Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada lapsi lopaettamaan jatkuvat pyypyy-puheet?

Vierailija
21.01.2017 |

Alkaa jo hermot mennä tuon kanssa. Korvaa normaalisti käytettäviä sanoja pyypyysanoilla ja joskus vaan toistelee pyypyytä huvikseen. Miten olette toimineet omien lastenne kanssa?

Kommentit (453)

Vierailija
161/453 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko uskonnollinen? Oletko asunut tai matkustellut eri puolilla Suomea? Jotenkin tuntuu, että et ole tavannut elämässäsi kuin itsesi kaltaisia ihmisiä.

Mulla jo kävi mielessä, että olen unohtanut jotain olennaista äidinkielen tunneilta, kun en tiedä mitä ovat "pyypyysanat".

Kyllä, olen uskomassa, enkä häpeä.

Olen asunut koko ikäni Kurikassa. Miten tämä liittyy mihinkään?

Eli sulla on Everestin kokoiset estot itselläsi ja pakotat lapset yhtä vääristyneisiin käsityksiin asioista häveliäisyyttäsi. Jepjep, asia oli kuten arvelinkin.

Vierailija
162/453 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko uskonnollinen? Oletko asunut tai matkustellut eri puolilla Suomea? Jotenkin tuntuu, että et ole tavannut elämässäsi kuin itsesi kaltaisia ihmisiä.

Mulla jo kävi mielessä, että olen unohtanut jotain olennaista äidinkielen tunneilta, kun en tiedä mitä ovat "pyypyysanat".

Vanhoillislestadiolaiset sanovat "olevansa uskomassa". Muiden suuntausten edustajilta en ole kuullut tuota ilmaisua.

Mutta siis normaalisti vanhoillislestadiolaisuudessa ei ole kiellettyä puhua pepusta jne. Tämä ap on joku vähän vinksahtanut ääritapaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/453 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pliis, kerro sun versiot näille sanoille; perse, pillu, kulli, pieru, vaginapieru, seksi, suihinotto, mälli, orgasmi, runkkaaminen, kuseminen, paskaaminen, kivekset, klitoris, esinahka, terska, häpyhuulet.

Näille siis ihan aluksi, keksin lisää!

Vierailija
164/453 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on trolli. Noin estoinen ja vajaa ihminen ei olisi koskaan edes harjoittanut y*dyntää.

Vierailija
165/453 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt ja kasvanut lestaperheessä ja ihan normaaleja nimityksiä meillä käytettiin. Ei sanottu "pyypyy" vaan sanottiin ihan reilusti että pylly. Voi hyvänen aika et voi kyllä ap tätä häveliäisyyttä laittaa uskonnon piikkiin. Tarvitset oikeasti jonkinnäköistä terapiaa.

Vierailija
166/453 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on nyt 6-vuotias ja siis korvaa nämä miedommat pyypyysanat astetta rivommilla versioilla. Esim. kun pitäisi sanoa "Pyypyytä kutittaa", sanookin että pep*ua kutittaa.

Tai sitten korvaa ihan normaalielämän sanoja esim. Saisinko maitoa - > Saisinko pyl*yä.

Eli ongelma on vakavampi kuin pelkkä pyypyyn hokeminen, lapset toki saavat käyttää mietoja pyypyysanoja (pyypyy, kelli, kaakaa) tarvittaessa, mutta eivät koko ajan.

Pahinta tässä on se että pienempi lapsi ottaa nyt mallia tuosta isommasta.

Ap

Mikä on kelli, jos saan kysyä?

Kulli?

Kelli on vir*sa, jos ihan pakko on saada tietää.

Ap

Sulla on itelläs Mt. Everestin kokoiset estot.. miten sut on oikein kasvatettu?

En ole estoinen, haluan vaan kasvattaa lapseni hyvin. Minut itse on kasvatettu hyvin perinteisesti. Saman kasvatuksen haluan antaa lapsillenikin. Ja siihen ei rumat sanat kuulu.

Ap

Meidän kolmevuotias tyttö hoitaa nukkevauvaa ja sanoo, että antaa vauvalle tissiä :D. Miten ap tämä pitäisi sanoa sievästi?

Vierailija
167/453 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaaminen ei ole hyvää suomen kieltä. Sana on paskantaminen joten vaihtoehto sana siihen.

Vierailija
168/453 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on trolli. Noin estoinen ja vajaa ihminen ei olisi koskaan edes harjoittanut y*dyntää.

Miksei? :d Etupyypyy vain vasten toista etupyypyytä  ja sitten vähän pyypytetään!

Vierailija
169/453 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskaaminen ei ole hyvää suomen kieltä. Sana on paskantaminen joten vaihtoehto sana siihen.

Samaa tarkoittavat sanat. Ongelmasi?

Tässä ei ole millään tasolla kyse hyvästä suomen kielestä, jos Teidän Korkeutenne ei ole sattunut huomaamaan. :DDD

Vierailija
170/453 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä noita nimitetään vessajutuiksi. Se joka juttelee vessajuttuja ruoka-tai kahvipöydässä, poistetaan paikalta ja saa mennä vessaan juttelemaan niitä niin kauan kunnes on valmis. Ja sinne vessaan viedään ihan kädestä pitäen. Tärkeää on että aikuisella ei ilmekään värähdä- ei minkään näköistä reaktiota. Vain tyyni ilmoitus että jos haluaa jutella vessajuttuja voi mennä vessaan.

Nyt se on huomannut että sut saa suuttumaan/hermostumaan/nolostumaan- tottakai sellaista on hauska jatkaa.

Jos sanoo vaikka " äiti mulla on pimppi kipeä" joutuuko menemään yksinpuheleen vessaan? Ihan normaaleja ruumiin osia pimpit ja kikkelitkin on. Suustakin tulee oksennusta.

Vierailija
171/453 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhoillislestadiolaiset sanovat "olevansa uskomassa". Muiden suuntausten edustajilta en ole kuullut tuota ilmaisua.

Mutta siis normaalisti vanhoillislestadiolaisuudessa ei ole kiellettyä puhua pepusta jne. Tämä ap on joku vähän vinksahtanut ääritapaus.

Rivojen sanojen kieltäminen ei liity uskontoon, vaan normaaliin tapakasvatukseen.

Ap

Vierailija
172/453 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pyypyyssä ongelma. Sieltä pääsee piekki tahtomattani ja joskus jopa kaakaa. On mulla ongelmaa kellimisessäki. Joskus on tulehdusta ja kelli tulee housuun. Tyttölapsellani on alkanut pyypyystä valumaan kuukuu kerran kuussa. Ruokapöydässä lapseni haluaa pyypyytä maidon sijaan. Miksiköhän?

Vierailija
173/453 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelu/2768693/mielipiteenne-sanasta-pyypyy-lin…

Ap, tästä näet muiden mielipiteen pyypyystä.

Vierailija
174/453 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on nuita mietoja sanoja keksitty. Varvas on esim vaavaa, sormi soosoo, jne. Auta armias jos käyttävät oikeita sanoja näiden sijaan.

Vierailija
175/453 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuolla jossain välissä kehuskeli saaneensa "normaalin kasvatuksen". Näin sote alalla työskentelevänä voin kertoa, että normaalia on se, että lapselle kerrotaan mikä on pimppi ja mikä pippeli, ja että kakka tulee pyllystä.

Kouluissa ei enää nykyään kerrota seksistä, mutta kuukautisista ja ehkäisystä kylläkin.

Pimppi, pippeli, pissa, kakka, pieru ja pylly ei ole rumia tai rivoja sanoja, myöskään emätin, vagina, penis tai kivekset eivät ole rumia - ne on normaaleja ihmisen ruumiinosia jotka opetetaan jo ala-asteella biologiassa.

Vierailija
176/453 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pyypyytä kutittaa niin etsitäänkö kihomatoja vai hiivatulehdusta?

Mitä ovat kelli ja kaakaa? Voitko ap valaista käyttämällä sitten vaikka yhtä tähteä sanan keskellä ettet kirjoita rivoja?

Pyypyy = alap*äalue

Kelli = vir*sa

Kaakaa = ulo*te

Oletko tyytyväinen?

Ap

Miksi ihmeessä sen pitää olla kaakaa eikä ihan vaan kakka? :DD Tai siis, ka*ka.

Koska ka*ka on sopimaton sana lapsen käyttöön.

Ap

Katka?

miksi äyriäinen olisi sopimaton sana?

Ai, oonkin aina ihmetellyt, miksi kinkkiravintoloissa on kakkalapua, ne puhuu apn kanssa samaa kieltä.

Vierailija
177/453 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ei taida olla trolli. Katsos se menee niin, että ensin rukoillaan polvirukous sängyn vierellä, kun ollaan aikeissa harjoitta s*ntiä. Sitten s*nnin harjoittamisen jälkeen rukoillaan polvirukous uudestaan pyytäen anteeksi tehtyä s*ntiä. Tämän jälkeen perheen miespuolinen s*ntinen häipyy lasten makkariin hakemaan helpotusta, kun isillä on paha olla ja ahdistaa.

Vierailija
178/453 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua mitä mä just luin... Tän on pakko olla trolli tai sit tosi idiootti äiti (ja isä??). 

Ihmisen anatomia ei ole mikään ruma asia ja siitä käytettävät neutraalit sanat kuten pimppi, pippeli, peppu ja ihan pissaa ja kakkaa voi ja PITÄÄ sanoa pissaksi ja kakaksi. Kertoo paljon vanhemmista jos ei aikuisenakaan aikuisten palstalla uskalla KIRJOITTAA sanaa virtsa ja uloste. Lapsi kasvaa kyllä kieroon tossa...

Vierailija
179/453 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on nuita mietoja sanoja keksitty. Varvas on esim vaavaa, sormi soosoo, jne. Auta armias jos käyttävät oikeita sanoja näiden sijaan.

Me käytetään miedonnuksia ihmisten nimistäkin. Olisi todella rivoa kutsua ihmistä kokonaisella nimellä, jolla ei edes ole sanakirjassa merkitystä. Kun lapsen kummit tulevat kylään, sanotaan että Piipii ja Kaakaa tulevat. Piia ja Karri kun eivät löydy sanakirjasta, joten en voi tietää onko niiden merkitys rivo. Varmuuden vuoksi siis Piipii ja Kaakaa. Ja nyt kuulen, että nuo ovatkin vessajuttuja jossain perheessä :O Onneksi toiset kummin ovat Jaana ja Sami. Ei tule väärinkäsityksiä kun sanoo Jaajaa tai Saasaa

Vierailija
180/453 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet lesta. No sehän selittää. Miten muuten suhtaudut kulttuurisi/uskontosi miesten käytäntöön raiskata omat lapsensa?

Jumalalle uskolliset ihmiset eivät rais*aa lapsia.

Ap

Tunge vaan lisää persiljaa korviisi, peitä silmäsi ja laula laalaa, mutta tuosta on iha kirjallisia todisteita olemassa. Sun laumasi miehet ovat sairaita lapsiinsekaantujia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi