Tabu: vauvan lasketun ajan "ajoittaminen"
Hei,
Onko täällä palstailijoita, jotka ovat yrittäneen ajoittaa vauvan la:n johonkin tiettyyn väliin? Esim. tiettyyn vuodenaikaan tai tiettyyn aikaväliin? Miksi ja onnistuiko?
Mielenkiinnosta kyselen. Olen tietoinen, että lapset ovat lahjoja ja kaikki eivät synny laskettuna aikana tai edes lähellä sitä. Joitakin kysymys saattaa loukata. Se ei ole tarkoitukseni, mutta pahoittelen etukäteen.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki 6 lastani on suunniteltu. Kaikilla on "oma" kuukausi. Mietitty mikä on hyvä ikäväli. Olen onnellinen että kaikki on mennyt suunnitelmien mukaan, jopa lasten sukupuolikin on oikea.
Mulla on kolme lasta, ja kaikilla heillä on oikea sukupuoli. Kukaan ei ole kokenut syntyneensä väärään kehoon.
Olen opettaja. Toivoisin töiden takia kesävauvaa, la välillä heinäkuun alku-elokuun loppu. Nuorimmainen kun täyttää kuusi vuotta elokuussa 2018, olisi täydellinen aika saada vauva. Sitten voisin mainiosti olla vuoden -kolme vuotta kotona. Yksikään oma luokka ei optimitilanteessa kärsisi vauvasta ja poissaolostani. Lisäksi oma lapseni saisi kivan eskarivuoden ja koulunaloituksen, kun olisin kotona vauvan kanssa. Raskaaksitulohistoriani tosin on sellainen, että tämä haave on vain haave ja sellaiseksi varmasti jääkin.
La ajoitettiin minun määräaikaisen työsuhteen päättymiseen, jotta ei tarvitse työttömyyskorvauksia hakea kun on raskautuminen kuitenkin suunnitelmissa. Ihan perus elämänhallintaa minusta, eikä mikään tabu.
Minulla itselläni on pienimuotoinen trauma kesällä syntyneenä. Lapsena synttärit yhdistyivät aina juhannusjuhlintaan ja kaverisynttärit jäivät aika pienimuotoisiksi, harva pääsi paikalle. Loppuvuotta yritettiin myös vähän vältellä.. Ekaa tähtäiltiin alkuvuodelle, tärppäsi ekasta kierrosta. Lapsi syntyi tammikuun vikana päivänä. Toinen lapsi tärppäsi myös nopeasti. Hieman oli jännitettävää, kun LA oli elokuun alkupuolella, mutta 12 pv yli ja lapsi syntyi "turvallisesti" elokuun lopussa.
Hyvin muistan tuon ajan. Ei ollut herkkua myöskään elokuun 2010 aamupahoinvointi. Silloin haisi joka ikinen roskis kilometrien päähän!