Miten oman kirjan saa tehtyä?
Miten se kaikki siis tapahtuu?
Lähetetäänkö jollekin kustantajalle vain tulostetut paperit ja se sitten tekee sen kirjaksi? Ja entä jos on kuvia, täytyykö niistä sivuista saada miten lopullisen version näköiset itse ennen kuin lähettää kenellekään?
Haluaisin tehdä jonkun kuvallisen runokirjan, mutta miten?!
Ja miten näitä kustantajia edes lähestytään? Kenelläkään kokemusta?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti oli tuollainen pöytälaatikkorunoilija ja hänellä oli aina haaveena, että ne runot pitäisi saada jotenkin kansiin. Tein sitten hautajaisiin sellaiset runovihot, missä oli äidin runoja. Etukanteen tuli äidin nuoruuskuva ja takakanteen joskus 70-vuotiaana otettu kuva. Tuttu graafikko teki taiton ja suunnitteli etu- ja takakannet ja hoiti puolestani myös sen painatuksen. Ihan hienot niistä tuli ja mukava muisto hautajaisvieraille.
Jos osaat itse vain kirjoittaa, niin mistä ajattelit ne kuvat tempaista? Kannattaa tehdä yhteistyössä jonkun graafisen alan ammattilaisen kanssa, hän voi tarvittaessa tehdä taiton lisäksi myös kuvituksen ja osaa myös antaa vinkkejä, missä se kirja kannattaa painattaa.
Toki sen taiton voi tehdä myös itse, mutta lopputulos on todella paljon tyylikkäämpi kun antaa sen homman tehtäväksi jollekin sellaiselle, joka tekee noita työkseen ja jolla on esteettistä silmää. Erityisesti runokirjassa se ulkoasun merkitys korostuu.
Kiva idea tuo runovihko äitisi runoista. Ihana muisto jäänyt.
Harrastan tämän runoilun lisäksi myös valokuvaamista aika tosissaan, joten ne kuvat olisi omia valokuvia.
Nyt kun hiukan luin niitä runojani, niin rimakauhu taas iskee, kun ovat niin henkilökohtaisia... Ehkä tätä täytyy vielä pohtia muutaman kerran. :)
ap.
"Harrastan - - tosissaan"
Miten on suomen kielen taitosi laita?
Vierailija kirjoitti:
Julkaise verkossa. Nykyään ei painettuja kirjoja julkaista kuin omakustanteena (josta et saa varmuudella edes omiasi takaisin) ja kustantajan varmasti myyväksi arvioimat.
Painettujen kirjojen aika alkaa olla ohitse kaupallisessa mielessä. Eivät ole bisneksenä kovin tuottavia.
Tämä. Olen julkaissut kaksi kirjaa verkossa ja ihan kivaa tasaista tuottoa olen niistä parisen vuotta saanut. Kaksikielisenä julkaisin ne myös ranskaksi. Kolmannen käännän myös suomeksi.
Bod.fi