Mikä on viimeinen suomalainen paikka, jossa asuisit?
Kommentit (125)
Kotka ehdottomasti ja työn takia on asuttu monella eri paikkakunnalla joten helppo vertailla.
Mikkeli. ihmisiä muuttaa pois, kauppa toisensa jälkeen lopettaa.
Iisalmi on ihana.
Muuruvedelle en muuttaisi mistään hinnasta. Kamalin ja ahistavin paikka koskaan. Gambian mökkikyläänkin mieluummin kuin Muuruvedelle.
Mikkeli, synnyinkaupunkini. Anttila lopetti, keskustan kävelee läpi kahdessa minuutissa, paskalaitos haisee, , Mikkeliläisten elämän kohokohtia ovat vuosittaiset Kalamarkkinat ja Jurassic Rock. elleivät vanhempani asuisi Mikkelissä, minulla ei olisi mitään syytä käydä siellä . en tunne mitään nostalgiaa, lähinnä vituttaa. ei huvita tuijottaa 70-luvulle jämähtänyttä lähiötä, jossa vietin lapsuuteni ja josta ovat sekä kauppa että kioski lopettaneet, mutta baari senkus porskuttaa!
Kerava. Hirveä lentokoneiden meteli koko ajan.
Pääkaupunkiseutu ja muutkin isommat kaupungit, liikaa ihmisiä melua saasteita kyttäystä vittumaisia kaikesta nipottavia ihmisiä.
Järvenpää. Tuppuinen pikkukaupunki kaikkine lieveilmiöineen.
Omituisempia ihmisiä ei voi olla missään.
Kuopio. En vain kestä Savon murretta.
Minä kuolen nauruun lukiessa ihmisten kommentteja että Helsingissä on liikaa ihmisiä. Itse kävelen paljon Helsingissä ja ihmisiä tulee vähän ja harvoin vastaan. Poisluettuna toki ihan ydinkeskusta jossa on aina ihan hirveä ryysis. Helsingissä on myös paljon rauhallisia luontokohteita ja aina voi mennä sipoonkorpeen jos nekin on liian vilkkaita. Plus Helsingistä löytyy monipuolisesti eri harrastuskohteita ja kulttuuripaikkoja joita ei muualta Suomesta löydy.
Vastaus kysymykseen olisi minulla ihan mikä vain tuppukylä keski-Suomessa, jossa ei ole mitään edellä mainittua.
Lähiö. Betonihelvetti, jossa ei kasvaa vain yksinhuoltajien mahat. S-market ja kaljanhajuinen kassajono. Räkäiset muksut määräaikaisten isien liepeillä.
Vierailija kirjoitti:
Puhos.
Siis se Itäkeskusken viereinen paikka.
Puhos=Puotinharjun ostoskeskus joka sijaitsee Itäkeskuksessa, ei mikään asuinpaikka.
Nurmijärven Rajamäki on aika p**seestä. En muuttaisi.
Nyt kun Keskusta ja Kokoomus ovat ajaneet maaseudun rappiolle, tilastojen mukaan Hki olisi ainut paikka, missä voi asua, mutta on sitä elämää 4,9 miljoonan edestä muuallakin!
Mutta kaikki alle2000 asukkaan kunnat on mahdottomia pian enää asua!
Vaasa, suomenkielinen on toisen luokan kansalainen.
Kouvola
Niin ankea. Ei satamaa. Ei lentokenttää.
Ja ne kananpersetukat shokkivärillä ja sivukaljulla.