Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä on tarjolla työpaikkoja, joihin voi vain mennä?

Vierailija
23.01.2017 |

Työttömiä moititaan jatkuvasti siitä, että heillä ei ole töitä. "Menisi tuokin töihin eikä loisisi muiden veronmaksajien rahoilla", "Miksi et vain hanki työpaikkaa, vaan olet mieluummin työtön pummi?" jne. Tuollaista kuulee jatkuvasti kaikkialla, täälläkin useita ketjuja aiheista.
Olen nyt ollut vajaan vuoden työttömänä ja hakenut jokaiseen mahdolliseen avoimeen työpaikkaan 20km säteellä kotoani. Mahdollisella tarkoitan työtä, jota minun taustallani voisi tehdä. En esim. hae eläinlääkärin paikkaa, koska minulla ei ole siihen koulutusta ja olen allerginen eläimille. Muuten en nirsoile, vaan työ kuin työ kelpaisi, kunhan palkalla tulisi toimeen ja saisi laskut maksettua. Oma minimini on 8e/h, 6h/päivä viitenä päivänä viikossa. Pienemmillä tunneilla palkan on oltava luonnollisesti suurempi ja toki olen valmis tekemään myös yli 6h/päivä jos siitä maksetaan väh 8e/h. Mielestäni en vaadi kohtuuttomia, mutta vielä en tuollaista työtä ole kuitenkaan löytänyt.
Nyt kiinnostaisikin, missä on näitä työpaikkoja, joihin työtön voi vain mennä? Siis joihin pääse tuosta noin vain taustasta riippumatta? Lupaan hankkia tuollaisen työn(jos se on laillista ja täyttää mainitsemani palkkaehdot) ja mennä sinne vaikka heti huomenna, jos joku kertoo missä sellaisia on. Ehdotuksia odotellessa siis.

Kommentit (258)

Vierailija
21/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä päin asut. Puhelinmyyjänä saa jotain lisätienestiä vähintään. Pk-seudulla joillekin huoltsikoille voi melkein vain kävellä.

Vierailija
22/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi säde vain 20 km?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisia paikkoja juuri enää ole. Ihan vaikka trukin ajaminen vaatii jonkun koulutuksen nykyään. Aikaisemmin hommaan vaadittiin minuutin perehdytys ja sitten mentiin. 

Ja sama asia monessa muussa ammatissa. Virkamiehet ovat keksineet kaikkia jonninjoutavia koulutuksia ihmisten rahastamiseksi. 

Vierailija
24/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kerrotko kirjoittaja 11, mikä erityisesti minussa on kirjoittamani perusteella halveksuttavaa? Jopa halveksuttavampaa kuin muissa työttömissä. Osaan sitten korjata ongelman. Sehän on vaikka voinut olla syy siihen etten ole vielä saanut töitä lukemattomista hakemuksista huolimatta.

ap

Aikana jolloin ihmiset ovat pätkätöissä ja suuri osa osa- aikaisina, on turha kuvitella saavansa kokopäivä työtä, tai edes 6 h/ päivä.

Eiköhän ensin oteta sitä mitä saadaan ja katsota onko siinä työssä mitään edellytyksiä, ja samalla katsella muuta?

Meitä on aivan helvetisti, varmaan yli puolet kaupan alalla, jotka tekevät vajaata ja saavat työttömyyskortistosta työttömyyspäivärahoja, ja juostaan määrätyillä kursseilla, käydään työkkärissä, täytetään hakemuksia ja etsitään koko ajan parempaa ja vaanitaan parempia soppareita.

Ja sinulle, työttömälle, on helpompaa ja kivempaa olla vain kotona ja valkata..

Vierailija
25/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kerrotko kirjoittaja 11, mikä erityisesti minussa on kirjoittamani perusteella halveksuttavaa? Jopa halveksuttavampaa kuin muissa työttömissä. Osaan sitten korjata ongelman. Sehän on vaikka voinut olla syy siihen etten ole vielä saanut töitä lukemattomista hakemuksista huolimatta.

ap

Aikana jolloin ihmiset ovat pätkätöissä ja suuri osa osa- aikaisina, on turha kuvitella saavansa kokopäivä työtä, tai edes 6 h/ päivä.

Eiköhän ensin oteta sitä mitä saadaan ja katsota onko siinä työssä mitään edellytyksiä, ja samalla katsella muuta?

Meitä on aivan helvetisti, varmaan yli puolet kaupan alalla, jotka tekevät vajaata ja saavat työttömyyskortistosta työttömyyspäivärahoja, ja juostaan määrätyillä kursseilla, käydään työkkärissä, täytetään hakemuksia ja etsitään koko ajan parempaa ja vaanitaan parempia soppareita.

Jatkan vielä, 20 km säde on naurettavan pieni. Lisäksi ihmisillä on vielä mukuloita tuon pätkätyönsä ja älyttömien työaikojensa päälle, joita rontataan paikasta toiseen vanhempien työn takia.

Olet vaan aivan liian kranttu työn suhteen.

Kaikilla ei ole varaa valita noin tarkasti, ja me työssäkäyvät maksetaan niistä helvetin vaikeasti tienatuista rahoista vielä sun kranttuilusi.

Me siivoomaan tai kaupankassaksi. Aloita vaikka siitä? Ja ei mitään 20 km säteitä.

Ja ota sitä mitä muutkin, niitä alkuun 4 h / viikko soppareita on tarjolla paljon.

Vierailija
26/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi säde vain 20 km?

Siksi, etten omista autoa tai ajokorttia ja tuota kauemmas ei täältä ole järkeviä bussiyhteyksiä (kilometrit ei niinkään ratkaise, vaan yhteydet). Ellei sitten puhuta yli 150km päässä olevista paikoista. Ne ovat minusta jo liian kaukana. Sinne voisi hakea vain todella hyvillä ehdoilla, ei minipalkalla, jottei koko palkka menisi matkustamiseen.

ap

Vierailija
27/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne vaadi niitä kaikkia passeja ja kortteja paikkaan. anniskelupassi, hygieniapassi yms yms

Briteissä ei kuulemma tarvitse kaiken sortin passeja vaan siellä oppii töissä.

Itse olen suorittanut työturvallisuuskortin, opetus oli surkeaa enkä oppinut juuri mitään.

Sain lähestulkoon täydet vielä.

Vierailija
28/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi säde vain 20 km?

Siksi, etten omista autoa tai ajokorttia ja tuota kauemmas ei täältä ole järkeviä bussiyhteyksiä (kilometrit ei niinkään ratkaise, vaan yhteydet). Ellei sitten puhuta yli 150km päässä olevista paikoista. Ne ovat minusta jo liian kaukana. Sinne voisi hakea vain todella hyvillä ehdoilla, ei minipalkalla, jottei koko palkka menisi matkustamiseen.

ap

No sitten sinä hankit. Niin muutkin joutuu hankkimaan. Niin kauanko sä olet ollut työttömänä?

Vierailija
29/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin!

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaiselle kannata perustyötä antaa, se on liian kallista ja riskaabelia. Parempi ottaa duunari vuokrafirmasta tai alihankkijalta.

Ja tässähän tämä ihana ristiriita onkin.

Vierailija
30/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne vaadi niitä kaikkia passeja ja kortteja paikkaan. anniskelupassi, hygieniapassi yms yms

Itse olen suorittanut työturvallisuuskortin, opetus oli surkeaa enkä oppinut juuri mitään.

Niin, niin kaikki joutuu hankkimaan.

Vierailija
31/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Missä sanoin, että vain kokopäivätyö kelpaa? Edelleen kehotan lukemaan aloituksen kunnolla. Siitä ja viimeistään muista kommenteistani huomaat, että työaika ei ole ongelma, vaan se ettei MITÄÄN työtä saa vaikka kuinka hakee. Lukekaa tekstini kunnolla ennen kuin syyttelette, kiitos.

ap

Vierailija
32/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjä, henkilökohtainen avustaja, kotisiivoojat/toimistosiivooja

Vierailija
33/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin!

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaiselle kannata perustyötä antaa, se on liian kallista ja riskaabelia. Parempi ottaa duunari vuokrafirmasta tai alihankkijalta.

Ja tässähän tämä ihana ristiriita onkin.

Ja usea joutuu kuitenkin tekemään.

Voitaisko me kaikki jäädä vaan kotiin? En mä saa jäädä hoitamaan lapsiani, vaan mun on pakko etsiä niille hoitopaikka ja koittaa kärvistellä niillä 20 tunnin tuntitakuilla. Ei kukaan kysele eikä anna vaihtoehtoja.

Saisin by the way työttömänä varmaan paremmin.....

Pitäiskö mun irtisanoutua? Ai niin, ei viitti kun ei työttömille kelpaisi mun työni...

Vierailija
34/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-kioskilla on jatkuva pula työntekijöistä. Ei vain tule tarpeeksi vastauksia ilmoituksiin.

Vierailija
35/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Missä sanoin, että vain kokopäivätyö kelpaa? Edelleen kehotan lukemaan aloituksen kunnolla. Siitä ja viimeistään muista kommenteistani huomaat, että työaika ei ole ongelma, vaan se ettei MITÄÄN työtä saa vaikka kuinka hakee. Lukekaa tekstini kunnolla ennen kuin syyttelette, kiitos.

ap

Et sä tule saamaan edes 6 h/ päivä hommia. Ehkä tarjolla 6 h/ viikko. Tervetuloa tähän aikaan.

Vierailija
36/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja kouluttaa kyllä tai maksaa kurssit aloittavan työntekijän puolesta.

Vierailija
37/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma minimini on 8e/h, 6h/päivä viitenä päivänä viikossa.

Näin sanoit itse. En tiedä yritätkö vain ärsyttää.

Vierailija
38/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi jolla tavoitteet liian korkealla. Jos nyt otat ensin jotain, ja jatkat etsimistä. Sano nyt vielä, että elät 21 km kaupungista metsään??

Vierailija
39/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työpaikkoihin pitäisi vain voida mennä? Eikö idea ole, että työntekijä tuottaa työnantajalle enemmän kuin oman palkkansa?

Vierailija
40/258 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon turhautunut täysin tähän työttömyyteen. Hakemukset ovat hyvin kirjoitettuja, aiemmista työpaikoista olen saanut loistavaa palautetta ja nuorempana pääsin muutamaan paikkaan suhteilla. Nyt mennyt ihan liian pitkään ilman töitä, vaikka hakemuksia laitan jatkuvasti. Koulutukseltani olen artesaani, eli todella huonosti tuli ala valittua 15-vuotiaana yhteishaussa. Nyt aikuislukio työn alla ja sen jälkeen yritän lääkikseen, onpahan ainakin töitä. Huomasin, että ompelijoiden vapaiden työpaikkojen prosentti suhteutettuna työttömien määrään on aikalailla sama kuin lääkiksen sisäänpääsyprosentti. Olen valmis tekemään paskalla palkalla ja paskassa paikassa, kunhan vaan olisi edes jotain, mutta silti ei. Toivottavasti tää ikuinen työnpuute ja jatkuva kituuttaminen loppuisi vihdoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi