Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihminen joka ei pidä talvesta on vieraantunut luonnosta (talvesta SAA energiaa)

Näin saat talvesta energiaa ja jaksamista
25.01.2017 |

En voi kuin ihmetellä sitä miten niin monet nykyihmiset eivät (muodin vuoksi?) sano pitävänsä Suomen talvesta. Talvihan on tunnetusti Suomessa mitä upeinta aikaa - ihmiset ympäri maailman tulevat pitkienkin matkojen takaa katsomaan Pohjolan upeaa talvea. Talvesta vain pitää nauttia eikä se ole vaikeaa, koska turistitkin osaavat niin tehdä!

Työpäivän jälkeen on ihana käyskennellä koiran kanssa auringonlaskun punaamassa puuterilumen peittämässä metsässä. Ihastella sinistä hetkeä ja katsella nuotiosta tähtitaivaalle nousevia kipinöitä. Kuulla metsän sydäntalven täydellinen hiljaisuus. Juoda kuppi kuumaa revontulien värittäessä taivaan mitä kirkkaimpiin väreihin.

Ja mikä onkaan ihanampi tunne, kun mennä parituntisen ulkoilun jälkeen kuumaan saunaan ja käydä sieltä avannossa, jonka reunoilla on kynttilöitä. :) Tämän jälkeen on kiva lämmitellä vielä tuvassa takkatulen ääressä ja sitten syödä kunnon annos ruokaa. Eikä ole yllätys, että sitten on helppo saada oikeat maalaisunet ja herätä aamuun virkeänä.

Oleellinen osa talvea on myös joulun ihana tunnelma tulineen ja ruokineen. Kerätkää tekin talvesta energiaa!

Olisipa talvi aina! :)

On se ihmeellistä, jos joku sanoo itseään suomalaiseksi, mutta ei kuitenkaan tykkää tällaisesta. :O

Kommentit (2248)

Vierailija
941/2248 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää 5 kuukautta ja tuntureille tulee lumi. :)

Vierailija
942/2248 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihuuuuuu!!! Päivä lyhenee jo. Talvi alkaa lähestymään. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/2248 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen malliin ilmasto kylmenee että Suomessa on kohta talvi vuoden ympäri...

Jos muistatte yöpakkaset alkoivat viimeksi jo viime vuoden Elokuussa 2021 ja nyt on ollut siitä lähtien melkein vuoden ympäri kylmää... pian alkavat siis jo yöpakkaset uudelleen... :)

Ei tarkene Elokapinakaan enää kapinoida Suomessa... ;)

Vierailija
944/2248 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin nautin talvesta, oispa koko maailmassa tammikuu ympäri vuoden ja kaikki meretkin pohjaan asti jäässä 24/7. Just tos päikkäreitten ja temppisten jälkeen hain nepsyilevän snapsi-lapseni synnäriltä ja laitoin hänet syöttikseen katsomaan netfliksistä animaanisia ja nauttimaan Nestlen kornfleiksejä ja pannaria  glukoosi-fruktoosi-hillon kera. Itse poslasin simpukkani ja kävin ottamassa siihen söpsyn setankaarenvärisen rämemajava-tatskan, koska niin ihquu ett ei voi ku hihkuu& tasa-arvon. Sitten vedin varastosta ulkonurtsille avopakastimeni, levitin pohjalle sanninsinisen tekonurtsin, pistin litran aukkari-rasvaa päästä varpaaseen poslatulle, romuraudotetulle ja tatskatulle 130-kiloiselle ja 150-senttiselle keholleni ja asetuin aringonpaahteeseen päivis-varjon alle ilmis-pumpun vilvoittavaan tuiverrukseen, siis sinne avopakastimeni pohjalle ja rupesin nauttimaan kesästä katsellen samalla vanhoja nauhisteltuja huvila ett huusseja taulupuhelimeltani

Vierailija
945/2248 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jihuuuuuu!!! Päivä lyhenee jo. Talvi alkaa lähestymään. :D

Lähestyä!"

Vierailija
946/2248 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään syksystä ja talvesta. Onneksi syksy alksa pian.

Vierailija
947/2248 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vuoden parasta aikaa on kevät ja alkukesä. Syksy ja talvi on pakko kestää, kun Suomessa ollaan. Kummastakaan en kyllä tykkää.

Vierailija
948/2248 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvauksesi Suomen talvesta on ehkä hieman romantisoitu.

Oikeasti talvi on monesti sitä, että pitää harmaassa aamussa kulkea liukkaita ja lumisia katuja eteenpäin, välttäen ohi ajavien autojen renkaista lentävää loskaa. Töihin on kiire, huivi jäi metroon ja kylmä tuuli tunkeutuu kaula-aukosta sisään ja varpaatkin on märät ja kohmeessa. Haluaisi mennä takaisin kotiin lämpimään suihkuun, kääriytyä kylpytakkiin ja juoda kahvia netin ääressä puolillepäivin.

Nimenomaan tässä vieraannuttu luonnosta. Sään mukainen pukeutuminen ja ajankäytönhallinta!

Vierailija
949/2248 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kasvanut ulos suomalaisuudesta jo vuosia sitten, ehkä 10 v sitten havahduin että en enää tänne halua talveksi, kesä on vielä ihan ok aikaa mut...ja nyt jälleen pääsen onneksi pois talveksi,takaisin ensi kesäksi. Todella suomalainen pärjää täällä,täytyy olla yhtä kylmä sisältä,jäätävä puhdasverinen suomalainen jossa veri virtaa kylmänä ja sinisenä.

Pidän itseänä onnekkaana että tiedän paremmasta. Suurin osa ei, ja luulevat tämän olevan jotain mikä on parasta kun ei ole mitään mihin verrata. Itselleni tulee ihan fyysisesti jo kipeä olo kylmyydestä ja synkkyydestä,masennus,ahdistus...ja siis ylinpäätänsä tekee mieli hukuttautua alkoon tai..ammeeseen. Olen niin kiitollinen että se jokin toinen kolahti minulle ja tajusin ajoissa lähteä sieltä, ei kaikille tapahdu näin, eikä tarvitsekaan. Tsemppiä vaan kaikille tulevaan talveen hahahahahahahahaha. Tarvitsette sitä.

Vierailija
950/2248 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martti Afrikasta kirjoitti:

Itse olen kasvanut ulos suomalaisuudesta jo vuosia sitten, ehkä 10 v sitten havahduin että en enää tänne halua talveksi, kesä on vielä ihan ok aikaa mut...ja nyt jälleen pääsen onneksi pois talveksi,takaisin ensi kesäksi. Todella suomalainen pärjää täällä,täytyy olla yhtä kylmä sisältä,jäätävä puhdasverinen suomalainen jossa veri virtaa kylmänä ja sinisenä.

Pidän itseänä onnekkaana että tiedän paremmasta. Suurin osa ei, ja luulevat tämän olevan jotain mikä on parasta kun ei ole mitään mihin verrata. Itselleni tulee ihan fyysisesti jo kipeä olo kylmyydestä ja synkkyydestä,masennus,ahdistus...ja siis ylinpäätänsä tekee mieli hukuttautua alkoon tai..ammeeseen. Olen niin kiitollinen että se jokin toinen kolahti minulle ja tajusin ajoissa lähteä sieltä, ei kaikille tapahdu näin, eikä tarvitsekaan. Tsemppiä vaan kaikille tulevaan talveen hahahahahahahahaha. Tarvitsette sitä.

Sulla ei sitten ymmärrys riitä, että ihmisiä on erilaisia. Toiset (kuten minä) odottaa ja rakastaa talvea.

Vierailija
951/2248 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on trooppinen laji. On kaikkea muuta kuin luonnollista elää kylmässä ja pimeässä pohjolassa.

Vierailija
952/2248 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on trooppinen laji. On kaikkea muuta kuin luonnollista elää kylmässä ja pimeässä pohjolassa.

Varsinainen evoluutiobiologi!

Vierailija
953/2248 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin talvesta, jos en palelisi. Kyse ei ole pukeutumisesta, se on kunnossa.

Siitäkin huolimatta palelen. Vähintäänkin naamasta, sormista ja jaloista. Vasta kun on yli 24 astetta ei enää ole kylmä.

Talvella luonto on todella kaunis, jos on vain lunta maassa.

Mutta enemmän nautin 29 asteen lämmöstä kuin pakkasesta.

Talvisin olen tosi passiivinen ja vain sisällä. Lisäksi talvikautena ulos pääsee lähinnä vain pimeän aikaan, mikä väsyttää entisestään.

Vierailija
954/2248 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi on masentavaa aikaa, tulee enimmäkseen oltua sisällä koska ei huvita lähteä mihinkään.

En pidä kylmästä, pimeästä, lumesta, joulusta, mistään talviurheilulajista. Autoilu on hankalaa, kaikki jäässä ja parkkipaikat vähissä jos on luminen talvi.

Tai sitten on pelkkää kuraa ja loskaa.

Koiraa on ulkoilutettava ja siinä on kaikki mitä viitsii ulkona olla.

Onneksi talvella pääsee lomalla ulkomaille ja lämpimään maahan, pois täältä tylsyydestä.

Vierailija
955/2248 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvi on masentavaa aikaa, tulee enimmäkseen oltua sisällä koska ei huvita lähteä mihinkään.

En pidä kylmästä, pimeästä, lumesta, joulusta, mistään talviurheilulajista. Autoilu on hankalaa, kaikki jäässä ja parkkipaikat vähissä jos on luminen talvi.

Tai sitten on pelkkää kuraa ja loskaa.

Koiraa on ulkoilutettava ja siinä on kaikki mitä viitsii ulkona olla.

Onneksi talvella pääsee lomalla ulkomaille ja lämpimään maahan, pois täältä tylsyydestä.

Onpa sulla köyhä elämä!!!

Vierailija
956/2248 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on idio*tti ja talvi on prseestä.

Vierailija
957/2248 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy ja talvi on parasta. <3

Vierailija
958/2248 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä hyvin voisi sanoa, että: Ihminen joka ei pidä kesästä on vieraantunut luonnosta (kesästä SAA energiaa).

Tosin tuo lause on samanlaista potaskaa kuin otsikkokin. Toiset pitävät kesästä ja toiset talvesta, jotkut molemmista. Jokainen saa pitää mieltymyksensä, eikä sitä muiden mielipiteet muuta.

Vierailija
959/2248 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisin talvesta, jos en palelisi. Kyse ei ole pukeutumisesta, se on kunnossa.

Siitäkin huolimatta palelen. Vähintäänkin naamasta, sormista ja jaloista. Vasta kun on yli 24 astetta ei enää ole kylmä.

Talvella luonto on todella kaunis, jos on vain lunta maassa.

Mutta enemmän nautin 29 asteen lämmöstä kuin pakkasesta.

Talvisin olen tosi passiivinen ja vain sisällä. Lisäksi talvikautena ulos pääsee lähinnä vain pimeän aikaan, mikä väsyttää entisestään.

Ihan sama juttu! Ihanaa kun joku kirjoitti tämän koska tuntuu välillä että kukaan ei ymmärrä. Mulla on talvisin aina ihan pysyvä kylmyys mikä helpottuu vain hetkiksi kerrallaan, avannossa ja saunassa juuri. Etenkin käsien kylmyydestä kärsin. Tällä hetkellä kädet ja varpaat ovat ihan lämpimät vaikka ulkolämpötila näyttää vain 18, sisälämpötila 22.7. Talvisin mun kädet on syys-toukokuu kylmät ja kalseat aina vaikka on tuplasormikkaat jo syyskuussa käytössä ja vaikka huonesisälämpötila olis 24 niin silti krooninen ongelma. Kymmenen astetta on ulkolämpötilaraja josta pienimuotoinen kuolema alkaa joka vuosi, mukavuus alkaa +22 ylöspäin.

Vierailija
960/2248 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka eivät tajua, miksi joku ei pidä talvesta, voivat kaivaa polkupyörän esiin ja ajaa sillä yhden talven joka päivä, joka paikkaan: töihin, kauppaan... mihin ikinä tarvitsee mennä tai haluaa mennä, niin aina ottaa polkupyörän kulkupeliksi. Johan alkaa selviämään, miksi jotkut ei niin talvesta välitä.

t. autoton

ps. Eikä niillä joukkoliikennevälineilläkään pikkupaikkakunnilla pääse esim. työpaikalle ja muualle. Vain Helsingissä ja isoissa kaupungeissa on hyvät kulkuyhteydet.