Alipainoinen mies. Miten saan lihomaan? (Pituus 170cm/ paino 57 kg)
Kauhean luiseva. Näyttää ihan anorektikolta.
No ei nyt ihan, mutta ihan nälkiintyneen näköinen...
Syö suhteellisen isoja annoksia, mutta ei liho.
Mies sanoi, ettei hänellä ole kovin voimakasta näläntunnetta...
Ei ollut edes murrosiän kovimmassa kasvupyrähdyksessä...
Kommentit (16)
Eikös tuo ole ihan ok? Iän myötä tulee lisää. Mieheni on 184 cm, ja painoi tavatessamme 59 kg. Painaa nyt jo 71 kg.
No hommahan varmaan lähtee siitä, että mies itse haluaa lihoa ja ottaa sen omaksi projektikseen. Vaikea sun on vastahakoista lihottaa.
Voi taivas, oletko olemassa? Ketään voi noin kiusta.
Sipsipussi ja suklaalevy joka ilta ja vähän karkkia päälle.
Tuo on ihan normaalipainon rajoissa, painoindeksiksi tulee "normaalipaino". Paljon terveellisempi olla normaalipainoinen kuin ylipainoinen.
Lihomaan? :/ Pistä salille. Miehelle tulee 10 kiloa lihasta parissa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Lihomaan? :/ Pistä salille. Miehelle tulee 10 kiloa lihasta parissa vuodessa.
Ei muuten tule, jos ei osaa syödä. Lihasten kehittämisessä oikea syöminen on avainasemassa.
Moni sanoo, että iän myötä tulee lisää. Onhan se totta, mutta jos täytyy ensin elää vaikka 20 vuotta luisevana epämiehekkäänä ennen kuin saa massaa, niin eihän sekään nyt kivaa ole. Lisää ruokaa koneeseen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Sipsipussi ja suklaalevy joka ilta ja vähän karkkia päälle.
Ei toimi eikä auta olutkaan jos geenit on oikeat.
177cm/63kg/48v... itse olen yhdessä asuessamme saanut reilun 5kg lisää ja mies syö kolminkertaisesti (useammin ja enemmän) muhun verrattuna. Lapsi peri onneksi isänsä geenit.
Nuo mitathan kuulostavat oikein hyvältä. Kelpaisi minulle tuollainen mies!
Menet sen kanssa salille. Ruokahalu kasvaa väkisinkin.
Lihavilla ja alipainoisilla on molemmilla vähän sama ongelma, terve näläntunne ei ohjaa niin sitten toinen syö liikaa kun syö miten sattuu ja toinen jättää syömättä kokonaan kun ei näläntunnetta ole.
Näläntunne palaa myös syömällä. Syömällä säännöllisesti silloinkin kun ei tee niin mieli.
Vierailija kirjoitti:
Kauhean luiseva. Näyttää ihan anorektikolta.
No ei nyt ihan, mutta ihan nälkiintyneen näköinen...
Syö suhteellisen isoja annoksia, mutta ei liho.
Mies sanoi, ettei hänellä ole kovin voimakasta näläntunnetta...
Ei ollut edes murrosiän kovimmassa kasvupyrähdyksessä...
Rasvakerrosta ei kannata kerätä.Jotkut vain ovat luonnostaan tuollaisia,tuskin tulee lihastakaan helposti.
ei ole alipainoinen. Itse olen 170 cm ja 55 kiloa. En kyllä ole luisevan enkä anorektikon näköinen. Ei se keski-ikäkään välttämättä muuta. Olen 39 v. Ja mähän en ainakaan naisen vuoksi itseäni lihottaisikaan. Näin on kiva olla.
Mitä helkkaria!? No on kyllä laiha mies! Itse olen nainen 165/60 ja mulla näkyy vatsalihakset ja jaksan vedellä useamman leuan eli näillä perusteilla mulla on varmaan kaksi kertaa parempi lihasvoima kuin miehelläs. Toki joillain ihmisillä on sellainen ruumiinrakenne, ettei näytä niin luikulta tai toisin päin lihavalta kuin mitä mitat antaa ymmärtää. Mutta kyllä ap:lla on ihan oikea syy olla huolissaan.
Naisilla on muuten suurempi ruokahalu kuin miehillä, liittyy johonkin verensokerivaihteluun. Tutkittu juttu. Siksi jotkut miehet voivat olla syömättä pitkiä aikoja eikä tule ruokahimotuksia samalla tavalla kuin naisille. Ja sitten miehet kummastelevat, miten jotkut naiset voivat syödä kuin hevonen lihomatta. Mäkin syön enemmän kuin mua kaksi lähes kertaa isompi mies. Ihmettelee aina, että taasko sulla on nälkä...
Kyllä miehellä painonnousuun auttaa parhaiten säännöllinen lihaskuntoilu. Eli ihan perus salipumppailu, vaikka se monia tökkiikin. Nyrkkeilylajitkin on ihan hyviä, koska niissä yleensä satsataan myös siihen lihasvoimaan. Kyllä se nälkä siitä kasvaa ennemmin tai myöhemmin, kun kulutus kasvaa. Keho osaa kyllä pyytää lisää energiaa, vaikka olisikin huono syömään. Eihän sitä nälkä tulekaan, jos päivärutiinit on yhtä tietokoneella tai sohvalla istumista. Huumeet taas asia erikseen. Eli ei nyt kannata millään roskaruualla lihottaa, koska siinä tulee vaan sairaammaksi! Ja kaupat on hyllyt väärällään kaikenmaailman kaloripitoisia proteinii yms ravintolisiä eli jos äijä ei oikeasti jaksa syödä kunnon ruokaa, niin vetäisee sitten aina lisäksi jonkun kunnon palautusjuoman tai patukan.
Ja yksi pieni mahdollisuus on anoreksia, sillä sitä esiintyy joskus myös miehilläkin. Se vaan on vähän tabu ja mies ei sitä edes itse välttis tajua eikä kehtaa puhua asiasta.
Kuule, ota ihan iisisti. Keski-iässä hidastuva aineenvaihdunta pitää tuosta asiasta kyllä huolen.