Paskaduunit..missä kulkee sun rajat työn ja palkkauksen suhteen?
Kommentit (31)
Olen mieluummin työtön ,kuin attendolla tai Mikevalla tai Foibella töissä.
Viimeksi kun olin töissä, oli palkkani 1600€/kk miinus verot eli käteen n. 1100€/kk. Saan enemmän työttömyys- ja asumistukena joten en jaksa enää vaivautua. Vuokra on siis jo yli 850€/kk pikkukolmiosta, kasvatan yksin kolmea lasta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä lista ammateista, jossa aikalailla menee mun paskaduuniraja.
http://www.studio55.fi/tastapuhutaan/article/luulitko-tekevasi-paskaduu…
Helppo olla samaa mieltä!
Kohta 2. Millähän pyyhkivät kun Emboa ei vielä ollut?
Vierailija kirjoitti:
Katselin torstaina satamassa kun Siljan laivalle ryntäsi 40 "intialaista" siivojaa. Ei varmaan kauhean isolla palkalla :)
Sekin on jonkun tehtävä, kun suomalaisille ei kelpaa.
Olen akateemisesti koulutettu, mutta humanisti, ja olisin ikionnellinen, jos palkkani joskus alkaisi kakkosella. Viisi vuotta olin töissä maakuntamuseossa, pari viimeistä kuukautta jonkun kokemuslisän turvin palkka oli niiku naukin se 2000.
Nyt olen työttömänä, kun lama vei työt. Ja olen kyllä valmis tekemään töitä alle tuon kahden tonninkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin torstaina satamassa kun Siljan laivalle ryntäsi 40 "intialaista" siivojaa. Ei varmaan kauhean isolla palkalla :)
Suomalainen TES...
Olivatko virolaisen siivousfirman vaatteissa.
En ole varma mutta olisikohan Siljan siivoojat N-Cleanin työvaatteissa.
Loppupelissä aika sama minkämaalainen yhtiö on. Jos työ tehdään Suomessa ja työntekijät asuu täällä niin niille maksetaan suomalaisen työehtosopimuksen mukaan.
SOLia käyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun olin töissä, oli palkkani 1600€/kk miinus verot eli käteen n. 1100€/kk. Saan enemmän työttömyys- ja asumistukena joten en jaksa enää vaivautua. Vuokra on siis jo yli 850€/kk pikkukolmiosta, kasvatan yksin kolmea lasta.
Miks vetelet jollain aivan älyttömän korkealla veroprosentilla jos tulot on tuota luokkaa? Eihän noilla tuloilla pitäs veroprosentin olla kuin jossain 8-10% välillä, ja siihen muut pakolliset maksut päälle, niin joku 1300e pitäis vähintään jäädä käteen / kk.
Musta tuntuu et muutenkin täällä kun ihmiset kertoo bruttojaan ja nettojaan, tosi monilla on veroprosentti yläkanttiin, miksi? Ihan vaan siks et voi valittaa miten ei mitään jää käteen, vaikka tälläkin postaajalla tulee varmasti palautuksia 1000e luokkaa ellei enemmänkin?
Mistä ihmeen työstä maksetaan nykypäivänä alle 10e tuntipalkkaa? Itsellänikin yksinkertainen tehdastyö johon ei mitään koulutusta vaadita, peruspalkka ilman vuorolisiä kuitenkin 1900e/kk. Veroprosenttini on 8.
Olen akateeminen ja aikoinaan hyvätuloinen (yli 5t/kk) ja nyt olen perspäivärahalla. Haen toki ahkerasti oman tason paikkoja ja myös muita, "uusi alku"-tyyppisiä huokeita paikkoja. Ikä taitaa olla esteenä etten ole työllistynyt vuosiin, koska hakupuoli on kunnossa ja pärjään hyvin haastiksissa.
Kelpuuttaisin minkä tahansa duunin kahdella varauksella:
1) jos se on ns. paskaduuni kuten siivooja, haluaisin tehdä sitä salaa. En voi mennä myymään hamppareita koska vanhat duunikaverit juoruaisi että "se on pohjalla" enkä enää työllistyisi omalle alalle.
2) En halua tehdä mitään epärehellistä, kuten puhelinmyydä jotain susipaskaa tuotetta eläkeläisille jotka ilahtuu kuin niille soittaa ja on valmiit kauppoihin kun lirkuttelee. Myyntityö on kivaa kun uskoo tuotteeseensa, ja löytää oikeat ostajat. Se on kauheaa jos pitää kovettaa omatuntonsa. Kummastakin on kokemusta
Myös ihmettelen ainaista valitusta ettei osa-aikatyö kannata. Mä saan tekemällä yhden viikonlopun kuussa 3x8 tuntia ihan mukavan lisän päivärahan päälle. Todella pieni panostus, ja tulot lähes samaa luokkaa kuin silloin kun tein kokopäivätyötä.
Lähes mikä tahansa palkka sopisi itsekunnioitukselleni paremmin kuin tahallinen loisiminen. Nyt 2200,- ja elän sillä sinkkuna kohtalaisesti. Olen ylpeä siitä, että en ole koskaan nostanut penniäkään mitään tukia.