Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojan nimeksi Roni. Mielipiteitä?

Vierailija
22.01.2017 |

Olen itse tähän mieltynyt, mutta olisi kiva kuulla muiden näkemys. Löytyi paljon vanhoja keskusteluja, joissa ei tykätty.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne tätä nimeä kohtaan ei ole ainakaan muuttunut. Sitäpä vain halusin tietää. Vaikea keksiä helppoa suomalaista nimeä, joka tuntuisi omalta. Kaikki muka kauniit pojan nimet ovat suuhun taipumattomia muotinimiä, yäk. Mutta mitä koulukiusattavaa Ronista saa? Heprean kielessä tarkoittaa iloa. 

-Ap

Vierailija
22/33 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lienee aika suosittu ja ns. tusinanimi. Vanhin tuntemani Roni on nyt 17 v. Jo silloin se kuulosti koiran nimeltä, ja minun korvaan kuulostaa edelleen. Mutta ei mikään estä sinua atamasta nimeä lapselle, jos haluat sen antaa ja se sinua miellyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa Roni, jonka olen tuntenut, oli poikani kaveri. Roni oli wt-perheestä, iso ja ruma kaveri, hieman hidas. Ronille kävi ikävästi, sai jostain 15-vuotiaana viinaa ja ajoi mopollaan lyhtypylvääseen. RIP Roni.

Vierailija
24/33 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nimi. Jotenkin tuntuu että nykyään täällä av:lla ainoastaan jotkut aava/lumi/tuisku ja muut sukupuolineutraalit nimet eivät ole wt.

Vierailija
25/33 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtäkään Roni-nimistä koiraa, mutta yhden miehen. En itse pidä ko. henkilöstä ja siksi en oikein nimestäkään, mutta ei nimi miestä pahenna jne. Jos pidät nimestä, niin anna se ihmeessä! Täällä ei kannata kysellä, kun kaikki lyttäävät kaikki.

Vierailija
26/33 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni nimi on Roni.

Jaksaa edelleen kysyä vanhemmiltaan miksi sai mannen nimen.

Käyttää aina lempinimeään koska ei halua olla Roni.

Vierailija
27/33 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tule mieleen Ronista koirat, mutta vahvin mielleyhtymä on että se on mustalaisnimi.

Vierailija
28/33 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden romanin jolla nimi Roni. Ei nimessä mitään vikaa ole. Nimi sopii hyvin vähävaraisille, pienituloiselle tai keskituloiselle. Eliitti väestölle nimi on liian töksästävä. Jos edustat eliittiä niin mielummin ja haluat r kirjaimella alkavan niin Robert, Rikhard, Ruben, Rafael.

Vierailija
29/33 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Ruma nimi. Tulee heti erään perheen koira mieleen.

Vierailija
30/33 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annabel kirjoitti:

Tunnen yhden romanin jolla nimi Roni. Ei nimessä mitään vikaa ole. Nimi sopii hyvin vähävaraisille, pienituloiselle tai keskituloiselle. Eliitti väestölle nimi on liian töksästävä. Jos edustat eliittiä niin mielummin ja haluat r kirjaimella alkavan niin Robert, Rikhard, Ruben, Rafael.

Naulan kantaan! Jos tarkoitus siirtää vähäosaisuutta vielä omalle jälkipolvelleen, niin tällöin oikein osuva nimi.

Vierailija
31/33 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roni on annettu nimeksi 2000 pojalle viime vuosikymmenellä eli ei se ihan koiran nimi ole.

Veikkaan että sitä on annettu tuplasti tuo koiran nimenä. En ole tavannut kun yhden ihmisen jonka nimi on Roni ja kolme koiraa jolla tuo nimi on.

Ja minä luulen, että sinä veikkaat väärin. Minä olen tavannut yhden ihmisen, jonka nimi on Roni, mutta en yhtään Roni nimistä koiraa.

Kaikki eivät ole lukeneet Harry Pottereita, jos tuo mielleyhtymä on sieltä peräisin. En tiedä, kun en ole itsekään ko. kirjoja lukenut.

Tuntemani Roni on mukava, rauhallinen, nallekarhumainen vastavalmistunut insinööri, jolla riittää vientiä naisten keskuudessa. Oli meillä töissä harjoittelijana. 

Hyvä nimi.

Vierailija
32/33 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä nimestä. En laittaisi koirallekaan. Eikä ole mikään trendinimi koirillakaan. Ehkä vähemmän koulutetuilla ihmisillä koirilla ja lapsilla. Tyypillisesti vielä sekarotuisella pystis-mixillä.

Lapsemme ikäluokassa on ollut yksi Roni, ja sinänsä mitään ihmeelistä, mutta yh-äiti erottuu kyllä muista vanhemmista. Näyttää vanhalta, ehkä päihdetaustaiselta.

Mutta ap:n kannattaa valita nimi, josta hän ja toinen vanhempi pitävät. Ei nettimielipiteiden mukaan.

Vierailija
33/33 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se i pois, niin on paljon parempi. Toimii myös ulkomailla.