Joku ulkomaalainen tutkimus väitti, että miehen viehättävyys vähenee naisten silmissä, jos mies alkaa olla n. 188 cm tai pidempi
Samassa tutkimuksessa oli, että miehen viehättävyys nousee rajusti, kun miehen pituus nousee jostakin 150-160 cm:stä kohti 180 cm:ä. No, se käy täysin järkeen, niin varmasti onkin. Mutta 180 cm jälkeen miehen viehättävyys ei juuri enää nousisikaan, kuin korkeintaan hieman. Ja sitten jossain 6'2'' eli noin 188 cm pituuden kohdalla miehen viehättävyys alkaisi laskea.
Ei pidä paikkaansa. Mies on naisten silmissä sitä viehättävämpi, mitä pidempi on. Parimetrinen mies voittaa aina vaikka 180 cm miehen.
Kommentit (65)
Tässä on 195 cm mies 168 cm naisystävän kanssa (luultavasti korot nostavat jonkun verran, kun iltapukulook kyseessä):
http://3.bp.blogspot.com/-vr5L2663asU/Ukie-918HmI/AAAAAAAAJDU/3Yi92Poyx…
Ei toi mies mun mielestä miltään omituiselta honkkelilta näytä. Oikein hyvä.
Roni Back on hotttttttttttttttttttttttttt
Vierailija kirjoitti:
Minusta 190 cm ja sitä pidemmät miehet ovat aina olleet kaikkein viehättävämpiä, sanoo tuo tutkimus mitä vaan. Itse olen 177 cm pitkä, joten kait tuo oma miehen ihannepituus on suoraan suhteessa siihen. Noin 180 cm mies taas jää minua lyhyemmäksi, jos laitan korot, joten en pidä tätä kovin viehättävänä. Tulee sellainen olo, että minä vien ja mies vikisee ☺.
Olisipa ap voinut laittaa linkin tutkimukseen, sillä ihannepituus taitaa olla täysin kulttuurikohtaista. Ymmärrän hyvin tuloksen, jos se on vaikka jostain Etelä-Amerikasta.
Ihannenainen on muuten jossain 165cm paikkeilla ja sen alle.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on 195 cm mies 168 cm naisystävän kanssa (luultavasti korot nostavat jonkun verran, kun iltapukulook kyseessä):
http://3.bp.blogspot.com/-vr5L2663asU/Ukie-918HmI/AAAAAAAAJDU/3Yi92Poyx…
Ei toi mies mun mielestä miltään omituiselta honkkelilta näytä. Oikein hyvä.
Minusta liian pitkä.
Vierailija kirjoitti:
No, jos itse on sen keskimääräisen 165, niin kyllä kaksimetrinen mies tuntuu väärältä. Hävettää kulkea vieressä, seksi tuntuu hankalalta. Kuka haluaa olla joku kainalokeppi. Jos olisin yli 180 cm, niin en varmaan olisi ihan tätä mieltä, mutta liika on liikaa.
Tähän nyt on jo pakko sanoa että millä tavalla seksi on hankalaa ? Ei mitenkään. Jos seksi tuntuu hankalalta pitkän miehen kanssa niin se on taidoista kiinni ;)
Vierailija kirjoitti:
Pitkillä miehillä, kun lähestytään sitä kahta metriä, on isot jalatkin ja koitapa niihin löytää kenkiä!!! Siis fiksuja, tyylikkäitä säänmukaisia ja trendikkäitä kenkiä kokoa 47-49. Ei löydy. Ainakaan alennusmyynneistä tai halvalla ja näitähän ne suomimiehen jalkineet ovat... Jotkut kolme vuotta vanhat koristossut tai pomarfinin mokkasiinit niillä on sitten jalassa 😒
Tää nyt on ihan höpöhöpö juttua. 😂 Kyllä muuten löytyy. Ei tarvitse zalandoa kauemmaksi lähteä, ja perus vaatekaupoissakin 46-47 kokoa löytyy.
Kaikenlisäksi pelkästään timberland tekee miestenkenkiä kokoon 53 asti. Tai esimerkiksi dr martens 50:neen. Perus tennareista converse 54 asti adidas, vans nike yms. Merkkejä on lukuisia mutta tossa tunnetuimmista esimerkkejä. Ei meillä mies ainakaan epäsiisteissä kengissä kulje vaikka jalankoko 47😂 Mutta näitä kommentoivat yleensä ne jotka ei asiasta oikeasti tiedä :p
Ihanaaodotusta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkillä miehillä, kun lähestytään sitä kahta metriä, on isot jalatkin ja koitapa niihin löytää kenkiä!!! Siis fiksuja, tyylikkäitä säänmukaisia ja trendikkäitä kenkiä kokoa 47-49. Ei löydy. Ainakaan alennusmyynneistä tai halvalla ja näitähän ne suomimiehen jalkineet ovat... Jotkut kolme vuotta vanhat koristossut tai pomarfinin mokkasiinit niillä on sitten jalassa 😒
Tää nyt on ihan höpöhöpö juttua. 😂 Kyllä muuten löytyy. Ei tarvitse zalandoa kauemmaksi lähteä, ja perus vaatekaupoissakin 46-47 kokoa löytyy.
Kaikenlisäksi pelkästään timberland tekee miestenkenkiä kokoon 53 asti. Tai esimerkiksi dr martens 50:neen. Perus tennareista converse 54 asti adidas, vans nike yms. Merkkejä on lukuisia mutta tossa tunnetuimmista esimerkkejä. Ei meillä mies ainakaan epäsiisteissä kengissä kulje vaikka jalankoko 47😂 Mutta näitä kommentoivat yleensä ne jotka ei asiasta oikeasti tiedä :p
Oma koko mallista riippuen 49-50 ja täytyy sanoa, että kyllähän niitä isoja kokoja tehdään, mutta kun kävelet satunnaiseen kenkäkauppaan sisään niin aika harvasta mallista löytyy hyllystä mitä sovittaa. Joten välillä kyllä tulee ostettua sellaisiakin kenkiä mistä ei erityisemmin pidä, kun ei jaksa säätää tai sitten tilaa tuttuja turvallisia aiemmin kokeiltuja netistä. Naisystävällä taas päinvastainen ongelma, kun kokoja löytyy lähinnä lastenosastolta.
47 tai 48 on usein isoin mitä hyllystä löytyy, joten sikäli miehelläsi on käynyt tuuri.
Ihanaaodotusta kirjoitti:
Itse ainakin pidän pitkistä miehistä! Meillä miehen kanssa pituuseroa 35 cm eikä sitä loppujenlopuksi enää edes mieti kun on pidempään ollut yhdessä tai ns huomaa. Ihanaa tuntea olonsa pieneksi.<3 Ahdistavaa se olisi jos mies olisi samankokoinen kun itse on, mikä on valitettavaa suomessa että keskiverto pituus on 170 cm miehillä:D
Meillä on ihan eri kokemukset. Mä pidän enemmän suurin piirtein itseni mittaisesta miehestä, koska silloin ei tarvitse kurotella ja halatessa naama ei rusennu toisen rintaan. Sen lisäksi voin lepuuttaa päätäni toisen olalla. :)
T. N167cm ja mies 172cm
Vierailija kirjoitti:
Mutta näyttävä pari on pitkä mies ja pitkä nainen yhdessä.
Tietysti mittasuhteet hyvä olla kunnossa ettei kukkakeppi ole mies vaan lihaksia ja rotevuutta löytyy
Miksi näin paljon alapeukkua?
Eikö muka ole edustavampi pari yhdessä pitkät kuin lyhyet?
Tietysti vaikuttaa enemmän tyyli ja olemus, mutta jos ajatellaan kaksi samantapaista paria joista toiset 155/170 ja toiset 175/195, niin itse luultavasti pitäisin edustavampana pitempiä sillä he vain ovat niitä.
N165cmM178cm
Itse olen 177 cm nainen, pisin seurustelukumppani ollut 182, lyhyin 172. Ihailen pidempiä miehiä mutta koen että en ole heidän arvoisensa. Sit risoo ku niillä pisimmillä miehillä on joku lyhyt nainen. Viimeisin mies oli samamittainen kuin minä eikä hän tykännyt että olen näin pitkä, haukkui kaapiksi, vaihtoi minut sitten 158 cm naiseen.
Zalando!!! Puhuttiin kenkäKAUPOISTA! Mies halua testata kengät, auton, naisen ennen ottopäätöstä.
Friikit on aina friikkejä. Eli tosi lyhyet (jotain 165 jne) ja tosi pitkät eli yli tuon 185. Ihan samalla tavalla kuin muuten epäsuhtaiset, laiha/lihava, isot tissit/perä. Niitä tuijotetaan eikä se tarkoita aina ihailua. Mutta ei hätää, kyllä niistäkin joku tykkää. Fetissejä on monenlaisiia.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tutkimuksen kanssa samaa mieltä. Usein pitkät miehet on jotenkin jo epäsymmetrisiä tai jotenkin rujon näköisiä. Oma unelmamies on ainakin just siinä 180-185 väliltä. Jostain syystä viimeisimmät mieheni on olleet vielä tarkemmalta väliltä eli 182-183 ja se tuntuu itselleni just oikealta.
Heinäsirkkoja puku päällä. Ja kaikilla vanhempana selkävaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Zalando!!! Puhuttiin kenkäKAUPOISTA! Mies halua testata kengät, auton, naisen ennen ottopäätöstä.
Zalandolla on mahdollisuus tilata, kokeilla, ja palauttaa ne mistä ei pidå 😊 Tilaaminen ei ole ottopäätös vielä.
Sitä paitsi, ei noista suomen kivijalkamyymälöistä muutenkaan koskaan löydä mitään. On enemmänkun nykyaikaa tilata netistä. Tietty jos perus marketti kengät kelpaa niin mikäs siinä.
Itse en missään nimessä haluaisi olla edes 190 cm. Matkustan niin paljon, ja kun koneisiin ahdetaan vain enemmän ja enemmän porukkaa, niin olisin mieluusti vaikka muutaman sentin lyhyempikin.
Tuntemistani miehistä parhaiten naisia saa 195-senttinen, suht hyväkuntoinen, kasvoistaan aika rujo muttei varsinaisesti ruma mies. Naiset iskevät häntä arkisissa tilanteissa vähintään kerran pari kuussa, vaikka hän on parisuhteessa. Hän saa puhelinnumeroita take away -kahvikupin kylkeen, kuntosalilla naiset tulevat tekemään tikusta asiaa, työkaverit pistävät suoraa viestiä että miten ois... Ja jokaikinen tyttöystävänsä on iskenyt hänet. Hänen on tarvinnut vain poistua eron jälkeen kotoaan ja katsos, seuraava oli heti tarjolla.
Olemmekin pohtineet hänen kanssaan, että mistä ihmeestä tällainen johtuu, ja tulimme siihen tulokseen, että pituus + leveät hartiat ovat jonkinlaista kissanminttua naisille :). Ja siis itsekin hänet ottaisin, jos hän olisi sinkku, että en tosiaan ole minäkään immuuni hänen vetovoimalleen!
Ulkomailla noin mutta av-mamman mielestä 188cm mies on lyhyt.
Itsellä taas naisen viehättävyys lisääntyy rajusti 175 cm jälkeen. Ihanne on 180-185, ei tarvitse kumarrella suudellessa. Myöskään tuossa mitassa sellaista suomalaista persjalkaisuutta ei enää ole häiritsemässä.