Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mielestäsi Eppu Normaalin paras biisi?

Vierailija
24.01.2017 |

Sydän tyhjää lyö.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahroja paperilla.

Voi tuuli kylmästi kutittaa selkää

Se eteenpäin työntää, älä siis pelkää... <3

Vierailija
22/48 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murheellisten laulujen maa! Tulee mieleen syksy 1982. Olin 16v. 

Soi aika hyvin myös kun minä olin nuori. Eput esiintyi Vilppulan urheilutalollakin. Sisään mahtui porukkaa aika vähän. Martti heitti nimmarin mun rintaan (ei suostunut muualle) ja olin joku 14 ehkä. Tosin tosi pitkä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki häipyy on vain nyt

En saa mielestä sinua

Voi kuinka me sinua kaivataan

Vihreän joen rannalla

----

Nuo kaikki on niin upeita biisejä, etten voi pistää paremmuusjärjestykseen enkä valita vain yhtä.

Vierailija
24/48 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö on yksinäinen, puita paleltaa. Yksin tuuli jäinen maita vaeltaa. Minä yksin punkassani susta unta nään. Ja toivon, että luokses jään.

Heräsin kun tuuli koitti koivut kukistaa. Kuuntelen se kuinka talon harjaa tukistaa. Kunpa poskellani tuntisinkin nenäs tuhinan. Kunpa uni voittaisi tuulen suhinan.

Yöjuttu. Pitkän pohdinnan jälkeen. Vaihtoehtoja olivat: Kivenä kengässä, Kultainen sade, Pimeyden Tango ja Viides toukokuuta.

Vierailija
25/48 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitara, taivas ja tähdet

Vierailija
26/48 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

John Fogerty.

Sitten täytyy sanoa, että Aku Syrjän soolosinkku ringo ja Aku on yksi parhaista koskaan levytetyistä suomalaisista rockbiiseistä. Sitä tulee kuunneltua vuodesta toiseen ja aina se kuulostaa yhtä hyvältä, svengaavalta ja eteenpäin rullaavalta.

Vierailija
27/48 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoitus

Vierailija
28/48 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roudan rutinaa, Viides toukokuuta ja Arkussa vainaan.

Vierailija
29/48 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kitara, taivas ja tähdet

Joo, siitä tulee mieleen kesä -85: kasikympin lätkä poissa takaikkunalta ja valtateillä sai ajaa jo ihan satasta. :D Muita biisejä Eppujen lisäksi silloin olivat Money For Nothing, Material Girl, Haaveissa vainko oot mun, Johnny Come Home ja Walking On Sunshine. Olisipa kiva olla taas 19-vuotias. :)

Vierailija
30/48 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten täytyy sanoa, että Aku Syrjän soolosinkku ringo ja Aku on yksi parhaista koskaan levytetyistä suomalaisista rockbiiseistä. Sitä tulee kuunneltua vuodesta toiseen ja aina se kuulostaa yhtä hyvältä, svengaavalta ja eteenpäin rullaavalta.

"No, eihän pumput nuorina saa soittaa tumput suorina/rock'n'rolliin pitää saada elämisen maku/teki Ringo eilen sen; sen tänään tekee Aku".

Ja tekstin teki Juice. :) Hyvä biisi todellakin, itselläni se on puhelimessa toisessa Eppu Normaali -soittolistassani. Yhteensä Eppu-biisejä minulla on siellä 35.

Vierailija
31/48 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa nuorille!

Vierailija
32/48 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöjuttu. Pitkän pohdinnan jälkeen. Vaihtoehtoja olivat: Kivenä kengässä...

Kahdeksas ihme on kyllä yksi kaikkien aikojen kovimmista Rock-levyistä Juicen XV yön, Ganesin Roadrunnerin, Hectorin Herra Mirandosin ja muutaman muun ohella.

Tässäkin ketjussa on mainittu jo monta sen biisiä ja kuvaa hyvin vuoden 1985 Eppujen tuotteliaisuutta, kun niinkin kova biisi kuin Kivenä kengässä ei mahtunut edes kyseiselle levylle, vaan päätyi ainoastaan Kitara, taivas ja tähdet sinkun b-puolelle ja yhdelle kokoelmalle.

Vierailija
33/48 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
34/48 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sikana 🐷

Oikeasti en taida pystyä valitsemaan yhtä tai edes kymmentä parasta biisiä. Parasta suomalaista rocklyriikkaa, jonka rinnalla mökkitiet ja cheekit vaikuttaa superkoomisilta vajaaälyisen verbaliikoilta.

Vierailija
35/48 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaista sadetta <3

Vierailija
36/48 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori poika.

Vierailija
37/48 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä sanoissa

Vierailija
38/48 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jackpot tuo mieleen raikkaan rakkauden.

Vierailija
39/48 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin laaja kysymys, että siihen on vaikea antaa kattavaa vastausta, hienoja biisejä on niin paljon. Vähän kuin kysyttäisiin, että miten lentokoneella lennetään. :)

Nyt tuli mieleen, että Aku ja köyhät pojat -levyltä löytyvä Vaikerrus D-mollissa on aivan tolkuttoman upea kappale. Lisäksi tällä levyllä on muitakin hienoja, osin unohtuneita kappaleita.

Tuohon aikaan Suomessa tehtiin laaja-alaisesti hyvää rockmusiikkia. Epuilta ja muilta bändeiltä löytyy vaikka mitä, ja on aina mukavaa, kun uusvanhoja löytöjä palaa mieleen vuosikymmenten takaa.

Vierailija
40/48 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up