Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkään nukkuvat miehet on vastenmielisiä

Vierailija
21.01.2017 |

Mies nukkuu yhä, vaikka pihalla on paras ulkoilusää. Joka viikonloppu se herää puolilta päivin ja närkästyy, kun sanon että olisi kiva, jos heräisi perheen kanssa ulkoilemaan aamusta. Olen hemmetin kateellinen naisille jotka on onnistuneet löytämään miehen joka on toimintakunnossa kymmenen aikaan aamulla!
Ymmärrän että joskus nukutaan pitkään, mutta joka hemmetin vapaapäivä mies herää myöhään ja joka kerta tulee riita jos asiasta mainitsen. Olen koittanut mukavaa lähestymistapaa, keitän kahvit valmiiksi ja katan aamiaisen ja herättelen hellästi, ei auta. Mies ei halua herätä vaan suuttuu, jos herätän.
Juhannuksena riita kesti päivän kun lasten leikki herätti miehen YHDELTÄ päivällä?? Silloin muutama vuosi sitten pakotin miehen unitutkimukseen, että olisiko joku hapenpuutos miksi väsyttää aamuisin, mutta ei. Kaikki oli normaalia, se ei vaan HALUA opetella muuta rytmiä. Työkin on 8-16, eli ei epäsäännöllistä. Ei tupakoi tai ryyppää paljoa eikä ylipainoa ole, tosin joka ilta juo saunakaljan ja valvoo ehkä johonkin kahteentoista.
11 vuotta tätä olen jaksanut, mutta tiedättekö mitä?
Koen, että mun ei tarvitse elää näin eikä nyt jo yläasteikää lähestyvien lasten nähdä tuota patalaiskan miehen roolimallia. Jätän tämän yksilön Heli Vaaraselle analysoitavaksi, varmaan mies itkee sitten sitä, että oli niinkin vaativa vaimo, että toivoi miehen osallistuvan perhearkeen samassa määrin mitä työssä käyvä/opiskeleva vaimokin. <3
Avioeropaperit kävin jättämässä viime viikolla ja jahka mies saa paperit postissa niin annan puoli vuotta aikaa osoittaa, että perhe merkitsee jotain. Jos joudun hoitamaan kaiken suuremmaksi osin yksin, niin teen sen sitten kokonaan yksin. Lapset on ihania ja seurallisia ja kaipaavat tosissaan isää tekemään asioita. En myös mitenkään voi selittää miehen eduksi sitä, miksi isä nukkuu aamuisin. Kaiken lisäksi koen tuollaisen ikinukkujan äärimmäisen vastenmieliseksi miehenä, yleensä teinit nukkuu pitkään, paitsi meillä muu perhe nousee viimeistään kymmeneltä viikonloppunakin.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Monelta mies menee illalla nukkumaan? Onko hän näitä ihmisiä, jotka vellovat koneella 01-02 asti, ja sitten nukkuvat puoleen päivään? Ei harrasta liikuntaa, ylipainoinen?

Yllättävän moni ei hallitse arkea. Usein se lähtee ihan siitä nukkumis- ja syömisrytmin luomisesta, joka monella on puutteellinen. Sitten ihmetellään väsymystä ja saamattomuutta.

Mutta ei hätää, ainahan voi vaikka keksiä että on masentunut ja hakea sairaslomaa tai jopa jäädä kuntoutustuelle! Sitten saa nukkua ihan rauhassa ja luvan kanssa, muut hoitakoot arjen. Eihän se ole raavaan miehen hommaa muutenkaan. Lastenhoidot sun muut, nehän on akkojen työtä.

Kaffepulla, palstan virallinen ylimielinen idiootti.

Vierailija
22/73 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko lähettää miehesi tänne? Itsekään en ole aamuvirkku - no joo, tänään heräsin jopa puoli kymmeneltä, söin aamupalaa ja lueskelin Hesaria.

Nyt makoilen laiskana sohvalla. Ehkä parin tunnin kuluttua voisin käydä ostamassa kaupasta blinitarvikkeita, kun vieraita tulee huomenna. Kyllä tässä yksi aamu-uninen mies seurana menisi, kun en itsekään ole mikään ahkeruuden huippu.

Oletko noin epätoivoinen että täällä pyydät toisia lähettämään omat jämänsä luoksesi kun et itse sinne ulos jaksa mennä tarjontaa katsomaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te ette jo seurusteluaikana huomanneet miesten uneliaisuutta?

Vierailija
24/73 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun samalla tavalla myöhään, ja valvon aina myöhään, viikolla tulee univajetta kun en saa nukuttua kun vasta puolen yön jälkeen ja pitää herätä kersat patistamaan kouluun kahdeksan jälkeen tai kerran viikossa jopa seitsemän jälkeen. Yleensä nukun arkena 6 tuntia, korkeintaan 7, mutta se on liian vähän.

Tänäänkään ei millään olisi jaksanut herätä 11:sta. Lapset heräsi yhdeksän jälkeen ja ovat pelanneet ja leikkineet keskenään, ei siinä mua tarvita, nousin laittamaan ruokaa kun mies on töissä ja tulee pian syömään lounasta. Jos mies olisi kotona tänään, niin olisi noussut ehkä kymmenen aikoihin, hän nukkuu yleensä aikaisemmin kuin minä, jos ei ole kivut yöllä herättäneet (reuma).

Vierailija
25/73 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko lähettää miehesi tänne? Itsekään en ole aamuvirkku - no joo, tänään heräsin jopa puoli kymmeneltä, söin aamupalaa ja lueskelin Hesaria.

Nyt makoilen laiskana sohvalla. Ehkä parin tunnin kuluttua voisin käydä ostamassa kaupasta blinitarvikkeita, kun vieraita tulee huomenna. Kyllä tässä yksi aamu-uninen mies seurana menisi, kun en itsekään ole mikään ahkeruuden huippu.

Oletko noin epätoivoinen että täällä pyydät toisia lähettämään omat jämänsä luoksesi kun et itse sinne ulos jaksa mennä tarjontaa katsomaan?

Kyllä tänäkin iltana ollaan menossa tarjontaa katsomaan. Tähän aikaan tuolla ulkona ei ole muita kuin aamuvirkkuja ulkoilemassa ja heistä en ole kiinnostunut.

Miksi muuten nimittelet ihmisiä "jämiksi"? Saatat hyvin olla sellainen itsekin.

Vierailija
26/73 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinänsä pitkään nukkumisessa ei ole ongelmaa jos lastenhoito ja kotityöt on suhteutettu erilaisiin rytmeihin ja siten jaettu tasaisesti. Sitä kuitenkin miettisin, että jos kaikki muut perheessä heräävät ajoissa ja tekevät hauskoja juttuja, niin miksi yksi perheenjäsen ei halua olla mukana vaan nukkuu mieluummin. Ja ap:n tapauksessa ei kuitenkaan kyse ole mistään kohtuuttomista vaatimuksista jos hän toivoo miehensä heräävän kymmeneltä. Vaikka mies menisi nukkumaan kahdelta yöllä, niin unen määrä olisi ihan riittävä aikuiselle.  Eli minusta tässä ongelmana on miehen haluttomuus viettää aikaa perheensä kanssa. Miksi olla sellaisen ihmisen kanssa yhdessä, jota ei oman perheen kanssa oleilu kiinnosta. Ja tietysti jos miettii terveydellisesti niin jos mies käy arkisin 8-16 duunissa niin ei ole mitään järkeä nukkua viikonloppuisin puoleen päivään ja sotkea rytmejä kokonaan. 

Vierailija
27/73 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin minä olen aamuvirkku ja mies iltavirkku. Viikonloput menee niin että aamun hän saa nukkua ja itse vastaavasti jään lasten päikkäreiden jälkeen sänkyyn. Illemmalla sitten touhuillaan perheenä mitä milloinkin.

Vierailija
28/73 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinua ap täysin, paitsi että itse olen odottanut, että mies heräisi jo 8 - 9 aikaan. Hienoa, että olet sinut itsesi kanssa ja päätit, että nyt riittää. Tiedät itsekin, että pärjäät paljon paremmin, kun ei ole tuollaista perässävedettävää lusmuilijaa talossa. Se syö henkistä energiaa hurjasti,  mutta jos ei ole tuollaista ihmistä talossa, se kaikki energia avautuukin kaikkeen positiiviseen. Ihan sama, vaikka joku nimittelee sinua ärsyttäväksi. Kyllähän se vaan niin on, että jos perheen perustaa, pitää ottaa muutkin kuin itsensä huomioon. Kokonaisuus ratkaisee. Jos asuu yksin, saa tehdä just sitä mitä haluaa ja silloin kun haluaa, parisuhteessa ja varsinkaan perheessä näin ei ole. Se on silloin vaan sitä jatkuvaa kompromissien tekemistä, joka hyvässä parisuhteessa tuntuu ihan positiiviselta, jos molemmat tekevät sen luontevasti ja tasa-arvoisesti. Yksipuolinen kompromissien tekeminen johtuu toisen aikuisen osapuolen itsekkyydestä ja diktaattorimaisuudesta.

Mahtavaa jatkoa sinulle,ap! Tsempitän sinua. Olet hyvä tyyppi ja elämä kantaa varmasti.

Kuinkahan hyvä tyyppi mahtaa olla sellainen, joka tulee julistamaan, miten "vastenmielisiä" iltavirkut ihmiset ovat. Omassa määrittelyssäni hyvät tyypit eivät suureen ääneen halveksi ja hauku ihmisiä sen enempää hiusten värin, pituuden, puheäänen tai luontaisen vuorokausirytminkään takia.

Vierailija
29/73 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatteko kuinka aikasin aamulla pienet lapset herää? Hengaa siinä sitten yksin niiden kanssa klo 13 ja odota että joku haiseva mörökölli jaksaa kömpiä kolostaan. Jos oisin ap niin kyllä vituttais.

Minä en tajua, koska oma lapseni pienenä ei koskaan herännyt ennen yhdeksää (päiväkoti/kouluaikana toki joutui toisinaan heräämään aiemmin). Tietysti ihan vauvana heräili milloin sattuu, mutta 1-vuotiaasta lähtien ei. Minä ja lapseni molemmat ollaan ilta/yövirkkuja ja siten hyvin hyvin aamutorkkuja, joten koskaan en ole joutunut kekkuloimaan ylhäällä kukonlaulun aikaan. Tänään tosin yllättäen heräsin JO klo. 11, mutta yleensä nousen 12 jälkeen.

Meitä on tässä maailmassa erilaisia aikatauluja noudattavia ja mielestäni on outoa, että yleensä aamuvirkut yrittävät meidän iltavirkkujen käytöstä muuttaa. Minkä minä sille voin, että en saa unta ennen klo. 2 yöllä (yritetty on monesti, mutta pyörimiseksihän se menee) ja usein menee nukkumaanmeno tuonne klo. 4 yöllä. Onneksi nyt työttömänä voin noudattaa luontaista rytmiäni, joten jotain hyötyä siitäkin.

Vierailija
30/73 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä pomppas aina viimeistään kuuden aikaan ylös, myös vapaalla, ja usein myös oli niin äänekäs että lopulta itsekin heräsi siihen. Vitutti, kun olis tehnyt mieli vielä nukkua ja sitten yhdessä heräillä rauhassa ja muutakin. :D Anna nukkua ja mene kainaloon. :) 

Vierailija
31/73 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin kerran miehen (en seurustellut hänen kanssaan), joka ei pystynyt aloittamaan työpäivää ennen klo 12 päivällä. Hän pääsi sitten johonkin unitutkimukseen (taisi olla Hämeenlinnaan, en oo varma, vaikka oli tamperelainen) ja sieltä dai todistuksen että työvoimatoimisto ei saa osoittaa hänelle töitä, jotka alkavat ennen klo 12.

Miettikää tota, ennen kuin valitatte miehistänne. Ihmisillä voi olla joku sellainen sisäinen kello näköjään, jota ei pysty siirtämään.

(Vaikeaa käsittää, kun tavis voi matkustaa mantereelta toselle ja kello siirtyy)

Vierailija
32/73 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinänsä pitkään nukkumisessa ei ole ongelmaa jos lastenhoito ja kotityöt on suhteutettu erilaisiin rytmeihin ja siten jaettu tasaisesti. Sitä kuitenkin miettisin, että jos kaikki muut perheessä heräävät ajoissa ja tekevät hauskoja juttuja, niin miksi yksi perheenjäsen ei halua olla mukana vaan nukkuu mieluummin. Ja ap:n tapauksessa ei kuitenkaan kyse ole mistään kohtuuttomista vaatimuksista jos hän toivoo miehensä heräävän kymmeneltä. Vaikka mies menisi nukkumaan kahdelta yöllä, niin unen määrä olisi ihan riittävä aikuiselle.  Eli minusta tässä ongelmana on miehen haluttomuus viettää aikaa perheensä kanssa. Miksi olla sellaisen ihmisen kanssa yhdessä, jota ei oman perheen kanssa oleilu kiinnosta. Ja tietysti jos miettii terveydellisesti niin jos mies käy arkisin 8-16 duunissa niin ei ole mitään järkeä nukkua viikonloppuisin puoleen päivään ja sotkea rytmejä kokonaan. 

Entä jos herättäisi koko perhe myöhään, ja tehtäisi ne hauskat asiat illalla? Vai eikö muut haluakaan olla mukana vaan nukkuvat mieluummin?

Vierailija
33/73 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat iltavirkkuja ja aamun torkkuja.

34/73 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei perheenäiti eronnut, kun kerran noin kauhean miehen oli valinnut lastensa isäksi?

Veikkaan, että kyseinen perheenäiti saattoi kuitenkin hyvällä mielellä nauttia asiantuntijamiehensä hyvästä palkasta.

Oli harkitsemassa eroa. Naisella oli hyväpalkkainen työ itselläänkin, rahan vuoksi ei ollut syytä jäädä yhteen. En tiedä, miksi hän ei ollut vähnyt varoituksmerkkejä ilmassa jo ennen naimiisin menoa ja lapsia. Ei ehkä ollut halunnut nähdä todellisuutta.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
35/73 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en käsitä minäkään näitä ärsyttäviä aamukukkujia, lasten kanssakin pitää mennä tekemään "jotain kivaa" vapaapäivänä (!) jo aamulla, niinku mitä kivaa? Ap on varmasti niitä hulluja jotka menee kesälomalla lasten kanssa rannallekin joskus kahdeksalta aamulla kun on vielä aamukaste maassa.

Vierailija
36/73 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvirkut on harvinaisen vastenmielistä sakkia. Mitään iloa niistä ei ole kun ovat puoliunessa jo 22 aikaan illalla. Kannattaisi muuttaa sitä rytmiään vähän mukavampaa suuntaan.

Vierailija
37/73 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa jos jonkun pienet lapset nukkuu sinne 12 asti, sittenhän koko perhe voi vedellä hirsiä yhdessä.

Vierailija
38/73 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä herätään klo 5 aikaan  joka aamu. Nukkumaan mennään 8-9 aikoihin. Siinä ehtii aamulla tehdä kaikenlaista kun muu maailma vielä on unten mailla.

Toiset tekee ne asiat vaikka sillon klo 20 jälkeen.

39/73 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nukun samalla tavalla myöhään, ja valvon aina myöhään, viikolla tulee univajetta kun en saa nukuttua kun vasta puolen yön jälkeen ja pitää herätä kersat patistamaan kouluun kahdeksan jälkeen tai kerran viikossa jopa seitsemän jälkeen. Yleensä nukun arkena 6 tuntia, korkeintaan 7, mutta se on liian vähän.

Mikset mene ajoissa nukkumaan? Väsymys on itseaiheutettua. En jaksa ymmärtää ihmisiä, jotka valittavat väsymystä, kun itse valvottavat itseään telkkarin ja tietokoneen äärellä eivätkä mene nukkumaan. Tottakai väsyttää, jos ei nuku. 

Välillä tuntuu, että ihmisillä on ihan normaalit peruselämäntavat aivan hukassa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
40/73 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pahimman (tai parhaimman, miten nyt asiaa katsoo) luokan iltavirkku, ja aina välillä siitä seuraa tuota laiskuusvihjailua. Sitä en siedä ollenkaan, vaan haastan vihjailijan saman tien vertailemaan suoritusten määrää. Olen perustajaosakkaana 20 hengen kasvuyrityksessä, yliopistosta on paritkin paperit, olen liikunnallinen, harrastuksessani hyvä, pukeutuminen ja kotikin on kunnossa yms.

Keskustelu päättyy yleensä nopeasti.