Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TORSTAIPÄIVÄÄ syys2004-ystävät

16.03.2006 |

Toivottavasti nyt ei sitten yhtä aikaa lähde kahta aloitusta :)

Takana 4 tuntia unta, huoh. Lähden pian työpaikalleni käymään ja puhumaan sekavia univajeen vuoksi. Onneksi siellä tunnetaan jo minut entuudestaan, enkä ole uutena tutustumassa paikkoihin ..

Päivän alkuja kaikille!

Alli

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihommia koko päivä...

Vierailija
2/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassamme huutoa, rimpuilua ja kolhuja. Pikkurinsessa taas suuttui, kun piti lähteä pesulle ja kakkaa siivoamaan. Tippui tällä kertaa hoitopöydältä. Näytti, että pahastikin sattui, mutta ei kauaa huutanut ja otsansa vaan löi. Pelästyin, että nenä edellä kolahti, mutta onneksi ei. Tänään pitäis mennä sinne verikokeeseen. Millään ei oikein ehtiskään, mutta pakko käydä ennen ruokaa kaupassakin. Onneksi äiti on tulossa avuksi tänään, mutta en aamupäivällä ehdi imuroida ja iltapäivällä pieni nukkuu eikä sillonkaan voi. Toivottavasti jossain välissä kuitenkin.

Taidan hakea emlat ja laittaa paikoilleen, että ehtii vaikuttaa...

T: Ynis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen kahden päivän kiukusta rauhoittunut ja toimintasuunnitelma on valmiina. Kiitos tuesta ihanat mammat. Ymmärrän kyllä lääkäreitä tässä allergia-asiassa. Niin, eihän tämä ole heillekään varmaan helppoa. Toivoisin kuitenkin ymmärrystä. Joka alalla ja ammatissa olisi kyllä paikallaan myöntää, jos ei oikein ole tietoa. Silloin pitäisi joko ottaa asioista selvää tai siirtää asiakas toiselle, joka tietää. En minä ainakaan moisesta närkästyisi, koska en odota yhden ihmisen osaavan koko laajaa alaansa. Minäkin osaan teologian alalta parhaiten käytännöllisen teologian. Systemaattisen teologian monet herrat tuumailuineen ovat puolestaan melkoisen huonosti hallussa. Minusta se ei ole tyhmä, joka myöntää tietämättömyytensä vaan päinvastoin.

Juu, mutta saarnat sikseen. ;)

Olin eilen iloinen lukiessa Aypan jalkahoidossa käynnistä. Ihanaa, että sait hemmottelua arkeesi. Jaksua!

Keittiömme värityksestä kyseli Ynis. Kaapit ja ovet ovat kermanväriset. Tasot on tummaa kirsikkaa. Alasokkeli ja valolipat ovat hivenen vaaleampaa kirsikkaa kuin taso. Välitilan laattaa on hivenen vaikea kuvata, mutta se on tumman ruskeaa, joka ei ole tasainen ruskea vaan siinä vilahtaa valosta riippuen punaisen, ruosteen ja oranssin sävyä. (kuulostaa varmaan tosi hyvältä, näyttää kuitenkin kivalta ;) Lattiassa oleva laatta on roosaan vivahtavaa ruskeaa laattaa. Lyhyesti siis kermaa ja melko tummaa ruskeaa.

Kodinhoitohuoneen näin eilen tämmingissä. Valitsemamme siniset ovet kruunasivat tumman sinisen laattalattian ja vaaleansinisellä seinällä lentelevät perhoset. Olen todella iloinen valitsemiimme väreihin. Ne miellyttää minun silmääni kovin. Vieraiden mielipiteet jakautuvat kyllä kahtia, kun ollaan oltu aikasta rohkeita seinien väreissä ja tekniikoissa. Itse ollaan tosi tyytyväisiä ja onnellisia valinnoista. Ajatella, että hivenen yli viikko ja muuttopäivä on totta! =)

Ynikselle voimia ja parempaa päivän jatkoa.

Allille jaksua ja ensiyöhön unihiekkaa.

Mukavaa, kun Sakemannipennikin kertoilee juttujaan.

Tulipas taas romaani. Aurinkoa kaikille! =)

-Mimmuli ja Nöösä

Vierailija
5/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kuulostaa keittiö siltä, että voisin valita tollasia itsekin! Kerro lisää, millainen kylppäri/vessa teillä on? :)

T:Ynis

Vierailija
6/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tää on ihan äimän käkenä :-0

Tään lapsi söi eilen, välipalaksi taas, melkein puoli purkkia viiliä, kun tää meinas että jos me kerta kokeillaan, niin kokeillaan sitten, perhana. Sitten illalla nää kaikki kävi saunassa ja tää rasvas saunan jälkeen tään lapsen rutikuivan korppuihon oikein hyvin. Sit nää nukku yön oikein makeesti, vaikka kerran tään lapsi heräs mutta kun tää sammutti lampun niin tään lapsi jatkoi unia.

Tänä aamuna tään lapsella ei näy näpyn näppyä naamassa. Tään lapsen vaipasta löytyi puoli tuntia aamupalan jälkeen pökäle, siis sellainen joka ei ollut yhtään vetelä eikä muutenkaan outo.

Onko juttu nyt sitten niin, että:

* Tään lapsi on ollut pienempänä maitoallerginen, ja saanut maidosta näppyjä naamaansa ja mahansa sekaisin, mutta nyt se on kasvanut siitä pois?

* Tään lapsi ei ole ikinä ollutkaan maidolle algeerinen, vaan sen korppuiho on kukkinut vaan huvikseen maitojuttujen jälkeen? Ja masujutut olis sitä tottumattomuutta mistä näitten lekuri puhui?

* Tään lapsi on edelleen maitoalgeerikko, ja tää aamu on ihanaa unta tai joku tilapäinen " tyyntä myrskyn edellä" -ilmiö?

Yhtä kaikki, ymmälläni olen.

Sitten muittenkin napoja:

Mimmuli, kotinne kuulostaa todella kauniilta!

Mimmu k, hieno juttu tuo siivooja! Voisin harkita itsekin, mutta tän vuoden verovähennykset on menneet jo sähkö- ja putkimiehen laskuihin. Josko ensi vuonna...

Alli, mukavaa käyntiä työpaikalla.

Ayap, ihanaa että olet saanut omaa nautiskelu- ja rentoutumisaikaa! Ansaitsisit sellaista useammin.

Keilin, voi tuota anoppiasi... Uteluttaa myös uusi lookisi.

Mukavaa torstia kaikille!

T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
7/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen menot painaa.Illalla tuntu et ei ois jaksnu jumppaa lähtä,mut siellä ope onneks oli sitä mieltä et hyvin jaksetaa ;-)

Voi noita kurjia lääkäri kokemuksia,Hali Mimmulille!

Ankkis:Muusta en tiedä,mut Enkelin Neahan oli allerginen vaikka mille ja nyt syö kai melkein kaikkea,myös sitä maitoa eli sekin on mahdollista et olis ollu ja nyt ei olis...Tsemppiä pähkyyn!

Ihanalta kuulostaa Mimmulin koti :-) Kyllä teillä on ollu hirmu urakka ja ihan kohta asutte uudessa pesässä.Hurjasti jaksua!!!!

Simam:Perustetaa yhes kirppis..Mä tarvisin alan vaihtoa!

Meilläkää ei miehellä ole korttia,mut auto puutuu ku rahaa puuttuu..Tarvis nimittäin tosi hyvän,uuden mitä ei tarvis korjailla...

Autojutuista tuli mielee..Olin jotain 20v,blondi sillonki ja ajanu isin auton bensat tosi tarkoille,oli pakko tankata.Enpä saanu bensatankin korkkia auki vaa piti pyytää jotain miestä auttamaa...Et kyl mä ajan,mut siihen se jää ;-))

Hui pikkirinsessan ilmalentoa!Onneks ei käyny pahasti!Toivottavasti labrat sujuu hyvin ja kive että teillä oli positiivinen nla käynti .-)

Pää lyö tyhjää...Missä se aurinko on ????Luvattii et paistaa...mua masentaa ja ei huvita ulkoilu!

Enkeli soitti just,on raukan kone edelleen huollossa!!Hidasta toimintaa!

KEilinin uusi luukki uteluttaa täälläkin :-)

Typy kutsuu...

jatu

Vierailija
8/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat olleet kovin kiinnostuneita äidin kirkkaan punaisista varpaankynsistä :)

Kuvittelin lähteväni tänään lähikauppakeskukseen, mutten saa itseäni liikkeelle. Olen ollut melko kurissa syömisten kanssa, kauppojen seassa on jäätelö / donitsi / suklaa / karkkihoukutuksia niin tiuhassa, että senkin takia taitaa olla parasta jäädä kotinurkille.

Kunpa kaikki syyslapsoset perheineen saisivat tautipöpöt pois nurkistansa! Sairastaminen käy hermoille. Ainakin minun :)

Uskallankohan edes sanoa... *kopkop* Väkkärä on ollut vatsataudin jälkeen koko ajan terve, jo puolitoista viikkoa! *kopitikop*

Nyt meillä kokeillaan Neocatea. Kääk. On tapahtunut sellainen " hymy pyllyyn" -tyyppinen reaktio, nimittäin väri on siirtynyt naamasta kakkaan. Väkkärä on naamasta ihan kalpea ja kakkelsson on tosi tummaa. Kääk. Huomenna soitan a-lääkärille.

Harmittaa, jos ei Neokatti käy, koska sitten maitoaltistusta ei voi tehdä kaksoissokkona, vaan joudutaan osastolle. On paljon helpompaa saada Pyörsky yksittäisiksi päiviksi hoitoon, kuin moneksi päiväksi peräkkäin.

Jokohan tuossa oli tarpeeksi omaa jorinaa...

Mimmuli, teidän koti kuullostaa kauniilta! Tuntuu, että rakentaminen on sujunut tosi nopeasti!

Missä Aavis piileksii?

Ynis, oikein rentouttavaa vaihtelua eli " lomaa" :) Minä ajattelen myös niin, että lasten kanssa reissaaminen kannattaa ottaa ennen kaikkea vaihteluna.

Minun muisti on kyllä tosi lyhyt, en muista enempää...

Vierailija
9/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila, tosi ihanaa kun jaksat käydä kertomassa vauvan tuoksuisia kuulumisia! Katselin eilen Väkkärän vauvakuvia - niisk. Pyörskykin on ollut niin pikkuinen vielä. Suloisia...

Vierailija
10/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen mitattu, punnittu ja kelpoisaksi havaittu. Ihmelapsen sydän lyö, kuten vähän myllerryksen perusteella epäilinkin. Syysäideissä on kriittisiä terveyspalvelujen kuluttajia enemmänkin. Ruokkiikohan kirjoittaminen kriittisyyttä? Ilmoitin, etten käy keskiraskauden lääkärissä ja täti siitä säikähtäneenä laittoi neuvola-ajankin aika kauas. Henk.koht. en pidä sitä pahana, olen terve, en sairas. Osaan myös ilmaista tarpeeni, eli haen hoitoa, jos tunnen sitä tarvitsevani. Ylimielisyyttä? Toivottavasti vain realismia.

Hienoa, että viili ei aiheuttanut Lillille ongelmia. Toivon, että jatko on yhtä hyvä. Mimmulille onnittelut rohkeista valinnoista. Minusta se on oikea ratkaisu, itsellehän sitä taloa tehdään, ei arvostelijoille. Pian asutaan lähietäisyydellä! Valmalle paranemisia, kurjaa että tauti pahenee.

Kukkanen on kiukkuisella tuulella. Joko kuumetauti iskemässä tai hampaat, ainakin hän ilmoittaa " ampaa" ja sanoo auau. Aamut aikaistuu aikaistumistaan, nyt lapset heräävät vähän yli kuudelta. Jokohan on aika laittaa verhot ikkunaan?

Kukkuu ja Ihmelapsi

Vierailija
11/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon sairaalassa tarjotaan (luotettavan tietolähteen mukaan) vyöhyketerapiaa kaikille synnyttäjille! Eikö ole hienoa??? Toivottavasti tietolähteeni oli oikeassa :)

Vierailija
12/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa ei tarjota vesiallasta kuin yhdelle synnyttäjälle kerrallaan, eivätkä kaikki kätilöt ole perehtyneitä vedessä synnyttämiseen. Täytynnee silti päivittää tiedot, ilmottauduin kyllä jo Helsinkiin. Tapanani on ollut synnyttää Kätilöopiston osastolla 15, salissa 1, heh.

Ei ihan vielä,

K

Vierailija
13/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon töissä lepäämässä, hih. Tää on oikeesti kevyempää kuin kotonaolo, pakko se on myöntää. Varsinkin kun on ollut suht iisi päivä tähän asti.

Meidän neito on alkanut ilmaista tahtoaan kiivaammin ja tiiviimmin kuin ennen, ja nyt minun pitää " päivittää" itseni noissa kasvatusasioissa. Uutena riemuna on etenkin se, että typy on koko ajan keittiössä kinuamassa purkkaa tai muroja. Purkkaa saa syödä, muttei nyt kuitenkaan ihan koko ajan. Ja tietenkin typy osallistuu niin kovin mielellään. Hankintalistalla onkin tukeva jakkara, jolla saisi seistä ja osallistua tiskaamiseen yms. Ainakin Pyörskyn kaverina typy seisoi niin tohkeissaan " kokkaamassa" :) Turhautuuhan siinä, kun ei näe mitä tehdään ja äitikään ei ehdi ottaa syliin. Mies sanoo, että sillä tuosta pääsee kun ei vaan ota syliin, niin oppiihan tuo. Minä taas yritän miettiä SYYN turhaumalle ja hoitaa syytä. Niinkuin töissäkin, hoidetaan mieluummin syy kuin pelkkä oire.

Ayap, eikö Neokatille oo ihan tyypillistä että kakka menee tummanvhreäksi tai mustaksikin? No, varmaan algeerialääkärinne tietää paremmin.

Ankkis, nyt varmaan neuvoisin teitä (jos minulta kysyisitte, hih..) että jatkakaa vaan maitokokeiluja, näyttää hyvältä! Pidetään peukkuja että tosiaan kyse olisi siitä, että allergiaa oli mutta se on parantunut.

Yönukkumisesta tuli mieleen meidän yö: typy nukahtaa 20.30 omaan sänkyyn, 22.00 herää ja nukahtaa kun mies käy taputtelemassa. 22:30 herää eikä enää nukahdakaan, mies tuo väliimme. 00:50 typy potkii minua ja kääntäessäni potkurin potkusuuntaa muualle huomaan että selkä on märkänä. Siispä vaipanvaihtoa ja yöpuvun housut pois, typy ei edes herää. Tämän jälkeen äiti nukkuu koiranunta, mies ja typy vetelevät autuaana hirsiä aamun asti. Niin jotta ei todellakaan auttanut yöheräilyyn tuo, että nukahtaa itsekseen. Mutta on se ISO helpotus silti.

Nyt meen lounaalle.

- tea -

ps. kukkuu, keskimmäinen lääkärineuvola on tosiaan se joka mm.

lääkäripulan vallitessa jätetään pitämättä - hyvin voi olla menemättä jos ei oo supistelua tms ja aikaisemmat raskaudet menneet ongelmitta.

ps2. mimmulin uutta kotia tekee mieli katsomaan!

Vierailija
14/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän outoa, että olen tavallaan onnellinen, että työt loppuu:/ No pääsen ainakin yhdestä mieltä painaneesta asiasta. Oulussa odottaa sitten toinen; mitä jos mulle tarjotaankin kokopäiväistä työtä enkä halua mennä? Murehditaan sitä sitten myöhemmin.

Voihan täyskuu. Eipä tullut viime yönä juuri nukuttua. Mietin vaan kun pyörin puoli unessa, että otan päikyt tänään mutta ei se oikein onnistu. Onni nukahti just mutta mun pitää 13.15 soittaa lääkärille. Ja sen jälkeen..no voi sitä ehtiä torkahtaa ja sitten vasta väsynyt onkin.

Se mun iloinen uutinen, jonka tiistaina kuulin, sehän se myös valvottaa mua! Serkkuni, joka oli mun ja minä sen kaasona, saa syysvauvan!!! Ihan itku tuli kun se tiistaina soitti mulle. Siinä on ihminen, jota en koskaan ole osannut kuvitella äidiksi ja raskaana olevaksi. Ei sillä, etteikö hän olisi lapsirakas, on kyllä ja miehensä varsinkin. On vaan vielä enemmän ei-äidillinen kuin minä! Ja ovat olleet yhdessä 10 vuotta ja puhuneet viime vuodet, etteivät halua lapsia. Oli semmonen jymypaukku, että. Ja kun ollaan samaa vuosikertaa ja ollaan oltu penskasta asti kavereita, se on jotenkin vielä isompi juttu. Kukaan näin läheinen ihminen ei ole ollut raskaana - melkein kuin oma sisko olis raskaana, sisko, jota mulla ei siis ole. Ihana muuttaa Ouluun!

Enpä taida muuhun nyt kyetä. Pitäs soittaa sinne työkkärin jollekin lautakunnan jäsenelle. En saanut äsken kiinni.

T-P

Vierailija
15/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYpy meinas nukahtaa rattaisii ni piti laittaa kävelemään..sit tultiiki huudon kans kotii..

T-P:KAveri muutti paikkakuntaa ja sano vakkaripaikan irti ni 3kk tuli karenssia...

Täytyy yrittää saada neiti unille

jatu

Vierailija
16/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeen otto sujui hyvin, ilman rimpuilua, vaikka toki huudon kanssa.

Nyt siivoamaan ja yrittämään alottaa pakkaamista.

T: Ynis

Vierailija
17/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kerron missä Aavis piileksii. Motti on ollut ripulissa, oksutaudissa ja vauvarokossa samaan aikaan.. Nyt Motti on jo onneksi parempi, joten ehkä Aaviskin pääsee pian taas pinoutumaan.

Hiihtämässä kävin, upea ilma. Äiti ja isä lähtivät kotia kohti äsken. Mukavaa kun kävivät.

Lila75

Vierailija
18/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T@hti, teillä taitaa olla luontoa ja kotieläintiloja omasta takaa, en nyt niitä " tarjoile" :) Minusta kivoja juttuja on Suomenlinna, Korkeasaari, saaristo" bussit" , mitä lie nyt ovatkaan oikeasti, niitä mitä lähtee kauppatorin rannasta - joillain saa lounastakin, kauppatori ja -halli, ratikka-ajelu on Pyörskyn suosikki :) Linnanmäki tietty on lasten mieleen. Hietsun kirppis on (ainakin ollut) näkemisen arvoinen, mutta siellä en ole moneen vuoteen käynyt, en tiedä millainen se nyt on. Toreista myös Hakaniemen tori on kyllä kiva, tavallaan kivempi kuin kauppatori. Hakaniemessä on enemmän " taviskamaa" , kauppatori on vähän sellainen matkamuistomyymälä :)

Ja ihan ilmaista kivaa on leikkipuistot. Niitä kannattaa katsoa Helsingin kotisivuilta.

Voi kuinka ihanaa, lauantaina on runsain mitoin omaa aikaa luvassa! *ihan fiiliksissä jo nyt* :) Haa - sitten näen Keilinin uuden tukan :)

Meidän näppis pukkaa nyt kovasti hymiöitä :) :) :)

Vierailija
19/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietty: Hakaniemen halli. Kakkoskerroksen kahvilassa on Tarja Halosen nimikkopöytä :) Ja namiherkkuja :)

Voi Motti-rassu! Ja Aavis myös, lähetän sinulle iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiison halauksen; koita jotenkin jaksaa!

Vierailija
20/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aina vain vähän kerrallaan, niin tulee monta " kerrosta"

Tea, ei tosiaan olla kai yksin sen kakan värin kanssa. Enemmän kuin k:n väri, hämmästyttää se että naamasta väri lähtee. Nyt Neocaten määrä on vielä vähäinen, tänään yritän saada kaksi desiä menemään. Altistuksen aikana maitoa / verrokkia (= Neocate) pitäisi saada kulumaan 6 dl. Melko paljon.

Kukkuu, sinulle piti jotain sanomani, mutta kun asia unohtui juuri nyt, niin paikataan vahinko lauantaina ja lörpötellään oikein pitkästi :)