Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

** ENSIKOT - Torstai Toivoa Täynnä (16.3.06) **

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala mikä yö mulla oli viime yö! :( Migreeni iski yön aikana ja meinas itku tulla, ku oli NIIN kipeä pää, aivan oksettikin!! HYI!! :( Kuitenkin jaksoin nousta (vapaapäivänäni) näin aikaisin :)

MOIKKA MOI KILLA!! Hengissä ollaan!! :) Mites siellä päin? Millonkas tädin piti tulla kylään? Tietenkin toivon sydämestäni, ettei tule! :)

Mulla olis siivous eessä, mutta en tiedä siirränkö suosiolla huomiseen, koska mulla on menoa jo kello 11. Saisi huomenna rauhassa siivoilla, kun ei ole menoa minnekään, paitsi illalla jälleen töihin :( Nää vapaa päivät ja viikonloput menevät aina liian äkkiä! INHOTTAVAA!!! Jos sais päättää, niin mun mielestä viikko alkaisin vasta ti:na ja loppuisi jo to:na. Eikö olisi ihanaa??!!??!! :)

Kävimme eilen mieheni kanssa katsomassa veljensä vauvaa. Oli vielä niin pieni!! No, eipä se ollu syntyessäänkään (3.3.06) kun 48cm pitkä ja painoi 3 150g. Ihanasti tuhisin siinä kun nukkui :) Taas sitä alkoi ajattelemaan, kuinka ihanaa ois ku olis semmonen nyytti itelläkin :)

(.) :Tänään alkoi sitten kp 24/34-43. Ensi viikonloppuna (la. 25.3) pitäis tädin tulla visiitille, jos kierto on sama kun viime kerralla (eli kierto silloin 34 päivää). Pahasti kuitenkin epäilen, että eipä tärpänny tästäkään kierrosta :( Nyt ollaan viimex viikko sitten pupuiltu, ei vaan ole iltaisin jaksanu. No, mullahan odottaa ne ovistikut tuolla vessan kaapissa, otan ne käyttöön ensi kuussa sitten! :)

No joo.. Alanpas syömään aamupalaa ja sitten pikku hiljaa alan laittamaan itteni valmiiksi.

Kevätterveisin,

L.

Vierailija
2/29 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestiini.. Siis kp 25/34-43 on nyt menossa :)

L.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole piiiiitkään aikaan täällä käynyt kirjoittelemassa ja lukemassakaan en ole käynyt ainakaan pariin viikkoon. Mutta onnea kaikille plussanneille ja tervetuloa uusille!

Tämä 11. kierto on menty nyt ihan ilman mitään mietintöjä. Sen takia en ole täällä käynytkään. Oviksesta ei tietoa, en ole juonut greippimehuja, pupuiluja en ole miettinyt.... Siis piti ihan laskea nyt että mikä kp on menossa, koska siitäkään en ole ollut tietoinen. Eli kp on nyt 19/25-31. Pupuiltu on vissiin vaan 2 kertaa ja nekään on tuskin ollut lähelläkään ovista, joten en odota olevani raskaana. Tietenkin toivon! On ollut ihan hyvä ottaa välillä rennosti tässä kamalan kuumeilun aikana, kannatan!!!!

Mies menee simppatesteihin kunhan mennään yhdessä lääkäriin. Kävi muiden asioiden takia lääkärissä tällä viikolla ja sanoin että pyydä päästä testeihin, mutta kun kotiin tuli niin sanoi ettei kehdannut kysyä. Ja jatkoi, että mennään sitten yhdessä lääkäriin. Nyt mulla on valtuudet hommata meille lääkäriaika. Mietin että jos odotan tän kierron ja soitan sitten lääkäriin ajan. Onko teillä tietoa minkälaiset jonot on kunnalliseen jos pitää mennä hoitoihin??? Kannattaako mennä suoraan yksityiselle ja maksaa itsensä kipeäksi?!?! Niin ja kannaattaako mennä terveyskeskuslääkärille vai neuvolaan? Ottaako ne neuvolassa vastaan tällaisia tapauksia, vai pelkästään jo raskaana olevia?!?!?

Kiitos vastauksista ja nyt lähden juoksemaan töihin!!!

Mukavaa päivänjatkoa kaikille uusille ja niille parille vanhalle jotka täällä jaksaa sinnitellä vaikka kaikki muut jo on siirtynyt o-puolelle!!! Tsemppiä meille!!!!

+++++

Vierailija
4/29 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen uusi näillä sivuilla, enkä ole vielä päässyt oikein jyvälle, että mitä ihmettä tuo kp24/32-42 tarkoittaa tai vastaavat numerot tuossa....... Voisiko joku ystävällisesti selventää?

Vierailija
5/29 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killalle voimia jaksaa askarruttavien mietteiden kanssa =)! Kaikki varmasti kääntyy vielä parhain päin, ehkä ihan yllättäen! Olet niin ihanan tsemppaava toisille, ja nyt koitat vielä itsekin jaksaa =).

Viipuli, olen samaa mieltä =). Vauva-asioista ei kauheasti voi palstan ulkopuolella puhua (vain yhdelle kaveripariskunnalle olemme toiveestamme kertoneet), joten on mahtavaa, että täällä voi kuumeilla ja haaveilla täysillä =). Ja samassa tilanteessa olevia löytyy taatusti!

Lisbetille bdbdbbd! Kuin myös kaikille muillekin piinailijoille!

Torstaikyselyä; Kuinka paljon olette kertonet läheisillenne vauvahaaveesta? Onko se ihan salaisuus vai julkinen tieto? Olisi kiva kuulla kaikkien mielipiteitä asiasta =)!

Me olemme kertoneet yhdelle kaveripariskunnalle yrityksestä, ja on heidän (tai siis heistä naispuoleisen) kanssa mukava jutella asiasta. Heillä ei vielä ole yritystä, mutta haaveilevat molemmat, joten ymmärtävät meitä. Muille emme ole mitään kertoneet, vaikkakin aika monet taitavat jotain aavistella =). Välillä tekisi mieli kertoa haaveesta useammille, mutta välillä taas iskee tunne, että mitä jos ei tärppääkään ja kaikki asiasta kyselisivät? Vaikka kaippa he sen ymmärtäisivät, aikuiset ihmiset =).

EmmaAnna kp 5/29

Vierailija
6/29 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 1 on päivä, jolloin menkat alkavat.

Kp 24 on siis päivä, kuinka monta päivää on kulunut siis menkkojen alkamisesta, ensimmäisestä päivästä.

Numerot 32-42 tarkoittavat sitä, miten pitkä kierto on kokonaisuudessaan. Jos menkat alkavat kp 33, niin kierron pituus on 32 päivää jne. Menkat kun alkaa taas, niin siitä tulee kp 1 ja uusi kierto lähtee käyntiin.

Taisi olla sekavasti selostettu, mutta toivottavasti sait jotain selvää =).

EmmaAnna

Vierailija
7/29 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINDE@84: kp = kiertopäivä (eli kuukautiskierron). Eli jos sulla on menossa vaikka 7 päivä kuukautis kierrossa, niin se " merkataan" kp 7 ja se jäkimmäinen numero on sitten se sun kierron kesto. Vaikka esim. kp 7/28.

Vierailija
8/29 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki Enskattaret!

Lisbetille ja Killalle on bdbdbdbdbd peukut pystyssä : )

Kyllähän Lisbet plussaan on mahis vaikka vaan kerran pupuilis kierron aikana...

Mooli, mun kp:t vasta 10 tänään, ja viime kierrossa ovis oli vasta kp17 joten vielä on vähän matkaa jäljellä. Toki harjoiteltu on ahkerasti, jos se vaikka auttais jollain tavalla - eikös se ainakin lisää siittiöiden tuotantoa tai jotain?? Heh, ihan kuin mies olis joku siimahäntätehdas = )

Laraleille ja Masulle heippa! Kiva kun käytte kanssa vielä pinoutumassa.

Gallupia oli siitä, kuka tietää vauvahaaveista: No meillä ei suoranaisesti kukaan, paitsi parhaalle kaverille olen kyllä vihjaissut.

Ja sitten kyseltiin että kuinka kauan mahtaisikaan viihtyä kotona, jos ja kun vaaveli saataisiin perheeseen: mulla olis haaveena olla vaikka 3 vuotta, mutta iso asuntolaina ei ehkä ihan ole linjassa tän haaveen kanssa. Kotiäitinä ois hienoa olla tämän kauhean työhässäkän jälkeen! Samalla vois olla mahiksia ehkä saattaa yksi keskeneräinen tutkinto loppuun.

Oiskos kellään plussauutisia? Myös ovisplussat kelpuutetaan : )

Piristäis tätä harmaata päivää!

Ainiin, Minde kyseli että mitkä kp:t? Kierron päivät eli kp:t lasketaan kuukautisten alkamispäivästä seuraavien kuukautisten alkamiseen, eli ilmeisesti keskimäärin kierto on 28 päivää. Ovis eli ovulaatio on usein n. 14 vrk ennen kuukautisia, ja tähän ajankohtaan kannattaa siis peittojen pöllyttely (=pupuilu) ajoittaa. Tervetuloa Ensikoihin!

Kivaa torstaita kaikille!

- Jessica -

Vierailija
9/29 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kuuluu!! Plussaa tuli vihdoinkin :)) Kahdella testillä testattu, että kai se sitten vihdoinkin on totta!!

Poissa oli pakko pysytellä täältä, kun rupesi niin masentamaan jatkuva yrittäminen. Joten lakattiin " yrittämästä" en enää ajatellut koko asiaa, jatkettiin vaan elämää normaalisti. liekö sitten se tunut tulosta. toivottavasti pikkuinen pysyy mukana!!

Mites teillä menee??

Vierailija
10/29 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkeliskoikkelis!

Mun torstaihin kuuluupi hyvää! Alkaa pikkuhiljaa tottumaan ajatukseen pienestä masuasukista vaikka täytyy myöntää, että helpottaisi kovin kun täti jättää (huomena olis pitänyt alkaa) tulematta ja kun pääsisi käymään neukkatädin luona.. :O)

Masussa ollut välillä aika koviakin menkkamaisia jomotuksia ja nyt alkaa tissit olemaan turvoksissa ja kipeät.

Hemuli: ONNEKSI OLKOON TODELLA PALJON!! Mikä kp testasit plussan ja onko jo oireita raskautumisesta? Mukava kuulla muiden mietteitä :D

Kaikille roppakaupalla + tuulia ja uskon, että jokainen saa vielä oman nyytin syliinsä vaikka antaakin odotuttaa itseään turhan pitkään!

- JP -

Vierailija
11/29 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Upeita uutisia! Koska sulla on la? :)

[color=deeppink]Kiitti vielä kerran kaikille ihanille Ensikoille, kun sain itkeä olkapäitänne vasten! :) Täti siis äsken saapui, joten kp29->kp1. Oudon lyhyt kierto oli (mun kierroksi), mutta eipä noihin asioihin näemmä voi vaikuttaa, joten on otettava vastaan mitä annetaan. ;) Tässä kierrossa saattaa käydä köpelösti, kun mies reissussa melkein viikon just silloin kun ovis on todennäköisimmin, joten jouluvauvaa meille ei luultavastikaan tule. No en jaksa sitä surra vielä, katotaan sit mihin se ovis sit osuu.

[color=blue]Laraleille greippimehusta: en nyt ihan tarkkaan muista, joten korjatkaa jos sanon väärin... Eli siis greippimehussa on olevinaan jotain luonnon estrogeenin tapaista ja sen pitäisi sitten tehdä hyvää niille ovislimoille (tai jotain...). Siis sitä pitäisi litkiä kierron alkupuolella ovikseen asti. Sit oviksen jälkeen punkku tekisi hyvää kohdun limakalvolle ja kiinnittymiselle. Molempia kokeiltu, mutta ite en oo huomannut mitään vaikutusta mihinkään.

[color=magenta]Afterin galluppiin: mä oon aina ajatellut, että en haluaisi kovin pientä lasta viedä päivähoitoon. Toisaalta en ole " hiekkalaatikon reunalla istuja" -tyyppiä, joten lapsen kannalta joku hoitopaikka jossa ulkoillaan olisi varmaan hyvä. Mun mielestä ihanne olisi, jos lapset hoidettaisiin kotona ainakin yli 2v, mielellään 3v asti. Sitten jo lapsenkin kannalta olisi joku päivähoito tai ainakin kerho pai-kallaan. Mutta siis tosi vaikee sanoa miten käy.

[color=darkorchid]Sit Emman galluppiin: mä oon kertonut tosi monille, alkuun kun niin innoissani olin! Kaikki läheisimmät kaverit (5) tietää ja muutamat ei niin läheisetkin. Sit tietää mun sisko miehineen ja veli vaimoineen. Vanhemmat ei tiedä, ei mun eikä miehen, mutta kuumeilusta tietävät kyllä. Nyt vähän joskus harmittaa kun on monelle kertonut, mutta toisaalta kaikki joille oon kertonnut, on myös sellaisia joille kertoisin lapsettomuushoidoista ym. joten eipähän sit tarvii selitellä, jos niihin joutuu kun tietävät yrityksestä.

[color=violet]Hoyt: ymmärsinkö oikein, että sua huolestuttaa ottaa se rokote, jos siis oot raskaana? En usko että mitään riskiä raskauden suhteen tuolla rokotteella rokottamisella on. Luulen että se on saman-tyyppinen, kuin jo käytössä oleva influenssarokote, joka jo nykyisin pistetään myös raskaana oleville riskiryhmäläisille (esim. astmaatikot). Ite ajattelen, että mieluummin rokote, kuin tauti joka voi olla vaa-rallinen.

[color=blueviolet]Masu: me oltiin tutkimuksissa yksityisellä (tosin ei oltais vielä kunnalliselle päästykään, kun silloin yritystä puoli vuotta takana). Rahaa paloi muutama satanen, mutta toisaalta kaikki ta-pahtui tosi nopeesti ja odottelematta. Saatiin aina sellaiset vastaanottoajatkin, jotka hyvin sopii, kun töistä on vähän vaikea lääkärille päästä. Kunnallisesta en tiedä, mutta yksityistä voin suositella jos ei oo tuosta rahasta kiinni. Ja siis jos kunnalliselle meet, niin yleensä ihan eka varataan aika omalle lääkärille terveysasemalle, josta saadaan lähete eteenpäin.

[color=red]Minde: Tervetuloa! Löysit joukkoon mukavaan![/color]

Halaus vielä kaikille kivoille Enskarikavereille! Te ootte ihan parhaita! [color=red]♥

Vierailija
12/29 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoja (ja huonoja) uutisia!

ONNEA HEMULI!! Tosi upeaa : )

Ja Killalle tsemppihali, tiedän fiiliksen (niin kuin niin monet muutkin täällä)! Noh, nyt voit huoletta lohduttaa itseäsi vaikka koko pullollisella punkkua...Ja päälle kunnon aurajuustot ja graavikalat, kun ei tiedä vaikka tän kierron päätteeksi ei enää näistä vois nautiskellakaan ; )

- Jessica -

Vierailija
13/29 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin Kp 34 ja uudelleen kp 35. Kummallakin kerralla tuli heti kaksi vahvaa viivaa vaikka en testannut edes aamupissasta.

Mun kierto on 28-33 välillä.

La on vauvalaskurin mukaan 17.11 mutta katsotaan mitä neuvolassa sitten sanotaan.Jos sinne asti päästään. Vielä ollaan tässä vähän skeptisissä fiiliksissä lokakuisen keskenmenon jälkeen...ei meinaa uskaltaa uskoa tätä todeksi. Pelottaa onko siellä oikeesti mitään.

Oireita on alaselkä kipu, arat rinnat (mut ne on aina ennen tätiäkin) sekä menkkamaiset kivut alavatsalla. voimistuneet eilisestä. Ei oikeestaan mitään erilaista, samat oireet kun ennen tätiä yleensä.

Vierailija
14/29 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sinullekkin :)) Taidetaan mennä sitten aika samoissa :). Mulla on nyt pari päivää myöhässä tänään.

Vierailija
15/29 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta...nyt ymmärsin mitä se tarkoittaa.

Vierailija
16/29 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EmmaAnna

Vierailija
17/29 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi miten ihana auringonpaiste ulkona onkaan, kunpa se paistaisi vielä iltapäivälläkin edes vähän.

omaan napaan ei kuulu mitään uutta, kp6/24-27 menossansa, huomenna aloitan tikuttelun, toivotaan vaan ettei se ovis ilmesty nyt viikonloppuna kun ukko lähtee laskettelureissulle koko viikonlopuksi.

Minäpä päätin lähteä siskojen kanssa vähän pitämään hauskaa !

ensin aamulla mennään heltsinkiin waltterin kirppikselle myymään, systerillä on hirmuisesti tyttövauvojen vaatteita myynnissä, joten vink,vink........

Oikein ihunaa päivän jatkoa kaikille !

-Onnellisen oloinen AinoAurora

Vierailija
18/29 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinpa minäkin pinoutua pitkästä aikaa... Olen pitänyt vähän taukoa vauvapalstoilta. Lähinnä sen takia, että alkukierrossa ei koskaan tapahdu itselle mitään niin jännää... Mutta myös siksi, että ajatukset olisivat välillä muualla... =)

Muutamia uusia plussia on tainnut tässä viikkojen aikana ilmestyä, joten tasapuolisesti onnittelut kaikille plussanneille!!

Oma ).( mietityttää... Nyt kp 26/33. Ja maha on ollut kipeänä koko alkuviikon ja iltaisin turvottaa sen verran, että alushousutkin tuntuu olevan liikaa. Tiistaina varsinkin piti irvistää lähes kaikkia liikkeitä, kun vihlaisi aina...

Normaalisti olen havainnut oviksen ihan selvästi, lähinnä tissien kipeytymisestä ja alavatsan kipristyksestä. Nyt kuitenkaan tissit eivät kipeytyneet, eikä oikein kunnolla tuntunut mitään... Limat bongasin kuitenkin kp 16... Kaiken järjen mukaan tuntuu, että oviksen olisi pitänyt olla ja mennä, mutta silti mietityttää, että onko tämä vatsankipristely (tuntuu lähinnä nivusissa ja alavatsalla istuessa) kuitenkin joku myöhäinen ovis.... Toisaalta silti vaikuttais, että lämmöt olis kohonneet hiukan...

Haluais elätellä toiveita raskausoireista, mutta aiemmat pettymykset hillitsee hieman. Toisaalta onhan sitä tullut luettua, että monet olisivat oireilleet just niissä kierroissa, kun ei tärpännyt ja sitten kun tärppäsi, niin ei oireillutkaan samalla tavoin. Tiedäpä häntä... Eihän tässä enää kauan tarvitsisi piinailla, mutta kun on niin kärsimätön!!!

Gallupissa kyseltiin, että kuinka laajasti vauvatoiveet on tiedossa... Parille kaverille olen paljastanut, että yritetään... Ja parille kertonut, että olisihan se mukavaa, jos sattuis vaikka vauva tulemaan... Yhden käden sormilla on kuitenkin laskettavissa.

Miehen kavereista ei varmaan tiedä kukaan... Eikä kummankaan sukulaiset!

-cactus-

Vierailija
19/29 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ois taas vapaapäivä ja miljoona kouluhommaa tekemättä=( Plääh...miten näin aurinkoisella ilmalla voi keskittyä kouluun=)?!

Gallup (Afternoon): En ole vielä miettinyt, kuinka pitkään olisin lapsen kanssa kotosalla...jonkin aikaa (niin kauan kun hyvältä tuntuu ja vauva sitä tarvitsee) :) Tai olen miettinyt asiaa niin, että jatkaisin opiskeluja lapsen ollessa pikkuinen, sillä uskoisin, että yliopistolla on mahdollista suorittaa ainakin osa loppuopinnoista itsenäisesti tai niin, ettei koulussa tarvitse istua kuin ihan vähäsen=)

Torstaikysely (EmmaAnna): Olen kertonut aika monelle ystävälle sekä omalle perheelle (vanhemmille ja sisaruksille) vauvahaaveista ja pillereiden lopettamisesta, mutta en tiedä oliko se ihan fiksua. Ehkä tuo muille kertominen luo jollain tapaa lisäpaineita raskautua. Kukaan ei ole kyllä sen ihmeemmin kysellyt tai pommittanut meitä " No jokos on tärpännyt?" -kysymyksillä, mikä on tietenkin hyvä asia =) Mutta silti tuntuu, ettei ehkä olisi kantsinut kertoa niin monelle... Mutta minkäs tekee, kun on niiiiin innoissaan vauva-asioista ja haluaa saada pienen nyytin enemmän kuin mitään muuta...ja sitten tulee pakottava tarve kertoa asia kaikille! Taidan olla " hieman" höhlä! =)

Isot onnittelut Hemulille! Tsemppiä piinailijoille! Ja superhalaukset tädin yllättämille! Se on vaan toivuttava taas tädistä ja ajateltava elämän positiivisia asioita, vaikka vaikealta tuntuisikin=( Kevät tulee, aurinko paistaa=)! Nyt vaan kaikki raittiiseen ulkoilmaan, jonka jälkeen ostamaan jättipussit irtokarkkeja ja lukemaan vaikka jotain hömppälehteä tai katsomaan hauska leffa!

T: Viipuli, joka yrittää ajatella positiivisesti (ei tosin läheskään aina onnistu, mutta ehkä ei tarvitsekaan) :)

Vierailija
20/29 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ttossa yritin vähän tenttiin lueskella..jatkan kohta.. ei se kyllä läpi mene,kun tälleen edellisenä päivänä alkaa lukemaan. noh, silti yritän:D

Killalle lohtuhali. Huaah. Mä niin toivoin teille sitä plussaa.. Toivottavast seuraavas kierrossa jo nappais. Uskon vakaasti niin. Ja kiitos greippimehuvalaituksesta:)

Eilisessä pinossakin oli joku jotain siitä kirjottanu,mut unohin kuka se oli..kiitos kuitenkin:)

Lisbethille bdbdbdbdbd. +++++++++++++

JEPEN ja HEMULI ONNITTELUT!!! :) vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan.

olin kokonaan unohtanut jepeniä onnitella aiemmin, anteeksi. mut parempi myöhään kuin ei milloinkaan. onneaonnea!!

sitten..Jessicalle moikka! :) kyllähän mä täällä jaksan käydä,kun on niin ihania ihmisiä täällä. vähän harvakseltaan kirjotellu,mut joka päivä käyn lukemassa kuulumiset.

Minde:Tervetuloa joukkoon mahtavaan:) Mullaki meni silloin alussa vähän aikaa,et tajusin mistä puhutaan ja miten tää homma oikein toimii.

Olikos muuta... Masu oli käyny kirjottelemassa,joten heipat sinnekin:)

Oli varmast paljon muutakin mitä piti sanoa,mut en nyt muista. Lähen takasin tenttikirjojen pariin:/ oujee.

Plussatkaahan kaikki pian:) +++++++++