4v ei anna koiran nukkua päivisin, törkkii hereille ja kiljuu korvaan
Ennen kuin syytätte minua maailman huonoimmaksi äidiksi niin poikaa on kyllä komennettu ja paljon. Olen välillä myös huutanut kovaakin, että nyt irti siitä koirasta, sen annetaan jumalauta nukkua. Mutta kun ei mene perille. Aina kun poika jää tällaisesta kiinni, komennan tiukasti, laitan jäähypenkille ja takavarikoin häneltä jotakin tai perun kivan tekemisen, esim. hop-lop-päivän.
Koira on sellainen että hermostuu jos joutuu pieneen tilaan eli en voi tehdä sille petiä esim. vessaan.
Miten tämän saisi toimimaan sekä lapsen että koiran osalta? Koira on jo vanha 10v ja tarvitsee unta, varsinkin kipulääkkeensä oton jälkeen. Tiedän että koiralla ei enää kauhesti elinaikaa ole, lääkärin mukaan n. vuosi jos kaikki menee hyvin. Mutta haluaisin että koira saa elää loppu elämänsä rauhassa.
Kommentit (47)
Vaikuttaisi vähän siltä, että sinun pitäisi saada mies sanomaan hänelle asiasta. Naisilla ei oikein ole auktoriteettia.
4-vuotias ymmärtää jo paljonkin asioita. Jos haluat saada jonkun noudattamaan jotain tiettyä käskyä, niin pelkkä pelottelu ja kieltäminen ei siihen useinkaan riitä. Ei lapsi pelkää vanhempiaan jos heidän välinen suhde on kunnossa. Kaikista tehokkain keino on saada luotua sisäinen esto. Eli selitä lapselle kuinka koira on vanha ja sairas ja tämä tarvitsee lepoa. Sano kuinka on ilkeää ja lapsellista herättää koira, joka tarvitsee unta. Kerro lapselle kuinka hän on jo niin iso, että hänen pitäisi itse jo ymmärtää ettei kiusaa koiraa.
Tällöin kun lapsi seuraavan kerran miettii koiran herättämistä, niin hän muistaa sinun sanasi, joiden mukaan hän on parempi kuin koiran kiusaaja. Hän ei halua tuottaa sinulle ja itselleen pettymystä olemalla huonompi ja hän ei kiusaa koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin syytätte minua maailman huonoimmaksi äidiksi niin poikaa on kyllä komennettu ja paljon. Olen välillä myös huutanut kovaakin, että nyt irti siitä koirasta, sen annetaan jumalauta nukkua. Mutta kun ei mene perille. Aina kun poika jää tällaisesta kiinni, komennan tiukasti, laitan jäähypenkille ja takavarikoin häneltä jotakin tai perun kivan tekemisen, esim. hop-lop-päivän.
Koira on sellainen että hermostuu jos joutuu pieneen tilaan eli en voi tehdä sille petiä esim. vessaan.
Miten tämän saisi toimimaan sekä lapsen että koiran osalta? Koira on jo vanha 10v ja tarvitsee unta, varsinkin kipulääkkeensä oton jälkeen. Tiedän että koiralla ei enää kauhesti elinaikaa ole, lääkärin mukaan n. vuosi jos kaikki menee hyvin. Mutta haluaisin että koira saa elää loppu elämänsä rauhassa.
Jos et saa kakaraa kuriin, sulla on mun mielestäni tasan 2 vaihtoehtoa.
1. Viet koiran piikille jo nyt.
2. Annat sen mukulan johonkin vuodeksi.
Tai sitten vaihtoehto 3. =
3. Viet sen kakaran nyt heti piikille. Itse suosittelisin vaihtoehtoa 3. koska se helpottaa elämään_ihan_helvetisti_muutenkin.
Sano, että eläinrääkkäys on rikos, ja poliisi tulee ja antaa sakot tai vie vankilaan.
Muutenkin seurailisin lapsen kehitystä. Eläinrääkkääjistä tulee kiulukuusaajia ja sadisteja. Jos nyt ei vääjäämättä, mutta suuremmalla todennäköisyydellä.
Olen viisikymppinen, enkä ole koskaan tavannut eläimiä kiusaavaa lasta. Anteeksi, mutta inhoan lapsesi kaltaisia ihmisiä.
Miten ihmiset onkin niin pihalla omien lastensa kanssa? Jopa lapseton tajuaa että tuolle hommalle pitää saada stoppi ja että lahjomaan ei ruveta! Jestas.
Kyllä koira saa nukkua rauhassa jos se haluaa nukkua. Se ei tarkoita mitään täyttä hiljaisuutta vaan sitä että se saa olla pedillään huomiotta.
Meillä koira viettää aika paljon aikaa päivästä joko pedillään tai jossain makaamassa. Mutta se tarkkailee tilannetta koko ajan ja jos se huomaa että jotain on tapahtumassa, se kyllä aktivoituu. Kutsusta se hypää välittömästi jalkeille ja tulee luo.