Mies sanoo, että kiehuvaa vettä ei saa kaataa viemäriin koska putket hajoo
Itse kaadan aina kiehuvan veden viemäriin koska ajattelen että se avaa putkia. Onko täällä joku joka tietää asiasta? Voiko vanhat putket mennä rikki? Voiko uudet muoviosat mennä rikki?
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
file:///C:/Users/anu.D4/Downloads/37701_Kiinteistoviemari_kasikirja_02_2015.pdf
Jatkuvakäyttö 85°c, hetkellinen 100°c.
PP sulamislämpötila on jotain 160°c.
Kattilallinen kiehuvaa vettä ei niitä putkia ehdi liikaa kuumentaa. Vesi jäähtyy jo altaaseen kaatasessa ja hulahtaa viemäristä hetkessä läpi, eivätkä putket ehdi haitallisesti kuumentua.
Eri asia olisi, jos tunti- ja vuorokausikaupalla jotenkin ajaisi jatkuvasti putkista läpi kiehuvaa vettä, mutta sehän ei olisi käytännössä mahdollistakaan.
Vierailija kirjoitti:
file:///C:/Users/anu.D4/Downloads/37701_Kiinteistoviemari_kasikirja_02_2015.pdf
Jatkuvakäyttö 85°c, hetkellinen 100°c.
PP sulamislämpötila on jotain 160°c.
Eipä auta nuo numerot, jos on betoniviemäreitä jäljellä.
Mä kaadan kuumaa vettä. Mutta laitan hanasta tulemaan kylmää vettä. Ei mene putket pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kaadan aina kiehuvan veden viemäriin koska ajattelen että se avaa putkia. Onko täällä joku joka tietää asiasta? Voiko vanhat putket mennä rikki? Voiko uudet muoviosat mennä rikki?
Kun putket kestää hanakuuman veden kestää ne kiehuvankin.Äkkiähän se solahtaa läpi.
Älä keksi omiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiehuvaa vettä ei saisi kaataa suoraan viemäriin. Kaada se vaikka vessanpönttöön jos muuten et saa vesiä minnekkään.
Vessanpönttöön ei missään tapauksessa saa kaataa kiehuvaa vettä.
PÖNTTÖ HALKEAA.
Ei halkea. Mutta putket voi haljeta.
Kannattaisiko laittaa altaaseen tulppa kun kaataa kuumaa vettä. Tietty se saattaa hieman roiskua ja vaarana on palaminen. Siinä voisi sitten hieman jäähtyä.
Olen aina kaatanut esim perunoista tai pastasta kiehuvan veden suoraan viemäriin. Tosin olen ajatellut, onko se ok.
Kyllä meille LVI-asentaja antoi ohjeen ettei kiehuvaa saisi kaataa suoraan, ajan myötä haurastuttaa muoviputkia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi kaataa keittiön viemäriin kuumaa vettä kattilallisen. Eihän se vesi edes jää paikalleen vaan jatkaa matkaa ja jäähtyy.
Jos tässä olisi joku ongelma niin olisi tullut esiin, vaan ei ole koskaan tullut.
Ei todellakaan saa. Miksi trollailet täällä?
Kun putkien käyttöohjeet sen kieltää ja taloyhtiön säännöt niin miksi trollailet?
Jos putket eivät kestäisi kiehuvaa vettä niin silloin kiehuva vesi olisi kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko laittaa altaaseen tulppa kun kaataa kuumaa vettä. Tietty se saattaa hieman roiskua ja vaarana on palaminen. Siinä voisi sitten hieman jäähtyä.
Olen aina kaatanut esim perunoista tai pastasta kiehuvan veden suoraan viemäriin. Tosin olen ajatellut, onko se ok.
Paras olisi jos laittaisit sinne altaaseen kylmää vettä. Näin ollen kun kaadat sitä vettä sinne niin se jäähtyy nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun putket kestää hanakuuman veden kestää ne kiehuvankin.Äkkiähän se solahtaa läpi.
Kuuma hanavesi on yleensä n. 60-asteista, aika iso ero kiehuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin mies kaataa veden kiehuvista perunoista, esim.?
Kyllä ajattelen samoin kuin ap, että avaa putkia ja puhdistaa.
Avaa hanan ja päästää kylmää vettä samaan aikaan kun kaataa veden perunoista. ap
Juuri näin meilläkin tehdään.
Juu, minäkin juoksutan aina kylmää vettä samalla. Luulin että kaikki tekee noin? Koulun kotitalouskirjassakin oli ohje.
Vierailija kirjoitti:
Jos putket eivät kestäisi kiehuvaa vettä niin silloin kiehuva vesi olisi kielletty.
Miten voi kieltää kiehuvan veden?
Asutteko jossain ennen sotia valmistetussa hökkelissä, jossa ei ole tehty putkiremonttia abaut ikinä? Silloin kannattaa olla varovainen. Jos asutte jossain vähän modernimmammassa tönössä, niin surutta vaan kiehuvat vedet rööristä sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiehuvaa vettä ei saisi kaataa suoraan viemäriin. Kaada se vaikka vessanpönttöön jos muuten et saa vesiä minnekkään.
Vessanpönttöön ei missään tapauksessa saa kaataa kiehuvaa vettä.
PÖNTTÖ HALKEAA.
Ei halkea. Mutta putket voi haljeta.
Miten se posliinipönttö voisi haljeta? Kestäähän posliinimukitkin kiehuvaa vettä :D
Teillä on siellä viemärissä niin paksu rasva-mönjäkerros että viemäriputki ei ehdi edes lämmitä kunnolla. (kiroo oman köökkinsä hajulukkoa)
Putkissa ei ilmene ongelmaa mutta ne kumitiivisteet haurastuu ja hajoaa kuumalla vedellä
Mies
Asun vanhassa talossa, jossa keittiön röörit pyrkivät tukkeutumaan. Putkimies kehotti minua silloin tällöin keittämään vettä ja kaatamaan tiskialtaaseen, jotta putket eivät tukkeutuisi astioiden rasvasta, jota sinne väkisinkin menee. Ja aina olen muutenkin kaatanut kuumat vedet kattilasta suoraan tiskialtaaseen ihan joka paikassa, missä olen asunut. Koskaan eivät ole putket hajonneet. Olen elänyt ilmeisen vaarallisesti jo kymmeniä vuosia xD
Höpö höpö
Kukaan mies ei tee kuten esität.