Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti: miten koet lasten pilanneen ulkonäköäsi?

Vierailija
24.01.2017 |

Itse en ole huomannut muuta kuin että välilihan alueen ulkonäkö on pilalla 2. asteen repeämien ompelun jäljiltä. Ja iho ehkä vähän vanhentunut ennenaikaisesti, toivottavasti tilapäisesti valvomisen takia.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta. En ole huomannut mitenkään. Ei tullut raskausarpia, ei ylimääräistä painoa tmv.

Ikä mun ulkonäön on pilannut.

Vierailija
22/40 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole huomannut muuta kuin että välilihan alueen ulkonäkö on pilalla 2. asteen repeämien ompelun jäljiltä. Ja iho ehkä vähän vanhentunut ennenaikaisesti, toivottavasti tilapäisesti valvomisen takia.

En mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Teini-ikäiset pitävät kartalla ja 5-vuotias nuorena. Vartaloon en saanut yhdestäkään raskaudesta tai imetyksestä merkkejä. Siitä onnellinen.

Vierailija
24/40 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lapseton on vaan kade kun huomaa että lapsia tehnytkin voi vielä näyttää hyvältä. Jotkut lapsettomat näyttää joskus paljon pahemmalta kun lapsellinen. Kyllähän siinä kaupan kassalla saattaa lapsetonta nirppanokkaa ärsyttää kun näkee kauniin naisen miehensä ja lastensa kanssa. Ite kun seisoo siinä joko ilman miestä tai joku pinnallinen pelimies vierellä. Oikeen naama norsunvitulla.

Vierailija
25/40 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi hoikka ennen raskautta. No, nelikiloisen pojan synnytettyä vatsa olikin sitten aivan arvilla. Jäi kurttuiseksi. Myös tissit venyivät paljon imetyksen myötä ja nyt jotenkin tyhjän oloiset.

Silti rohkeasti bikineissä rannalla :)

Vierailija
26/40 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuisi jos miehenne alkaisi panna jotain lapsetonta (paremman näköistä)?

Viime kesänä rannalla mietin, että kuinka niin moni lapseton nuori nainen maharöllykköineen ja selluliitteineen näytti huonokuntoisemmalta kuin minä, joka olin silloin 6kk vauvan äiti.

Yksinkertainen vastaus tähän tietty oli se, että kävelin vauvan kanssa useita kertoja viikossa 7-15km lenkkejä, ja muutenkin liikuin paljon.

Että ei se lapseton aina ole paremman näköinen kuin lapsen saanut, etenkään jos roskaruoka ja siideri maistuu.

Vierailija
27/40 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat tyhjät arpiset pussit, roikkuvat kipeästi jos ei kuro kasaan useilla napakoilla topeilla liivien lisäksi. Vatsanahka tyhjä pussi ja sellainen ryppyinen rusina kauttaaltaan. Tällä kropalla menty nuoruudesta asti, 20 vuotta. Raskaus jäi ainoaksi, eikä vähiten näistä syistä.

Vierailija
28/40 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuisi jos miehenne alkaisi panna jotain lapsetonta (paremman näköistä)?

Entäpä sinusta kun huomaisit että miehesi katsoisi kaunista naista lapsineen ihaillen ja haaveillen. Ja sinä katsot mustasukkainena vierestä kun miehesi on ihan lumoissaan.

Terveisin tälläistä sivusta seurannut ;)

Vierailija
29/40 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissit rupsahti. Imetysaikana (x2) mentiin kuppikoosta B jonnekkin D:hen saakka, jojona.

Nyt ne on selvästi alempana kuin ennen. Ja palanneet kokoon B... nice.

Toisen lapsen jälkeen myös vatsanahka lerpahti. Treenaan mutta ei tunnu palautuvan. Esikoisesta se palautui timmiksi ihan itsellään...

Lisäksi lantio leveni ja jalankoko suureni pysyvästi.

Vierailija
30/40 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta lastensaanti paransi pahan aknen kokonaan pois, joten olen todella tyytyväinen! sain vihdoin kauniin, tasaisen ihon.

Mitään pysyviä negatiivisia muutoksia en ole huomannut. Kaikki kilotkin lähtivät imettäessä ihan kokonaan. Väliaikaista hiustenlähtöä oli ja löllömaha jonkin aikaa, mutta nekin korjaantuivat itsestään. Rinnatkin olivat jo valmiiksi pienet ja palautuivat ihan samannäköisiksi. Eivät roiku ollenkaan.

Ai niin, sektioarpi jäi yhdestä lapsesta, mutta en edes muistanut koko asiaa, paitsi nyt tässä kyselyssä.

Kyllä se on ihan vaan ollut aika, joka minulle on "tuhojaan" tehnyt ja olisi tehnyt ilman lapsiakin. 

Vierailija
31/40 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emätin löystyi, väliliha matala ja reikä aina auki. Vatsa on timmi ja kapea, ei pömpötä, mutta nahka hieman löysä etenkin kumartuessa.

Rinnat parani imetyksen aikana. Ennen lapsia vihasin rintojani, nykyään rakastan niitä.

Vierailija
32/40 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat meni pilalle. Venähtivät ja nyt roikkuvat. Ennen lasta ei kynä alla pysynyt, mutta nyt sinne saisi vaikka penaalin :). No, pieni hinta ihanasta lapsesta.

Vierailija
33/40 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten kuin että ennen laitoin itseäni pitkään ja hartaasti, nyt en enää ehdi. En siis ole niin huolellisesti meikattu/kiharrettu enää kuin ennen lapsia.

Saunapuhtaana varmaan aika samoissa. Tissit raskauksien jälkeen varmasti roikkuvammat.

Vierailija
34/40 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha pömpöttää enemmän kuin ennen raskautta, tosin ei se mikään pyykkilauta aiemminkaan ollut. Rinnat riippuvat enemmän, nännit tummuivat. Paino nousi neljä kiloa, pääsisin varmasti niistä eroon kun tsemppaisin syömisten kanssa, mutta nämä valvomiset vauvan kanssa väsyttävät ja tekee mieli herkutella.

Tukka tuuheni raskauden myötä ja toistaiseksi ei ole tullut sulkasatoa.

Pukeudun rumemmin kuin ennen vauvaa, hillun kotona lököhousuissa ja imetyspaidoissa. Voisin käyttää entisiä vaatteita, mutta olisi hankalaa imettää, jos aina pitäisi riisua mekko, että saa rinnat esiin. En enää meikkaa tai laita hiuksia arkena jos olen vain kotona. Kivat alusvaatteet jäivät myös pois, kiitos isojen imetystissien ja peräpukamien.

Vauvan syntymästä ei ole vielä vuottakaan, ehkä se kroppa tästä tokenee kun imetys loppuu ja jossain vaiheessa saa taas yöllä nukkua.

Vierailija
35/40 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän raskausarpia takamuksessa ja sektiohaava. Siinäpä ne, mutta tilalle sain muhkeammat rinnat - joten eiköhän tuo aika tasan mennyt. Ja lapset siis 10 ja 12v :)

Vierailija
36/40 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tapaa rumenin, mutta eipä tuo ulkonäkö enää mulle niin järin tärkeää ole:

- Syviä kuoppamaisia raskausarpia tisseihin ja vatsaan. Ovat kyllä haalenneet mutta näkyvät kuoppamaisina raitoina edelleen.

- Tissit muuttuivat roikkuviksi, ennen oli sellaiset tavalliset, nykyisin nännit osoittavat kohti maata ja koko rinnat on jotenkin pitkulaisen roikon malliset. Liiveillä saa kyllä ihan hyvän näköiseksi.

- Lantio muuttui laatikkomaiseksi, eli vaikka olen hoikka, niin lantion yläosassa heti vyötärön alla on rasvakertymät jotka tekee kömpelön näköiseksi kun takapuoli on sieltä asti leveä alas reisiin asti.

- Alapään limakalvot muuttuivat vaaleanpunaisesta violetiksi.

- Isot ulkoiset peräpukamat.

- Vatsanympärys ennen raskauksia 65 cm, nykyisin noin 90 cm vaikka paino on sama (55 kg).

Vierailija
37/40 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäi kahdesta raskaudesta paitsi ulkonäkö- myös terveyshaittoja seuraavasti:

- Suonikohju toisessa jalassa ja valtavasti katkenneita pintaverisuonia molemmissa. Suonikohju vaahtoruiskutettiin ja nuo katkenneet suonet poltettiin laserilla, joten jalat ovat ihan ennallaan nyt.

- Suorien vatsalihasten leveä (n. 10cm)  erkauma (diastasis recti)  ja useampi tyrä vatsassa. Kärsin kuusi vuotta selkäkivuista ja todella pullottavasta vatsasta, joka aiheutti ison ulkonäköhaitan ennen kuin uskalsin mennä vatsapeitteiden korjausleikkaukseen. Lopulta vain kyllästyin jatkuvaan jomotukseen ja siihen, että sopivia vaatteita oli vaikea löytää, kun housut aina valuivat raskausmahannäköisen pallomahan alle ja alkoivat lököttää takapuolesta ja sukkahousut samoin pyörähtivät rullalle mahan alle heti, kun yhtään kumarruin. Kiitettävästi leikkauspäätöstäni jouduttivat myös kanssaihmisten raskausutelut. Niitä tuli niin sukujuhlissa, lasten päiväkodissa kuin työpaikallakin. Pitkät merkitsevät katseet vatsaani kävivät myös tutuiksi.Eräät ihmiset lienevät sitä mieltä, että on kohteeliaampaa tuijottaa toisen mahaa kuin esittää verbaalinen kysymys...

Nyt siis vatsa siis kuitenkin operoitu, ja asia kunnossa. Olen lisäksi onnekas siinä mielessä, että minulla on vakuutus, joka korvasi operaation. Tällä vatsalla olisin sen varmaan julkisellakin saanut, mutta nyt pääsin valitsemaan kirurgin, johon luotin 100%:sti.

- Pieniä lisämausteita haittojen listassa ovat raskausarvet, joita jäi jonkin verran sekä toisen lapsen syntymän jälkeiset peräpukamat. Ensin mainitut eivät ole minua koskaan häirinneet ja jälkimmäiset hoituivat lääkevoiteella.

Kaikesta ylläkerrotusta huolimatta lapset ovat ehdottomasti parasta, mitä minulla on. Vaikka heidän saamisensa on vaatinut kropan korjailua jälkeenpäin, ovat nämä asiat kuitenkin pieniä, kun olen saanut kaksi tervettä, ihanaa lasta.

Vierailija
38/40 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuisi, että onpa helkkarin nolo äijä

Vierailija
39/40 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä raskaudet pilanneet kroppaa mitenkään. Iän myötä jalkapöytä on kuitenkin enkä vähän leventynyt... niin ja otsassa on matala vaakaryppy, joka näkyy joissain valoissa. (Ryppyjä varmaan tulee vielä lisääkin...)

Vierailija
40/40 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa minkä koen muuttuneen "rumemmaksi" on tissit. Ne ovat roikkuvammat ja eivät ole enää niin kiinteät kuin ennen. Vatsalihasten palautuminen on vielä vähän kesken, mutta vatsa näyttää kuitenkin jo ihan hyvältä. Alapää on ihan samanlainen kuin ennenkin. Nykyään ei vaan jaksa enään panostaa niin paljon omaan ulkonäköön kuin ennen.