Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos naisella on koira, se on lähes aina uros. Miksi?

Vierailija
22.01.2017 |

Tai hevonen. Se on lähes poikkeuksetta ori. Johtuuko tämä jostain miehenkaipuusta ja eläin "miehiä" voi hallita, toisin kuin suurinta osaa ihmisistä.. Vai onko siinä jotain seksuaalista..Hm..Mietin.. No kertokaa viisaammat jos jaksatte.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varmasti noista asioista se johtuu eikä siitä että monet sattuu preferoimaan uroskoirien luonnetta.

Vierailija
2/48 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uroskoiralla ei kärsi juoksuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen. Minulla ei ole eläintä mutta ottaisin ehkä uroksen :D Luulen poikia on helpompi ja ehkä luontevampi jotenkin ohjailla, olemmehan tottuneet muutenkin kohtelemaan miehiä kuin eläimiä :D ja omalla kohdalla en ehkä jaksaisi esim koiran kuukautisia, ylimääräistä sotkua :) ja sanotaan myös että urokset olisivat usein narttuja terveempiä, tiedä sitten. Näin mulle on kerrottu :D

Vierailija
4/48 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska koira on poika ja kissa on tyttö. 

Uroskoiran kuseminen näyttää paljon tyylikkäämmältä kuin narttukoirien kuseminen.

Uroskoirien leikkaaminen on paljon halvempaa, turvallisempaa ja vaivattomampaa. 

Vierailija
5/48 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähes poikkeuksetta ori"

No ei taatusti ole. Oriit ovat melko harvinaisia hevosissa kaikkiaan. Vai tarkoititko kenties ruunaa?

Mun ensimmäinen koira oli uros, koska sellainen sattui olemaan tarjolla. Ylipäätään uroksia on usein enemmän saatavilla kotikoiriksi, koska monesti narttuja halutaan jättää kasvatustyöhön. Toinen koira oli narttu. Ja sitten tulee taas uros, sovun säilyttämiseksi. Pidän enemmän nartuista.

Vierailija
6/48 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on ilmeisesti asiasta vahva tilastollinen ja tieteelliseen tutkimukseen pohjautuva näyttö.

Terv. Kahden narttukoiran emäntä

Vierailija
7/48 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tyttökissa. Tarkoittaako se kaikille miehille että olen lesbo?

Miten joku voi ajatella eläintä muuna kuin lemmikkinä? En käsitä.

Vierailija
8/48 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on narttu ja ehdottomasti haluaisin jatkossakin. Se mikä tuli huomattua niin uroksia saa ostettua helpommin tai niitä on enemmän saatavilla. Ne myös usein edullisempia. Ja monet haluaa uroksen vain sen takia ettei ole niitä juoksuja. Toden totta, meillä narttu vuotaa lähes kolme viikkoa. Ja kaikki urokset yrittää astua. Lisänä voi olla valeraskaudet, kohtutulehdukset ja nisäkasvaimet mitkä ei houkuta.

Vierailija
9/48 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on narttukoiria enkä kyllä koskaan ottaisi urosta. Hevosissa voisin ottaa ruunan ja tamman mutten oria.

Vierailija
10/48 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne palstalle on selvästi pesiytynyt joku eläimiin sekaantumisesta haaveileva säälittävä friikki. Oksettavaa...

Vierailija
11/48 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveissani on koira, mutta asia ei ole vielä ajankohtainen. Rotua mietin tarkkaan. Nartuissa viehättää se, että ovat usein pehmeämpiä luonteeltaan. Toisaalta nartuilla on juoksut tai sitten joutuisi käymään hankalassa leikkauksessa.

Vierailija
12/48 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa tai koira, urokset ovat narttuja vaivattomampia hoitaa.

Vierailija
13/48 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaikilla koiran omistavilla naispuolisilla kavereillani (ja myös itselläni on tyttökoira :D Yhdellä ystäväpariskunnalla on uroskoira, jonka ovat ottaneet yhdessä enemmänkin miehelle metsästyskaveriksi. Ap vetää nyt ihan hatusta teorioitansa. Oman koirani rodussa narttukoirat ovat paljon suositumpia muutenkin, uroksista on selvästi ylitarjontaa.

Vierailija
14/48 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran sain 10vuotiaana ja uros valittiin perheessä ilman keskusteluja - ei pentuja vahingossakaan eikä juoksuja. Kun joutuu omista "juoksuistaan" huolehtimaan, ei välttämättä kaipaa narttukoiraa siihen kaveriksi

Vierailija
15/48 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullei oo koiraa mutta kissoja löytyy ja kaikki on poikia. olen pojat halunnu ihan siksi että poikakissoilla ei oo rasittavaa kiimaa, leikkautus on halvempi / helpompi, olen kokenut poikakissat rennompina kuin tytöt. jos ottaisin koiran niin jo se leikkautuksen hintaero sais mut ottamaan pojan.

Vierailija
16/48 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uroksia on enemmän tarjolla, koska kasvattajat pitävät itse mieluummin nartun tai sitten sijoittavat sen. Uroksen leikkaaminen on yksinkertaisempi operaatio sekä halvempi.

Nartuilla on juoksut. 

Urokset on helpommin  luonteeltaan kovapäisempiä, itsepäisempiä ja itsenäisempiä. Tosin täysin yksilöriippuvaista.

Seuraavaksi otan kyllä narttukoiran, luonteen vuoksi.

Vierailija
17/48 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja usein olen muuten todennut, että ensikoiraa katsoville urospuoleisia pentuja tyrkytetään sillä verukkeella että ovat helpompia luonteeltansa kuin nartut. Ja fakta on se, että narttuja kysytään kasvattajilta huomattavasti enemmän kuin uroksia. En tiedä onko näillä yhteyttä? Että kasvattajat markkinoivat niitä helpompina, ettei pentuja jäisi ns. "käsiin".

Sitten kuitenkin moni uroksen omistaja sanoo että hermothan siinä menee kun koira tulee sukukypsään ikään. Mulls kokemusta yhdestä omasta uroksesta enkä ikinä ota toista.

Vierailija
18/48 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaisin koiran, se olisi hyvin suurella todennäköisyydellä narttu. Leikkauttaisin sen luonnollisesti, vaikka leikkaus onkin työläämpi kuin uroskoirilla. Tykkään narttukoirien lempeästä luonteesta. Mulla ei oo mitään tarvetta päteä uroskoiralla.

Jos nyt yleistyslinjalle halutaan lähteä, niin miehet, jotka ottaa uroskoiran, eivät mitenkään raaskisi tai haluaisi leikkauttaa sitä, koska kokevat jotenkin koiran pallit yhtä tärkeiksi kuin omansa. Mieluummin tuskailevat vaikean ja yltiöpäisesti merkkailevan uroksensa kanssa ja yrittävät vältellä kiimaisia narttuja lenkeillä.

Vierailija
19/48 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uroskoira on narttukoiraa rodusta riippumatta aina älykkäämpi. Uroskoira ei myöskään räksytä läheskään niin paljon kuin narttukoira, joille räksytys on hyvin yleistä.

Uroskoira on myös uskollisempi ja huomattavasti luotettavampi kuin naaras joka nähdäkseni tekee valinnasta helpon.

Niin kukapa hölmön nyt ottaisi jos saatavilla on älykkäämpikin. Siis koira.

Vierailija
20/48 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mulla kolme narttukoiraa. Mitä se kertoo minusta ?!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi