Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä halvat silmälasit?

Vierailija
21.01.2017 |

Netistä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten vahvat lasit tarvitset. Muutaman miinuksen/plussan laseja voi tilata melkeimpä mistä vaan, siitä isommat sitten liikkeen kautta että tulee varmasti oikeanlaiset. Mikään ei ole niin ketuttavaa kuin vääränlaiset linssit, nimim. liike tilasi väärät linssit ja näin kunnolla pelkästään suoraan eteenpäin, pikkuisenkin vinoon katsoessa meni sumeaksi

Vierailija
22/26 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko saa vaikka tällaiset -11 linssit kaikilla maailman hajataitoilla ja häräkkeillä tuolla tavalla? Miten osaisin edes tilata hyvät kun linssit ovat sen verran järeät, etteivät edes sovi kaikkiin kehyksiin kaikilla maailman ohennuksillakaan

https://www.favoptic.fi/lenstypes/?opt=hi

Itse tilasin erittäin korkeataitteiset linssit mun silmälaseihin, vaikkei olekuin -4 oikeassa silmässä ja -2.5 vasemmassa, plus vasemmassa silmässä on vielä hajataittoa. Otat vain kuvan, scannaat tai otat svreenshotin silmälasireseptistä ja liität tonne tilauksen yhteydessä. Tuolta saat myös tilattua sovitukseen muutamat kehykset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on parin vuoden ajan ollut päässä ihan 19€:n lasit specaverilta. Sain 10€:n alennuksen työterveyden ansiosta.

Hajataittolinssit ovat, ohennusta en ottanut, kun edellisen kerraan kahdet kalliit ostaessani ohennukset menivät ristiin ja huomasin, ettei sekään haittaa yhtään, vaikka optikko tosin väitti. En myöskään ottanut heijastuksen estoa, enkä naarmuuntumatonta linssiä, kokeeksi. Naarmun naarmua ei ole tullut. Malli on sairaan hyvä, sopii minulle. Haen seuraavaksi kai samanlaiset..ts. linssit tuli samaan hintaan.

Olen ostanut tosi kalliit joskus instrusta ja kalliit nisseniltä. Ei ole ollut hintansa arvoista.

Vierailija
24/26 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isolle päälle on suht' vähän vaihtoehtoja.

Vierailija
25/26 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenson. Heillä on yleensä kaikenlaisia tarjouksiakin, mm. joskus jos tilaa jotain tuotetta ensimmäistä kertaa, tai ostaa paljon kerralla tai joskus postitus on ilmaista...

Vierailija
26/26 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on miedot linssit on sama mistä tilaa kun pääpaino on sangoissa.  Mutta esim.  miinus 8-9 lasit kun täytyy laittaa niin suuret ohennukset kuin mahdollista ja pinnoitteet, niin niitä ei edes netistä saa.  Netistä saa kasinkertaiset ohennukset kun maksaa lisämaksua mutta ei sen enempää.

Ehdottomasti kannattaa silloin hyödyntää tarjouksia kun on tarjous että toinen linssi ilmaiseksi.  Silloin voi saada jopa 300-400 €:n alennuksen.  Nimittäin nuo voimakkaat ohennetut linssit ovat hirveän kalliita ja niiden hintoja pitäisi saada alaspäin.

Ja  netistä ei saa hajataittolinssejä.  Eli ei onnistu saamaan hyviä päänsärkyä aiheuttamattomia linssejä.

Sellaisille netti käy jolla on pieni taittovirhe.

Höpö höpö. Netistä saa ihan samoja linssejä kuin mitä optikkoliikkeiden kautta Suomesta. Ei niitä linssejä Suomessa tehdä vaan i

Höpö höpö itsellesi. Joku Specsavers varmaan myykin samoja linssejä joita saa netistä, tai ainakin samantasoisia. Se näkyy hinnoissa: Linssit ja kehykset maksaa 29 € ja kaupan päälle saa asiantuntevaa opastusta lasien valintaan, sangat muotoillaan päähän sopiviksi vaikka monta kertaa ilman erillistä maksua yms.

Linssien laadussa on kuitenkin eroja, silloinkin kun valmistusmaa on sama. Kalliimpi ei ole aina parempi, mutta ero laadukkaan linssin ja halpislinssin välillä on todella merkittävä. Itse en huolisi Specsaversin laseja vaikka saisin ne ilmaiseksi, koska niiden linssit on niin huonot. Ja sama pätee myös netin halpislaseihin.

Asioin itse pienessä paikallisessa optikkoliikkeessä ja maksan satoja euroja avainlippumerkityistä linsseistä, jotka valmistetaan Saksassa ja reunahiotaan Suomessa. Laadukkaista linsseistä kannattaa maksaa, koska eron halpislinsseihin huomaa aina kun lasit on päässä.