TORSTAIPÄIVÄÄ syys2004-ystävät
Toivottavasti nyt ei sitten yhtä aikaa lähde kahta aloitusta :)
Takana 4 tuntia unta, huoh. Lähden pian työpaikalleni käymään ja puhumaan sekavia univajeen vuoksi. Onneksi siellä tunnetaan jo minut entuudestaan, enkä ole uutena tutustumassa paikkoihin ..
Päivän alkuja kaikille!
Alli
Kommentit (32)
Eli soitinpa Kokkolan toimikunnan jäsenelle. Hän sanoi, että Kokkolan toimikunta on ottanut näissä tilanteissa sen kannan (taisi sanoa: tulkitsee lakia näin), että karenssia ei tule. Jos kerran mies lähtee uuteen työhön, ollaan naimisissa tai avoliitossa ja on lapsi. Mutta ei osannut sanoa, miten Oulun toimikunta lakia tulkitsee:/ Kehoitti silti ilmottautumaan vasta Oulussa työttömäksi. Enpä tiedä, otanko sitä riskiä. Jos ne laittaakin mut karenssiin... Kun asian käsittelee se toimikunta, minkä kunnan toimistoon ilmottatuu työttömäksi.
Toinen juttu tuo Kela. Soitin lääkärille. Ihmetteli sitä, että Kelalta vaaditaan B-lausuntoa, sitä kun vaaditaan jos hoito vaatii korvaavan tuoteen, kuten maitoallergia tapauksessa. Mullehan sähköpostissa sanottiin, että c-lausunto (ja sairaala-altistus). No, lääkäri kirjoittaa c-lausunnon ja jos hyvin käy, syyskuulta asti saadaan takautuvasti rahaa. Jotain se on sekin. Mutta en usko, että se noin helpolla menee.
Voi pientä Mottia. Miksi vielä pitää sairastaa kaikkea ylimääräistä. Onhan allergioissakin jo.
Saapas nähdä miten meidän kesälomareissun käy. En tiedä pitääkö mies lomaa. Sais pitää - palkattomana tietty. Oli ajatus käydä laivalla Turusta ja olla Turussa tovi, siellä kun ei ole tullut juuri käytyä.
T-P
Toivottavasti pääsette myös reissuun ja pieni Motti-parka tulee kuntoon! Ansaitset myös itse lepoa!
T@hti, menomatkalla ollaan Kuopiossa yö. Kotimatkasta en tiedä. Tarkotus ois ajella yhtenä päivänä kotiin, joten pysähdyksiä toki tarvitaan. Mitenkäs te sijoituttekaan Vuokatti-Hki välille? Oletteko liian lännessä? En muista tarkkaan missä asustelette.
T: Ynis
Heipsis
Juu Lila jo kertoikin missä mennään, mutta nyt mennään jo kohti parempaa. Väsy ja kalpea poika on vielä sekä täynnä näppyjä, mutta nyt jo Neacate on maistunut. Eilen iltapäivällä näytti sille että nyt lähdetään tiputukseen, mutta sen kuultuaan Motti alkoi juoda ja alkoi toipumaan. Täytyy todeta että oli kyllä sellaisia vuorokausia ettei näitä toivo kellekään, on vähän hankalaa kun kuumetta on 40 ja mikään ei pysy sisällä. Ripulia on tänään vielä tullut, mutta eikähän se jo siitä. Sormet ristissä vaan nyt jännitän ettei taudin myötä menetetty vähäisiäkin ruoka-aineita.
Reissuun päästään siis ja T@hti, mennään kyllä läheltä ohi, mutta on hiukan hankala alkaa tuohon enää tapaamista sopimaan. Voisin vaikka joskus ajella sinne muuten päiväseltään, eihän sinne niin paljon meiltä ole.
Iloista mieltä toivotan,
Aavis ja Motti
Elo miehen kanssa parempaa, siitä hymiö :) Taitaa toista työasiat painaa mut ku on niin huono puhumaan. Ja nyt kipeekin. Oli eilen jopa lääkärissä kysyny astman testauksesta! Ei ole siis menny IHAN kuuroille korville mun papatus... Aurinkokin paistaa :)
Mutta Aavikselle ja Motille sais nyt alkaa aurinko paistamaan!!!!!!!!!!!!!!!
IIIISO HALI molemmille!!!!!
Peukut pystyssä mullakin ettei mikään sapuska teillä keikahtanut!
Ankkis, kylläpä kuullostaa tämä päivä paremmalle! Tosiaan näitä 1-v:nä parantuneita on. Tulis meille kaikille muille sit se 2v:nä parantuminen!!!!! Toivossa eläen...
Tea: Tosi kiva oli nähdä teidät siellä Perhossa myös! Olet kyllä tosi pirtsakan näköinen :) Ja oikeassa ammatissa selkeästi ja oikealla asenteella. Jatka samaan malliin! Ja terkkuja söpölle pikku neidille!
- tyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
=Sassan terkut kaikille
Olin eilen pelaamassa sulkista tunnin ystävän kanssa! On muuten tekeminen jota voin lämpimästi suositella! Pystyy samalla jutteleen ihan hyvin kaikkee (mitähän ne muut pelaajat ajatteli, hih) ja saa kevyttä mukavaa liikuntaa :)
Mulla on huomenna kampaaja, jee! Väriä ja leikkausta. Omaisuus menee mut pakko välillä... Mies kehtas tossa yks päivä vielä sanoa et miks et värjää ite...? Nii, hän vaan tossa maksoi just golf-maksun, sehän on ilmasta??? ARGH. Oon mä ennen aina värjänny ite ja kait sitä vois taas alkaa ku rahatilanne on mikä on. Mut nyt en ainakaa ihan periaatteesta sitä tee. Ärsyä tuommoinen asenne!
Se kaveri muuten jonka syys-tyttö oli täällä päikkäreillä tossa parina päivänä ni sanoi just et mielellään vaihtaa " oravannahkoja" eli pääsen vastineeksi sit hierontaan!!! On fysioterapeutti ja todella taitava hieroja!!! Aah, oikein taas odotan millon pääsis... Nam.
Mukavaa päiväjatkoa!
Kerppu, valoisalla mielellä :)
Osa 1:Aamulla satuin näkemään tv:stä pätkän, jossa isomasuinen näytti sopivia jumppaliikkeitä. Ekaks meinas masentaa, kun en ite niitä ois kyllä juuri pystyny tekemään. Tosin ei ne hällekään kovin helpoilta näyttäny. Mutta sitte hän sanoi :" Raskausaikana kannattaa muistaa liikunta. Mutta ei siitäkään kannata stressiä ottaa, vaan omien tuntemusten mukaan olla ja nauttia. Raskausaika on kuitenki niin pieni aika ihmisen elämässä.Hyvää kevättä kaikille. Ja erityisesti odottajille!"
Osa 2:Just olin miettiny, että meneehän nämä päivät näinkin, " yh:na" , mutta ei tämä kovin hääviä oo. Ja kovasti pitää itteään kuunnella, ettei liikaa väsähä. No, miehen veli soittaa ja kysyy jännällä äänellä: " Mitäs suunnitelmia teidän neidillä on tälle illalle?" No, eipä kummempia, mitäs meinasit? Jos se tulis meille kylään.... Ja niin tulivat hakemaan keskimmäisen, kummityttönsä, kylään. Ja heti veljet rupes kaipaamaan ja kyselevät välillä, että " missäs sisko on?" No, Pekka ei tietty kysele, kun ei osaa, mutta selvästi on ihmeissään. Ja mulla tulee kyyneleet silmiin.
Sielläpä saavat leikkiä kotista ja tytölle on vaihtelua. Sen verran oli jännittävää, että pupu piti ottaa mukaan turvaksi.
Kohta vien pojat sitten anoppilaan ja lähden ite kuoroon. Mies kerkes nippa nappa käydä syömässä töitten ja koulutuksen välissä.
Aavis. Toivottavasti Motti paranee pian ja pysyy myös kunnossa ja pääsette reissuun. Kiva ois nähdä. Luultavasti menette n. 20 tai 2 kilometrin päästä, vähän reitistä riippuen.
Ynis. Hyvää matkaa! Mun maantieto heitti aika pahasti. Katoin kartasta eikä asuta lähimaillakaan teidän reittiä. Jotenkin oli vain mielessä, kun kerroit aiemmin, että joskus ootte ollu Ylivieskassa ja jos sieltä kautta olisitte ajaneet, niin sitte ois ollu sama tilanne kuin Aaviksella.
Ayap ja muut. Kiitos Helsinki-vinkeistä! Mulle koko paikka aiheuttaa niin kulttuurishokin, että pitää koittaa suunnitella hyvin valmiiks ja miettiä vaihtoehtoja, missä vois käydä. Lisäks miestä ei taida kovin tuollainen reissu kiinostaa eikä varsinkaan oo aikaa asiaan paneutua. Joten jos mä nyt panostan, niin reissu varmaan myös toteutuu mun ja lasten ehdoilla. Ja varmaan voidaan käyttää sukulaisia tukikohtina ja oppaina, kunhan tiedetään, mitä halutaan.
Pekka kyhnää sylissä, niin ajatukset karkaa.
Onneksi ootte siellä!
T@hti
T@hti, jotenkin kuvittelinkin teidän olevan kauempana meidän reitistä:) Joku toinen kerta sitten, jos tullaan sitä kautta sukulointireissulle.
Pakkaaminen on sujunut ihmeen hyvin. Olen myös imuroinut alakerran ja vaihtanut lakanat petivaatteiden tuulettamisineen. Sisävaatteet on oikeastaan kasassa, paitsi mies ei tietty ole alottanutkaan. Ei vaan tajua, että joka reissuun pitää pakata ennen pikkurinsessan nukkumaanmenoa, kun tyttö nukkuu meidän huoneessa jossa meidän vaatteetkin on. Täytynee mennä taas patistamaan...
Motille parantavia puhalluksia kuumeen alentamiseksi ja ripulin loppumiseksi.
Ankkis: hienoa kuitenkin jos näyttää siltä että maito passaa Lillille.
AYAP:lle kassa peukutellaan latistukseen. Mullehan tuo taaperon kakan normaali väri ei ole selvinnyt. aikasemmin luulin et neoncate tekee vilholle vihreeks,mutta nyt taas karsitummalla dietillä ei ole esiintynyt vihreää kakkaa.
Kerppu:mulla meni tiistaina 100 e kampaajalle,kääk tuntu kauhee paljolta kun lokakuussa kävin värjäyttämässä viimeksi. JOskus teininä tein raitoja ite ja sen oli pää näkönenkin.
Matkaan lähtijöille turvallista matkaa!!!!!
Vilho kaatui tosi ikävästi eilen puistossa.löi nenän penkin kulmaan kun hiekkalaatikon laidalta luikastui. verta tuli nenästä ja äiti oli kauhuissaan, nyt on nenänselkä mustelmainen ja turvoksissa,mutt malli kuitekin entisenlainen. tais saada lievän aivotärähdyksenkin samalla kun oli sylipoikaa koko illan ja maitoa vaan lipitti.
Mulla oli kans kirppispöytä viikon, tosi virkistävää oli käydä järjestelemässä pöytää päivittäin,pääsin eroon mm. carinan P:ka matkarattaista ja muusta turhasta. eipä tuolla bisneksellä kyllä kuitenkanperhettä elätetä : )
Illanjatkoja!
tiivii
Onpas alakuloinen olo. Tuossa soitin äsken tuolle raskaana olevalle serkulleni, joka on siis läheinen ystävä. Oli kiva fiilistellä vauva-asioilla ja tajusin sen johtuvan osaksi varmaan siitäkin, ettei oman raskauden aikana ollut ketään toista kovin läheistä samassa tilassa olevaa, jonka kanssa olis hehkutellut:/ Vaikka en ole varma, olisinko hehkutellutkaan sen enempää, voihan olla, että nämä fiilikset tulee vaan siitä, että on niin onnellinen toisen puolesta ja haluaa jakaa sen onnen toisen kanssa. Tänään kun ONni heräs päikyiltä jäätiin kölliin ja hekotteleen meidän sängylle hetkeksi. Mietin siinä, että aivan mahtavaa, että tämä mun serkku pääsee osalliseksi tällaista onnea kunhan lapsi syntyy! Olenpas jotenkin tunteellinen tänä iltana:) Mutta kun sitä rakkautta omaa lasta kohtaan ei voi arvella etukäteen. Eikä toisaalta sitäkään, kuinka paljon lapsi muuttaa elämää. Kaverin kanssa mietittiin yks päivä, että vaikka sitä kuinka luulee tietävänsä tulevasta elämänmuutoksesta, ei sitä kuitenkaan tiedä. Ja näin on ehkä paras! Näin on luonto varmasti sen tarkoittanutkin;)
No ehkä sitä haikeutta tuo mieleen se, kun viestittelin työkaverin kanssa, joka on myös siis hyvä ystävä työn ulkopuolella. Kyseli, että milloinkas lähdetään täältä, että ehditäänkö vielä nähdä ja että Onskaakin pitäs kummitädin vielä nähdä. Siinä jotenkin iski taas se todellisuus päin pläsiä.
Noista kolhuista. Olisin varmaan mennyt ihan paniikkiin, jos Onni telois noin ittensä ku Vilho esim. Eilen oltiin puistossa ja Onni tykkää aina kiivetä itse liukumäkeen ja laskee sitten mahallaan alas. Joskus tykkää myös kääntyä ennen laskua silleen, että tulee mahallaan mutta jalat edellä. Näin eilenkin. En ihan ehtinyt kurkistamaan sitten miten päin poika tulee... Jalat oli jotenin jääny jumiin pojan alle ja tuli istualtaan selkä menosuuntaan päin. Ja kops, kopsahti sitten selälleen kun tuli alas asti. Säikähdin kovasti, kun maa on jäässä ja kuului kova rasahdus. No tajusin heti, että se kuului maasta se ääni, jää oli varmaan aika haurasta kun siihen paistoi aurinko eikä Onnikaan itkenyt ihan kauhean kovasti. Mutta säikähdin taas niin että huh huh.
No joo, tässäpä tätä paatosta taas teidän ratoksi.
T-P
Paranemisia pikkuiselle Motille!
Ja mukavaa lomamatkaa Ynikselle! Nautihan rinteistä :)
Muille hyviä vointeja
Alli
Oikein hyvää matkaa ja nauttikaa yhdessä olosta ja toivottavsti on upet rinnekelit :-)
jatu
Lähdetään joskus päivällä. Tarkoitus ois saada pikkurinsessa päikkäreille autoon. Saa nähdä nukkuuko puolta tuntia pitempään. Saa nähdä päästäänkö liikkeelle ilman kauheaa häslinkiä ja huutoa puolin ja toisin. Mies ei tietenkään ole täysin valmis niin, että ottais kamat ja lähdettäis. Kovaa päänsärkyä valitteli koko illan. Lihasjännitystä ja stressiä lienee.
Öitä!
Ps. Linkittäkäähän ahkeraan:)
En osa muuta kuin suuren halin ja jaksua lähettää....Mulla meinaa itku tulla kun ajattelen mikä tilanne teillä on päällä!
jatu