Rehellisesti: miten koet lasten pilanneen ulkonäköäsi?
Itse en ole huomannut muuta kuin että välilihan alueen ulkonäkö on pilalla 2. asteen repeämien ompelun jäljiltä. Ja iho ehkä vähän vanhentunut ennenaikaisesti, toivottavasti tilapäisesti valvomisen takia.
Kommentit (40)
Ei mitenkään. Pidän itsestäni huolta ja nätti pitää olla töissä. Iho on parantunut lasten myötä. Kaikki muu on oikeastaan ihan sama, en ole niin ulkonäkökeskeinen, että jaksaisin välittää muutamasta raskausarvesta tai venähtäneestä vatsanahkasta.
Moni lapseton näyttää paljon pahemmalta ylipainoisena, huonolla ihon hoidolla tai epäsiistin tukan tai hampaiden takia.
Itse vanhenin yhen 10 vuotta hetkessä kun isäni kuoli, se otti paljon kovemmalle kuin helpot lapset.
Vauvavuonna hetkellisesti tuntui, että ulkonäkö on mennyttä. Hiukset tippui päästä, silmänaluset oli mustat valvomisesta, maha roikkui... no nuo onneksi palautui ennalleen ja nyt olen varmaan about saman näköinen kuin olisin ilman lasta tämän ikäisenä (tietenkin iän myötä on tullut pari ryppyä jne). Uskaltaako tässä toista lasta ajatella, kun ikääkin on jo 36... :)
Väsymys on jättänyt jälkensä. Onneksi on meikit. Laihduin luisevaksi kun koskaan ei saa rauhassa syödä.
En saanut raskausarpia ja rinnatkin palasivat tismalleen ennalleen ensimmäisen lapsen jälkeen. Paino palautui entiselleen kuukaudessa synnytyksestä, joten kilojakaan ei jäänyt kiusaksi. Meillä kärsittiin uniongelmista joskus 2-4kk aikana, jolloin ihossa näkyi valvominen selvästi, mutta nyt lapsen ollessa 2-vuotias ihokin on parempi kuin ennen raskautta.
Sektioarpi bikinirajassa on ikuinen muisto, mutta onneksi siisti ja haalea. Se siis on oikeastaan ainut merkki, josta näkee, että yksi lapsi on tullut tehtyä. Nyt jännitän juuri, jättääkö toinen raskaus enemmän jälkiä, vai olenko yhtä onnekas kuin ensimmäisellä kerralla. Ei sillä niin suurta väliä edes loppupeleissä ole, ihanat, terveet lapset ovat tässä prosesissa tietysti ne tärkeimmät.
Vaikea sanoa mikä on tullut iän myötä ja mikä lasten takia.
Raskaus ja synnytys ei vaikuttanut mitenkään. Mutta tää neljän vuoden huonot yöunet on vanhentanut kamalasti. Iho on sellainen harmaa ja ryppyinenkin jo, vaikka kolmeenkymppii on reilusti matkaa vielä. Sellainen "hehku" ja freesiys hävisi.
Mulla on neljä lasta, ja ainoa aika paha jälki on napatyrä. En vaan uskalla mennä korjauttamaan, pelkään vähän sairaaloita ja lääkäreitä. Myös peräpukamat vaivaa välillä, mut onneksi ei ole pahat.
Koen muuttuneeni parempaan suuntaan. Ainoa negatiivinen asia ulkonäössä on raskausarvet alavatsalla, ovat kuitenkin vaalentuneet vuosien saatossa, eikä niitä juurikaan enää huomaa. Olin mielestäni liian laiha ennen lapsia, pienet rinnat ja kapea lantio, en ollenkaan tykännyt vartalostani. Raskaudet ja imetykset muuttivat vartaloni kurvikkaammaksi, rinnat jäivät pysyvät 4 kuppikokoa isommaksi, lantio leveni ja kilojakin jäi 7. Samalla itsetunto parani ja olin erityisen iloinen, kun imetys onnistui hienosti, etukäteen pelkäsin, että mahtaako multa edes tulla maitoa.
Silloin kun lapset olivat ihan pieniä, olin varmasti jokusen vuoden aika väsähtäneen näköinen, mutta pian se oli ohi ja taas sai nukkua ja oli omaakin aikaa.
Miltä tuntuisi jos miehenne alkaisi panna jotain lapsetonta (paremman näköistä)?
Vatsanahka on löystynyt.
3 lasta, vajaa 40 v.
Lisäksi ennen lastentekoa olin aina ikäistäni nuoremman näköinen, sittemmn tilanne on kääntynyt päinvastoin. Voi tietenkin olla ihan vaan vanhenemista, mutta jotenkin kulunut naama. Paljon on valvottu.
Minulla repsahti tissit. Raskausaikana ne tulivat täyteen raskausarpia ja imetyksen jälkeen pienenivät pienemmiksi kuin ennen. Arvet ovat kyllä haalistuneet, mutta tissit eivät ole niin terhakat kuin ennen. Alapään ulkonäkö varmaan muuttui, koska repesin vähän. Mutta en kuulemma näytä "synnyttäneeltä". Saan tällaista kommenttia harrastusryhmissä ja duunin saunailloissa. Eli suurta vahinkoa ei siis ole ilmeisesti päässyt syntymään. Toki juoksuharrastus ja muutenkin aktiivinen elämäntapa pitävät huolen, että kroppa pysyy tikissä, mutta olen ilmeisesti muiltakin muutoksilta välttynyt.
Yksi lapsi melkein 4v.
Sektioarpi mahassa. Kolme raskausarpea. Eppariarpi. Kestomustat silmänaluset. Nännit on kahden lapsen imetyksen jälkeen hienommat kun ennen, jotenki sopivasti törröllään.
Ei mitenkään.
Poikittainen, siisti sektioarpi on ainoa muisto kehossa raskaudesta. Raskausarpia, löysää ihoa tms. ei jäänyt.
Eikä kilojakaan, kun raskaana ollessakin söi kohtuullisesti.
Nro 11. Lisäänpä vielä, vaikka ei ulkonäön paranemisesta kysyttykään, että ennen olin vartaloltani tyttö, nykyään nainen. Eli vartalo kokonaisuudessaan muutui lasten myötä mieluisammaksi.
Raskausarvet. Mulla vissiin ihotyyppi on sellainen, että noita tulee paljon ja helposti... jo teini-iän jäljiltä oli rinnat ja reidet arpiset, raskaudet raidoitti vatsan ihan kauttaaltaan... vaikka arvet on jo vaalenneet, iho on kurttuinen ja varmaan sellaiseksi jää.
Rinnat jäi myös roikkuvammiksi.
Kuitenkin itsetunto ja oman kehon arvostus on tässä vuosien aikana noussut. Ennen lapsia tunsin olevani suht ruma ja löysin itsestäni paljon vikoja. Nyt koen olevani "ihan ok " enkä pahemmin vaivaa päätäni jollain riipputisseillä ja pikku mahamakkaralla. Eli nyt olen itseeni paljon tyytyväisempi kuin aiemmin.
no MIKSI SITTEN HANKIT LAPSEN jos ulkonäkö on niin tärkeää????
Vierailija kirjoitti:
Vatsanahka on löystynyt.
3 lasta, vajaa 40 v.
Lisäksi ennen lastentekoa olin aina ikäistäni nuoremman näköinen, sittemmn tilanne on kääntynyt päinvastoin. Voi tietenkin olla ihan vaan vanhenemista, mutta jotenkin kulunut naama. Paljon on valvottu.
Minulta taas lapsen syntymän jälkeen on alettu kysyä taas henkkareita jos ostan alkoholia tms k-18 tuotteita 😃
Ennen lasta ei oltu kysytty enää pitkiin aikoihin.
Rehellisesti sanottuna en mitenkään.
Toki lasten vauva-ajat olin väsynyt ja myös väsyneen näköinen. Mutta eihän se ole pysyvää.
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuisi jos miehenne alkaisi panna jotain lapsetonta (paremman näköistä)?
No ei oo pelkoo. Kolme lasta ja edelleen se vaan jaksaa mua haluta. Toki se vaan voi vaikuttaa et näytän edelleen niin hyvältä vaikka jälkiä lapsista on. Ainiin ja tottakai sekin kun mun mies rakastaa mua.
Ensimmäisen lapsen jälkeen en mitenkään. Ulkonäkö sama, jopa parempi raskauden ja synnytyksen jälkeen. Ihan muutama raskausarpi tuli vatsaan mutta vaalenevat kyllä. Vatsa näyttää muuten samalta kuin ennen lapsentekoa. Myös alapää on kunnossa. Rinnat varmasti tulevat olemaan imetyksen vuoksi löysemmät. Olo on kuitenkin naisellisempi ja "voimaantuneempi". Onhan lasten saaminen naiseuden isoimpia asioita :) Pidän itsestäni enemmän huolta kuin ennen raskautta.
Äiti 2016