Mitkä vaatteet lentokoneeseen?
Kas siinä pulma. En omista mitään collareita. Nehän olis kivat ja mukavat. Jotain pitkää vaatetta pitäisi olla, mutta kuitenkin sellaiset, ettei määränpäässä tulisi hiki (Gran Canaria) ennen kuin päästään hotellille. Neuvokaas nyt.
Kommentit (27)
Olenko ainoa, jonka mielestä lentokoneessa on ihan sopivan lämmin? En ikinä varaa mitään shaaleja tai villahuiveja joihin kietoutua kun ei tarvitse. Pärjään ihan mainiosti pitkähihaisella puserolla.
Mukavat ja joustavat housut (ei-hiostavaa materiaalia) ja paita. Itse käytän myös tukisukkia kun muuten turpoaa jalat.
Mulla on usein myös business-lennoilla työmatkoilla collegehousut, jos ei tarvitse suoraan mennä asiakastapaamisiin ja harvemmin tarvitsee. Vaihdan hotellilla toiset vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan mihin on menossa,jos mennään Thaimaaseen niin puetaan uimapuku tai muu pieni vaate,Kanadaan taas matkustetaan turkishaalareissa.
Thaimaahan.
Meidän perheessä Kanarian matkojen suurin ongelma on ollut nämä Suomen päässä pidettävät talvivaatteet ja niiden säilytys kun parilla eri liikennevälineellä tulemme kentälle. Koneessa ja määränpäässä pärjää hyvin samoilla vaatteilla kuin Suomen kesässä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä Kanarian matkojen suurin ongelma on ollut nämä Suomen päässä pidettävät talvivaatteet ja niiden säilytys kun parilla eri liikennevälineellä tulemme kentälle. Koneessa ja määränpäässä pärjää hyvin samoilla vaatteilla kuin Suomen kesässä.
Itse varmaan suosisin tuossa tapauksessa kerrospukeutumista. Kuoritakki ja ohuet kerrospukeutumisvaatteet vievät kaiketi vähemmän tilaa kuin toppavaatteet. Lisäksi niille vaatteille voi olla käyttöä siellä Kanariallakin viileinä iltoina ja etenkin, jos sattuu loman ajan puhaltaa kylmä kalima-tuuli. Tuolloin paikalliset ovat itse toppatakeissa.
Pitkillä lennoilla olen suosinut löysiä housuja joiden alla shortsit.Paidan alla toppi.Kätevä esim.Thaimaassa.
Kanarialle mennessä laittaisin vaikka pitkän mekon ja siihen vaikka neule hartioille jos kylmä uhkaa koneessa.Lentskarissa ei ole juurikaan kylmä,normi huonelämpö.
Joustavat farkut, siisti toppi ja kevyt neulepusero tai jakku. Näillä pärjää lyhyet ja pitkät lennot. Pitkillä lennoilla mun jalat turpoaa joten suosin niillä tennareita. Lyhyille lennoille ei kenkävalintaa tarvitse miettiä, voi mennä vaikka korkkareissa.