Arabian 100v mukit
Ootteko jo aloittanut keräilyn? Mikä suosikkinne?
Kommentit (44)
Erikoinen sarja, kuin olisi haluttu julkaista kaikkea kaikille = ei yhtenäistä teemaa koko kokoelmalla.
En osta, hinnat pysyneet ennallaan ja valmustuskustannukset pienentyneet ulkoistuksen seurauksena.
t. entinen Arabia fani
Vierailija kirjoitti:
Ei hemmetti eikö ees 100 vuoden kunniaksi voida valmistaa Suomessa? Vaikka jossain pienemmällä pajalla tai käynnistää yksi Arabian keramiikkakone juhlan kunniaksi vielä vähäksi aikaa uudelleen. Alan olla niin lopussa tähän nykymeininkiin.
Ja malli on just tuollainen kolkko kantti x kantti -ämpäri, mikä on helppo valaa jollain aasialaisella bulkkikoneella.
Liikuttava ajatus. Tehdas tosin on tyhjennetty ja kaikki koneet on lähetetty rahtina Indonesiaan/Romaniaan/Thaimaahan. :(
Noista Esteri-mukeista (Tummansiniset kukat valkoisella pohjalla) tykkään, mutta mulla on jo ihan liikaa kahvikuppeja muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen sarja, kuin olisi haluttu julkaista kaikkea kaikille = ei yhtenäistä teemaa koko kokoelmalla.
Onhan siinä teema, jokaiselta suomen itsenäiseltä vuosikymmeneltä yksi malli.
Tykkäsin kaikista mukeista ja olisin ehdottomasti ostanut kaikki, mutta minuakin tökkii se että valmistusmaa ei ole suomi, joten nyt tuskin ostan yhtäkään.
Aloin kyllä himoita tuota Myrnaa. Juhlaan on perinteiset Myrnat, arkena voisi hörppiä kahvia mukista. Aika hintavia kyllä, mutta voisihan sitä muutaman mukin verran satsata.
Mulla on hyvä valikoima 100 vuotta vanhoja Arabian kahvi-, tee- ja mokkakuppeja. Niistä kelpaa nauttia jaloja juomia.
Tykkäsin monista, ostin kokeeksi she-fo. Varmaan niitä ostan vielä pari lisää.
Ostan kirpparilta samat sarjat halvemmalla ja Suomess tehtynä.
Ensi vuonna noita myydään puoleen hintaan.
Myrnaa tulee varmaan hankittua max 6 kpl. Myrna-sarjan kahvikuppeja olen perinyt pari tusinaa, joten teen juojille voisin hankkia mukeja.
Vierailija kirjoitti:
Ostan kirpparilta samat sarjat halvemmalla ja Suomess tehtynä.
Ei niitä mukeja ole ennestään.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin monista, ostin kokeeksi she-fo. Varmaan niitä ostan vielä pari lisää.
She-Foita oli alun perin kolmenlaisia: valkoisella sisustalla, kultareunalla ja kultaisella sisustalla. Multa löytyy jokaisia :) ja möksäastiastona on suomenkukka-astiasto.
Ostin kaksi pastoraali mukia, kuva tuttu lapsuudestani.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon täysin kyllästyny kaikkiin ämpärimallisiin mukeihin.
Olen varma, että kohta muotiin tule taas vanhanajan kahvikupposet, missä on se ulkoneva hörppyreuna.
N39
Minäkin.
Se värikäs muki on ihan kauhee, mutta keräilyarvoa voi tulevaisuudessa olla, kun kukaan ei oo ostanu. 100 v mukit tulevaisuudessa harvinaisuuksia, ku menevät jäteputistimeen ku ei kelleen kelpaa, ees puoleen hintaan.
Olen ostanut kaikkia kaksi, toiset itselle ja toiset mahd. myyntiin, kun arvo nousee. Onhan sentää 100v juhla Suomessa. Vähän ku millenium muumimuki, kaikki haluu sitä nyt.
Arabia = Thaimaalaista paskaa. Täysin samanlaiset astiat ilman homomaisia muumikuvia yms skeidaa saa parilla eurolla.
En maksa Aasiassa tehdystä suomi design hintaa. Voin ostaa Pentikin tai Harjun astioita ja tiedän että työllistän suomalaisia naisia