Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aaltoilevat kynnet, vitamiininpuutos?

Nakkimuussi
24.01.2017 |

Mihin vitamiininpuutokseen liittyy? Aallot ovat siis poikittaisia ja hiuksiakin lähtee paljon. Netistä luin, että olisi sinkin puutetta ja joku sano että kilpparin vajaatoiminnan oire. Pitäisikö tässä mennä lääkäriin(toisaalta en viitsi sillä tunnen itseni muuten terveeksi).

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkki

Vierailija
2/10 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös, erityisesti peukalonkynnet aaltoilevat. Kynnet ovat muuten nätit ja hyvänmuotoiset, aika kuivat ja lohkeilevat kyllä. Tykkään käyttää kynsilakkaa vaikka se aina vähän epätasaisesti aaltoilun takia levittyykin.

En muista loukanneeni sormiani. Verikokeissa olen käynyt pariin otteeseen muun muassa tämän oireen takia, ei löytynyt kuin vähän koholla olevat trombosyyttiarvot. Ja monivitamiinivalmistetta olen käyttänyt säännöllisesti vuosikausia, koska syön niin heikosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä eli vanhentuminen.

4/10 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain luin, että anemia eli raudan puute aiheuttaisi kuopalle menevät kynnet. Kokeile vaikka biotiinilisää, se kasvattaa hiuksia ja kynsiä ainakin mulla. D-vitamiini ja kalsium on hyvä ottaa lisänä myös.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
5/10 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut elämäni "aaltomaiset" kynnet ja olen ollut terve kuin pukki  ja ikää 60+.

Vierailija
6/10 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sellainen stressaava elämänvaihe ja laihdutin samalla, tuli välillä syötyä vähän huonommin, jolloin mulla alkoi etenkin peukalon kynsiin tulla uria kynnen reunasta toiseen. Niitä kun oli päällekkäin, niin kynsi näytti aaltoilevalta. Kun aloin syödä taas paremmin ja otin rautalisää ja monivitamiinia ja stressikin helpotti, niin kynnet palautui normaaleiksi. En sitten tiedä mikä noista oli se suurin tekijä.

Vierailija
7/10 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä eli stressi ja kehno, tai siis epäterveellinen syöminen vetää kynnet mutkalle. Kun sattuu hyvä kausi eli liikun ja syön terveellisesti, kynnet oikenee. Jännä.

Vierailija
8/10 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain hoidettua aaltoilevat kynnet Vitaliksella!? Alkoivat suoristua ihan muutamassa päivässä kun rasvasin aina pesun jälkeen :) Olivat siis varmaan vaan niin kuivat?

Vierailija
9/10 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ollut nuoresta pitäen aaltoilevat kynnet (vain peukalot ja etusormet). Hiukset on hyvässä kunnossa, mutta d-vitamiinin puutosta mulla ainakin on.

N23

Vierailija
10/10 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi aaltoilemaan kynnet peukaloissa varsinkin kun lopetin minipillerit ja kokeilin mielialalääkkeitä hetken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi