Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitää myöntää, työn saanti on vaikeaa :/

Vierailija
24.01.2017 |

Ensimmäistä kertaa ikinä sain nyt kenkää yt:stä syksyllä ja siitä asti etsinyt töitä. Olen taloushallinnon ammattilainen ja aina luullut että töitä riittää. No ei riitä.

Yhteen haastatteluun päässyt mutta paikkaa en saanut. Aikaisemmin puhelin soinut samantien kun olen hakenut paikkaa, nyt täydellinen hiljaisuus.

Tsemiä kaikille työnhakijoille!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se turhauttavaa. Toivon kipinä tulee aina kun haastatteluuntulee kutsu kunnes ilmoitetaan ettei tullut valituksi tälläkertaa.

Rasittavaa.

Vierailija
2/28 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemiä. Minä en edes hae tai yritä työllistyä. Toivottavasti sinä saat töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisella ei ole varaa työllistää suomalaista.

Vierailija
4/28 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikää on yli 45 niin ohi on ellei saa työpaikkaa suhteilla.

Vierailija
5/28 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon todella hämmentynyt, että saan vielä yli vuodenkin työttömyyden jälkeen haastattelukutsuja. Oon luullut, että vuosi on maaginen raja, jonka jälkeen oot toivoton tapaus. Mutta joo, enpä oo haastatteluista huolimatta työllistynyt.

Vierailija
6/28 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaahan se on. Viime vuonna olin sairas ja krooninen tauti diagnosoitiin syksyllä, joten ihan täysillä en voinut koko vuotta töitä hakea. Silti hain noin 70 avointa työpaikkaa ja avoimia hakemuksia laitoin noin 15. Useampaankin haastatteluun pääsin, mutta koko vuoden lopputulema oli seitsemän viikon määräaikainen työ. Eipä paljon naurata näin perheellisenä. Olen hakenut myös muita kuin oman alan töitä, ja tämäkin työ minkä sain oli ihan eri alan hommia mutta viihdyin.

Vierailija
7/28 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut reilun vuoden työttömänä. Olen hakenut kaikkea, etäisestikin alaani muistuttavaa. Myös sellaisia, mistä minulla on vuosien kokemus ja kaikki edellytettävät taidot. En ole kertaakaan päässyt haastatteluun. En tiedä mitä tässä loppuelämällään tekisi. Ikää on 39 v. Meinasin hakea yliopistoon, mutta näköjään tuo ensikertalaiskiintiö teki suunnitelmani käytännössä mahdottomaksi.

Vierailija
8/28 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Trump saa talouden nousuun ja EU:n luopumaan Venäjä-pakotteista. Ei näistä meidän päättäjistä ole ollut siihen viimeiseen kahdeksaan vuoteen.

Vierailija
9/28 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huvittavinta" on kun olen ilmoittautunut myös kaikkiin vuokrafirmoihin ja tehnyt selväksi että olen halukas tekemään laajasti kaikkea eikä palkkapyyntökään ole liian korkea minun taustalla.

Ei mitään, täydellinen hiljaisuus 😳

Ap

Ps. Ikä alkaa siis 4:lla, olisiko se osasyy..

Vierailija
10/28 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon todella hämmentynyt, että saan vielä yli vuodenkin työttömyyden jälkeen haastattelukutsuja. Oon luullut, että vuosi on maaginen raja, jonka jälkeen oot toivoton tapaus. Mutta joo, enpä oo haastatteluista huolimatta työllistynyt.

Mikä ala?

Vierailija
11/28 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytä 50 niin ei tule edes haastattelukutsuja. Kait tässä pitää odotella sitten surkeaksi jäävää eläkettä. Vielä vajaa 15v saa olla työssäolijoiden sylkykuppina ja virkamiehistön mielivaltaisten kannustustoimenpiteiden kohteena.

Ihan kiva että osa kansasta voi nauttia siitä ns. hyvinvointivaltiosta. Minä voin lukea siitä lehdestä, tai voisin jos olisi varaa lukea lehtiä.

Tuossa yksi työttömän tarina aamun hesarista:

http://www.hs.fi/mielipide/art-2000005057710.html

Vierailija
12/28 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ronttaa halpistyövoimaa ulkomailta.

Et sinne nostelemaan mummoja tai siivoamaan tavarataloja. Mites mamuilla on kaikilla töitä ja teillä ei..?

Vierailija
13/28 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vähän muuttaa asennetta nöyremmäksi ja ruuvata sitä 5000 euron palkkavaatimusta työsuhdeetuineen hieman alaspäin. Monella oman alansa työttömällä ammattilaisella on kovat luulot itsestään ja arvostaan yrityksille.

Liian usein tulee näiltä ammattilaisilta pelkkiä vaatimuslistoja eduista ja lisistä ja palkoista ilman kunnollisia perusteluja siitä, miksi he nämä etuudet ansaitsisivat. Se, että ihminen on joskus ollut firmassa, joka on myöntänyt kaikille työntekijöille tiettyjä etuuksia ja bonuksia, ei tarkoita sitä, että ne samat etuudet siirtyvät seuraavaan firmaan.

Työttömänä ihmisenä pitäis tajuta se, että elämän laatu vaihtelee, eikä sitä samaa laatua välttämättä pysty ylläpitämään loputtomiin. Huonompia aikoja tulee ja niihin pitää vaan sopeutua. Vaihdatte sen kalliin premium auton hieman edullisempaan ja karsitte kaikki hyvinä aikoina kertyneet hieman turhahkot menot pois. Näin saatte vähän tiputettua palkkatoivettanne ja pääsette firmoihin sisään. Kun olette pystyneet näyttämään tuloksellisuutenne firmalle, voitte taas alkaa hinaamaan palkkioita ylöspäin.

Näinä aikoina on opittava olemaan nöyrä ja tunnustettava tosiasiat. Ne ihmiset sanelevat säännöt joilla on markkinoilla se halutuin tuote eli tässä tapauksessa työpaikka.

Vierailija
14/28 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan. Hauskinta on ollut katsella omaa esimiestään, jolla alkaa yt.t. Siellä se tuskailee että eihän hän voi tehdä enää samaa paskahommaa kuin me, nyt kun hänen työnkuvansa muuttuu ja "virka" lakkautetaan.

Toisaalta säälittää, toisaalta tekisi mieli sanoa suorat sanat.

Vierailija
15/28 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vähän muuttaa asennetta nöyremmäksi ja ruuvata sitä 5000 euron palkkavaatimusta työsuhdeetuineen hieman alaspäin. Monella oman alansa työttömällä ammattilaisella on kovat luulot itsestään ja arvostaan yrityksille.

Liian usein tulee näiltä ammattilaisilta pelkkiä vaatimuslistoja eduista ja lisistä ja palkoista ilman kunnollisia perusteluja siitä, miksi he nämä etuudet ansaitsisivat. Se, että ihminen on joskus ollut firmassa, joka on myöntänyt kaikille työntekijöille tiettyjä etuuksia ja bonuksia, ei tarkoita sitä, että ne samat etuudet siirtyvät seuraavaan firmaan.

Työttömänä ihmisenä pitäis tajuta se, että elämän laatu vaihtelee, eikä sitä samaa laatua välttämättä pysty ylläpitämään loputtomiin. Huonompia aikoja tulee ja niihin pitää vaan sopeutua. Vaihdatte sen kalliin premium auton hieman edullisempaan ja karsitte kaikki hyvinä aikoina kertyneet hieman turhahkot menot pois. Näin saatte vähän tiputettua palkkatoivettanne ja pääsette firmoihin sisään. Kun olette pystyneet näyttämään tuloksellisuutenne firmalle, voitte taas alkaa hinaamaan palkkioita ylöspäin.

Näinä aikoina on opittava olemaan nöyrä ja tunnustettava tosiasiat. Ne ihmiset sanelevat säännöt joilla on markkinoilla se halutuin tuote eli tässä tapauksessa työpaikka.

Aika pitkän tekstin kirjoitit ihan turhaan :D palkkatoive ei kyllä ole 5000€ vaan alkaa ihan 2:lla tai 3:lla.

Ap

Vierailija
16/28 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkän tekstin kirjoitit ihan turhaan :D palkkatoive ei kyllä ole 5000€ vaan alkaa ihan 2:lla tai 3:lla.

Ap

Mites olis 1. lla?

Vierailija
17/28 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihinhän pääsee kaikki jotka haluavat. Sen kun menee töihin. Hommaa ajokortti ja auto ja laajenna työnhakualuetta.

Muista:mene töihin. Mene töihin.

Vierailija
18/28 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee ihan kohta 2v työttömyyttä täyteen. Ikä ei edes ala vielä nelosella, mutta kun ei ole työkokemusta...

Edes siivoojan töitä en ole saanut, vaikka niitäkin olen hakenut. Yhteen haastatteluun olen päässyt tämän kahden vuoden aikana ja sekin oli sellainen työkkärin kautta järjestyvä työ. No en saanut sitäkään. 

Enää ei edes kiinnosta hakea mitään ns. kunnon työtä, kun tietää, ettei edes haastattelukutsua tule. Hirveän vaikea pitää motivaatiota ja uskoa yllä.

Vierailija
19/28 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytä 50 niin ei tule edes haastattelukutsuja. Kait tässä pitää odotella sitten surkeaksi jäävää eläkettä. Vielä vajaa 15v saa olla työssäolijoiden sylkykuppina ja virkamiehistön mielivaltaisten kannustustoimenpiteiden kohteena.

Ihan kiva että osa kansasta voi nauttia siitä ns. hyvinvointivaltiosta. Minä voin lukea siitä lehdestä, tai voisin jos olisi varaa lukea lehtiä.

Tuossa yksi työttömän tarina aamun hesarista:

http://www.hs.fi/mielipide/art-2000005057710.html

Minäkö tuon kirjoitin? En sentään, kun hesaria harvemmin luen.

Mulla ei ole eläkeikään enää kuin vajaa kymmenen vuotta, mutta ajatelkaa mitä tuhlausta tälle yhteiskunnalle! Yhteiskunta on sijoittanut minun koulutukseeni varovasti arvioituna noin puoli miljoonaa, ja nyt elättää minua työmarkkinatuella. Täällä minä, työkykyinen, työhaluinen, pitkällä työkokemuksella ja kahdella kalliilla tutkinnolla harrastelen perinteisiä lappalaiselinkeinoja: keräilyä, metsästystä, kalastusta, käsitöitä. On minulla niihinkin asianmukaista koulutusta, mutta ei sentään yliopistotasoista.

Vielä 1980-luvulla oli erikseen tukia, joiden avulla palkattiin työttömiä oikeisiin töihin. Nyt ei ole eikä auta, vaikka minunkin työnantajani voisi saada jopa 50% palkkakuluista puoleksi vuodeksi tukea. Mutta kun ei ole sellaisia työpaikkoja!

Vierailija
20/28 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja me jotka olemme töissä, raadamme itsemme puhki. Monen ihmisen työt saa tehdä kun uusia ei palkata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi