Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10v haluaa synttärilahjaksi muovailuvahaa voinko olla ostamatta, koska se on mielestäni liian lapsellista?

Vierailija
24.01.2017 |

10vuotias tyttöni haluaa synttärilahjaksi lapsille tarkoitetun muovailusetin. Settiin kuuluu joitain ruokamuotteja ja niillä voi kuulemma leikkiä ravintolaa. Minua kuitenkin huolestuttaa tytön lapsellisuus ja mitä kaveritkin mahtavat sanoa, jos kuulevat. Kannattaako minun jättää siis tämä ostamatta?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo.

2/26 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovailuvaha on ihan normaali juttu tuon ikäiselle, itse muistan muovailleeni intohimoisesti vielä 12-vuotiaana ja joskus vanhempanakin. Leikin kuvanveistäjääja ja muovailin päitä. Tottakai ostat!

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 10v tyttö sanoisi tuohon että ite olet lapsellinen.

Vierailija
4/26 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 6-kymppinen työtoveri tekee jostain muovailujutusta kaikenlaista tavaraa nukkekotia varten. Nukkekoti on häntä itseään varten. Sun tyttö haluaa tehdä käsillään, pidä intoa yllä, löytää vaikka ammattialankin sitä kautta.

Vierailija
5/26 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotkut tekee taidetta aikuisenakin.

Vierailija
6/26 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa mun 11v. poika tykkää muovailuvahasta.

Vierailija
7/26 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olit aikonut tytölle ostaa? Etkö voi ostaa muovailuvahasetin sen lisäksi? Nuo ei kai kamalan kalliita ole noi muovailuvahat? Mun mielestä kuitenkin on hyvä että lapsi saa jotain sellaistakin, mitä on toivonut. Varsinkin kun toive on noin maltillisessa hintaluokassa. Muutaman vuoden päästä se toivoo pelkästään tonnin älyluureja ja kiukuttelee jos ei saa sellaista. Nauti nyt kun lapsellasi on vielä järki päässään ja leikit hyviä ja kehittäviä.

Vierailija
8/26 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on se periaate, että lapsi saa leluja ym.niin kauan kun niitä haluaa! 11v tytöllä oli joululahjatoiveissa ties mitä leikkihamstereita, lego friendsejä ja barbie-juttuja. Ongelma oli vain se, että ne kaikki toiveet oli noin satasen hintaisia, mutta onneksi yksi barbie-juttu löytyi lelukaupasta -50% alella. Kyllä lapsi takuulla itse kertoo, kun joku asia on liian lapsellinen hänelle. Ei kannata kieltää lapsuuden iloja liian aikaisin, jos ne vielä lasta kiinnostaa!

Vierailija
9/26 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että liian lapsellista. Tää on vähän sama kun nää, jotka on niin aikuisia ettei voi pitää esim muumimukista koska on AIKUINEN. Huuuoooooh... Osta sitten vaikka sokerimassaa jos se on mielestäsi vähemmän lapsellista muovailtavaa.

Vierailija
10/26 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oikein kunnon pakkaus ja laadukasta muovailuvahaa . Muovailu on luova harrastus ja pelkästään positiivista -missä iässä hyvänsä !

Vierailija
11/26 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuutta on hyvä ruokkia. Ostaisin muovailuvahaa, ja ehkä vielä jotain muovailumassaa (esim. Fimo), josta voitaisiin yhdessä askarrella kaikenlaista. Tulisi samalla puuhasteltua yhdessä.

Ja itse asiassa, näinhän minä olenkin lapseni kanssa toiminut :)

Vierailija
12/26 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni osti vielä 14-vuotiaanakin muovailuvahaa ja teki siitä esineitä. On nyt 25-vuotiaana 3D muotoilija.

Vierailija
13/26 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin juuri, että voisin ostaa itselleni muovailuvahaa kokeillakseni toimisiko sen muovailu pienenä aivojen nollauksena, vähän kuin stressileluna.

Vierailija
14/26 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noin pieni lapsi saakin olla lapsellinen! Leikkihän tekee hyvää aivoille. Sitä paitsi muovailu voi olla juurikin mitä edelläkin on mainittu- keino olla luova. Kaikenlainen näpertely on myös toisille rentouttavaa ja hyvää vastapainoa koululle :)

Vierailija
15/26 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31 ja ostaisin muovailuvahaa mielelläni, jotta pääsisin itsekin taiteilemaan sillä.

Vierailija
16/26 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin juuri, että voisin ostaa itselleni muovailuvahaa kokeillakseni toimisiko sen muovailu pienenä aivojen nollauksena, vähän kuin stressileluna.

Joo toimii , suosittelen myös taikahiekkaa se toimii vielä paremmin stressileluna . Ihanaa ku joku ymmärtää.

Vierailija
17/26 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Tämä provo oli ikävä kyllä niin huono, että ap menetti provoiluoikeutensa kolmeksi viikoksi.

Vierailija
18/26 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuului vuosikausia joululahjatoiveisiin muovailuvaha, joka vuosi uusi paketti, kun entinen oli jo kovettunut ja värit sekoittuneet. Äitikin lainasi vahojani, kun kokeili mm. miten eri tavoin pullapitkon voi letittää. Siinä sivussa minäkin opin pienestä pitäen neljällä letittämisen! Muovailimme me joskus yhdessä paljon muutakin. Mutta mehän molemmat perimmekin kädentaidot menneiltä sukupolvilta. Niitä taitoja oli mukava jalostaa.

Vierailija
19/26 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs 10-vuotias on,jos ei lapsi?

Ole iloinen, että lapssi on vielä lapsi, kyllä hän ikuinenkin ehtii vielä olla.

Omille ostin leluja niin kauan kuin toivoivat.

Vierailija
20/26 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tää provo tai ei nii tuli mieleen, että omat vanhemmat ei antanu mun ton ikäsenä enää muovailla älä tee itse lapsellesi samaa virhettä ja anna hänen olla oma itsensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi