Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaystävän ylirasittava tapa näpelöidä älypuhelintaan ajaessaan, ajoimme melkein kolarin

Vierailija
23.01.2017 |

Hän on 19, ajoi 3kk sitten inssin eli on kokematon kuski muutenkin. Silti aina on pakko näpeltää puhelinta ajaessa. Monesti liikennevalot vaihtuvat kun hän kikattelee jollekin hassulle viestille ja muut tööttäävät takana. Eilen ajoi melkein kolarin (minä kyydissä) kun suistui vastaantulevien kaistalle.

Menin töihin bussilla ja ilmoitin etten enää hänen kyytiinsä tule, ennenkuin lopettaa tuollaisen. Tästä hyvästä hän nyt sitten mököttää marttyyrina ja kun ei muuta keksinyt niin hoki "niin Markku (exäni) oli sitten varmaan vitun hyvä kuski"

Aaaagh. Pää hajoaa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylirasittava?

Eikö tuo nyt ole lähes vaarallinen tapa? Ainakin sivullisille jos aja jonkun päälle?

Vierailija
2/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihjaise poliisille, jos vaikka sattuvat joskus näkemään kaverin touhussaan. Vaikuttaa kyllä olevan aika yleinen tapa liikenteessä. Sen verran oudosti osa autoista liikkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylirasittava? Nyt käsket sen idiootin lopettaa tai jätät tuollaisen pikkulapsen, toihan on ihan helvetin vaarallista.

Vierailija
4/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietääkseni myös laitonta ajaessa.Hands-free on pakollinen.

Vierailija
5/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ratkaisu tuo, että et mene kyytiin.

Vierailija
6/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille että jos se jatkaa tuota niin soitat poliisit.

Ite olisin jo jättänyt tuollaisen kusipään, joka ei välitä omastaan saatika sitten sun tai muiden turvallisuudesta. Muutenkin huono juttu jos on noin kiinni puhelimessaan.

Vierailija
7/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli porvoosta.0/5.

Vierailija
8/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tietääkseni myös laitonta ajaessa.Hands-free on pakollinen.

Ei ole, jos ei aio puhua puhelimessa.

9/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein.

Pojan täytyy tajuta käytöksensä tuhoisuus ennen kuin se loppuu, ja ei kannata olla kyydissä silloin kun tajuaminen tapahtuu.

Vierailija
10/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuntee. "kyl mä osaan tätä autoo hei ajaa!" hups! Väärälle kaistalle, hups sieltä tulikin joku.

Vierailija
11/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin jotain niinkin radikaalia kuin antaisin poliisille nimettömän vinkin että hei, tyyppi rekkarilla xxx-xxx vaarantaa liikennettä jatkuvasti...

Vierailija
12/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oli tavatessamme tapana käyttää puhelintaan ajaessaan. Sanoin, että se ei käy. Piste. En ymmärrä millaisia tossukoita naiset ovat etteivät ne saa miehelle sanottua että mikä käy ja mikä ei. Pelkäättekö te että ne jättää vai? Jos mieheni olisi mieluummin valinnut puhelimen käyttämisen kuin minut niin ei olisi paljon jäänyt harmittamaan sellainen tyyppi. 

Vierailija
13/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tekisin jotain niinkin radikaalia kuin antaisin poliisille nimettömän vinkin että hei, tyyppi rekkarilla xxx-xxx vaarantaa liikennettä jatkuvasti...

kuinka sekaisin sä oot? luulettko oikeasti että poliisia kiinostaa joku nimetön vinkki ja vieläpä noin vähäpätöisestä asiasta. herää takas todellisuuteen sun radikaaleista voimafantasioistas

Vierailija
14/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin idiootilta pitäisi saada kortti pois, ennen kuin tappaa jonkun. Ihan yhtä vaarallinen kuin rattijuoppo.

Vierailija
15/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä en edes epäile trolliksi, näitä näkee todella usein. Helvetti sentään kun ihmiset osaavat olla itsekkäitä. Se puhelimeen puhuminen nyt ei vielä ole välttämättä joka kerta niin vaarallista, mutta esim. puhelimen kautta Spotifyn selailu, tekstailu ja muu näytön tuijotteleminen ajossa on tyhmää itsensä ja muiden vaarantamista...

Vierailija
16/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki kieltää viestintälaitteen käytön

Lain mukaan kännykän ohella myöskään radio- tai televisiovastaanotinta, muuta äänen- tai kuvantoistolaitetta taikka viestintälaitetta ei saa ajon aikana käyttää siten, että laitteen käyttö voi haitata ajoneuvon hallintalaitteiden käyttöä tai muuten häiritä kuljettajan keskittymistä liikenteeseen. Häiritsevän käytön kielto koskee kaikkien ajoneuvojen kuljettajia, myös pyöräilijöitä.

Ilmaisu ajon aikana tarkoittaa sitä, että ajoneuvo on liikkeessä tai hetkellisesti pysähtyneenä tavanomaisessa liikennetilanteessa kuten liikennevaloissa. Jos liikenne on täysin pysähtynyt esimerkiksi onnettomuuden takia, puhelimen voi ottaa käteen.

Vierailija
17/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi, jotka ovat ajaneet kolarin kännykän takia ja molemmat menettivät hengensä. Onneksi ei ulkopuolisia kuollut.

Vierailija
18/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajakaa valittajat itse jos ei kyyti kelpaa. Oikein teit kun menit bussilla. Jos jollekulle ei minun antama kyyti puhelinräpläilyineen kelpaa niin voi etsiä toisen kyydin sitten. Saatna että on ihmiset itsekkäitä nykyään. Vyörytetään vastuu aina jollekkin toiselle. Muiden pitäis olla heille autokuskejakin ja ajaa autoa hiedän makunsa mukaan.

Vierailija
19/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten mun mies 40-v. Noh, nyttemmin, vuosien "nalkuttamisen" jälkeen on vähentänyt selkeästi puhelimen näpelöintiä. Monasti olen sanonut kesken ajamisen että ajapa kuule tuohon pientareelle, vaihdetaan kuskia, ja olen hypännyt rattiin ja sanonut että nyt saat somettaa ihan niin paljon kuin haluat kun minä ajan. Aina kun hän ajaessaan nappaa puhelimen käteensä sanon että "voinko kirjoittaa puolestasi" jne. Olen sanonut ehkä noin sata kertaa että kyse ei ole vain siitä että se on laitonta, vaan myös siitä että hän voi tappaa sekä minut, että itsensä, että muita tielläliikkuja. Olen sanonut hänelle suoraan etten halua kuolla. Hänen ystävänsä ovat huomauttaneet asiasta kymmeniä kertoja.

En kertakaikkiaan ymmärrä tuollaista käytöstä ja on kyllä syönyt naista rotan lailla. Mutta tosiaan, onneksi nyt vuosien vääntämisen jälkeen on alkanut tajuta, ja lähinnä enää soittaa välillä, ilman handsfreetä toki mutta parempi sekin kuin jatkuva whatsappailu.

Jotenkin tuntuu niinkuin hänen aivoissaan joku nappula menisi off-tilaan kun hän hyppää rattiin, ei hän ilkeä ole, eikä kusipää, mutta jotenkin ajaessaan ihan helvetin yksinkertainen.

Vierailija
20/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaatisin pysäyttämään auton, repisin sen kapulan kädestä ja heittäisin asfaltille, jos ei sanominen mene perille.

Sen v***n puhelimen kanssa ei räplätä silloin, kun keskitytään ajamiseen!