Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kokemuksia tupakoinnin lopettamisesta!

Vierailija
22.01.2017 |

Millaista polttamisesi oli? Kuinka kauan olit polttanut? Oliko lopettaminen vaikeaa? Mikä sai sinut lopettamaan? Huomasitko mitään muutosta kehossasi ja aisteissasi lopetettuasi?

Itse olin polttanut (vain) reilu kolme vuotta. Satunnaista bilepolttamista. Jotain ainutlaatuista oli siinä, kun kesken juhlinnan käytiin kaveriporukalla ulkona tupakalla. Silloin oli aina paremmat keskustelut. Ja tupakalla tuli myös puhuttua ventovieraidenkin kanssa. Opiskelijabileissä se oli helppo tapa tutustua muihin. En tuolloin välittänyt hyvinvoinnistani. Olin vähän masentunut.

Sitte pikkuhiljaa tupakka alkoi tulla välillä arkeenkin. Veemäisen työpäivän jälkeen tuli vedettyä rööki. Joskus iltaisin, kun kouluhommat ahdisti. Polttelin aluksi noin 0,5-1 askia kuussa. Myöhemmin 2 askia. Eihän se paljon ole, mutta silti huomasin homman vähän karkaavan käsistä.

Loppujen lopuksi päätin lopettaa, kun inhotti se haju vaatteissa. Inhosin tuntua hampaissa ja sitä, että haisin. Lopettaminen oli helppoa. Sen kuin vain en ostanut uutta askia, kun olin vanhan käyttänyt loppuun. Toki välillä bileissä teki mieli mennä muiden mukana röökille, mutta sain hillittyä itseni :D Miettii vähän aikaa muuta, niin äkkiäkös se unohtuu. Lopettaminen oli siksi helppoa, kun riippuvuus oli psyykkistä eikä fyysistä.

Lopettaminen jälkeen oli kurkku kipeä pari kolme viikkoa. Ja kolmen viikon kuluttua huomasin hajuaistini terävöityneen. En enää pystynyt käyttämään joitain vanhoja vaatteita, kun tuli niin huono olo hajusta. Koulussakin hajut tuli paremmin nenään. Sinänsä mieluummin olisin hajuaistiton. Kaupungit ovat niin täynnä pahanhajuisia asioita.

Tässä vähän tämmönen ei-tavanomainen tarina. Ymmärrän, että enemmän polttaneilla on varmasti paljon paljon vaikeampaa lopettaa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan