Kerrostaloasumisen hyvät ja huonot puolet.
Mies ei halua muuttaa kerrostaloon.
"Ei oo mitään tekemistä jne.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap:n miestä oikein hyvin. Ei ihmistä ole luotu asumaan sellaisissa kennostoissa. Oma tupa, oma lupa ja oma piha. :)
Ja sillä pihalla pitäisi tehdä niin mitä?
Useimmissa kerrostaloissa ei ole viilennystä. Kesällä ovat turkasen kuumia.
Vierailija kirjoitti:
Sanomalehti tulee aamulla postiluukusta suoraan sisälle ja suihkussa riittää lämmintä vettä loputtomiin.
Ja voi talvella pitää ikkunoita auki, koska lämmitys on ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap:n miestä oikein hyvin. Ei ihmistä ole luotu asumaan sellaisissa kennostoissa. Oma tupa, oma lupa ja oma piha. :)
Ja sillä pihalla pitäisi tehdä niin mitä?
Juoda terassilla aamukahvit, päiväkahvit ja iltakahvit. Istua keinussa ja lukea kirjaa, lapset voivat leikkiä pihalla ja perustaa omia pallopelejä.
+ Ei pihatöitä, jos joku juttu kämpässä ei toimi voi vain kutsua huoltomiehet, aikaa jää itselle harrastaa omia juttuja paremmin.
-Naapureiden mahdollinen melu, itse pitää myös muistaa ottaa naapurit huomioon (eli esim. ei mitään nikkarointitalkoita sunnuntai-aamun jne. vaikka jotkut tätäkin tekevät. Myös hiljaisuusajoista pitäisi pitää kiinni)
Ei juma! Omakotitalo ja huoltojoukot palkattuna ja kaikki :D Suomessa. Perus duunarilla! Unelmaa!
Vierailija kirjoitti:
+ Ei pihatöitä, jos joku juttu kämpässä ei toimi voi vain kutsua huoltomiehet, aikaa jää itselle harrastaa omia juttuja paremmin.
-Naapureiden mahdollinen melu, itse pitää myös muistaa ottaa naapurit huomioon (eli esim. ei mitään nikkarointitalkoita sunnuntai-aamun jne. vaikka jotkut tätäkin tekevät. Myös hiljaisuusajoista pitäisi pitää kiinni)
Huoltohenkilön voi kutsua mihin tahansa asumistapaan. Kotitalousvähennyskin liittyy olennaisesti tähän mahdollisuuteen. Epäkiinnostavaa on se millä tavoin rahoitus tapahtuu. Kerrostalon huolto ei mitenkään oletusarvoisesti ole edullisempaa kuin muiden asuintalojen.
Huollosta ja vapaa-ajasta ei saa eroja eri asumistapojen välillä. Totuttu kulttuuri on toki eri asia mutta eihän mitään vaatimusta ole itse olla sellaisen vanki. Itse tekemällä usein säästää taloudellisesti ja tämä pätee myös kerrostaloyhteisön keinovalikoimaan.
Kerrostaloasumisen olennaisin pointti on että jakaa saman kiinteistön muiden itselle lähtökohtaisesti tuntemattomien ihmisten kanssa. Oikeastaan muuta eroa ei ole muihin asumisen tapoihin verrattuna. Tuosta perustasta sitten juontaa mieltymykset ja maut.
Asun pienkerrostalossa, jossa on oma pihaosuus. Tämä on ihan täydellinen asumismuoto minulle. Talon vieressä on iso metsäpuisto, jossa käyn juoksemassa aamuisin ennen töihin lähtöä (talvella töiden jälkeen).
Lisäksi palvelut ovat lähellä ja töihin pääsen 15 minuutissa. Minä vain nautiskelen asumisesta enkä ikinä muuttaisi tästä omakotitaloon.
Sanomalehti tulee aamulla postiluukusta suoraan sisälle ja suihkussa riittää lämmintä vettä loputtomiin.