***Elomasujen torstai***
Kommentit (48)
Ja kuten aina melko viimeisenä. Olipas muuten paaaljon viestejä tänään ;) Tosiaan en ole ehtinyt lukemaankaan reilu viikkoon, kun mies on lomalla ja ollaan kaikkea yritetty touhuta tässä ja ilmatkin olleet nyt aika mainiot.
Jamssa se kyseli niistä pojan kulkusista ultrakuvissa ja meillä kyllä näkyy aika hyvin, kun jätkä esittelee jalkoväliään. Työkaveritkin heti bongas silloin, kun vein kuvat töihin. Saas nähdä, mitä tällä kertaa näkyy vai piilotteleeko pienoinen niin, ettei näy mitään.
Pepperille onnittelut ihanista tyttöuutisista. Ja kivaa, että kaikki oli kunnossa. Varmasti kivaa ostella kaikkea uutta kivaa pienokaiselle.
Babybelille superonnittelut tuplista ja paljon jaksuja loppuun asti. Ihania uutisia kyllä. Otahan rennosti.
Myös jmi82 tervetuloa mukaan kirjoittelemaan.
Emma-liinulle en minäkään valitettavasti osaa vastata. Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin. Sen tiedän, että vääriäkin hälyytyksiä on ollut jokunen, kuten kaverinkaverilla.
Omaa napaa vielä pikaisesti eli tänään oli eka lääkäri. Reilu tunnin oli sitten aikataulusta myöhässä :( Onneksi mies oli pojan kanssa, niin ei sillain haitannut. oli aikas kovakouranen ja hymytön nuori tyttönen. Eipä kummemmin jutusteltu, mutta itselle tärkein eli sydänäänet saatiin pienen haun jälkeen kuuluviin. on kyllä ihmeellistä, miten pojasta kuului heti ja tässä toisessa joka kertaa joutuu etsimällä etsimään. oli pieni mennyt ihan oikealle piilottelemaan. Luulen, että tänään tunsin myös oikeesti liikehdintää siinä odotellessani. Kun on niitä ilmavaivoja ollut...
Meillä pojan tutistavieroitus menossa. Tänään päivä 2 ja meni jo paljon pienemmällä huudolla. Toivotaan, että sujuu nopsasti, kun minä en kestäisi kuunnella tuota huutoa ja mieskin sanoi, että onko tuo nyt normaalia. Eilen meni 2h ja tänään jo vain 10 min. Hammaslääkäri sitä suositteli, kun tuota hammaskalustoa on jo reippaasti.)
Juupa eli hyvät yöt kaikille!
Air+poika12/04+masu16+
moi ja tässä tapauksessa jo iltaa kaikille!!
täällä ilmoittautuu ensimmäistään odottava itse 24v pikku nainen. meillä täällä ei muita utria saa tuolla keskussairaalassa kuin niskapoimu-utran siinä 12rv tienoilla. kävimmä siinä ja kaikki hyvin silloin. olisi kiva kyllä mennä vielä rakenneutraan muttei ole oikein tuota rahaa.
tosin olen siinä hyvässsä asemassa et neuvolassa ultrataan aina joka kerta kun siellä käyn. viimeksi tuli käytyä neuvolassa 27.2 jolloin 15+5rv menossa.
hempparit edelleen tosi hyvät eli 132 vielä. ainoa mitä pitää tarkkailla on verenpaine joka oli 140/87 tosin mua kyllä aina jännittääkin se mittaus. itse mitatessani olen saanut mittauksissa alapainetta seuraten 80 alle ja vähän yli. kuulemma pitää verenpainetta nyt seurata ja jos menee yli 90 alapaine alkaa lääkitys. nyt en ole saanut mitattua pariin viikkoon sitä. huomenna mittaan taas töissä...hiukan jännittää jos onkin noussut.
mites onko täällä ketään pienikokoista synnyttäjää? minä olen 150cm pitkä itse ja pelkään joutuvani sektioon. en haluaisi sitä vaan ihan " oikean" synnytyksen kokea. en todellakaan pidä sektiota huonona keinona vaan minä en vaan haluaisi sitä. äitini on saanut kaikki lapsensa sektiolla eli myös minut. olen kai jotenkin outo. voiko synnytyksen käynnistää sen takia että haluaa alatiesynnytyksen?
pikkuinen 18+1 rv
moi ja tässä tapauksessa jo iltaa kaikille!!
täällä ilmoittautuu ensimmäistään odottava itse 24v pikku nainen. meillä täällä ei muita utria saa tuolla keskussairaalassa kuin niskapoimu-utran siinä 12rv tienoilla. kävimmä siinä ja kaikki hyvin silloin. olisi kiva kyllä mennä vielä rakenneutraan muttei ole oikein tuota rahaa.
tosin olen siinä hyvässsä asemassa et neuvolassa ultrataan aina joka kerta kun siellä käyn. viimeksi tuli käytyä neuvolassa 27.2 jolloin 15+5rv menossa.
hempparit edelleen tosi hyvät eli 132 vielä. ainoa mitä pitää tarkkailla on verenpaine joka oli 140/87 tosin mua kyllä aina jännittääkin se mittaus. itse mitatessani olen saanut mittauksissa alapainetta seuraten 80 alle ja vähän yli. kuulemma pitää verenpainetta nyt seurata ja jos menee yli 90 alapaine alkaa lääkitys. nyt en ole saanut mitattua pariin viikkoon sitä. huomenna mittaan taas töissä...hiukan jännittää jos onkin noussut.
mites onko täällä ketään pienikokoista synnyttäjää? minä olen 150cm pitkä itse ja pelkään joutuvani sektioon. en haluaisi sitä vaan ihan " oikean" synnytyksen kokea. en todellakaan pidä sektiota huonona keinona vaan minä en vaan haluaisi sitä. äitini on saanut kaikki lapsensa sektiolla eli myös minut. olen kai jotenkin outo. voiko synnytyksen käynnistää sen takia että haluaa alatiesynnytyksen?
pikkuinen 18+1 rv
KHP:lle: Mä usein unohdan vastata ihmisten kysymyksiin, sama pää kesät talvet... Ja usein, jos on vastattu moneen kertaan, eikä mulla ole mitään erityistä mielipidettä, niin jätän vastaamatta, kun nää viestit ja pinot on muutenkin niin pitkiä. Kysele vaan, kyllä täällä varmasti kaikki haluavat vastailla ja kertoa mielipiteitä. Usein ehkä se auttaa, jos erottaa sen kysymyksen muusta tekstistä (kuten täällä moni viisaampi ehti jo ennen mua lausahtamaankin ;))
BABYBEL:ille onnea kaksosista. Varmaan kestää totutella ajatukseen. Pepperille myös onnea tulevasta tytöstä!
PIKKUANSKU:lle Tervetuloa munkin puolesta. Mun tuttava on alle 150cm ja nyt loppuviikoilla vauva on todettu jotain kolmikiloiseksi ja lantion kuvauksen jälkeen sekä lääkärin tutkimuksen jälkeen he päättivät lähteä ihan normaaliin alatiesynnytykseen. Tilannetta seurataan kuitenkin tarkemmin kuin " normaalisti" , ja jos raskaus menee kovin yliaikaiseksi, tehdään vauvasta uusia painoarvioita. Lääkäri oli sanonut, että ainakin 3,5kiloisen pitäisi mahtua. Mutta ennemminhän se on kyse lantion leveydestä (siis siellä sisällä) kuin ihmisen pituudesta. Uusimmassa vauvalehdessä oli lyhyt juttu just tästä asiasta, joten ´jos voit, niin käy lukemassa kirjastossa tai osta itsellesi.
Jännää ja varmasti mielenkiintoista, että mitataan jo SF-MITTOJA. Meillä sanoi neuvolatäti, että katsotaan sitten kun 20 viikkoa ylitetty. Joskus aletaan vasta rv25 jälkeen mittailemaan. Mutta tää oli siis vain meidän neuvolassa.
Jassoo, 24 alkaa. Pitää lähteä.
Jamssa rv18+5
Tänään käytiin rakenneultrassa, kolmas prinsessa olis meidän perheeseen tulollaan! Pidän tiedon itselläni, koska mieheni ei halua " pilata salaisuutta" . Täällä onneksi uskallan kertoa, kavereille täytyy huijata, etten tiedä kumpi on tulossa.
Tunteet vähän ristiriitaiset. Sisimmissäni olen koko ajan toivonut kolmatta tyttöä. Olen nähnyt untakin, että meillä on kolme tyttöä! Mutta jotenkin tunsin kuitenkin pienen pettymyksen, kun meille ei vieläkään tullut poikaa... Tiedän, että mieheni on onnellinen kolmannesta tytöstä. Hän totesi jossain vaiheessa, ettei meille pojat sopisikaan, on kuulemma niin villejä ;o) Meidän kuopus kyllä menisi ihan Vaahteranmäen Eemelistä, sen verran vauhdikas nuori neitonen hän on. Taitaa vaan nuo tytöt osata kietoa isät pikkusormiensa ympäri liian hyvin!
Nyt en jaksa kirjottaa enempää, sänky kutsuu. Yritän huomenna lukea pinon läpi, täällä alkaa olla jo niin paljon kirjoituksia per päivä, ettei meinaa aika riittää kaiken lukemiseen! Onneksi pian tulee toukokuu ja saan jäädä kotiin!!! Sitten lupaan käydä joka päivä lukemassa ja kirjottelemassa :o)
Öitä!
Kirppu06 ja pikkuprinsessa 20+3
Entäs sitten kun jäädään äippälomille ja pinot kasvavat entisestään. Mun on ainakin pakko ottaa ruutuvihko (oikein sellainen perinteisen mallinen) esii jotta muistan edes puolet puheenaiheista.
PEPPERille onnittelut ultra uutisista. Nyt sitten rimpessamekon ostoon ;)
uusille tulijoille tervetuloa mukaan ja BABYBELille onnittelut myös minunkin puolesta.
SUURPERHEESTÄ: Itse olen ajatellut että neljä tai useampi lapsi on suurperhe. Itse olen kolmi lapsisesta perheestä ja jotenkin mun mielestäni kolme olisi just sopiva määrä. Mies ei sitä vielä tiedä tai siis ole ymmärtänyt mutta eiköhän tuo sen ajanoloon ymmärrä. Jos ei muuten niin täytyy rautalangasta vääntää ;)
Näistä PINOISTA: Kannatan myös, että kysymykset kirjoitetaan vaika isolla että ne parammin huomataan. Mun mielestäni meidän pinoissa on hyvä henki ja varmasti kukaan ei jätä tarkoituksella vastaamatta. Voihan olla että kysytty asia on vieras eli ei osaa kommentoida tai jos vatauksia on tullut jo useita niin ei viitsi pinoa kasvattaa kuten jamssa jo sanoikin. Itse kirjoitan myös usein avainsanan isolla. En tiedä onko se porukasta ärsyttävää (sanokaa ny ihmeessä jos on) mutta sekin auttaa jonkin verran tekstin hahmottamisessa.
DELFINE: Meillä isäntä ei ole vielä kuunnellut vatsanpäältä ääniä. Esikoisen aikaan kyllä sitä harrasti. Nyt meillä on poika joka usein sohvalla köllötellessä nostaa mun paidan helmoja ja painaa päänsä navan seudulle. Mä olin vaan ajatellut että poika kuuntelee mun suolen murinoita mutta ajatella, että vauvan sykekin voisi kuulua.
Mitäköhän muuta.. Olen nyt tainnut suorittaa oman velvollisuuteni tämän päivän pinoa kohtaan. Palaan viimeistään huomenna tarkistamaan tämän pinon lopun ennenkuin siirryn perjantain pinoon. Minä myös kuulun heihin jotka ovat addiktoituneet (meniköhän tuo sivistyssana oikein) näihin pinoihin ja käyvät useamman kerran sen lukemassa.
nyt vaikenen pubu ja Unski rv17+6
Moi, täällä vielä yksi yökukkuja. Huominen vielä töissä, niin alkaa kauan ja hartaasti odotettu talviloma! Ne huomisen viimeiset työtunnit tulee olemaan tosi pitkiä... Lähden Göteborgiin huomenna siskon luo. Toivottavasti sieltä löytyy jotain kivoja mammavaatteita ja ehkä jopa uskallan ostaa jo vauvalle jotain. On kuulemma hyvät shoppailumahdollisuudet!
Babyperhonen: minullakaan ei vielä isoa mahaa. Olen hoikka ja tämä nykyinen pömppömaha on helppo piilottaa. Pakko vaan uskoa, että kyllä se vauva elää ja kasvaa, kun liikkeitä on tuntunut. Ensi viikon ultran jälkeen sitten tietää, mitä hänelle kuuluu. Toivottavasti ultran jälkeen voisi unohtaa huolet.
Nyt täytyy mennä nukkumaan. Huominen aamuherätys taas yhtä tuskaa. Hyvää yötä ja huomenta.
Mantse nyt 18+4
vaikka nyt on kyllä alkanut maha kasvaa ihan silmissä. Olen tähän asti pystynyt peittelemään raskauden töissäkin, mutta tänään yksi kolleega kysyi ihan suoraan, että odotanko. No, olen tässä kuluvalla viikolla miettinyt, että sokeitahan nuo ihmiset ovat, jos eivät ole mitään nähneet. Nyt pitäisi sitten maanantaina kertoa esimiehellekin, kun tapaan hänet seuraavan kerran.
Pepper (20+0) ja tältä erää toivottavasti viimeisen kerran täällä :)
babyperhonen: