Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Elomasujen torstai***

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti käydä laittamassa pienin tirsoille ulos, kun koko yö meni jostain syystä ihan pipariksi. Olo on niin hyytynyt, että täytyy toivoa ehtivänsä tänään sohvalle pienille unosille päivän aikana.

Adalminalle pikaista paranemista!

Emine taisi kertoilla pinnan olevan kireällä...Minä olen iltapäivisin ja iltaisin kiukkuinen kuin persauksiin ammuttu karhu. Hermostun ihan pienistäkin asioista...Olen kai vain hieman väsähtänyt. Iltaisin nukkumaan mennessä on sitten kamalan huono omatunto, kun on raivostunut ihan olemattomista.

Minulla on rakenneultra vasta 12.4., joten vielä täytyy kärvistellä pitkät pätkät. Seuraava neuvolakäyntikin on vasta ultran jälkeisellä viikolla...On kuitenkin mukava lukea teidän muiden kuulumisia ultrasta, vaikka se ei itselle olekaan vielä ajankohtaista.

Nyt ei kyllä polla säteile. Menen sohvalle köllöttelemään, mutta palaan lukemaan pinoa myöhemmin. Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Väsynyt Opemamma ja vimpula rv 16+2

Vierailija
2/48 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin, että kopsaan mun ton eilisen kysymyksen tännekin, kun se viesti jäi eilen viimeiseksi, ja niitä ei varmaan niin paljon jaksa ihmiset enää iltasella lukea.

KYSYMYKSENI ON: Miten on, kun rakenneultrassa monet sanovat nähneensä pojalla pippelin tai ainakin kivekset. Mä kun katselin noita aitoja valokuvia sikiöistä noin rv20, niin niissä se pippelikin oli tosi minimaalisen pieni ja ihan töpö vasta. Lisäksi siinä luki, että kivekset laskeutuvat vasta iloppuraskaudesta, joskus jopa lapsen synnyttyä. Eikä niissä kuvissa näkynyt mitään selviä kiveksiä. Elikkä siis olen nyt ihan ymmälläni siitä, miten ihmeessä ne kivekset voi näkyä? Siis tarkoittaako se, että siinä roikkuu vaan jotkut " nahkapussit" ? Ja kives on vielä siellä " ylhäällä" piilossa? Valaiskaa joku.

PAINOSTA. Katsoin esikoisen raskauskorttia, ja huomasin, että olen painanut saman verran esikoista odottaessani vasta rv 31+6. Ja kakkosen raskaudessa painoin tän verran rv 22. Ei hyvältä näytä ;) Huoh. On sitä silloin ollut laiha.

Pitää lähteä taas luennoille. Jos sitten vielä iltasella ehtisi käydä lueskelemassa täällä kuulumisia.

Jamssa rv18+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa on nyt sitten käyty mutta koko reissu meni kyllä aika lailla pipariksi. Esikoinen oli mukana ja oli niiiiiin vilkkaalla päällä, että ei pysynyt aloillaan hetkeäkään. Ja ihan kamalaahan oli, kun piti olla pienessä huoneessa ja kaikki ihanat käytävät jäi oven taakse... Onneksi tällä kertaa oli mukana myös opskelija, että saatiin edes hetken rauha. Jostakin syystä se, että äiti oli " pöydällä" ja sen masuakin vielä tutkittiin, oli järkyttävää. Esikoinen siis itki kuin pistetty vieressä, niin että en voinut yhtään keskittyä niihin ihaniin tumpsutuksiin. Sydänäänet olivat vielä hakusessakin, niin että kaikki olivat neuvolantätiä myöten hiukka rasittuneina... No syke oli kuitenkin 137-140. Reissu meni siis aikalailla " ohi" . Seuraavalla kerralla on kyllä miehen oltava tyttösemme kanssa.

Mitäs tänne muuta? Pinna tuntui olevan kireällä monilla. Jee -kohtalotovereita. Mies jo kyseli ystävältäni, joka on myös raskaana, että onko sillä mielialan vaihteluita. Taitaa olla oikeasti huolissaan ja peloissaankin raukka.

Ootteko ottaneet tukivöitä käyttöön? Osaatteko suositella, mikä olisi hyvä ja kohtuuhintainen? Eka raskaudessa en käyttänyt mutta nyt tuntuu, että sille voisi olla käyttöä. Häpyä painaa jo melkoisesti iltasella ja ristiselkäkin vähän inahtelee.

Minkälaisia ultraajia ootte Kättärillä käyneet kohdanneet rakenneultran yhteydessä? Ovatko kovasti kiireisiä vai riittääkö aika kunnon tutkiskeluun?

Tässäpä tätä taas. Pikkuneiti oottelee vieressä, että pääsis kuunteleen Pikku kakkosen tunnaria netistä. Se on nyt niiiiiiin pop.

Rv 17+2

Vierailija
4/48 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot vain vilisee silmissä! Tuntuuko muista samalta, että kun alkuraskauden " piinaviikoista" on päästy, aika kuluu kuin siivillä?

Olen taas koko päivän kiinni kokouksessa, mutta hyvin on tässä ainakin toistaiseksi aikaa seurailla palstaa ja kirjoitella...Täytyy minunkin tunnustaa, olen aivan kiikissä tähän palstaan ja kirjoitteluihinne! Viikonloppuisin ja sellaisina työpäivinä kun on niin paljon muuta ohjelmaa, ettei koneelle ehdi, kärsin vieroitusoireista. Esikoisen aikaan en ollut läheskään näin addiktoitunut ;-)

Onnea kaikille ulrassa pienokaistaan ihailleille! Minäkin tulen loppukuisena vähän jälkijunassa, mutta kivahan noita ultrakuulumisia on lueskella. Mulla rakenneultra siis 24. päivä. Olemme päättäneet miehen kanssa kysyä varovasti sukupuolta. Olisi helpompi varautua, mikäli tulija onkin poika, koska mm. kaikki vaatteet ovat tytölle. Esikoisen kanssa sukupuolta ei kerrottu rakenneultrassa, kun mies sitä rohkeni tiedustella. Koko toimitus oli muutenkin kuin liukuhihnalla: kiireinen, puhumaton ja jotenkin tyly. Saimme tietää sukupuolen hiukan myöhemmin, kun kaaduin ja menimme tarkkailuun sairaalaan. Siellä rento lääkäri ensin kysyi tiedämmekö ja haluammeko tietää ja kun emmimme asian kanssa (mies halusi, mutta minä en), heitti seurassaan olleelle opiskelijalle: " Nyt ei kannata sanoa vanhemmille, se on tyttö!" Tarkoittaen ilmeisesti sitä, että tieto ei ole 100-prosenttisen varma. Siitä lähtien kuitenkin ajattelimme, että tulija on tyttö. Ja niinhän tuo olikin!

Pepper- miten 4D-ultra meni? (kyselee varovasti)

Minuakin kiinnostaisi mennä, mutta taidan olla vähän myöhässä, pitäisi varmaan rynnistää aikaa varaamaan. Missä olette pääkaupunkiseudulla asuvat mahdollisesti moisessa käyneet ja milloin olisi " paras" aika?

Nyt on taas vaihteeksi paneuduttava työhön, hyvää päivänjatkoa!

emali 17+1

Vierailija
5/48 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme eilen 4D-ultrassa ja saimme puolivälin kunniaksi tietää, että masussani asustelee 354 grammainen pieni TYTTÖvauva!! Ultran mukaan vauva on sekä ulkoisilta että sisäisiltä rakenteiltaan normaali. Hänellä on isänsä ja veljensä korvat, pieni nöpönenä ja suuri suu :). Tyttö on kuulemma aika kookas, mutta koko vastaa silti viikkoja. Sukupuolitieto on lääkärin mukaan 100 % varma, joten siihen aiomme luottaa.

Tuo ultra oli kyllä hieno kokemus! Voin suositella kaikille lämpimästi. Olemme miehen kanssa aivan täpinöissämme tuosta uutisesta. Meistähän tulee oikea suomalainen " standardiperhe" : isä, äiti, poika, tyttö, farmariauto ja koti lähiössä. Vain koira puuttuu ;).

Emali kyselit 4D:n ajankohdasta! Me olimme aika ajoissa eli näkymät olisivat olleet ehkä paremmat, jos olisimme menneet muutama viikko myöhemmin. Rv 18-30 väliä kai suosittelevat, mutta joku on mulle kertonut, että noin rv 25 olisi aika hyvä. Vauva on silloin vielä riittävän pieni, mutta on kuitenkin jo vähän enemmän " vauvan näköinen" tuolloin.

Odelle Kätilöopiston rakenneultraajista: minä juuri viime viikolla hehkutin täällä siitä, miten mahtava ultraaja meillä oli. Meillä sattui olemaan iltapäivän viimeinen aika, joten hänellä oli tosiaan aikaa jutella meidän kanssamme. Vauvaa syynättiin oikein pitkän kaavan mukaan. Kolmisen vuotta sitten, kun esikoisesta kävimme vastaavassa, meillä sattui olemaan molemmilla kerroilla (kävimme kahdesti rakenneultrassa) aika tympeä täti.

Pinnan kireydestä on ollut juttua. Mulla on myös hermot tiukalla koko ajan. Olen muutenkin sellainen tyyppi, että pinna palaa herkästi, mutta nyt se tuntuu napsahtavan ihan mistä asiasta tahansa. Tuskinpa tuota auttaa huonosti nukutut yöt sekä esikoinen aivan järjestön ja jatkuva uhmaaminen ja kiukutteleminen¿ Onneksi mies on jo tottunut siihen, että olen vähän " tiukkapinnainen" tyyppi muutenkin.

Viime yönä sitten synnytin ensimmäisen kerran. Toivottavasti oli ennenuni, sillä synnytys oli nopea ja helppo ja vauva aivan syötävän suloinen :). Jäi kiva fiilis tuosta unesta.

Mutta takaisin töiden pariin! Myöhemmin ehkä lisää!

Pepper (20+0)

Vierailija
6/48 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olo on mahtava,sanan varsinaisessa merkityksessä, enää ei farkut menneet kiinni. Painoa on tullut 3 kiloa, ja ilmeisesti vatsa alkaa pömpöttää, koska housut meni vaihtoon.

Ostin äitiysalusvaatteita ja niissä housuissa on se huono puoli, että on vatsan kohta niin liukasta kangasta, että trikoot tai muut päälihousut valuu koko ajan vatsan alle=)

No, ehkä kun vatsa kasvaa niin rupiaa pysymään.

Ajankulusta, kyllä se aika rientää! Ensimmäiset 7 viikkoa meni niin hitaasti painajaismaisen alkuraskauden vuoksi, mutta nyt se menee ihan kamalaa vauhtia, iskee kohta paniikki!

Nyt kaikki meidän suku ja tutut tietää raskaudesta ja ovat ihmeen uteliaita, lieneeköhän koeputkihedelmöitys herättänyt mielenkiinnon, jos se on joillekin tullut ilmi. Ei se mitään, vauva on mieheni siittiöiden ja minun munasolujeni tuottama tulos, eli siinäpähän miettivät, eihän me gloonattu olla=)

Vielä en ole liikkeitä tuntenut, odotan kovasti joka ilta sängyssä tuntevani, mutta ei. Sydänäänet kuunneltiin taas eilen ja kyllä siellä kovasti myös kuului jumppaavan, mutta minä en sitä tunne.

Olen aloittanut superkuurin vedenjuonnissa, juon yleensä vain lasillisen päivässä, nyt koitan päästä kannulliseen. Vesi on munsta pahaa.

Sukupuolesta, me ei aiota sitä kysellä. On kiva jännätä loppuun asti ja kivoja valkoisia ja muita vaatteita on kaupassa ihan riittävästi.

Rakenneultra meillä huhtikuun ekalla viikolla.

Nyt ostoksille, kaikille kivaa masunkasvatuspäivää taas ja sairaille paranemista.

Lilli rv 16+3

Vierailija
7/48 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että me kävimme Femedassa (Kalevankatu 9) ja ultraajana oli Bruno Cacciatore. Hinta Kela-vähennyksen jälkeen oli n. 140 euroa (mies maksoi, joten en muista ihan tarkkaan) ja mukaan saimme DVD:n sekä läjän hienoja kuvia.

Vierailija
8/48 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen 32- vuotias yhden lapsen äiti etelä-karjalasta. Vähän myöhässä olen liikkeellä, mutta enköhän vielä mukaan mahdu. Pinoja olen kyllä seurannut aktiivisesti, mutta oma ilmottautuminen jäi tekemättä. Kuvittelin, että laskettu aikani aikaistuu heinäkuulle tai jotain muuta mullistavaa tapahtuu. Ja tiistaina oli vihdoin rakenneultra, jossa mullistavat uutiset paljastuivatkin. Ei muuttunut laskettu aika, mutta meille onkin tulossa kaksoset!

Aika sekavissa tunnelmissa täälä nyt mahaa kasvatellaan, viikkoja on nyt siis tasan 19. Meillä kaupunki tarjoaa vain joko np- tai rakenne ultran, joista valittiin jälkimmäinen eli kaksoset pysyivät piilossa näille viikoille asti. Mitään kokemusta kaksosista tai kaksosraskauksista miulla ei ole, mutta eiköhän sitä ala kertymään.

Taitaa tulla aika omanapainen tämä ensimmäinen viestini, mutta ei mahda mitään, oma napa on nyt aika lähellä. Painonnousustakaan kaksosraskautta ei arvattu, olen ollut viikolta 14 asti raskausdiabetesruokavaliolla, joten painoa ei ole tullut yhtään, tippunut puolisen kiloa alkupainosta. Esikoisesta (4-vuotias) oli raskausdiabetes, joten jouduin jo alussa rasituskokeeseen, jossa paasto arvo oli koholla.

Eilen varattiin sitten aika 4d-ultraan helsinkiin, pitäähän moista ihmettä päästä lähemmin katsomaan. Ja etenkin varmistamaan onko kaikki varmasti kunnossa. Joku taisi kysellä 4-ultranlle hyvää ajankohtaa, miulle kerrottiin, että 25 viikkolla on paras aika käydä.

Eli meidän yhden lapsen perhe on nyt muuttumassa kerralla " suur" perheeksi. Taitaa tulla ahdasta 3h +k asunnossakin, jossain vaiheessa. Mutta nyt jätän tilaa muillekin ja lopettelen.

Babybel ja mukelot rv 19

Vierailija
9/48 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut tuplaelokuisista :)!!! Uskon, että uutinen on ollut aikamoinen yllätys teille, mutta ihana kuitenkin. Olen itse kaksonen ja voin kokemuksesta sanoa, että kaksosuus on yksi elämäni suurimmista rikkauksista. Aikoinaan toivoin, että olisin itsekin saanut kaksoset. Se haave nyt jää vain haaveeksi, sillä meillä on lapsiluku täynnä kun tämä pikkuinen syntyy. Onneksi lähisuvussa on yhdet pienet kaksoset - kaksoisveljeni kaksoset - joiden elämää on kiva seurata.

Isot onnittelut vielä!!!

Vierailija
10/48 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut kaksosuutisista Babybelille! Tuplaonni tiedossa!!:)

Tänne ei mitään erikoisempaa kuulu, viikot menevät todellakin vauhdilla! Kävin eilen kauneushoitolassa hemmottelemassa itseäni ja masuasukki taisi myöskin tykätä hoidoista, sillä hän heitti sellaisetkin voltit vatsassa, että mammalle tuli jo melkein huono olo!:/ Huh, toivottavasti ei heitä usein tuollaisia kuperkeikkoja, ei nimittäin tuntunut oikein mukavalta...

Liikkeet tuntuvat koko ajan selvemmin ja pitkin päivää saa tuntea potkuja alavatsalla. Nyt ainakin tietää, että hengissä siellä ollaan!

Eipä tänne sen kummempia, Pantoufle kiittää ja kumartaa ja poistuu taka-alalle töiden pariin. Aurinkoista talvipäivää kaikille!

Pantoufle 20+3

Vierailija
11/48 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aikaisemmin vain lueskellut ja vaikeaa sekin kun itsellä ei ole edes tietokonetta,mutta tällä hetkellä päässy enemmän ja vähemmän käymään koneella,mutta nyt kiva ku voi kuulumisiakin kirjoittaa..

mulla menny raskaus selkäkipujen parissa jota on ollu ihan alusta asti ja sairaslomallakin ollu jo toista kuukautta,tiedä sitten onko alussa raskaudesta johtuvaa ollu mutt ei se ainakaa parantanu ole sitä..raskaustukivyön sain tk:sta lainaan nyt kuukaudeksi ja tämän kuun lopussa pitäis viedä takaisin samalla ku sairasloma loppuu.on ollu kyllä kävelyillä apua mut ei nyt muuten,illalla on ihan yhtä kipeä..=(

muuten menny kyllä hyvin,pahoinvointia ei ole ollu oikeastaan yhtää.tupakanpolton lopetin viikolla 5 ja taitaa tulla(jos ei ole tullu jo) jo 4 kuukautta täyteen=)

viimeksi oli neuvola viime viikon perjantaina(19+2),sydänäänet kuunneltii ja syke oli 140.Hb oli 130 ja verenpaine 97/58(on aina ollu alhainen!)painoa tullu sellaiset 3kiloa,ei kyllä kärsis tulla hirveesti ylimääräistä ku on ollu jo etukäteenkin tuota ylipainoa,mutta murehditaan sitä sitte vuoden päästä=)

ensimmäiset likkeet tunsin jo aikaisin ensisynnyttäjäksi,jotai 16-17rvk:lla!mut sitte oli varmaa joku viikko ettei hirveesti tuntunu.Eilen aamulla alkoi kunnon futisharkat..!ei kuitenkaan tunnu viel säännöllisesti..

rakenneultra olis 27.3(rv 21+5) jännittää niin vietävästi,olis kiva nähdä sukupuoli=) rovaniemellä aika myöhään nuo ultrat ku muihin vertaa,mut toisaalta sen on hyvä,onpahan ehtiny enemmän kehittyy..

mitää älyttömiä mielihalujakaan ei ole ollu mitä nyt jogurtit,välillä hedelmät.karkeista ja suklaasta en ole ikinä hirveästi välittäny mut nyt on kyllä maistunu!ennen ku ostin karkkipussin niin yleensä pari olen saattanu syödä ja sitte ne on jääny kaappiin tai miehen suuhun!

mutta tällasta mun elämään=)

rv 20+1

Vierailija
12/48 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti kaksosten odottajalle! Olikos meillä elokuisissa ollenkaan kaksosia tähän mennessä? :) On se varmaan todella ihmeellistä, kun tuollaisen tiedon saa ultrassa. Nyt voikin sitten arvuutella, kumpi potkii kulloinkin vai potkivatko aina yhtä aikaa :)

Jamssa mietiskeli niitä kivesjuttuja ;) Kyllä kai pojilla kuuluisi ihan hyvän kokoiset kassit olla jo siellä kohdussa. Se on se niiden varsinainen sisältö, joka sinne laskeutuu sitten myöhemmin, jos nyt olen oikein ymmärtänyt. Hämmennystä noissa sukupuolen tunnistamisissa kai aiheuttaa juuri se, että tytöillä tosiaan voi olla myös turvotusta siellä seudulla, niin ei sitten voi olla varma. Ja mitä olen odottajilta täällä kuullut, niin monet vauvat osaa hyvin piilotella noita aarteitaan siellä, vaikka mistä suunnasta yrittäisi ultrata. Eli ei näy niin minkäänlaisia ulokkeita jalkojen välistä...

:) Mii- ja nökkö-mynkeröinen rv 19+6

Vierailija
13/48 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa,ei oo oikeen kerinny kirjottelemaan,toisaalta oon huomannu että jotakin kun kysyy niin kukaan ei vastaa :(.

mulla mammikset on ollu käytössä,töissäkin kaikki sanoo kuinka masu on kasvanu ja että oonko varma että siellä on yksi :D.

pääsäryt on tullu takaisin :( oli toissapäivänä sellanen 24h hedari:(

kävin eilen henkalla ja maukalla löysin ihanan sametti hameen ja paidan,hame oli 50% alessa:). nyt pitääkin mennä laittaa itteensä kuosiin ku on tuo iltaviikko..

jakselemisia kaikille.

k.h.p ja tärppi 16+4

Vierailija
14/48 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babybel: tervetuloa mukaan! Ja kiva, että on muitakin Etelä-Karjalasta (kuten ainakin Hipsuhiiri ja minä ollaan). Onnea kaksosista - kaipa se on onnittelun eikä pahoittelun paikka :o . Itse olen kaksonen ja mun hyvällä kaverilla on kaksoset, joten se aihe on lähellä sydäntä.

Rakenne- & 4D ultrasta yleensä: mä olen alkanut taas empiä, oisko pitänyt myöhäistää ultran ajankohtaa (on siis rv18+2). Mutta en millään malttaisi ja jos vaikka tulisi lähdettyä 4D-ultraankin... Saitko Babybel miten nopeasti ajan varattua (siis ovatko ajat kuinka buukattuja) ja onko tuo Bruno " ainoa oikea" 4D:n tekijä kun monet tuntuu käyvät siellä? Niin, tässä yhteydessä onnea Pepperille tyttövauvasta! Teillä menee sit vaatteet vaihtoon, mutta ei taida haitata :)

Jamssa taisit kysellä siitä, miten sukupuolen voisi nähdä ultrassa. Mä tosiaan näin esikoisen ultrassa ihan selvästi, että poika tuo ei voi olla. Kuvakulma oli niin otollinen (vauva ikäänkuin pyllisti ruutuun päin), että ei siitä voinut erehtyä. Taitaa olla vähän sattumankauppaa, miten päin vauveli ruudulla on ja pystyykö jotain sanomaan.

Odeko se kyseli tukivyöstä: mulla on sellainen lainassa, mutta ei ole tullut käytettyä. Esikoista odottaessa taisin vähän käyttää, mutta en kokenut sitä kauhean tarpeelliseksi kuitenkaan.

Mitäs vielä? Äh, pitäisi aina pitää toista selainta auki, niin pystyisi paremmin kommentoimaan...Nyt taidan kyllä jatkaa töitä!

KK ja Onni rv17+2

Vierailija
15/48 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea BABYBELL ja kaksoset! Taitaa olla ainoat kaksoset meissä elokuisissa?!

JAMSSALLE: en osaa vastata kysymykseesi, mutta ainakin minä käyn vielä aika myöhään illalla lukemassa pinon. Saa rauhassa lukea kun esikoinen on mennyt nukkumaan. Ja monesti vielä saunotaankin sen jälkeen ja sit vasta hetkeksi rauhoitun ja istun koneelle. Tai sit käyn vilkaisemassa aamulla edellisen päivän pinon, kuitenki tulee kaikki viestit luettua. :)

Niin ja tietysti suuret onnittelut PEPPERILLE ja prinsessalle!!

Me käytiin viimeksi just siellä Femedassa ja Brunolla kans. Silloin oli viikkoja 24, ja hyvin kaikki näkyi ja ainakin minusta vauva näytti jo ihan " oikeelta" . :)

Nyt ollaan menossa Felicitakseen, ja viikkoja on sillon vasta 19+2, täytyy tosiaan varautua sit siihen ettei vielä näytä ihan samallalailla vauvalta kun esikoinen. Mut nyt en millään jaksa odottaa sinne 24-25 viikolle saakka. Täytyy saada tietää kumpi tulokas on.. :)

Viime raskaudessa käytin TUKIVYÖTÄ tosi aikasesta asti, nytkin oon jo lenkillä ja ratsastamassa käyttänyt. Mulla on sellanen Anitan (?) vyö, ja kun en muita ole kokeillutkaan niin ihan tyytyväinen oon ollu. Viimeksi ainakin auttoi ihan hyvin kun oli ihan kammottava painon tunne alamahassa.

Vanne meinaa kiristellä päätä täälläkin.. Menee kyllä hermot pienemmästäkin syystä, tai sit ei syytä tarvi ollenkaan.. ;)

Mäkään en muista et oisin viime raskaudessa ollu näin hermoheikko.

Ja mies oli samaa mieltä.. Mut kai se on just kun nyt ei voi levätä sillon kun haluaa ja on pakko kuitenkin tehdä kaikkee. Esikoista kun odotti niin sai hyvällä omalla tunnolla vaan makoilla sohvalla ja lueskella kirjaa jos siltä tuntui.. Nyt ei ihan sellainen onnistu. :(

Aurinko pilkistelee mukavasti taivaalla, pitänee ryhdistäytyä ja lähteä ulkoilemaan!

Calathea 16+3

Vierailija
16/48 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla tuon 4D:n " uranuurtajia" Suomessa. Siksi me halusimme ehdottomasti hänen luokseen. Me saimme ultra-ajan tosi helposti varattua - vaihtoehtoja (ilta-aikojakin) oli vaikka kuinka eli ei tosiaankaan ollut kauhean vaikea sitä aikaa saada.

Kiitos Kerttukaseperi onnitteluista! Vaatteet menee tosiaan vaihtoon. Täytyy varmaan tehdä jonkun sellaisen kanssa vaihtokaupat, joilla käy näiden sukupuolten kanssa toisinpäin.

Kerttukasperi:

Rakenne- & 4D ultrasta yleensä: mä olen alkanut taas empiä, oisko pitänyt myöhäistää ultran ajankohtaa (on siis rv18+2). Mutta en millään malttaisi ja jos vaikka tulisi lähdettyä 4D-ultraankin... Saitko Babybel miten nopeasti ajan varattua (siis ovatko ajat kuinka buukattuja) ja onko tuo Bruno " ainoa oikea" 4D:n tekijä kun monet tuntuu käyvät siellä? Niin, tässä yhteydessä onnea Pepperille tyttövauvasta! Teillä menee sit vaatteet vaihtoon, mutta ei taida haitata :)

KK ja Onni rv17+2

Vierailija
17/48 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepperille oikein paljon ONNEA kivoista ultrakuulumisista ja tytöstä =D yt se alkaa niiden ihanien hepenien ostelu ;) Saako tuon uutisen lisätä esittelyihin?

Tervetuloa Babybel ja onnea tuplista :) Yksi tuplien odottaja täällä ainakin oli jo, olisko nikki alkanu E-llä?

Tervetuloa myös jmi82.

Täällä edelleen mennään seesteistä keskivaihetta. Onneksi se älytön väsymys on poissa! Varsinkin kuon tuo 14kk ikäinen kuopus on siirtänyt aamuheräämiset klo 8:00 klo 6:45. Nyt tuntuu välillä jo semoissia potkujakin masusta pelkän möyrimisen sijaan :) Ja maha on kyllä kasvanut ihan silmissä.

Nyt pitää lähteä ulos lasten kanssa! Paistais vaan se aurinko niinkuin on luvannut......

Peeveli rv 17+6

Vierailija
18/48 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepperille isot onnittelut tyttövauvasta! Tosiaan malliperhe tulossa. Ihana uutinen varmasti, kun saa molempia merkkejä. Ja tärkeintä tietysti se, että kaikki näytti olevan vauvalla kunnossa. Itse hiukan pojasta haaveilen, kun esikoinen on tyttö, mutta toisaalta pienet tytöt ovat aivan ihania, joten kyllä toinenkin tyttö on unelmien täyttymys. Olisi vaan ihan hauska kokea äiti-poika -suhde, kun omassa lapsuuden kodissanikin oli vain tyttöjä. Näitä äiti-tytär ristiriitoja onkin sitten tullut koettua sitäkin enemmän...

Babybelille onnea kaksosista! Varmasti mullistava uutinen, mutta upea kokemus. Ystävälläni on kaksoset ja kyllähän ensimmäinen vuosi oli heillä rankka, mutta hienosti ovat jaksaneet ja tytöt ovat tosi suloisia. On hienoa seurata lasten omanlaista yksilöllistä kasvamista.

Pantteri 20+5

Vierailija
19/48 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olo loistava, yhtä hymyä ja hyvää fiilistä.

Mulla käytössä tukivyö, Anita-merkkinen ja hyväksi koettu tällä lyhyellä käyttökokemuksella. Olen pitänyt sitä tässä nyt muutaman viikon jo päivittäin ja kyllä se on vaan ihana ihme. Alaselkäsärky poissa ja masu pysyy tukevasti mukana menossa. Suosittelen.

Meillä rakenneultraaja oli aivan ihana rouva ja todella keskittyi sen vajaan puoli tuntisen vain meihin ja meidän vauvaan. Saatiin erityisen hyvä kuva siitä missä mennään jne. ja kiire ei ollut mihinkään. Ihana kokemus. Sukupuoli on kyllä aivan avoin, vaikka täti sen selkeästi näkikin, kun useasti palasi peppua ja jalkojenväliä tarkkailemaan. Kuvissa (2kpl jalkojen välistä) näkyy jokin värkki, mutta siitä sopii sitten arvella onko se tytön vai pojan. Minä näen siinä kivekset ja duunikaverini tytön vermeet. Että... se siitä. Miltäs teidän muiden ultrassa nähdyt värkit ovat näyttäneet ;), ne jotka ovat niitä jo päässeet ihastelemaan?

Ihana auringonpaiste ulkona vie ajatukset väkisinkin kesään!!

AuroraM 20+3

Vierailija
20/48 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taitaa alkaa niiden hepenien hankinta meidän perheessä :). Vaikka tuleehan sitä pojallekin ostettua kaikkenlaista, vähän turhamaistakin, mutta kyllä se varmasti on ihan toista tytön kanssa.

Peeveli, voit laittaa esittelypinoon sukupuolitiedon! Kiitos etukäteen!

Kyllähän se on ihanaa saada se toinen sukupuoli, vaikka toisaalta pienet pojat ovat kyllä niin ihania, että olisin ilomielin ottanut toisen sellaisen. Niin se taitaa mennä, että kummassakin sukupuolessa on ne omat ihanat juttunsa. Ja kun on yhteen sukupuoleen tottunut, niin ei olisi tuntunut yhtään tylsältä, vaikka olisi tullut toinen samaa merkkiä :).

Pitäisiköhän jo poistua takavasemmalle. Ties kuinka mones viesti tämäkin jo tänään oli. En vain malta pysyä poissa.