Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen vähättely, miten suojautua tällaiselta?

Vierailija
22.01.2017 |

Keskustelu ei auta ja erota en ainakaan vielä voi. Mutta siis vähättely on ongelmana. Olen kotiäiti ja mies tekee pitkiä työpäiviä, 10-16 h ja harrastaa vielä päälle. Eli siis hoidan lähes kaiken kotona. Mies ei arvosta tätä ollenkaan, vaan pokkana väittää, että HÄN täällä tekee kaiken, minä en ole koskaan kuulemma edes siivonnut. JOkainen täysjärkinen tietää asian todellisen laidan, eli ilman minun kotona oloani ja KAIKESTA huolehtimista mies ei voisi tehdä tuollaista työmäärää ja vielä harrastaa! Vähättelyä sitten kiitokseksi mulle. MIten tuollaiselta voi suojatua?? Eli mitä sanoa vai olla vaan kuin miestä ei olisikaan.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä kaipaisin neuvoja, miten vastata noihin vähätteleviin puheisiin. Kuten vaikka tällaiseen miehen kommentointiin: Oletko edes koskaan siivonnut täällä tai ethän sä edes laita ruokaa. Ap

"Minä laitoin tälläkin viikolla ruokaa aikoina x, y, z, jne. Mitäs ruokaa sinä teitkään ja milloin viimeksi, olen ihan unohtanut".

Näin kun sanoin, eli tein silloin sitä ja sitä ruokaa, niin mies vastasi: Ai en mä ainakaan muista. Kun olen kertonut mitä olen päivän aikana tehnyt, se sanoo, ei kyllä huomaa, että täällä olisi siivottu. Eli oikeestaan sama mitä sille sanoo, se vääntää kaiken ihan ihmeellisille kiemuroille. Ap

Vierailija
22/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu ei auta ja erota en ainakaan vielä voi. Mutta siis vähättely on ongelmana. Olen kotiäiti ja mies tekee pitkiä työpäiviä, 10-16 h ja harrastaa vielä päälle. Eli siis hoidan lähes kaiken kotona. Mies ei arvosta tätä ollenkaan, vaan pokkana väittää, että HÄN täällä tekee kaiken, minä en ole koskaan kuulemma edes siivonnut. JOkainen täysjärkinen tietää asian todellisen laidan, eli ilman minun kotona oloani ja KAIKESTA huolehtimista mies ei voisi tehdä tuollaista työmäärää ja vielä harrastaa! Vähättelyä sitten kiitokseksi mulle. MIten tuollaiselta voi suojatua?? Eli mitä sanoa vai olla vaan kuin miestä ei olisikaan.

Mikään rahamäärä maailmassa ei saisi minua enää jäämään tuollaiseen liittoon. Olen siis ollut vastaavanlaisessa aikanani ja luulin, että elämäni romahtaa jos eroan ja lähden lasten kanssa. 

Hetkellinen taloudellinen notkahdus tuli, ostin uuteen kotiimme tarvittavia asioita ja olin tuohon aikaan työtön, mutta sen jälkeen en ole sekuntiakaan katunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä kaipaisin neuvoja, miten vastata noihin vähätteleviin puheisiin. Kuten vaikka tällaiseen miehen kommentointiin: Oletko edes koskaan siivonnut täällä tai ethän sä edes laita ruokaa. Ap

"Minä laitoin tälläkin viikolla ruokaa aikoina x, y, z, jne. Mitäs ruokaa sinä teitkään ja milloin viimeksi, olen ihan unohtanut".

Näin kun sanoin, eli tein silloin sitä ja sitä ruokaa, niin mies vastasi: Ai en mä ainakaan muista. Kun olen kertonut mitä olen päivän aikana tehnyt, se sanoo, ei kyllä huomaa, että täällä olisi siivottu. Eli oikeestaan sama mitä sille sanoo, se vääntää kaiken ihan ihmeellisille kiemuroille. Ap

Ala bloggaamaan. Siitä saat samalla hyvän syyn ottaa ruokailukuviakin ;) "ihana perhe yhdessä ruokailemassa" ja aina sellainen kuva että näkyy miehen olevan paikalla, nauttimassa ruoasta.

ota aamukuvia sen jäljiltä kun mies on lähtenyt töihin, ota kuva hetkestä ennen kuin mies tulee ja kuva kun mies on jo mennyt nukkumaan. Ota kuvia pyykkivuoresta ennen ja jälkeen. Kuvia miehen työ- ja treenivaatteista, likapyykkikasassa ja puhtaina vaatekaapissa. 

Tai sit toinen vaihtoehto: ala lakkoon. Tee välttämättömät sinulle ja lapselle, huolehdi että heillä on just tasan riittävä määrä puhtaita vaatteita ja ovat siistejä muutenkin, ruoki itsesi ja heidät mutta mies hoitakoon itse omat riepunsa ja ruokansa. Ja siivoamiset.

Vierailija
24/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot, että tottakai olet siivonnut, mutta lapsiperheessä on usein tällaista: ei likaista, mutta muuten pientä sotkua ja epäjärjestystä eli normaalia elämää. Voisit myös kertoa tai laittaa vaikka sähköpostitse tarkan luettelon: tavallisimmat siivousrutiinisi, jotta miehesi näkisi tekemäsi työmäärän. Miesten ansiotyö kun on usein sellaista, josta jää pysyvä jälki, kotitaloustyöt taas tehdään uudelleen ja uudelleen, eikä sitä huomaaa ennen kuin jää vähäksi aikaa tekemättä.

Milloin sinulla on aikaa harrastaa tai olla muuten yhtään hetkeä ilman vastuuta lapsista ja kodista? Jospa miehen harrastusaika ainakin puolitetaan ja siirretään sinulle, niin "säästyneellä" ajallaan mies itse voi laittaa ruokaa ja siivota samalla kun paimentaa yhteisiä lapsianne? Jos hän on lapsia halunnut, niin kai hän haluaa näiden kanssa myös olla ja heitä hoitaa?

Vierailija
25/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vähättelemään miestä myös. Siitä kuinka hän ei ikinä tee ruokaa, siivoa, vietä perheensä kanssa aikaa. Kysele että minkälainen mies on mielummin pois kotoa kuin lastensa kanssa. Ihan samalla lailla kuin mieskin, toteat ettet muista hänen tekevän mitään peheensä hyväksi.

Nojoo, onhan toi vähän samalle tasolle laskeutumista mutta jos kummiskin olet päätynyt eroamaan niin onko sillä väliä

Vierailija
26/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kovin tutulta. Meillä minä hoidin niin yhteiset kuin miehenkin lapset (viikonloppuisin), kodin ym. ja miehen mielestä olin vauvan kanssa kotona ja luin lehtiä...

Mies kävi töissä (kulut maksettiin 50/50) ja harrasti..

Jep, mies on entinen, oli elämäni loistavin päätös.

Vierailija
27/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon kaikella hyvällä, on erehdys jäädä liittoon esim.lasten takia, kunnes kasvavat.

Tai ettei mies pärjää!

Tein nuo ratkaisut juuri aikoinaan ja luulin, että sitten helpottaa.

Elämä voi kuitenkin tuoda yllätyksiä ja oletkin entistä enemmän sidottu liittosi !

Mies joka viitsii vähätellä, omaa yleensä muissakin asioissa tunnekylmyyttä.

Ei se ole vain kotitöistä laskemista.

Mieti oikeasti millaista elämä voisi olla ilman ainaista hampaiden kiristelyä.

Saada tukea ja kannustusta.

Välittämistä jaksamisesi suhteen.

Mikään ei kaduta elämässä kuin se, että halusin kestää kunnes lapset kasvavat isoiksi ja tukea miestäni joka teki ylipitkiä päiviä ja vielä harrasti.

En katkeroitunut, mutta ne olivat pitkästi hukkaan heitettyjä.

Vierailija
28/29 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa tutulta. Tuommoista meilläkin oli joskus 10 vuotta sitten. Olisi kannattanut laittaa heti kova kovaa vasten ja erota. Silloin varmaan mies olisi herännyt kunnioittamaan ja arvostamaan aikaisemmin, ja olisimme ehkä päätyneet takaisin yhteen. En lähtenyt, minulla oli syyni jäädä "toistaiseksi". Mutta niin kävi, että olemme yhdessä edelleen ja asiat on nyt toisin. Joissakin tapauksissa asiat muuttuu, ihmiset muuttuu. Mutta kauan siinä meni, vuosia, ja vasta nyt alan tajuta sekä ne entiset asiat että nykyisyyden.

Vierailija
29/29 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaisin, että en kai sitten ole tehnyt ruokaa. Muistin väärin. Ilman muuta sinä mieheni olet ahkerampi ja arvostettavampi. Miten onnekas olenkaan, että olen saanut sinunlaisen ylivertaisen miehen puolisokseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi