Kerro minkälainen oli naurettavin tyylisi joskus?
Minulla oli ysäripermis, kimaltelevat haaremihousut ja 30 senttiä rannerenkaita yhden kesän. Kaikki olivat olleet pois muodista ainakin 10 vuotta. :)
Kommentit (41)
Valkoiset korolliset saappaat, toppi joka yltää peittää kriittiset paikat (eli vähän kuin mekko), kasa rannekoruja ja isot korvarenkaat.... hrrr...
Varmaan kiiltävät, mustat pyöräilyhousut, joissa sivuilla neonpinkit ja neonvihreät raidat, yhdistettynä liian isoon t-paitaan, lenkkareihin ja -ta-daa!- nahkaiseen, pieneen sievään käsilaukkuun. Häpeä lisää vielä se, että tuo oli edustavin asuni, jonka laitoin päälle mennessäni kesälomamatkoille kaupunkien keskustoihin.
Nappiverkkarit. Jestas miten kovaa huutoa ne 90-luvun loppupuolella olivatkaan.
Spice Girls -tyyliset platform-kengät 20cm pohjilla.
Vierailija kirjoitti:
Nappiverkkarit. Jestas miten kovaa huutoa ne 90-luvun loppupuolella olivatkaan.
Saisiko linkkiä näihin? En ole kuullutkaan. Aika absurdi yhdistelmä. :D
Varmaankin viininpunaiset, leveälahkeiset kiiltosamettihousut, hailakan vaaleanpunainen midimittainen takki, harmaa leveälierinen hattu, jossa viininpunainen nauha sekä joku huivin retale kaulassa.
Ihania kuvia siitä kyllä löytyy, voi nuoruutta.
Yläkoulussa 2010-luvulla... Kulahtanut/liian iso huppari, värikkäät rannekorut, farkut (ei pillit) joiden lahkeet oli rullalla, linttaan astutut lenkkarit joissa tarranauhat, isot korvakorut, sininen luomiväri koko liikkuvalla luomella, ohut kerros ripsiväriä, kellertävää tahnaa silmäpussien päällä ja räikeä pinkki huulikiilto/puna.
Voitte kuvitella näyn... Varmasti näytin pahalta kun kulmat olivat ihan vaaleat ja vaatteet rumat, mutta naamassa pellemeikit.
Katariina Ebeling (Gladiaattoreiden juontaja 90-luvulla) -tukka eli toiselta puolen lyhyt/samaa linjaa otsatukan kanssa ja takaa kiersi pidemmäksi ja toiselta sivulta ylettyi leukaan. Ai jestas, kuinka hävetti se tukka... Se oli nolo! Äiti ja kampaaja sai ylipuhuttua, että leikkaan nätin pitkän tukkani lyhyeksi. Sillä tukalla piti vielä siirtyä yläasteelle ja oli itsetunto nollissa läpi yläasteen ulkonäön ja kiusaamisen takia. :-(
Kulmakarvat tuli sheivattua kokonaan pois ja tilalle pelkät viivat. Yääääääääk
En oikein osaa kuvailla, mutta sellainen wannabe-lady gaga/trendihipsteri. Kuljeskelin ehdottoman ylipukeutuneena ja välillä tosi kummallisissa yhdistelmissä ja liian lyhyissä hameissa. Nyt jälkikäteen mietin että mitä hittoa??? Olen varmaan näyttänyt vähän mt-ongelmaiselta. Ehkä olinkin.
Kulmakarvaton lisää hieman aikaisemmasta vaiheesta, nappiverkkarit, iso t-paita, lippis väärin päin ja lenkkarit. Tosi tyttömäistä..
90-luvulla farkkujen ulkosaumaumaan ommellut kangaskaistaleet herättää puistatusta nyt.
Minulla on ollut myös farkut, joissa oli karvavuori!! Tämäkin joskus 90-luvun alussa.
Flanellipaidat oli yläosana. Kuuma mimmi :/
Vierailija kirjoitti:
En oikein osaa kuvailla, mutta sellainen wannabe-lady gaga/trendihipsteri. Kuljeskelin ehdottoman ylipukeutuneena ja välillä tosi kummallisissa yhdistelmissä ja liian lyhyissä hameissa. Nyt jälkikäteen mietin että mitä hittoa??? Olen varmaan näyttänyt vähän mt-ongelmaiselta. Ehkä olinkin.
Ja lisäyksenä että minulla oli takuulla kasvot ja kaula selkeästi eri väriset, kun en ollut vielä tajunnut että meikkivoide kannattaa levittää myös leuan alle ja kaulalle. Meikkivoidekin varmaan väärän sävyistä. Voi ei. :D
Olin gootti, maalasin naaman valkoiseksi ja piirsin silmien ympärille mustat rinkulat ja päälle ohimoille asti ulottuvat "kissarajaukset". Sheivasin myös kulmakarvat kokonaan pois ja piirsin kaksi mustaa lähes pystysuoraa viirua tilalle, käytin mustaa "huulipunaa" (= kajalia ja huulirasvaa päälle) ja valkoisia piilolinssejä. Mulla oli myös piilokalju ja cyberloxit (http://www.instructables.com/file/FQHR9Y8GJC3P0A0/).
Vaatteet oli lähinnä lateksia tai nahkaa.
Puistatus.
Mulla kanssa goottityyli. Kun ei keksinyt mitään omaa, piti vetää univormu päälle. Typerää.
Isoveljen karl kanin hopparifarkut ja niihin yhdistettynä tyköistuva musta liituraitajakku.
Olen käynyt läpi kaikki tyylimokat: blondatut hiukset jotka oli lähinnä oranssit, viivakulmakarvat, paksut tasapohjakengät ja niiden kanssa nappiverkkarit, napapaita lapsena vaikka oli pieni pömppövatsa.
Koska piti olla vielä mageempi kuin muut, niin tein itse olkatoppaukset joka yläosaan 80-luvun alkupuolella. Esikuvana oli joko amerikkalainen jalkapalloilija tai ladonovi. Parhaassa tapauksessa kummatkin.
Ikään kuin ne silloiset kaupan toppaukset eivät olisi riittäneet. Nehän olivat vain n. minimelonin kokoiset :D
Näin juuri kotivideon vuodelta 2005, jossa minulla oli päällä huppari, leveälahkeiset vaaleat farkut joiden LAHKEET TUNGETTU SUKKIIN (i know!), hirveät mustavalkoiset nappulakenkien näköiset lenkkarit ja kokonaisuuden kruunasi ruskea nahkavyö, jonka valtava solki oli koristeltu helmin ja paljetein. Siis pohjanoteeraus #1
Gootti. Voi elämä.