Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloasumisen hyvät ja huonot puolet.

Vierailija
22.01.2017 |

Mies ei halua muuttaa kerrostaloon.
"Ei oo mitään tekemistä jne.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tehdä mitään kodin eteen. Me asumme uudessa, vuonna 2016, rakentuneessa kerrostalossa. On uudet ja hienot materiaalit, hyvä pohja, valoisuutta, lattialämmitys wc:ssä, loistavat äänieristeet, toimiva hissi, mukavat naapurit. Omakotitalossa itse vierastan nimenomaan sitä, että pitää tehdä paljon itse tai ainakin on itse vastuussa talosta. Pelkäisin myös olla yksin kotona maan tasalla. Nyt laitan vain uutta parveketta (huom. jonka kaikki seinät ovat lasia) ja lähden kesäksi etelään.

Vierailija
2/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään muuttaisi. Ei kerrostalokolhoosi ole aikuisen miehen asuinpaikka. Kyllähän nyt miehellä talo pitää olla, kai siitä nyt sentään lähdetään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ Ei tarvitse tehdä pihatöitä tai korjauksia, tuntuu jotenkin turvalliselta kun on ihmisiä koko ajan ympärillä

- Naapureiden pitämä melu jos sellaista on

Vierailija
4/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hyvää

Vierailija
5/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse tehdä mitään kodin eteen. Me asumme uudessa, vuonna 2016, rakentuneessa kerrostalossa. On uudet ja hienot materiaalit, hyvä pohja, valoisuutta, lattialämmitys wc:ssä, loistavat äänieristeet, toimiva hissi, mukavat naapurit. Omakotitalossa itse vierastan nimenomaan sitä, että pitää tehdä paljon itse tai ainakin on itse vastuussa talosta. Pelkäisin myös olla yksin kotona maan tasalla. Nyt laitan vain uutta parveketta (huom. jonka kaikki seinät ovat lasia) ja lähden kesäksi etelään.

Ettäkö oikein lattialämmitys vessassa... :D :D :D

Tiesitkö muuten, että se sama huoltoyhtiö, joka sitä kolhoosianne pitää kunnossa, on mahdollista palkata myös omakotitaloon? Ellei tosiaan itse osaa tai halua tehdä mitään.

Vierailija
6/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen kerrostalossa on vaivatonta. Ei pihatöitä, ei lämmitystä yms. Itse koen tämän asumismuodon myös turvallisena, kun on muita lähellä. Tämä on ollut ainakin meidän perheelle paras ratkaisu jo vuosikymmenet. Asuin lapsuuteni vanhassa omakotitalossa, jossa oli aina jotain talonpitohuolia. Sitä en enää halua.

Vierailija
7/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+ Ei tarvitse tehdä pihatöitä tai korjauksia, tuntuu jotenkin turvalliselta kun on ihmisiä koko ajan ympärillä

Arvatkaapa muuten, mikä aiheuttaa ylivoimaisesti eniten ongelmia kerrostaloasumisessa? Aivan niin, ne "turvallisuutta tuovat" naapurit.

T: Isännöitsijä, ITS

Vierailija
8/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi oikeastaan mitään huonoa omalla kohdallani. Mulla on viihtyisä, kaunis asunto vuonna 2016 valmistuneessa talossa, jossa kaikki yleisetkin tilat ovat hyvässä ja siistissä kunnossa. Piha on nätiksi laitettu ja sitä hoidetaan hyvin kesät talvet. Itse ei tarvitse tehdä mitään esim.istutuksen tai lumitöiden eteen, joka sopii mulle hyvin - ymmärrän toki, että joidenkin mielestä vaikkapa puutarhanhoito on mieluisaa. 

Hyvä puoli on myös, että on suhteellisen turvallinen olo. Jos tulisi jokin hätätilanne, naapureita olisi hyvin lähellä auttamassa. Tiettyjen turvallisuusriskien uskon myös olevan alhaisempia kerrostalossa, kuten vaikka murtautuminen, koska naapurit voisivat kuulla/nähdä vaikkei ko.asunnon asukas olisikaan paikalla. Mukavien naapurien moikkailu ja heidän kanssaan muutaman sanan vaihtaminen on myös ihan piristävää ja tiedänpä tapauksia, joissa naapurisuhteet ovat syventyneet ystävyydeksikin.

Vierailija
9/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tehdä pihatöitä (paitsi halutessaan talkoissa), ei lumitöitä, ei korjauksia. Joku muu huolehtii kaikesta.

Vierailija
10/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso, uusi kerrostalokämppä ylimmässä kerroksessa. Iso parveke. Naapureista ei ole koskaan kuulunu pihaustakaan. Vaivaton. Vihaan pihatöitä. Pinnat uusia ja siistejä. Lapset alakoulussa. Helsinki.

Vierailija
11/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En keksi oikeastaan mitään huonoa omalla kohdallani. Mulla on viihtyisä, kaunis asunto vuonna 2016 valmistuneessa talossa, jossa kaikki yleisetkin tilat ovat hyvässä ja siistissä kunnossa. Piha on nätiksi laitettu ja sitä hoidetaan hyvin kesät talvet. Itse ei tarvitse tehdä mitään esim.istutuksen tai lumitöiden eteen, joka sopii mulle hyvin - ymmärrän toki, että joidenkin mielestä vaikkapa puutarhanhoito on mieluisaa. 

Hyvä puoli on myös, että on suhteellisen turvallinen olo. Jos tulisi jokin hätätilanne, naapureita olisi hyvin lähellä auttamassa. Tiettyjen turvallisuusriskien uskon myös olevan alhaisempia kerrostalossa, kuten vaikka murtautuminen, koska naapurit voisivat kuulla/nähdä vaikkei ko.asunnon asukas olisikaan paikalla. Mukavien naapurien moikkailu ja heidän kanssaan muutaman sanan vaihtaminen on myös ihan piristävää ja tiedänpä tapauksia, joissa naapurisuhteet ovat syventyneet ystävyydeksikin.

Lisään vielä tähän, että huonoksi puoleksi voin kuvitella mahdollisen melun kuulumisen, mutta sekään ei koske omalla kohdallani. Uudemmissa kerrostaloissa on äänieristys sitä luokkaa, että naapurista ei kuulu kyllä yhtään mitään lukuunottamatta sitä, jos joku kerran pari vuodessa poraa tai tekee muuta vastaavaa remonttipuuhaa. Mutta ikinä en ole kuullut puhetta, huutoa, musiikkia, tappelua, imurointia, suihkussa käyntiä tai mitään vastaavaa. (Aiemmin asuin siis vuonna 2007 rakennetussa kerrostalossa muutaman vuoden ja sielläkin päti tämä)

Vierailija
12/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiko täällä asuvat 2016 valmistuneissa kerrostaloissa? :) Ja kokemusta on silti kesät talvet hyvästä pihan hoidosta? :)

Vierailija
13/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiko täällä asuvat 2016 valmistuneissa kerrostaloissa? :) Ja kokemusta on silti kesät talvet hyvästä pihan hoidosta? :)

Itse ainakin muutin 2016 helmikuussa, joten kokemusta kahdesta talvesta, keväästä, kesästä ja syksystä löytyy jo, sen perusteella uskalsin näin kirjoittaa :)

Vierailija
14/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n miestä oikein hyvin. Ei ihmistä ole luotu asumaan sellaisissa kennostoissa. Oma tupa, oma lupa ja oma piha. :)

Vierailija
15/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun kerrostalossa sen vuoksi, että ei vielä toistaiseksi ole varaa omakotitaloon. Kerrostaloasumisen huonoista puolista voisin kirjoittaa vaikka kirjan. Kun on lapsuudesta saakka asunut okt:saa, niin kyllä tämä ankeaa on, pakkohan se on myöntää.

Vierailija
16/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti ydinkeskustassa, yksityisyys, helppous, työmatka, upeat maisemat korkealta yli kaupungin, hyvä sijoitus, helppo jättää matkoille lähtiessä, helposti myytävissä.

Vierailija
17/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole huonoja puolia omalla kohdalla.

Vierailija
18/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin siitä että naapureita ei tarvitse "tuntea" vaikka heitä on runsaasti, en tiedä kuka on kuka. Anonyymi olo. :D

Vierailija
19/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaapa muuten, mikä aiheuttaa ylivoimaisesti eniten ongelmia kerrostaloasumisessa? Aivan niin, ne "turvallisuutta tuovat" naapurit.

T: Isännöitsijä, ITS

No tietenkin naapurit aiheuttaa eniten ongelmia kerrostaloissa mutta sekin on aika tuurista kiinni. Mulla ei ole ikinä ollut yhtäkään ongelmanaapuria vaikka olen asunut kuudessa eri taloyhtiössä yhteensä jotain 20 vuotta.

Vierailija
20/29 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oooooooooooooooooooooooooo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän