Miten saada lapsi lopaettamaan jatkuvat pyypyy-puheet?
Alkaa jo hermot mennä tuon kanssa. Korvaa normaalisti käytettäviä sanoja pyypyysanoilla ja joskus vaan toistelee pyypyytä huvikseen. Miten olette toimineet omien lastenne kanssa?
Kommentit (453)
Vierailija kirjoitti:
Ap mitä tää tarkottaa? Pyypyy hyytyy tuutuu Nuunuu?
Saanko arvata?
Pimpsa hyytyy, nukutaanko vai nussitaanko?
😂😂😂😂
Whot kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä noita nimitetään vessajutuiksi. Se joka juttelee vessajuttuja ruoka-tai kahvipöydässä, poistetaan paikalta ja saa mennä vessaan juttelemaan niitä niin kauan kunnes on valmis. Ja sinne vessaan viedään ihan kädestä pitäen. Tärkeää on että aikuisella ei ilmekään värähdä- ei minkään näköistä reaktiota. Vain tyyni ilmoitus että jos haluaa jutella vessajuttuja voi mennä vessaan.
Nyt se on huomannut että sut saa suuttumaan/hermostumaan/nolostumaan- tottakai sellaista on hauska jatkaa.
Jos sanoo vaikka " äiti mulla on pimppi kipeä" joutuuko menemään yksinpuheleen vessaan? Ihan normaaleja ruumiin osia pimpit ja kikkelitkin on. Suustakin tulee oksennusta.
Jos ruokapöydässä ns. turhaan juttelee vessajuttuja eli hokee vaikka ap:n esimerkin tapaan "saisinko pyllyä" kun pitäisi sanoa "saisinko maitoa" tai niinkuin eräs tuttu lapsi tapasi iloisesti laulella "pissakakkapieru..."- näissä tapauksissa pitää mennä vessaan. Jos taas pimppi on kipeä sen saa sanoa vaikka ruokapöydässä, mikäli kyseessä on ihan todellinen vaiva. Silloin aikuisen velvollisuus on sitten nousta pöydästä ja mennä sinne vessaan katsomaan mikä siellä pimpissä on vikana jos se kerran on kipeä.
Ap taitaisi kyllä olla hoidon ja terapian tarpeessa.
Vela -72 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaus viestiin 120: tulkitsin näköjään sanan pahemmaksi kuin se olikaan :D Tässä näkee mitä liika sensuuri saa aikaan. Pierua en edes osannut tuossa yhteydessä ajatella, sillä minusta se on täysin luonnollinen sana niin aikuisille kuin lapsillekin. Lapsille voidaan "sievemmin" sanoa paukku tai puksu, mutta sen kummempaa kaunistelua ei tarvitä
Ei erehdyksesi johtunut sensuuristani, vaan likaisesta mielikuvituksestasi. Tässä se nähdään että nykynuoriso on totisesti pilalla. Tämä taitaa olla sinulle pieni miettimisen ja itsetutkiskelun paikka.
ApHei ap, mulla on sinulle ikäviä uutisia. Täytän muutaman kuukauden kuluttua 45 vuotta, eli nuorisoon kuuluin 1980-luvun loppupuoliskolla ja 90-luvun alussa. Minäkin luulin p***un tarkoittavan pillua. En tullut edes ajatelleeksi, että se olisi voinut tarkoittaa pierua. Lisäksi kysyin huvikseni vuonna 1945 syntyneeltä äidiltäni, että miten hän tulkitsisi sanan p***u. Hän vastasi näin: "No pillu. Mutta eikö pimppi olisi kauniimpi sana?" Huono uutinen on siis se, että nykynuoriso ei ole ainoa pilalle mennyt sukupolvi, vaan ilmeisesti me ollaan kaikki jo ihan pilalla, suurista ikäluokista alkaen.
Muuten tuosta sanasta kelli... Olitko tietoinen, että kyseinen sana tarkoittaa mulkkua (eli miehen sukuelintä), kun opetit lapsellesi sen?
Onhan se ihan loogista että kun se kusi tulee sieltä kyrvästä, niin sitä kaunistellaan sanomalla kelli.
Aplla on hyvä alatyylisten sanojen hallinta. Ehk hän yksin pimeässä hokee pyypyysanoja kun kukaan ei näe.
Tulin vain katsomaan miten ilmiselvästä trollauksesta saatiin 17 sivua tekstiä. Olisin antanut 0/5, mutta yleisösuosion takia 2/5
Vierailija kirjoitti:
Nuunuu on teletappien imuri.
Ap, päästitkö eilen miehesi pyypyylle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuunuu on teletappien imuri.
Eli suikkia tarjolla.
puhuuko vauva siis kikkelipuheit? Tissit perse ja vagina juttuja ja kakka-juttuja?
sehän on tullut äitiinsä koska olet sellainen lesbohuora
Niin kauan kuin sinä asiaan kiinnität huomiota, hermostut, kiellät, äksyilet - jatkaa lapsi toimintaansa. Tietenkin jatkaa, koska tietää saavansa välitöntä huomiota. Vanha ohje. Jätä huomioimatta epätoivottu käytös. Kehu heti, kun käyttäytyy hyvin. Kehu hyvää käytöstä. Anna myönteistä palautetta hyvästä toiminnasta.
Toinen keino. Sano lapselle, että "sana pyypyy merkitsee sinulle paljon, kun niin paljon sitä toistat. Kertoisitko mitä se tarkoittaa? Ja osaatko sanoa, miksi se pyypyy on sinulle tärkeä?". Sillä oikeasti se voi olla lapselle jokin kiva sana, turvasana, satusana, tms. joka oikeasti merkitsee jotain! Ota selvää. Keskustele lapsesi kanssa.
Voi kilin kellit. Hulluinta mitä olen aikoihin lukenut. Ap:ta ei todellakaan ole kasvatettu perinteisesti, hyvin tai edes normaalisti. Pylly ei ole ruma sana, vaan nimenomaan lasten puheeseen tarkoitettu sana. Jos ap ei pysty edes kirjoittamaan sensuroimatta lasten käyttämiä sanoja, haluaisin olla kärpäsenä katossa kun ap puhuu miehensä kanssa seksistä. "Ei pyypyytä tänään jne."
Tämä on hauskin ketju pitkään aikaan. :D
t. Pyypyy
En kyllä usko, että kukaan olis noin kieroon kasvanu kuin ap. Minua häiritsee uskonnollisen vakaumuksen vetäminen mukaan..
Itse olen vanhoillislestadiolainen ja meillä puhutaan pimpistä, pippelistä, pyllystä, pissasta, kakasta.. ja kun lapsia on paljon ja niin kovasti kummastuttaa, miten vauva on päässy äitin mahaan kasvamaan ja miten se pääsee sietä vielä poiskin, ni ollaan puhuttu myös seksistä ja lisääntymisestä.
Lapset hokee joskus asioita ymmärtämättä merkityksiä. Mulla on tapana selittää sanat ja kysyä, haluatko oikeasti käyttää tuollaista kieltä.. en halua, että meidän lapset kasvaa vaikenemisen kulttuuriin. Enkä halua, että niitä kiusataan koulussa tietämättömyyden tai hymistelysanojen takia. En halua myöskään, että seksuaalisuus on tabu, josta ei puhuta, tai että vanhemmat ei voi koskea toisiaan siveellisyyden nimissä.
Ollaan käyty mielenkiintoisia keskusteluja ihan luonnon ilmiöiden kautta, miten marjojen kehittymiseen vaaditaan pölytys jne. Pelkästään kärpäsiä seuraamalla saa mielenkiintoisia lisääntymiskeskusteluja.
Ja kun nämä kaikki on puhuttu ja pidetään normaalina, ni ei meillä ole hoettu mitään "vessajuttuja" ruokapöydässä, vaikka otollisessa iässä olevia on..
Oli hauska ketju siihen asti, että lestadiolaiset leimattiin. Yhdessäkään tuntemassani lestadiolaisperheessä ei ole näin sairasta asennetta.
Se on ihan ok, että lapset huutaa "mul on kelli hätä" ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaus viestiin 120: tulkitsin näköjään sanan pahemmaksi kuin se olikaan :D Tässä näkee mitä liika sensuuri saa aikaan. Pierua en edes osannut tuossa yhteydessä ajatella, sillä minusta se on täysin luonnollinen sana niin aikuisille kuin lapsillekin. Lapsille voidaan "sievemmin" sanoa paukku tai puksu, mutta sen kummempaa kaunistelua ei tarvitä
Ei erehdyksesi johtunut sensuuristani, vaan likaisesta mielikuvituksestasi. Tässä se nähdään että nykynuoriso on totisesti pilalla. Tämä taitaa olla sinulle pieni miettimisen ja itsetutkiskelun paikka.
Ap
Heh, todella imartelevaa kuulla olevansa 56-vuotiaana nykynuorisoa :-D . Minkä ikäiset ap:n mielestä ovat vielä lapsia, joiden suuhun pyypyysanat eivät sovi?
Vähän jäi epäselväksi, mikä se pyypyy on? Pimppi, pippeli, pylly vai alaosasto? Ja jos se on alaosasto, niin mitkä ovat ne oikeat kiertoilmaisut kyseisille ruumiinosille?
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko, että kukaan olis noin kieroon kasvanu kuin ap. Minua häiritsee uskonnollisen vakaumuksen vetäminen mukaan..
Itse olen vanhoillislestadiolainen ja meillä puhutaan pimpistä, pippelistä, pyllystä, pissasta, kakasta.. ja kun lapsia on paljon ja niin kovasti kummastuttaa, miten vauva on päässy äitin mahaan kasvamaan ja miten se pääsee sietä vielä poiskin, ni ollaan puhuttu myös seksistä ja lisääntymisestä.
Lapset hokee joskus asioita ymmärtämättä merkityksiä. Mulla on tapana selittää sanat ja kysyä, haluatko oikeasti käyttää tuollaista kieltä.. en halua, että meidän lapset kasvaa vaikenemisen kulttuuriin. Enkä halua, että niitä kiusataan koulussa tietämättömyyden tai hymistelysanojen takia. En halua myöskään, että seksuaalisuus on tabu, josta ei puhuta, tai että vanhemmat ei voi koskea toisiaan siveellisyyden nimissä.
Ollaan käyty mielenkiintoisia keskusteluja ihan luonnon ilmiöiden kautta, miten marjojen kehittymiseen vaaditaan pölytys jne. Pelkästään kärpäsiä seuraamalla saa mielenkiintoisia lisääntymiskeskusteluja.
Ja kun nämä kaikki on puhuttu ja pidetään normaalina, ni ei meillä ole hoettu mitään "vessajuttuja" ruokapöydässä, vaikka otollisessa iässä olevia on..
Ainiin, meillä ei ole vielä murrosikäisiä tyttöjä, eikä kuukautiskeskusteluja ole tarvinnut sen takia isommin käydä, mutta kun lapset oli liimaillu pari paketillista siteitä ja paketillisen pikkuhousunsuojia ikkunoihin ja seiniin, päästiin puhumaan niistäkin. 😅
Ei muuten ole virallisilta tahoilta tullut muuta palautetta kuin, että lapset ovat kauniskäytöksisiä ja käyttävät hyvää ja asiallista kieltä.
Ap, yläpeukutatko itse omia viestejäsi?