällaista atk-apua. Mutta nyt, kun tilanne on tällainen, olemme molemmat joutuneet, tai saaneet, olla kotona ja saatu kunnalta tuki siihen"
Ei ehkä virkavapaalta mennä iltatöihin siivoojaksi.
Miksi molempien pitää olla kotona? Vaikeasti sairastakin lasta hoitaa yleensä vain toinen vanhempi, koska ei ole molemmilla varaa jäädä kotiin.
Jos molemmat on kotona ja saavat vielä kotiapua niin tilanteen täytyy olla aika kaoottinen. Kuitenkin on aikaa ja jaksamista näperrellä kaikkea jonninjoutavaa. Jokainen saa toki askarrella niin paljon kun tykkää, mutta ihmetyttää miksi elävät tuilla kun varmaan toinen vanhempi voisi töissä käydä.
Perheestä dokumentti Perjantai-ohjelmassa NYT.
Ilmeeni, kun katson tuota menoa: 😳😶😳
Huh huh, 'jos jokainen tekee kymmenen lasta, niin 11x 10, sehän tekee 110 lastenlasta!' Ihmeen innoissaan, jos tulisi vaikka neloset, mies ei niinkään..
En viitsi kaikkea kirjottaa, että ketjua ei poistettaisi.. joten sanon vain; perhe tienaa kotona ololla enemmän, entä vanhempien täyspäiväisellä työskentelyllä. Omaishoidontuki tuskin on tässä tapauksessa kovin suuri, joten vanhempien pienet tulot oikeuttaa muut tuet täysmääräisinä.
Minä äänestän jatkossa kokoomusta - tai ketä tahansa, joka lopettaa lapsiperheiden tukemisen kolmannen lapsen jälkeen! Jokainen olkoon jatkossa oman onnen seppä!
Mä heitän tähän vielä yhden puolen. Vaikka noilla menee paljon rahaa ruokakauppaan (mietin summia tukka pystyssä) niin he eivät oletakkaan saavansa kaikkea. Näitä perheitä on ollut paljon nyt lehdissä joille yhteiskunnan olisi pitänyt syytää lisää rahaa ja eivät mielestään saa sitä kaikkea haluamaansa. Tämä perhe kuulostaa olevan kiitollinen siitä yhteiskunnantuesta. On käytetty luovuuttakin jotta rahat riittää.
Voi *ittu mitä porukkaa. Jos ei töissä pystytä sairaan lapsen takia käymään( KUMPIKAAN)
niin miten hitossa edes ajattelevat TAAS lisääntyvänsä. Nyt jo muut maksavat heidän elämisen ja olemisen ja vielä pitäisi yksi lisäruokittava saada. Ihmisten itsekkyydellä ei ole mitään rajaa.
Sitten tälläiset ihmiset saa kaikenmaailman tuet ja on tila-autoja ja varaa tehdä saunaremppaa ja viedä kaikki lapset harrastamaan.
Miten tämä on edes mahdollista suomen sääntöviidakossa? Voiko noista tehdä jonkun kantelun?
Täällä kommentoitiin dokumentin perusteella, että "nämä lapset tulevat pärjäämään elämässä".
Tieteellisesti on havaittu, että perheiden ongelmat siirtyvät sukupolvelta toiselle. Taloudelliset ongelmat, yhteiskunnan tukijärjestelmän varassa eläminen.. maailmankuva kokonaisuudessaan. Todennäköistä on, että lapset alkavat tehtailla lapsia nuorina ja nämä 110 lastenlapsen elättäminen on meidän muiden verorahoilla kustannettua.
Erosin juuri tämän perheen ansiosta kirkosta; en tosiaankaan hyväksy, että kirkollisverollani maksetaan tämmöistä edesvastuuttomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Monet lestadiolaisperheet ovat suuresta lapsiluvusta huolimatta vain hyväksi yhteiskunnalle. Isät ovat ahkeria työssäkäyviä ja usein melko hyvin toimeentulevia miehiä. Joissain perheissä myös äidit työskentelevät mahdollisuuksien mukaisesti ja kotona ollessaan he hoitavat lapset kotoa käsin. Tekevät myös järkeviä valintoja taloudellisesti ja harvoin saavat enempää kuin "normaali tuet". Itselleni lestadiolaisperheistä on muotoutunut enimmäkseen myönteinen kuva, vaikka hieman uskonnollisuutta karsastankin.
Mikähän siinä muuten on, että näissä Ampujan ja Mäkisten kaltaisten "köyhien perheiden" lapsilla on aina vaikeita ongelmia? Ampujankin perhe homehdutti ihan itse oman talonsa - eli sairastuttivat ihan itse itsensä. Ei mielestäni poikkea yhtään muista itse aiheutetuista sairauksista. Vastuuttomia ovat! Hienoa toki, että lapset saavat harrastaa, mutta mielestäni tuo on vähän sellaista "ojasta allikkoon" -kasvatusta; eletään kuin pellossa, ei oteta taloudellista vastuuta ja opeteta itsekuria. Eipä tuo elämänhallintaa juuri opeta, joten mitä iloa lapsen harrastuksesta on, jos muuten elää jatkuvassa köyhyydessä eikä opi normaalia elämänhallintaa? Sitä, että ensin maksetaan pakolliset kulut ja sitten huvit.. ja nimenomaan, että ITSE maksetaan. Lapsia kun kannattaa hankkia vaan sen verran, että kykenee itse maksamaan lapsille kunnolliset vaatteet, harrastuksen ja toisen asteen koulutuksen. Jonkinlaista sympatiaa tunnen miestä kohtaan, joskin vastuullisena miehenä kävisi jo ott
amassa vasektomian.. vaikka salaa vaimoltaan.
Näin juuri. Suurin osa lestoista on aika hyvin koulutettuja ja isät ainakin käy töissä. Äiditkin ainakin osassa perheitä ja viimeistän sitten, kun lapset kasvaneet.
Tiedän perheen jossa on 9 lasta ja vanhemmat työssä. Tosin lapset jo aikuisia. Kaikki kävi ylioppilaaksi, kuusi suoritti yliopiston, kaksi AMK ja yksi amiksen ja yo. En tiedä saivatko yhteiskunnalta apua.
Onko joku kateellinen vanhemmille, joiden pienellä lapsella on epäilty olevan syöpä ja jota on hoidettu pienenä syöpäpotilaana? Lapsi on ollut vakavasti sairas, varman diagnoosin saaminen on ollut hankalaa. Sytostaattihoidoissa käydään tiiviillä aikataululla, esim. yksi tuttuni kävi niissä joka arkipäivä kahden kuukauden ajan kolme tuntia kerralla. Se vie toisen vanhemman ajan, etenkin kun asutaan 100 kilometrin päässä sairaalasta. Sillä aikaa jonkun pitää hoitaa loput lapset. Kummallakin vanhemmalla on ollut ihan hyvä työpaikka, toinen jopa työllistänyt itsensä yrittäjänä - ei ole keneltäkään pois! Jos äkillisen lapsen sairastumisen ajan on joutunut olemaan poissa töistä, niin eikä se ole enemmän kuin ymmärrettävää. Aika akuutti kriisi. Kai nuo töissä olisivat, jos pystyisivät. Ja kun lapsen diagnoosi ja hoitosuunnitelma varmistuu, arki helpottuu. Ihmeellisistä asioista sitä ollaankin kateellisia.
Isossa perheessä lapset oppii jo luonnostaan sosiaalisiksi ja tuossa perheessä panostetaan lapsiin. Lapsilla harrastuksia, soittaa osaa lähes kaikki lapset. Sain positiivisen kuvan.
Järkyttävää, kun dokkarissa äiti manipuloi nuorinta tytärtään sanomaan isälle, että "me tahdotaan vauva". Lisäksi saman neljävuotiaan kanssa katsotaan vauvanvaatteita Prismassa mutta "vielä ei voida ostaa kun ei tiedä tuleeko tyttö vai poika".
Teillä on YKSITOISTA lasta tehtynä tähän toivottomaan maailmaan, eikö se todella riitä?!?