Seurustelen yli 20 vuotta vanhemman miehen kanssa, mutta eihän tässä taida olla mitään järkeä:(
Itse olen alle 30 ja mies kohta 50.. Meillä on ihanaa yhdessä, mies ei ole mikään pervo tai irstas vanha ukko, vaan asiallinen ja kiltti.
Nyt kuitenkin mietityttää, kun mies on alkanut puhua yhteenmuutosta. Minulla on todella paljon pienemmät tulot kuin hänellä (lähihoitaja vs. lääkäri).
En halua, että kukaan elättää minua, mies kuitenkin aina sanoo, että hänelle on ok maksaa suurin osa kuluista koska tienaa enemmän.
Myös se mietityttää, että en ole kehdannut kertoa kenellekkään, seurustelen hänen kanssaan.
Hän pääsee eläkkeelle jo alle 20v päästä, kun taas minä olen silloin vasta alle 50v..
Neuvoja?
Kommentit (35)
Lue ap. sellaisesta asiasta kuin paternal age effect, miehen ikä ei lisää pelkästään autimisiriskiä, vaan tuo mukanaan ihan valtavan määrän riskejä sen lapsen terveydelle ja mm. äo on alhaisempi.
50v mies on jo sen ikäinen, ettei se saa enää terveitä ja normaaliälyisiä lapsia.
Sanot jo otsikossa itse, ettei siinä ole mitään järkeä. Minua kiinnostaisi, miksi ajattelit niin kun kirjoitit sen? Nimittäin siitä päästäisiin varmaan asian ytimeen. Tärkeää ei ole niinkään onko hän ns. Hyvä mies. Voi ollakin. Kysymys onkin, onko hän oikea juuri sinulle. Jotenkin luulen että itse et ole ihan vakuuttunut että hän olisi sinulle oikea.
Olen taipuvainen ajattelemaan, että sinulle sopisi paremmin oman ikäinen lapseton, hänelle oman ikäisensä jolla on jo isot lapset.
Asia olisi ihan eri, jos sinä olisit 15 ja mies 35. Nyt olette kuitenkin molemmat aikuisia ihmisiä - kyllähän ikäero voi varmasti tuottaa ongelmia, mutta yhtälailla niitä ongelmia voi olla nuoremmankin kanssa.
Edellisessä suhteessani toisinaan tuskaa tuottivat kulttuurierot, eri uskonto etc.
Nykyisessä suhteessani toisinaan tuskaa tuottaa miehen peliriippuvuus.
Kaipa se on enemmänkin se, kenen vuoksi on valmis kestämään ne vaikeudet.
No seksi nyt lienee sulle toissijaista, ei tuon ikäistä miestä kiinnosta vaik ois minkälainen lähäri likellä!
Minä menin alle kolmekymppisenä 20 vuotta vanhemman miehen kanssa naimisiin. Meillä oli myös iso ero tuloissa. Avioliitto kesti päälle 10 vuotta. Missään vaiheessa en miettinyt ikäeroon liittyviä ongelmia tai en niitä huomannut. Ero johtui muista syistä.
Jos on epävarma olo, niin voithan jatkaa seurustelua ja sen miettimistä onko mies oikea. Ei kannata kiirehtiä suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Lue ap. sellaisesta asiasta kuin paternal age effect, miehen ikä ei lisää pelkästään autimisiriskiä, vaan tuo mukanaan ihan valtavan määrän riskejä sen lapsen terveydelle ja mm. äo on alhaisempi.
50v mies on jo sen ikäinen, ettei se saa enää terveitä ja normaaliälyisiä lapsia.
Aika rankka väite, joten perustelujakin olisi hyvä vähän esittää tuolle. Ne näyttävät unohtuneen sinulta kokonaan. Väite sinänsä ei näet ole vielä mikään perustelu sille väitteelle.
Sinun olisi ensin perusteltava ja esitettävä todisteet sille,että kaikkien perinnöllisiä sairauksia omaavien ja henkisesti jälkeenjääneiden lasten vanhemmat ovat niitä pareja,jossa mies oli lasten siittämishetkellä +50 vuotias.
Valitettavasti vain suurin osa heistä on ihan keskimääräisten, sen ikäisten lasten vanhempien, ikäisiä...
Älä turhaan murehdi sitä, että mies maksaa enemmän nyt suhteen ensimmäisinä vuosikymmeninä. Ajattele se vaikka etukäteen maksettuna palkkana. Joudut kyllä koko rahan edestä tekemään töitä sitten kun sinusta tulee hänen omaishoitajansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tahdot lapsia, mieti toisen kerran. Tuon ikäisen miehen sperma ei ole yhtä kuranttia kuin nuoremman. Esim autismia enemmän ikääntyneiden lapsilla.
Tuloista sen verran, että keskenään samanikäsilläkin pariskunnilla on tuloeroja. Toisen jäädessä kotiin hoitamaan lapsia, voi toisen ura edetä niin, että erot kasvavat lisää. Anna miehen elättää, mutta pidä huoli, ettet jää riippuvaiseksi hänestä. Mieti sitäkin, että hänellä voi tulla vanhuus eteen 20 v aikaisemmin kuin sinulla.
Eivät ne kehityshäiriöiden todennäköisyydet siltikään huomionarvoisia ole, vaikka vanhempien ikääntyessä hieman kasvavatkin. Niiden takia ei kannata jättää lisääntymättä. On myös tutkittu, että mitä vanhempana synnyttää, sitä paremmin lapsi pärjää aikuisena.
Jos häpeät toista, niin onhan se vaikea elää elämää rennosti.
Pitääkö miehestä todellakin erikseen mainita, mikäli tämä ei ole vanha irstas pervo ukko.
Oletko tosissasi? Mieti vähän.
Eti ikäisesi mies. Ei mene kauankaan kun huomaat, miksi kannatti.
Kuulostat siltä että haluat lapsia vielä jossain vaiheessa. Hänen ikä ja elämäntilanne antaa hyvin vahvasti olettaa, että hänen lapset on jo tehty.
Tämä voi olla teille se dealbreaker. Ota puheeksi ensi tilassa.
Se mitä hän ensin sanoo on todennäköisesti totuus, kuten että olen ajatellut että se elämänvaihe on jo löytyy läpi.
Sinun tehtävä on ymmärtää, että näin voi olla. Jos hän alkaa pehmennellä, että ehkä joskus, tai eihän sitä tiedä, se vain tarkoittaa että hän alkaa pelätä että jätät hänet jos kuulet totuuden. Se EI tarkoita että hän olisi oikeasti epävarma, eikä että ajan kanssa saat hänen mielen käännettyä.
Jos et saa, jäät ilman lapsia ja olet katkera. Jos saat, ja hän tekee sen vastentahtoisesti, siitä ei seuraa mitään hyvää. Usko huviksesi, olen kokeillut sen tien eikä voi suositella.