Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä on tarjolla työpaikkoja, joihin voi vain mennä?

Vierailija
23.01.2017 |

Työttömiä moititaan jatkuvasti siitä, että heillä ei ole töitä. "Menisi tuokin töihin eikä loisisi muiden veronmaksajien rahoilla", "Miksi et vain hanki työpaikkaa, vaan olet mieluummin työtön pummi?" jne. Tuollaista kuulee jatkuvasti kaikkialla, täälläkin useita ketjuja aiheista.
Olen nyt ollut vajaan vuoden työttömänä ja hakenut jokaiseen mahdolliseen avoimeen työpaikkaan 20km säteellä kotoani. Mahdollisella tarkoitan työtä, jota minun taustallani voisi tehdä. En esim. hae eläinlääkärin paikkaa, koska minulla ei ole siihen koulutusta ja olen allerginen eläimille. Muuten en nirsoile, vaan työ kuin työ kelpaisi, kunhan palkalla tulisi toimeen ja saisi laskut maksettua. Oma minimini on 8e/h, 6h/päivä viitenä päivänä viikossa. Pienemmillä tunneilla palkan on oltava luonnollisesti suurempi ja toki olen valmis tekemään myös yli 6h/päivä jos siitä maksetaan väh 8e/h. Mielestäni en vaadi kohtuuttomia, mutta vielä en tuollaista työtä ole kuitenkaan löytänyt.
Nyt kiinnostaisikin, missä on näitä työpaikkoja, joihin työtön voi vain mennä? Siis joihin pääse tuosta noin vain taustasta riippumatta? Lupaan hankkia tuollaisen työn(jos se on laillista ja täyttää mainitsemani palkkaehdot) ja mennä sinne vaikka heti huomenna, jos joku kertoo missä sellaisia on. Ehdotuksia odotellessa siis.

Kommentit (258)

Vierailija
41/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä päin asut. Puhelinmyyjänä saa jotain lisätienestiä vähintään. Pk-seudulla joillekin huoltsikoille voi melkein vain kävellä.

Puhelinmyyntiä kokeilin. Tein 35h/viikko ja palkkaa tuli 500e/kk. Tein sitä 2kk ja sitten riitti. Syynä palkka (ja toki vähän sekin etten tuloksesta päätellen ollut oikealla alalla). Hetkeksi noihin kyllä pääsee minikorvausta saamaan, mutta ei ne työnantajatkaan kauaa siellä pidä jos ei myyntiä tule. Minä olin niin laiska ja mukavuudenhaluinen, että lähdin itse. Olisi kai pitänyt tyytyä siihen alle 4e tuntipalkkaan ettei olisi saanut työttömänä tätä kuraa niskaan. 

Vierailija
42/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma minimini on 8e/h, 6h/päivä viitenä päivänä viikossa.

Näin sanoit itse. En tiedä yritätkö vain ärsyttää.

Et sitten kuitenkaan viitsinyt lukea ap:n tekstiä.

Vai saivarteletko vain?

T: en ole ap mutta luin aloituksen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisia paikkoja juuri enää ole. Ihan vaikka trukin ajaminen vaatii jonkun koulutuksen nykyään. Aikaisemmin hommaan vaadittiin minuutin perehdytys ja sitten mentiin. 

Ja sama asia monessa muussa ammatissa. Virkamiehet ovat keksineet kaikkia jonninjoutavia koulutuksia ihmisten rahastamiseksi. 

Kaupan kassalle, minne menisin riemumielin, vaaditaan kassakoulutus. En ole aiemmin ollut kaupassa töissä, enkä ilmeisesti sinne koskaan tule pääsemäänkään. Kauppakeskuksen infopisteelle pitää olla aulapalvelijan kortti. Kaikki nämä luvat ja koulutukset ja kortit maksaa eikä niistä missään mainosteta.

Vierailija
44/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kerrotko kirjoittaja 11, mikä erityisesti minussa on kirjoittamani perusteella halveksuttavaa? Jopa halveksuttavampaa kuin muissa työttömissä. Osaan sitten korjata ongelman. Sehän on vaikka voinut olla syy siihen etten ole vielä saanut töitä lukemattomista hakemuksista huolimatta.

ap

Aikana jolloin ihmiset ovat pätkätöissä ja suuri osa osa- aikaisina, on turha kuvitella saavansa kokopäivä työtä, tai edes 6 h/ päivä.

Eiköhän ensin oteta sitä mitä saadaan ja katsota onko siinä työssä mitään edellytyksiä, ja samalla katsella muuta?

Meitä on aivan helvetisti, varmaan yli puolet kaupan alalla, jotka tekevät vajaata ja saavat työttömyyskortistosta työttömyyspäivärahoja, ja juostaan määrätyillä kursseilla, käydään työkkärissä, täytetään hakemuksia ja etsitään koko ajan parempaa ja vaanitaan parempia soppareita.

Ja sinulle, työttömälle, on helpompaa ja kivempaa olla vain kotona ja valkata..

Missä sanoin, että vain kokopäivätyö kelpaa? Edelleen kehotan lukemaan aloituksen kunnolla. Siitä ja viimeistään muista kommenteistani huomaat, että työaika ei ole ongelma, vaan se ettei MITÄÄN työtä saa vaikka kuinka hakee. Lukekaa tekstini kunnolla ennen kuin syyttelette, kiitos.

ap

Et sä tule saamaan edes 6 h/ päivä hommia. Ehkä tarjolla 6 h/ viikko. Tervetuloa tähän aikaan.

En ole sellaista vaatinutkaan. 8e/h 6/h päivässä oli esimerkki minipalkasta, jolla tulee toimeen. Se ei ollut minimivaatimus työtuntien suhteen niin kuin heti seuraavasta lauseesta olisit huomannut, jos olisit lukenut kunnolla koko tekstin.

ap

Vierailija
45/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työpaikkoihin pitäisi vain voida mennä? Eikö idea ole, että työntekijä tuottaa työnantajalle enemmän kuin oman palkkansa?

Kertokaa nyt alapeukuttajat kenellä on velvollisuus vaan ottaa joku random töihin, vaikkei olisi tarvetta ja perustelua miksi se kannattaa yritykselle?

Vierailija
46/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luepa tuota seuraava lause ja siitä eteenpäin. Niin kuin jo aiemmin vastasin toiselle kirjoittajalle, tuo oli esimerkki minimipalkasta jolla tulee toimeen. Ei vaatimus minimityöajasta. Saatoin ilmaista asian epäselvästi, mutta eipä ole teidän lukemisennekaan kovin tarkkaa ollut.

ap

Vierailija
47/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla menin oikeasti tuolla tavalla kaupungin hommiin, lukion käyneenä, tai siis oikeastaan menin kysymään, mutta jäin saman tien. Tänä päivänä olen nähnty samantapaisia töitä avoinna. Vaatimus vähintään tradenomi ja kokemusta. Yleensä tekijä otetaan vielä sisältä. Kyseessä simppelit toimistohommat. 

Sinä joka kehut että pyydetään töihin, ongelma onkin se, että sinulla on työpaikka. En usko, että olet kuitenkaan niin erinomainen kuin luulet, joku päivä kun jäät työttömäksi, et olekaan haluttu. Moni sellainen, joka kehuu kuinka häntä pyydetään töihin, on sellainen, että itselleni ei kyllä moinen tyyppi kelpaisi. 

Vierailija
48/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet asettanut tuollaisen aikarajan, että vähintään 6h/päivä viitenä päivänä viikossa? Eikö esim. 20h viikossa ole parempi kuin ei mitään? Siinä kertyy jo työssäoloehtokin ja saat soviteltua päivärahaa. Plus että tietty eläkettäkin kertyy. Ja työkokemusta. Kun haet töitä, niin saat helpommin uuden paikan jos olet jo valmiiksi töissä, edes osa-aikaisena.

Jos olisit lukenut aloituksen kunnolla, olisit huomannut, että sanoin vähemmänkin riittävän. Tuo 6/h päivässä oli 8e tuntipalkalle laskettu minimi. Vähemmät tunnit tottakai riittäisivät, jos niistä vastaavasti saa enemmän palkkaa. Ydinajatuksena on, että palkalla tulee tulla toimeen. 

Soviteltu päiväraha ei poista sitä, että olisin edelleen arvostelijoiden mukaan muiden veronmaksajien elätti. Heille kelpaa vain sellaiseen työhön meneminen, josta saa niin paljon palkkaa, ettei tarvitse tukia. Minulle kelpaisi vähempikin alkuun, mutta ei noita pienempituntisia paikkojakaan ole tarjolla ruuhkaksi asti. Saati, että niihin tuosta noin vaan pääsisi.

ap

Miksi välität muiden mielipiteistä? Ei kellään oo oikeus rvostella kun etsit tosissaan työtä ja jos otat jonkun osa-aikatyön vastaan johon tarvitset päivärahaa lisäksi.. se ei kuulu kellekkään, se on sun asia kunhan vaan pärjäät!

Vierailija
49/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ainakin on töissä yksi sossun paikka auki. Jos jostain ilmaantuisi pätevä sosiaalityöntekijä tai edes opintojen loppuvaiheessa oleva opiskelija, niin saisi työpaikan.

Vierailija
50/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin!

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaiselle kannata perustyötä antaa, se on liian kallista ja riskaabelia. Parempi ottaa duunari vuokrafirmasta tai alihankkijalta.

Ja tässähän tämä ihana ristiriita onkin.

Ja usea joutuu kuitenkin tekemään.

Voitaisko me kaikki jäädä vaan kotiin? En mä saa jäädä hoitamaan lapsiani, vaan mun on pakko etsiä niille hoitopaikka ja koittaa kärvistellä niillä 20 tunnin tuntitakuilla. Ei kukaan kysele eikä anna vaihtoehtoja.

Saisin by the way työttömänä varmaan paremmin.....

Pitäiskö mun irtisanoutua? Ai niin, ei viitti kun ei työttömille kelpaisi mun työni...

Minä olen välittömästi valmis ottamaan sinun työsi, jos haluat työttömäksi ja lapsiasi hoitamaan. Varmasti saadaan työnantajasi kanssa neuvoteltua niin, ettei sinulle tule karenssia. Hän voi irtisanoa sinut ja ottaa minut tilalle. Sinä saat tietysti lisäbonuksen, koska hankit uuden innokaan työntekijän tilallesi. Sillähän ei tietenkään ole väliä onko minulla sopivaa koulutusta tai täytänkö muita työnantajasi vaatimuksia. Tuosta vaan vaihdetaa. Tämähän ratkesi helposti! Kerrotko heti missä olet töissä, jotta saadaan prosessi käyntiin?

Vierailija
51/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työpaikkoihin pitäisi vain voida mennä? Eikö idea ole, että työntekijä tuottaa työnantajalle enemmän kuin oman palkkansa?

Kertokaa nyt alapeukuttajat kenellä on velvollisuus vaan ottaa joku random töihin, vaikkei olisi tarvetta ja perustelua miksi se kannattaa yritykselle?

Ennen saattoi kävellä sataman porteista sisään ja sanoa: mä tulin teille töihin.

Sai viikoksi hommia purkaa jostain isosta laivasta lasti ja lastata vientitavarat tilalle.

Vierailija
52/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa keino on kysellä piilotyöpaikkoja. Ei sieltä mollista mitään saa. Tai no itse sain kesätyöksi siivojan paikan, kamala työpaikka olikin mutta sainpahan rahaa.

Oman alan työn sain ihan vaan laittamalla satunnaisen hakemuksen yhteen firmaan. Pääsin tekemään sinne avustavia hommia. Siistiä sisätyötä ja hyvä palkka. Samalla taktiikalla haen nyt uutta työpaikkaa.

Vierailija
53/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Susanna Koski antoi Ylellä vinkin työttömille: "Riittää, kun katsoo metsään"

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016093022393823_uu.shtml

Juupa juu. Varmasti voi mennä metsää risuja keräämään tai vapaaehtoisena vanhuksia "ulkoiluttamaan". Ainut vaan, että niistä ei kukaan maksa palkkaa. Kysyin palkallista työtä, jonne voi vain mennä. Paino sanalla palkallinen.

ap

Risujakaan ei metsistä kerätä ilman maanomistajan lupaa.

Vierailija
54/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa tuota seuraava lause ja siitä eteenpäin. Niin kuin jo aiemmin vastasin toiselle kirjoittajalle, tuo oli esimerkki minimipalkasta jolla tulee toimeen. Ei vaatimus minimityöajasta. Saatoin ilmaista asian epäselvästi, mutta eipä ole teidän lukemisennekaan kovin tarkkaa ollut.

ap

Ap, tsemppiä. Kuten huomaat, ei ne työllistetyt aina niitä penaalin terävimpiä kyniä ole...itse olen töissä, mutta vei aikaa tajuta tämä fakta, että onhan sitä melkoisia tomppeleita työllistetty, joten miksi en minäkin ja sain voimaa sekä itseluottamusta. Aloin myös osata kertoa hyviä puoliani työhaastattelussa, pari niistä oli, että hoksaan asioita itsestään, enkä ajattele mustavalkoisesti. Sain töitä. 

Vierailija
55/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne vaadi niitä kaikkia passeja ja kortteja paikkaan. anniskelupassi, hygieniapassi yms yms

Briteissä ei kuulemma tarvitse kaiken sortin passeja vaan siellä oppii töissä.

Itse olen suorittanut työturvallisuuskortin, opetus oli surkeaa enkä oppinut juuri mitään.

Sain lähestulkoon täydet vielä.

Työnantaja kouluttaa kyllä tai maksaa kurssit aloittavan työntekijän puolesta.

Kyllä ne nykyään alkaa olla vaatimuksena. Amiksessa yleensä oman alan kortit suoritetaankin, mutta suurin osa vanhenee. Hygieniapassi jostain syystä ei vanhene. 

Vierailija
56/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet asettanut tuollaisen aikarajan, että vähintään 6h/päivä viitenä päivänä viikossa? Eikö esim. 20h viikossa ole parempi kuin ei mitään? Siinä kertyy jo työssäoloehtokin ja saat soviteltua päivärahaa. Plus että tietty eläkettäkin kertyy. Ja työkokemusta. Kun haet töitä, niin saat helpommin uuden paikan jos olet jo valmiiksi töissä, edes osa-aikaisena.

Jos olisit lukenut aloituksen kunnolla, olisit huomannut, että sanoin vähemmänkin riittävän. Tuo 6/h päivässä oli 8e tuntipalkalle laskettu minimi. Vähemmät tunnit tottakai riittäisivät, jos niistä vastaavasti saa enemmän palkkaa. Ydinajatuksena on, että palkalla tulee tulla toimeen. 

Soviteltu päiväraha ei poista sitä, että olisin edelleen arvostelijoiden mukaan muiden veronmaksajien elätti. Heille kelpaa vain sellaiseen työhön meneminen, josta saa niin paljon palkkaa, ettei tarvitse tukia. Minulle kelpaisi vähempikin alkuun, mutta ei noita pienempituntisia paikkojakaan ole tarjolla ruuhkaksi asti. Saati, että niihin tuosta noin vaan pääsisi.

ap

Miksi välität muiden mielipiteistä? Ei kellään oo oikeus rvostella kun etsit tosissaan työtä ja jos otat jonkun osa-aikatyön vastaan johon tarvitset päivärahaa lisäksi.. se ei kuulu kellekkään, se on sun asia kunhan vaan pärjäät!

Kiitos asiallisesta ja kannustavasta sävystä. Onneksi on olemassa ihmisiä jotka ajattelevat noinkin! En ole kieltäytynyt töistä muiden mielipiteiden takia. Sellainen ei kävisi pienessä mielessänikään. Jos olisin niin onnekas, että saisin töitä edes osa-aikaisesti (korostan vielä varmuudeksi kaikille, että 6h/pv EI ollut minimivaatimus), ottaisin sen ilman muuta vastaan. En vain ole vielä saanut edes osa-aikatyötä. Kommenttini sovitellusta päivärahasta oli turhautunut purkaus niille, jotka jatkuvasti syyttelevät ja arvostelevat työttömiä. Se oli ehkä asiaton, mutta ei mitään siihen verrattuna mitä työttömät kuulevat päivittäin. Sinua tuo ei koske, sillä kirjoituksesi osoittaa, ettet kuule noihin arvostelijoihin. Kiitos siitä!

ap

Vierailija
57/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjä, henkilökohtainen avustaja, kotisiivoojat/toimistosiivooja

Puhelinmyyjäksi menen heti kun siitä maksetaan inhimillinen palkka (tuo aluksi mainittu 8e/h) ja sen palkan saa myös niiltä tunneilta kun yksikään asiakas ei vastaa tai lyö luurin heti korvaan. Olen ollut kahdessa eri firmassa puhelinmyyjänä ja todennut että minun taidoillani ei myydä d-vitamiinia tai juorulehtiä niin paljoa, että inhimillinen tuntipalkka olisi saavutettavissa. 

Henkilökohtaisen avustajan paikkoihin on lähes poikkeuksetta vaatimuksena auto (ainakin täällä ollut) ja sitä minulla ei ole.

Siivoojaksi en ole lukuista hakemuksista huolimatta päässyt. Syynä suurelta osin ettei ole sitä autoa millä kohteesta toiseen. Julkisilla kulkeminen olisi työnantajan mielestä liian hidasta.

ap

Vierailija
58/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kerrotko kirjoittaja 11, mikä erityisesti minussa on kirjoittamani perusteella halveksuttavaa? Jopa halveksuttavampaa kuin muissa työttömissä. Osaan sitten korjata ongelman. Sehän on vaikka voinut olla syy siihen etten ole vielä saanut töitä lukemattomista hakemuksista huolimatta.

ap

Aikana jolloin ihmiset ovat pätkätöissä ja suuri osa osa- aikaisina, on turha kuvitella saavansa kokopäivä työtä, tai edes 6 h/ päivä.

Eiköhän ensin oteta sitä mitä saadaan ja katsota onko siinä työssä mitään edellytyksiä, ja samalla katsella muuta?

Meitä on aivan helvetisti, varmaan yli puolet kaupan alalla, jotka tekevät vajaata ja saavat työttömyyskortistosta työttömyyspäivärahoja, ja juostaan määrätyillä kursseilla, käydään työkkärissä, täytetään hakemuksia ja etsitään koko ajan parempaa ja vaanitaan parempia soppareita.

Ja sinulle, työttömälle, on helpompaa ja kivempaa olla vain kotona ja valkata..

Missä sanoin, että vain kokopäivätyö kelpaa? Edelleen kehotan lukemaan aloituksen kunnolla. Siitä ja viimeistään muista kommenteistani huomaat, että työaika ei ole ongelma, vaan se ettei MITÄÄN työtä saa vaikka kuinka hakee. Lukekaa tekstini kunnolla ennen kuin syyttelette, kiitos.

ap

Et sä tule saamaan edes 6 h/ päivä hommia. Ehkä tarjolla 6 h/ viikko. Tervetuloa tähän aikaan.

En ole sellaista vaatinutkaan. 8e/h 6/h päivässä oli esimerkki minipalkasta, jolla tulee toimeen. Se ei ollut minimivaatimus työtuntien suhteen niin kuin heti seuraavasta lauseesta olisit huomannut, jos olisit lukenut kunnolla koko tekstin.

ap

No sehän oli sun minimi.

Kuten sanottu, ota sellainen 6h/ viikko homma, joka on muillakin, ja hae päälle työttömyyskorvausta, kuten muutkin.

Jostain täytyy aloittaa, ja johinkin tyytyä.

Passit ja muut tarjoaa työantaja tai niitä voi työkkäristä kysellä.

Ei kukaan tule ovelle niitä tarjoamaan.

Vierailija
59/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisia paikkoja juuri enää ole. Ihan vaikka trukin ajaminen vaatii jonkun koulutuksen nykyään. Aikaisemmin hommaan vaadittiin minuutin perehdytys ja sitten mentiin. 

Ja sama asia monessa muussa ammatissa. Virkamiehet ovat keksineet kaikkia jonninjoutavia koulutuksia ihmisten rahastamiseksi. 

Kaupan kassalle, minne menisin riemumielin, vaaditaan kassakoulutus. En ole aiemmin ollut kaupassa töissä, enkä ilmeisesti sinne koskaan tule pääsemäänkään. Kauppakeskuksen infopisteelle pitää olla aulapalvelijan kortti. Kaikki nämä luvat ja koulutukset ja kortit maksaa eikä niistä missään mainosteta.

Kassakoulutuksia saa vuokratyöfirmoilta ja ainakin vielä vuosi-pari sitten kun kassalle sellaisen kautta hain, se oli ilmainen ja koulutuksesta sai vielä pientä palkkaakin.

Vierailija
60/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjä, henkilökohtainen avustaja, kotisiivoojat/toimistosiivooja

Puhelinmyyjäksi menen heti kun siitä maksetaan inhimillinen palkka (tuo aluksi mainittu 8e/h) ja sen palkan saa myös niiltä tunneilta kun yksikään asiakas ei vastaa tai lyö luurin heti korvaan. Olen ollut kahdessa eri firmassa puhelinmyyjänä ja todennut että minun taidoillani ei myydä d-vitamiinia tai juorulehtiä niin paljoa, että inhimillinen tuntipalkka olisi saavutettavissa. 

Henkilökohtaisen avustajan paikkoihin on lähes poikkeuksetta vaatimuksena auto (ainakin täällä ollut) ja sitä minulla ei ole.

Siivoojaksi en ole lukuista hakemuksista huolimatta päässyt. Syynä suurelta osin ettei ole sitä autoa millä kohteesta toiseen. Julkisilla kulkeminen olisi työnantajan mielestä liian hidasta.

ap

Itse olen siivonnut kaupunkialueella, mennyt bussilla kylille ja kävellyt päivän aikana n. 10 km paikasta toiseen, tuolla 8€ tunti ja vajailla viikkotunneilla. Sitten aloitin Alkolla 4h/ viikko sopparilla, siitä nostanut viikkotunteja 12 vuotta, eikä vieläkään täydet. Työttömänä työnhakijana olen ollut koko ajan.

Ikinä en ole työttömänä ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi