Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kohtuullista vaatia työtöntä matkustamaan 25km hakemaan sairaslomatodistusta?

Vierailija
24.01.2017 |

Kyläämme uudistettiin niin, ettei täältä saa enää lääkäripalveluja. Hoitaja on paikalla joka päivä mutta sinne ei saa aikoja, ajat on varattu etukäteen tai sitten oelt se jonon viimeinen. Ei auta vaikka soittaisit heti. Käyn työttömille tarkoitetussa kuntouttavassa työtoiminnassa niin sanotulla pajalla ja kuntamme(joka siis on "työnantajamme) vaatii sairaslomatodistuksen vaikka on itse ajanut asiat tähän kuntoon. Onko tällainen mielestäsi kohtuullista? Sanottakoon vielä että julkiset eivät kulje puolen päivän aikaan ollenkaan ja illalla viimeinen vuoro tänne peräkylälle tulee klo.18.00. Ja sanottakoon vielä sekin, että maksaja eli KELA ei vaadi s.todistusta ensimmäiseltä kolmelta päivältä ainoastaan kunta.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten meinasit sen saikkulapun sen jälkeen hommata, jos työllistyt? Ihan sama tilanne, jos samaisella kylällä meinaat asua..

Ajattelin ostaa auton, koska silloin saan palkkaa. Nyt en saa työnantajaltani mitään. ap

Vierailija
22/52 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ymmärrän että työssäkäyvät käyvät omalla työpaikkalääkärillään, sehän on selvä. Mutta entäs työttömät? Meillä ei ole mitään terveyspalveluita ja silti meidät pakotetaan karenssin uhalla hakemaan todistus toiselta paikkakunnalta. Kuinka monen työnantaja on terveyspalvelut ajanut ahtaalle? Ja edeleenkään se palkan maksaja (työmarkkinatuen), eli KELA ei vaadi sairaslomatodistusta. ap

On minunkin työpaikkalääkäri toisella paikkakunnalla. Vaikka om tk ois naapurissa. En ymmärrä miten tämä työttömyys liittyy tähä.

Sinä saat työstäsi palkkaa, minä en. Lisäksi tämä niin sanottu "työn"antajani eli kunta ei edes maksa minulle mitään. Kilkuttaako kellot? ap

Miten ihmeessä tämä liittyy konkreettiseen asiaan eli siihen, että kipeänä joutuu lähtemään hakemaan saikkulappua kauempaa? Aivan sama tilanne maksetaan palkkaa tai ei, ihan yhtä epämukavaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis sinähän sanoit sen jo tuossa alussa. Lähiterveyskeskus on auki, mutta et vain jaksa jonottaa. Eli siinäpä se. Ei sun tarvii matkata linja-autolla.

Ei täällä ole päivystystä, sinne hoitajalle täytyy varata aika, jota ei saa koska ajat ovat täynnä. ap

Mitäpä jos nyt iha soittaisit eka sille hoitsulle? Siltä kyllä liikenee 10minuuttia sun saikkutodistuksen naputteluun. Joo onha se kurjaa lähtee hakee kipeenä todistuksia mutta kyllä kuule iha työssäkäyvätkin joutuu joissakin työpaikoissa ekasta päivästä jo todistuksen hakemaan. Vaikka oksutaudissa.

Sitähän tuossa kirjoitin ettei aikaa saa vaikka soittasit heti, koska ajat on varattuna koko ajan. Tänään soitin kipeän lapsen takia ja minulle soitettiin takaisin ja sanottiin että huomiselle löytyy aika. Sitten sanottiin, että eikun eipäs löydykään, olen pahoillani. Eli en saanut aikaa edes seuraavalle päivälle! Tässä tapauksessa työnantaja on ajanut täältä kylältä tarkoituksella palvelut pois.  ap

Työterveyshuolto koskee vain sinua, ei siellä sairasta lasta voi hoidattaa!! Kuntouttava työtoiminta on juuri tätä varten; työttömiä kuntoutetaan työelämään, jossa joutuu hoitamaan esimerkiksi tämmöisiä asioita..

Kuntouttava työtoiminta ei olevajaakuntoisille. Se on työttömien säilöntäpaikka jonka kunta joutuu sakon uhalla järjestämään kaikille pitkäaikaistyöttömille. Kuntoutuksella ei ole mitään tekemistä näiden paikkojen kanssa. Sitten kun jäät itse työttömäksi niin ymmärrät mitä tarkoitan. ap

Vierailija
24/52 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis sinähän sanoit sen jo tuossa alussa. Lähiterveyskeskus on auki, mutta et vain jaksa jonottaa. Eli siinäpä se. Ei sun tarvii matkata linja-autolla.

Ei täällä ole päivystystä, sinne hoitajalle täytyy varata aika, jota ei saa koska ajat ovat täynnä. ap

Mitäpä jos nyt iha soittaisit eka sille hoitsulle? Siltä kyllä liikenee 10minuuttia sun saikkutodistuksen naputteluun. Joo onha se kurjaa lähtee hakee kipeenä todistuksia mutta kyllä kuule iha työssäkäyvätkin joutuu joissakin työpaikoissa ekasta päivästä jo todistuksen hakemaan. Vaikka oksutaudissa.

Sitähän tuossa kirjoitin ettei aikaa saa vaikka soittasit heti, koska ajat on varattuna koko ajan. Tänään soitin kipeän lapsen takia ja minulle soitettiin takaisin ja sanottiin että huomiselle löytyy aika. Sitten sanottiin, että eikun eipäs löydykään, olen pahoillani. Eli en saanut aikaa edes seuraavalle päivälle! Tässä tapauksessa työnantaja on ajanut täältä kylältä tarkoituksella palvelut pois.  ap

Työterveyshuolto koskee vain sinua, ei siellä sairasta lasta voi hoidattaa!! Kuntouttava työtoiminta on juuri tätä varten; työttömiä kuntoutetaan työelämään, jossa joutuu hoitamaan esimerkiksi tämmöisiä asioita..

Kuntouttava työtoiminta ei olevajaakuntoisille. Se on työttömien säilöntäpaikka jonka kunta joutuu sakon uhalla järjestämään kaikille pitkäaikaistyöttömille. Kuntoutuksella ei ole mitään tekemistä näiden paikkojen kanssa. Sitten kun jäät itse työttömäksi niin ymmärrät mitä tarkoitan. ap

Juuh elikkäs ymmärrän ainakin hakea aen saikkulapun hehe

Vierailija
25/52 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ymmärrän että työssäkäyvät käyvät omalla työpaikkalääkärillään, sehän on selvä. Mutta entäs työttömät? Meillä ei ole mitään terveyspalveluita ja silti meidät pakotetaan karenssin uhalla hakemaan todistus toiselta paikkakunnalta. Kuinka monen työnantaja on terveyspalvelut ajanut ahtaalle? Ja edeleenkään se palkan maksaja (työmarkkinatuen), eli KELA ei vaadi sairaslomatodistusta. ap

On minunkin työpaikkalääkäri toisella paikkakunnalla. Vaikka om tk ois naapurissa. En ymmärrä miten tämä työttömyys liittyy tähä.

Sinä saat työstäsi palkkaa, minä en. Lisäksi tämä niin sanottu "työn"antajani eli kunta ei edes maksa minulle mitään. Kilkuttaako kellot? ap

Veikkaan kyllä että sun tuet ja mun minimipalkka on aika samaa luokkaa. Aika selitettelyltä vaa nuo sun puolustelut kuulostaa. Nyt vaa reippaasti hakemaan se todistus. Vaikkei sulla olekkaa tätä työnantajaa mitä korostat niin sitä suuremmalla syyllä voit hakea sen todistuksen. Tiedät varmaan kuka maksaa sun tuet :)

Minulla on työnantaja, oma kuntani mutta kunta ei maksa minulle mitään ja siltikin vaatii tuon todistuksen. Eikö ole jännä juttu? En usko että mun tuet on samaa luokkaa kuin sinun palkkasi. ap

Vierailija
26/52 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on lapsen sairaus, niin neuvolasta kirjoittavat saikkua 3 päivää vaikka lasta ei sinne vie. Tai niin ainakin meillä päin.

Vierailija
27/52 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Helsingissä, keskustassa, ja työpaikka lähellä, kuten myös terveydenhuollon palvelut lähellä.

Minusta ap tilanne on kohtuuton.

Ihan sama mitä täällä kirjoittaa, aloittaja lynkataan ja varsinkin jos on työtön.

Olen tosi ihmeissäni , miten ilkeää porukkaa täällä on.

Nyt irvailette toisen asuinpaikan valinnalla ja autottomuudella! ?

Maalla ei saisi sairastaa, tehdä lapsia jne niinkö todella ajattelette? ?

Vierailija
28/52 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei sinulle maksettakkaan palkkaa se ei tarkoita sitä että kotiin voisi jäädä sairastamaan ilman saikkutodistusta. Ja periaattessa sinulle maksetut tuet ovat sinun palkkasi.

Ja moni ihminen tienaa lähes saman verran huonopalkkaisessa työssä kuin mitä sinä saat tukia. Tuohan on surullinen fakta.

Mikä sinua nyt niin kismittää. Etkai nyt karenssia halua? Tottakai pitää olla saikkutodistus jos sitä vaaditaan.

Vierailija
29/52 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun Helsingissä, keskustassa, ja työpaikka lähellä, kuten myös terveydenhuollon palvelut lähellä.

Minusta ap tilanne on kohtuuton.

Ihan sama mitä täällä kirjoittaa, aloittaja lynkataan ja varsinkin jos on työtön.

Olen tosi ihmeissäni , miten ilkeää porukkaa täällä on.

Nyt irvailette toisen asuinpaikan valinnalla ja autottomuudella! ?

Maalla ei saisi sairastaa, tehdä lapsia jne niinkö todella ajattelette? ?

Noiden lomasa on myös kerrottu että kyllä monet muutkin joutuu saikkutodistukset hakemaan kauempaakin. Ap kokee että kun palkkaa ei makseta niin ei mitää todistuksiakaa tarvitse. Ku on nii kaukana.

Vierailija
30/52 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennän vielä kerran. Minun "palkanmaksajani" on KELA, joka ei vaadi todistusta ensimmäiseltä kolmelta päivältä. Pysyttekö kärryillä? Todistuksen vaatii niinsanottu "työnantajani" joka on tämän lääkäripalveluiden poistamisen kylältä aiheuttanut. Että nämäkin ovat valintoja, joista voitasiin päättää toisin jos olisi halua. ap

Vierailija
31/52 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-"Työnantajasi" voi silti aiheuttaa sinulle karenssin

-kun minä olin työtön ja joku sanoi karenssi, olisin juossut varmaan alasti kylän ympäri jos olisivat vaatineet.

-sinun näkökulmasta ehkä "työnantajasi" onkin syypää kaikkeen. Mutta mitä se muuttaa. Kyllä minunkin pomo on sovinisti ja mulkku mutta teen silti kuten hän tahtoo.

Vierailija
32/52 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohtuullista minusta.

Vierailija
33/52 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 km terveyskeskukseen. Meidän terveydenhoitaja kirjoittaa saikkupaperin ja postittaa sen kotiin. Ei tarvitse ajella sairaan lapsen kanssa.

Vierailija
34/52 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-kun minä olin työtön ja joku sanoi karenssi, olisin juossut varmaan alasti kylän ympäri jos olisivat vaatineet.

-sinun näkökulmasta ehkä "työnantajasi" onkin syypää kaikkeen. Mutta mitä se muuttaa. Kyllä minunkin pomo on sovinisti ja mulkku mutta teen silti kuten hän tahtoo.

No katsotaan miten näm' menevät. Olen nyt jo ollut 4 päivää yhteensä pois ilman todistusta tässä muutaman kk aikana. Eilen sosiaaliohjaaja sanoi ettei tarvitse hakea todistusta kun näkivät kipeän lapseni. Ehkä tällainen kivikautinen, kankea systeemi kaatuu omann mahdottomuuteensa. ap

Vierailija
35/52 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40 km terveyskeskukseen. Meidän terveydenhoitaja kirjoittaa saikkupaperin ja postittaa sen kotiin. Ei tarvitse ajella sairaan lapsen kanssa.

Ihanaa olisi sellainen skype-hoitsu! Teillä on hyvä systeemi. ap

Vierailija
36/52 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katsotaan miten näm' menevät. Olen nyt jo ollut 4 päivää yhteensä pois ilman todistusta tässä muutaman kk aikana. Eilen sosiaaliohjaaja sanoi ettei tarvitse hakea todistusta kun näkivät kipeän lapseni. Ehkä tällainen kivikautinen, kankea systeemi kaatuu omann mahdottomuuteensa. ap

Siis missä näki? Herrajumala etkai vienyt sinne ihme koulutukseesi sairasta lastasi! Samalla oisit vienyt lapsesi lääkäriin!

Vierailija
37/52 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten meinasit sen saikkulapun sen jälkeen hommata, jos työllistyt? Ihan sama tilanne, jos samaisella kylällä meinaat asua..

Ajattelin ostaa auton, koska silloin saan palkkaa. Nyt en saa työnantajaltani mitään. ap

Toisessa ketjussa puolestaan kerrotaan, ettei mitään autoja pysty ostamaan, koska lainaa ei kuulemma saa ja eikä työllistyminen missään tapauksessa onnistu mihinkään oman kylän ulkopuolelle. Koittakaa nyt päättää voiko sitä autoa ostaa vai ei..

Vierailija
38/52 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat varmaan pajalta päivärahaa ja kulukorvausta. Jos et päivärahahakemukseesi lisää lääkärin todistusta, et menetä ainostaan sitä 9€, vaan myös siltä päivältä sen tukes. LAPSEN sairastumisesta ei tarvitse toimittaa, ellei ole kyseessä pidempiaikainen poissaolo.

Vierailija
39/52 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat varmaan pajalta päivärahaa ja kulukorvausta. Jos et päivärahahakemukseesi lisää lääkärin todistusta, et menetä ainostaan sitä 9€, vaan myös siltä päivältä sen tukes. LAPSEN sairastumisesta ei tarvitse toimittaa, ellei ole kyseessä pidempiaikainen poissaolo.

Piti vielä lisätä, että ellei työnantaja sitä vaadi. Eli nyt vaatii ja sillon se pitää toimittaa tai ilmoittaa sut poissaolleeks ilman syytä ja menetät sen päivärahan. Eli se maksaa sulle aika monta kymppiä olla hakematta...

Vierailija
40/52 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan terrveydenhoitaja kirjoittaa todistuksen ihan soittamalla ja vaikka lähettää kotiin. Sen voi viedä kun menee taas työtoimintaan. Ole vähän joustava ja ovela niin pärjäät paremmin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi