Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini jaksaa muistuttaa säännöllisesti, että ei oikeasti halunnut lapsia

Vierailija
21.01.2017 |

Äitini ei pidä lapsista eikä koskaan halunnut niitä. Me, minä ja sisarukseni, olimme ja olemme kuulemma edelleen este sille, ettei hän voi tehdä haluamiaan asioita. Olin koulukiusattu, ja äitini puhuu aina, kuinka hirveää se HÄNELLE.

Miksiköhän oikeastaan pidän tuoda ihmistä elämässäni?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää tällä palstalla lapsiperhearjen valittajat on varmaan samanlaisia.. Yh.

Vierailija
2/7 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Et kai joudu enää asumaan kotona? Jos asut omillasi, koita pitää äitiisi mahdollisimman vähän yhteyttä. Jos mahdollista, älä soita vaan viestittele kun on asiaa. Jos tulee valitusta älä reagoi. Jos äitisi on täysin sokea käytökselleen, hän alkaa ehkä valittamaan kun häneen ei pidetä yhteyttä, jolloin voi vastata ettet halua enää estää hänen unelmiensa toteutumista tai olla vaivaksi. Et näe syytä pitää yhteyttä äitiin joka ei haluaisi olla äiti.

Äidilläsi on selkeästi isoja ongelmia, kuulostaa joltain persoonallisuushäiriöltä. Sinulla on oikeus elää ilman, että kuulet loukkaavia kommentteja muutenkin vaikeista asioista. Jos koet tarvitsevasi äitiäsi mihin tahansa, suosittelen että täytät nämä tarpeet muilla tavoin. Äidinrakkaus on ainutlaatuista mutta valitettavasti äitisi ei kuulosta kovin rakastavalta. Jokainen joutuu lopulta huolehtimaan itse itsestään, joten jos koet teidän välisen vuorovaikutuksen kuluttavaksi ja ahdistavaksi, yritä muuttaa asioita parempaan suuntaan keskustelulla. Ja tarvittaessa pelasta itsesi äidiltäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omasta äidistä ole pakko pitää. Eikä ole pakko pitää yhteyttä.

Vierailija
4/7 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kuittaa sille, että: "Miks et käyttänyt ehkäisyä?" Kamalaa tuollainen, lapsihan se syytön tässä on.

Vierailija
5/7 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Et kai joudu enää asumaan kotona? Jos asut omillasi, koita pitää äitiisi mahdollisimman vähän yhteyttä. Jos mahdollista, älä soita vaan viestittele kun on asiaa. Jos tulee valitusta älä reagoi. Jos äitisi on täysin sokea käytökselleen, hän alkaa ehkä valittamaan kun häneen ei pidetä yhteyttä, jolloin voi vastata ettet halua enää estää hänen unelmiensa toteutumista tai olla vaivaksi. Et näe syytä pitää yhteyttä äitiin joka ei haluaisi olla äiti.

Äidilläsi on selkeästi isoja ongelmia, kuulostaa joltain persoonallisuushäiriöltä. Sinulla on oikeus elää ilman, että kuulet loukkaavia kommentteja muutenkin vaikeista asioista. Jos koet tarvitsevasi äitiäsi mihin tahansa, suosittelen että täytät nämä tarpeet muilla tavoin. Äidinrakkaus on ainutlaatuista mutta valitettavasti äitisi ei kuulosta kovin rakastavalta. Jokainen joutuu lopulta huolehtimaan itse itsestään, joten jos koet teidän välisen vuorovaikutuksen kuluttavaksi ja ahdistavaksi, yritä muuttaa asioita parempaan suuntaan keskustelulla. Ja tarvittaessa pelasta itsesi äidiltäsi.

En ole onneksi enää kymmeneen vuoteen asunut kotona. Nyt heräsin todella ihmettelemään miksi edes pidän yhteyttä. Välillä on mukavaa (mutta joskus myös muita ongelmia, riitoja yms.) mutta säännöllisesti päästään aina tähän, että hän ei halunnut lapsia ja olisi mieluummin tehnyt jotain muuta kuin hoitanut lapsia ja miten hän on kärsinyt kun on joutunut selvittämään asioitamme. Eniten suututtaa nyt se, että ole tällainen tossu ja kuunnellut tuota vuosia. Jotenkin sisäistin juuri että tämä ei ole normaalia. Teen myöhästyneen uuden vuoden lupauksen, että tänä vuonna kasvatan itselleni selkärangan - ja itsetunnon. -ap

Vierailija
6/7 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset kuittaa sille, että: "Miks et käyttänyt ehkäisyä?" Kamalaa tuollainen, lapsihan se syytön tässä on.

Olen monesti sanonutkin, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta. Tämä ei myöskään ole ainoa asia, jossa äitini syyttää muita asioista, jotka hän olisi itse voinut valita toisin. -ap

Vierailija
7/7 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, siitä vain kasvattamaan selkärankaa. :)

Ei ole sinun syysi että synnyit. Ei ole sinun syysi että äitisi hankki lapsia vaikkei niitä halunnut. On aika järjetöntä että hänellä on lapsia ja vielä useampia, jos hän ei niitä halunnut. Miksi niitä piti hankkia monta jos jo ekan jälkeen tajusi että tämä on kauheaa. Äitisi on täysin yksin vastuussa elämästään, et sinä ja sisaruksesi. Äitisi itse teki päätöksensä olla toteuttamatta unelmiaan. Ei sinulta kysytty ennen syntymääsi että haluatko edes syntyä.

En usko että äitisi tulee ikinä tajuamaan näitä asioita. Kunhan sinä tajuat. :) Näytä nyt äidillesi esimerkkiä ja ota vastuu omasta elämästäsi äläkä suostu noin huonoon kohteluun enää. Edes omaa äitiä ei tarvitse sietää vain koska hän on sinut synnyttänyt. Et ole hänelle mitään velkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme