Hei tammikuun tipattomalla olevat!
Korkkaatko ensi vkl vai vasta seuraavana,jolloin tipattomuus kestää yli kk?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat juopolta tai vähintäänkin alkoholiongelmaiselta, kuten suurin osa muistakin tipatonta kuukautta korostavat. Normaalille ihmiselle tuollainen kuukausi pari menee juomatta ihan huomaamatta, eikä siitä tarvitse tehdä erikseen numeroa. :D
En väitä että olisit epänormaali, mutta ei se oikeasti ole suomalaisten keskuudessa kovin tavallista että ollaan viikkokausia täysin ilman alkoholia.
En nyt keksi ainuttakaan länsimaata missä tuo olisi tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat juopolta tai vähintäänkin alkoholiongelmaiselta, kuten suurin osa muistakin tipatonta kuukautta korostavat. Normaalille ihmiselle tuollainen kuukausi pari menee juomatta ihan huomaamatta, eikä siitä tarvitse tehdä erikseen numeroa. :D
En tunne yhtään ihmistä, muutamaa raittiusongelmaista lukuunottamatta, jolla menisi kuukausi ilman tippaakaan alkoholia, huomaten tai huomaamatta.
Oho, minä tunnen montakin itseni lisäksi. En juo kotona enkä mökillä alkoholia, en harrasta saunakaljoja enkä viiniä ruoan kanssa. Mutta kun on juhlat tai mennään ulos niin toki juon hyvässä seurassa. Viimeksi olin keikalla lokakuussa, joulukuun alussa kävin työkaverin kanssa oluella, vuoden vaihtumisen kunniaksi join yhden siiderin naapurissa ja tammikuu on mennyt nähtävästi ilman alkoholia. Ensi lauantaina tosin menen ulos eli en vietä tipatonta.
Viime vuonna taisin käyttää alkoholia 7-8 kertaa.
Miksi näiden vähän alkoholia käytävien pitää kommentoida tähän ketjuun ja hehkuttaa paremmuuden tunnollaan?
Mua ainakaan henkilökohtasesti kiinnosta vittuakaan (tämän palautteen lisäksi) teidän paremmuuden ja ylpeydentunteenne ja tuskin Aptäkään.
Eikä aloittajan kysymys koskenut edes teidän jumalaista suhdettanne alkoholiin, pitää vaan päteä. Samaa porukkaa jolla on mielipide kaikesta mahdollisesta, vaikkei tiedä asiasta hevon paskaa. Aloittakaa uusi ketju esim. "Ihanaa olla absolutisti." tai "Tunnen paremmuutta olemalla raitis." pohtikaa siellä kuin upeeta kun olut maistuu pahalta.
Itse aion olla sinne helmikuun puolelle korkkaamatta, tuntuu "rehelliseltä" vaikka nieleskelytyttää jo ajatuskin ens perjantain saunakaljasta :D
Olen ensimmäistä kertaa tipattomalla kokeilun vuoksi eikä alkoholia ole juurikaan mieli tehnyt + on ollut niin vähän tilanteita, joissa olisi mahdollisuus juoda, että menee tämäkin heittämällä :D Ensi kuussa juon, jos tekee mieli. Ainakin muutamat pippalot olisi tiedossa.
Harmi, kun joillakin menee niin tunteisiin, että joku päättää tietoisesti olla juomatta kuukauden tai enemmän. Tammikuussa se on varmaan helpompaa, kun "kaikki muutkin tekee niin". Ei tarvita alkoholiongelmaa, että jättää tammikuussa sen saunaoluen kauppaan ihan tietoisesti. Harmi, että joillakin turhanpäiväisill sössöttäjillä on tipatonta kohtaan joku asennevamma!
Te jotka ylpeilette sillä kuin vähän juotte ja ei ole "ongelmaa". Miettikää miltä kuulostaisi jos joku yrittää laihduttaa ja ollut melkein kuukauden ilman herkkuja ja saanut jopa kilon tai kaksi painoa pois, mutta sokerihammasta kolottaa.
Te ilmeisesti vastaatte:
"Minulla ei ole mitään sokerihimoa, olen normaalipainoinen ollut jo monta vuotta."
"Taidat olla läski ja ahne tunnesyöppö."
"Itse herkuttelen vain 6-7 kertaa vuodessa ja viimeksi söin suklaata uutena vuotena, mutta vain yhden palan. :)))))"
Hieman syvältä olevaa porukkaa.
Ole Ap sinne helmikuulle ottamatta. Enää yks vkoloppu välissä, niin voi palkita tipattoman hymyssä suin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään ihmistä, muutamaa raittiusongelmaista lukuunottamatta, jolla menisi kuukausi ilman tippaakaan alkoholia, huomaten tai huomaamatta.
.
Mitä tähän nyt voisi sanoa? Taidat tuntea paljon nykyisiä/tulevia alkkiksia.
Joo, onhan se aivan huikean alkoholiongelman merkki että ravintolassa ottaa lasin viiniä ruoan kanssa tai viikonloppuna konjakit takkatulen ääressä. Kuse muuntajaan, mäntti.
Minä kyllä tunnen paljonkin ihmisiä (itseni mukaanlukien), joilla menee kuukausi tai kauemminkin ilman tippaakaan alkoholia. Katsos kun se elämä ei kaikilla pyöri takkatulen ääressä nautittujen konjakkien ympärillä.
Tipattomuus jatkuu vielä reippaasti tammikuun jälkeenkin. Tekee hyvää pitää reilu tauko, vaikken onneksi alkoholin suurkuluttaja olekaan.
Siis mitä helvettiä. Se on vain PÄÄTÖS että viihtyy kotona, miehen seurassa tai missä vain ilman alkoholia. Se ei ole paremmuutta tai huonoutta, se on vain sitä että ei tarvitse tavan vuoksi tehdä jotain. Ja se on myös päätös jos juon alkoholia eli minä päätän, ei alkoholi. Ihan itse päätän.
Huomaa tästäkin ketjusta kuinka rasittavia absolutistit ovat. Sitten ne valittaa että on niin vaikea olla absolutisti. Ihan kerjätty vittuilua.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä helvettiä. Se on vain PÄÄTÖS että viihtyy kotona, miehen seurassa tai missä vain ilman alkoholia. Se ei ole paremmuutta tai huonoutta, se on vain sitä että ei tarvitse tavan vuoksi tehdä jotain. Ja se on myös päätös jos juon alkoholia eli minä päätän, ei alkoholi. Ihan itse päätän.
Oi kuinka hienoa kun IHAN ITSE päätät! Jatka samaan malliin xDDD
Vierailija kirjoitti:
Ja minä ihan itse päätän, että tammikuu on tipaton. Siis minä päätän, ei alkoholi.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ylpeilette sillä kuin vähän juotte ja ei ole "ongelmaa". Miettikää miltä kuulostaisi jos joku yrittää laihduttaa ja ollut melkein kuukauden ilman herkkuja ja saanut jopa kilon tai kaksi painoa pois, mutta sokerihammasta kolottaa.
Te ilmeisesti vastaatte:
"Minulla ei ole mitään sokerihimoa, olen normaalipainoinen ollut jo monta vuotta."
"Itse herkuttelen vain 6-7 kertaa vuodessa ja viimeksi söin suklaata uutena vuotena, mutta vain yhden palan. :)))))"
Hieman syvältä olevaa porukkaa.Ole Ap sinne helmikuulle ottamatta. Enää yks vkoloppu välissä, niin voi palkita tipattoman hymyssä suin!
Eli toisin sanoen kuukauden juomattomuus voi olla tiukka paikka joillekin. Edelleenkin - mitä se kertoo suhteesta alkoholiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä ihan itse päätän, että tammikuu on tipaton. Siis minä päätän, ei alkoholi.
Hyvä hyvä. Ja sitten voi vetää ämpärillisen viinaa naamariin hyvällä omallatunnolla. :D
Mä aloitin tipattoman tammikuun ja olen nyt päättänyt että aion kokeilla alkoholin lopettamista kokonaan! Olen aina juonut vain tavan vuoksi tai koska muutkin juo, en itse asiassa pidä paljoakaan alkoholista tai himoitse sitä. Mulla on huono viinapää ja olen töppäillyt kännissä. Saapa nähdä miten tää onnistuu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ilmeisesti vastaatte:
Hieman syvältä olevaa porukkaa.Ole Ap sinne helmikuulle ottamatta. Enää yks vkoloppu välissä, niin voi palkita tipattoman hymyssä suin!
Eli toisin sanoen kuukauden juomattomuus voi olla tiukka paikka joillekin. Edelleenkin - mitä se kertoo suhteesta alkoholiin?
No kerro, oi kaikkitietävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ilmeisesti vastaatte:
Miten kommentti liittyi alkoholisuhteeseen? Eikö kommentissa ollut kyse ihmisten käyttäytymisestä toisia kohtaan? Ap totesi jo olevansa alkoholisti, mitä sitten? Taidat olla yksi absolutisteista xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ilmeisesti vastaatte:
Miten kommentti liittyi alkoholisuhteeseen? Eikö kommentissa ollut kyse ihmisten käyttäytymisestä toisia kohtaan? Ap totesi jo olevansa alkoholisti, mitä sitten? Taidat olla yksi absolutisteista xD
En ole absolutisti, mutta saattaa hurahtaa monta kuukautta ettei tule juotua mitään muuta kuin vettä. Kun juon, niin vaimon kanssa punkkupullo puoliksi illallisella.
Kuulostaa tosi naurettavalta, että jollekkin perheelliselle kuukauden tipaton olisi vaivan takana :D eri asia nuoret, jotka viihtyvät baareissa joka viikonloppu, mutta perheelliselle.. Oikeasti. Kyllä minulla menee helposti kuukausia ilman että juon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, minä tunnen montakin itseni lisäksi. En juo kotona enkä mökillä alkoholia, en harrasta saunakaljoja enkä viiniä ruoan kanssa. Mutta kun on juhlat tai mennään ulos niin toki juon hyvässä seurassa. Viimeksi olin keikalla lokakuussa, joulukuun alussa kävin työkaverin kanssa oluella, vuoden vaihtumisen kunniaksi join yhden siiderin naapurissa ja tammikuu on mennyt nähtävästi ilman alkoholia. Ensi lauantaina tosin menen ulos eli en vietä tipatonta.
Viime vuonna taisin käyttää alkoholia 7-8 kertaa.
Jos käyttää 8 kertaa vuodessa alkoholia, niin ei siinä silloin jää kovin montaa kahden kuukauden jaksoa täysin tipattomaksi.
Kyllä minäkin tunnen ihmisiä jotka eivät käytä oikeastaan lainkaan alkoholia, mutta ei niitä ihmisä ole kovin paljon ja jos jätetään entiset juopot pois laskuista, niin aika vähiin ne jäävät.
Ja missäköhän mahdoin niin sanoa? Jos opettelisit sinäkin lukemaan ja kommentoisit sitä mitä on kirjoitettu.