Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaystävän ylirasittava tapa näpelöidä älypuhelintaan ajaessaan, ajoimme melkein kolarin

Vierailija
23.01.2017 |

Hän on 19, ajoi 3kk sitten inssin eli on kokematon kuski muutenkin. Silti aina on pakko näpeltää puhelinta ajaessa. Monesti liikennevalot vaihtuvat kun hän kikattelee jollekin hassulle viestille ja muut tööttäävät takana. Eilen ajoi melkein kolarin (minä kyydissä) kun suistui vastaantulevien kaistalle.

Menin töihin bussilla ja ilmoitin etten enää hänen kyytiinsä tule, ennenkuin lopettaa tuollaisen. Tästä hyvästä hän nyt sitten mököttää marttyyrina ja kun ei muuta keksinyt niin hoki "niin Markku (exäni) oli sitten varmaan vitun hyvä kuski"

Aaaagh. Pää hajoaa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on 19, ajoi 3kk sitten inssin eli on kokematon kuski muutenkin. Silti aina on pakko näpeltää puhelinta ajaessa. Monesti liikennevalot vaihtuvat kun hän kikattelee jollekin hassulle viestille ja muut tööttäävät takana. Eilen ajoi melkein kolarin (minä kyydissä) kun suistui vastaantulevien kaistalle.

Menin töihin bussilla ja ilmoitin etten enää hänen kyytiinsä tule, ennenkuin lopettaa tuollaisen. Tästä hyvästä hän nyt sitten mököttää marttyyrina ja kun ei muuta keksinyt niin hoki "niin Markku (exäni) oli sitten varmaan vitun hyvä kuski"

Aaaagh. Pää hajoaa.

Hanki_henkisesti_aikuisempi_seurustelukumppani.

Älä todellakaan mene noin edesvastuuttoman tyypin kyytiin enää kertaakaan. Se jätkä päätyy vielä pikku-uutiseksi.

Mä olen lopettanut yhden suhteen siksi että kumppani ajoi holtittomasti, sääntöjä  ja muita tielläliikkujia halveksuen. Silloin ei kunnoita mitään muutakaan.

Vierailija
22/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oma auto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tekisin jotain niinkin radikaalia kuin antaisin poliisille nimettömän vinkin että hei, tyyppi rekkarilla xxx-xxx vaarantaa liikennettä jatkuvasti...

kuinka sekaisin sä oot? luulettko oikeasti että poliisia kiinostaa joku nimetön vinkki ja vieläpä noin vähäpätöisestä asiasta. herää takas todellisuuteen sun radikaaleista voimafantasioistas

Ei ole mitenkään vähäpätöinen asia.

Vierailija
24/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin vauvani kanssa jäädä prisman parkkipaikalla auton alle. Olimme omalle autolle menossa, kun yhtäkkiä liian nopealla tilannenopeudella kurvaava idiootti ajelee kohti. Katse tiukasti kiinni puhelimessa, ei nostanut katsettaan missään vaiheessa, edes silloin, kun vauva sylissä hyppäsin edestä. Tämä sankari ei edes tajunnut, mitä meinasi juuri tapahtua.

Vierailija
25/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kaksi, jotka ovat ajaneet kolarin kännykän takia ja molemmat menettivät hengensä. Onneksi ei ulkopuolisia kuollut.

Entisellä paikkakunnallani lapsi kuoli jäädessään auton alle, kun kuski oli keskittynyt puhelimeen eikä itse ajoon..

Vierailija
26/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät sille tämän dokkarin.

Vierailija
27/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aaaagh. Pää hajoaa.

Hanki_henkisesti_aikuisempi_seurustelukumppani.

Älä todellakaan mene noin edesvastuuttoman tyypin kyytiin enää kertaakaan. Se jätkä päätyy vielä pikku-uutiseksi.

Mä olen lopettanut yhden suhteen siksi että kumppani ajoi holtittomasti, sääntöjä  ja muita tielläliikkujia halveksuen. Silloin ei kunnoita mitään muutakaan.

Toivottavasti nimenomaan pikku-uutiseksi. Tuossa on kuitenkin ainekset ihan iltapaskojen kanteenkin. "Somettaja-kuski ajoi päiväkotiryhmän päälle - 12 kuolonuhria" tms.

Vierailija
28/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hittoon täältä häviää taas osa viesteistä?

Vierailija
29/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vaatisin pysäyttämään auton, repisin sen kapulan kädestä ja heittäisin asfaltille, jos ei sanominen mene perille.

Sen v***n puhelimen kanssa ei räplätä silloin, kun keskitytään ajamiseen!

Sinä ja mikä armeija? Nyt jotain rajaa niihin voimaantumisfantasioihinkin.

Vierailija
30/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuttavan pojan kyydissä joka rapläsi koko ajan puhelinta. Pyysin häntä useamman kerran panemaan sen pois, ei muuta vaikutusta kuin kiukkuisia tuhahduksia. Sitten oli suojatien eteen pysähtynyt auto ja hän ajoi sen ohi pysähtymättä, puhelinta näppäillen. Oli senteistä kiinni, ettei tietä ylittänyt nainen jäänyt alle. Käskin hänen pysähtyä heti ja soitin itselleni taksin.

Vierailija
31/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tietääkseni myös laitonta ajaessa.Hands-free on pakollinen.

Ei ole, jos ei aio puhua puhelimessa.

Laki sanoo:

24 a § (24.5.2002/423)

Viestintälaitteiden käyttö ajon aikana

Radio- tai televisiovastaanotinta, muuta äänen- tai kuvantoistolaitetta taikka viestintälaitetta ei saa ajon aikana käyttää siten, että laitteen käyttö voi haitata ajoneuvon hallintalaitteiden käyttöä tai muuten häiritä kuljettajan keskittymistä liikenteeseen.

Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää matkapuhelinta siten, että pitää sitä kädessään.

Aika selkeästi tuo on ilmaistu laissakin. 

Vierailija
32/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teini ja tuntuu ihan uskomattomalta, että minun pitää olla se joka joutuu jäkättämään kännykän käytöstä ajaessa vanhemmille. Jo nyt on kummaa kun sitä laitetta ei voi olla näpelöimättä 10 min ajomatkan ajan.

Vierailija
33/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajakaa valittajat itse jos ei kyyti kelpaa. Oikein teit kun menit bussilla. Jos jollekulle ei minun antama kyyti puhelinräpläilyineen kelpaa niin voi etsiä toisen kyydin sitten. Saatna että on ihmiset itsekkäitä nykyään. Vyörytetään vastuu aina jollekkin toiselle. Muiden pitäis olla heille autokuskejakin ja ajaa autoa hiedän makunsa mukaan.

Ihan vain muistutuksena, niin kannattaa etsiä Youtubesta se kooste näistä tilanteista. Eräs nuori tyttö kuoli kun ajautui vastaantulevien kaistalle rekan eteen. Ja myöhemmin selvisi, että oli juuri hetkeä aikaisemmin päivittänyt jotain Faceen. Eli suurella todennäköisyydellä oli räpeltänyt puhelimen kanssa. 

Ongelmahan on se, että tuollaisella toiminnalla vaarantaa myös monen muun hengen. Tästä syystä asiaa pitäisikin valvoa tarkemmin ja siitä pitäisi antaa päiväsakkoja.

Vierailija
34/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun moni teini ajattelee "ettei minulle mitään tapahdu"...

Vierailija
35/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten edes ammattikuskeihin ei voi luottaa.

Vierailija
36/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vaatisin pysäyttämään auton, repisin sen kapulan kädestä ja heittäisin asfaltille, jos ei sanominen mene perille.

Sen v***n puhelimen kanssa ei räplätä silloin, kun keskitytään ajamiseen!

Sinä ja mikä armeija? Nyt jotain rajaa niihin voimaantumisfantasioihinkin.

Miten tuo on mielestäsi mahdotonta?