Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haloo Helsinki ja Rakas. Nolo teksti!

Vierailija
21.01.2017 |

Aina olen bändistä tykännyt. Hieveän naiivi teksti. Villegallen peräänkö siinä vingutaan? Hiljaa, viljaa..

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hiljaa/viljaa ärsyttää minuakin, kun teksti muuten on varsin pikkunäppärä. Miksi se ei voi olla muun tekstin tyyliä eli "rakas ollaan vaan hiljaa, maistellaan kuohuvaa kaljaa" tai "muistellaan mennyttä aikaa". Joka kerta hiljaaviljaa kalskahtaa korvaan sellaisena särönä, että muu sanoitus ja koko kappale tuntuu pikavauhdilla kyhätyltä.

Vierailija
2/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta Elli ei osaa laulaa. Tuntuu että tonkin biisin se vetää mahdollisimman huonosti. Oikeen venyttää tavuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskettava biisi suhteesta alistajan kanssa. Elli on <3

Vierailija
4/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma siskoni rakastui hyvin nuorena, pitkä parisuhde miehen kanssa joka on ollut koko suhteen ajan siinä vallankahvassa ja sisko siinä saranapuolella.

Mustasukkaisuutta ja omsitushaluisuutta sekä raivareita miehen puolelta joka on vain pahentunut vuosien varrella.

Nyt siskoni lopulta jätti miehen, samaan aikaan ilmeistyi tämä biisi. On siis kuin suoraan siskonin parisuhteesta, koskettaa minua kovasti.

Tosin olen aina tykännyt Haloo helsingistä ja myös Ellin äänestä, vaikka tuntuu kovasti ärsyttävän joitakin.

Ja siis eihän tuossa biisissä vinguta kenenkään perään! Päinvastoin.

Vierailija
5/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se hiljaa-viljaa riimittely on aika naiivi. Mutta tuollaisia on kaikissa muissakin Haloo Helsingin biiseissä. Vähän vielä riittää kehittymistä sanoittajana.

Vierailija
6/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä naiivimpi on se VilleGallen Lähtisitkö-biisi, jossa vinkuu Ellin perään. Ärsyttää suunnattomasti joka kerta kun se tulee radiosta. Hyvä biisi menty pilaamaan täysin tuolla teinimäisesti sanoitetulla räpillä. Ainoat oikeat lauluosuudet hoitaa Sanni.

Vierailija
7/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oppinut pitämään ollenkaan rakas -kappaleesta vaikka olen sitä joutunut kuuntelemaan välillä monta kertaa päivässä. Laulu alkaakin niin kuin se olisi hirveässä kännissä mongerrettu ja ne valittavat itsesääliset sanat ovat ihan kamalat. Ja naivat perhoset, yök...

Vierailija
8/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään. Se on just niinku mun elämästä tällä hetkellä.. saa melkeen itkemään ku kuulen ton biisin..

Vierailija
9/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on VilleGallen ja Ellin shipname?

Vgelli?

Eilgalle?

Vierailija
10/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarana ja ovenkahva on ok, muuten kauheita teinikliseitä. Nopeet biisit on noilla aika paljon parempia.

Vierailija
11/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä siinä hiljaa/viljaa osiossa tökkii? Onko se liian riimiteltyä, vai onko mulla mennyt jotain ohi?

Vierailija
12/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että Ellin riimittely ja koulunkäynti on jäänyt peruskoulutasolle.

Vierailija
13/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vgelli?

Eilgalle?

Villelli

Vierailija
14/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä siinä hiljaa/viljaa osiossa tökkii? Onko se liian riimiteltyä, vai onko mulla mennyt jotain ohi?

En minäkään ymmärrä, että mikä siinä on ongelmana. Ennemminkin ymmärrän jos biisi on joidenkin mielestä liian siirappinen. Omaan korvaani kalahtaa enemmän tuo, että rakastellaan yhtä aikaa. Eikö se ole aika ilmeistä. Vai viittaako tuo siihen, että vaihtoehtona on rakastella jonkun muun kanssa, jolloin se voi tapahtua eri aikaa. Ei oikein sovi silti tuohon. 

Vierailija
15/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vgelli?

Eilgalle?

Villi.

Vierailija
16/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan loistava kappale, täysosuma taideteos, joka saa irtoamaan ajasta ja paikasta. 

Vierailija
17/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä teidän mielipiteitä, se on aivan mahtava biisi. :)

Varsinkin juuri ne sanat. Se vilja-kohta on hieno! 

"Rakas ollaan vaan hiljaa katsellaan huojuvaa viljaa se kauniisti katseestas taipuu ja niin taivun myös minäkin"

Hienosti ilmaistu. Jokainen tietää miten viljapelto yhteinäisesti tuulessa soljuu, hienosti taipuen. Juuri täydellinen kuvaus suhteesta, jossa toinen kontrolloi toista ja valtasuhteet on epätasapainossa. Silloin taivutaan juuri hienovaraisesti, pikkuhiljaa, melkein niin ettei itsekään huomaa aina taipuvansa toisen tahtoon.

Se rakastelu-kohta ilmeisesti liittyy jotenkin perhosten parittelurituaaliin, johon en sen enempää viitsinyt perehtyä.

Vierailija
18/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaivaa se perhosten kanssa yhtä aikaa rakastelu :D En ymmärrä sitä! Vai onko se vain runollisemman kuuloista, että siinä on perhosia eikä esim. kärpäsiä?

Kun kuulin biisin ekan kerran purskahdin nauruun siinä kohtaa, kun tulee sellainen latinohenkinen kitarasoolo. Näen sieluni silmin jonkun Alejandron soittavan tunteella silmät kiinni. Ei sovi yhtään biisiin!

Ja tuo hiljaa/viljaa -kohta on jotenkin niin kulunut suomalainen ilmaisu.

Vierailija
19/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samalta kuin laskelmoitu orgasmi :( Eiköhän näitä rakastelubiisejä oo nyt jo yks liikaa, HH ei oo ikinä toiminut mulle, mutta tämä on jo kornia.

Vierailija
20/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vaivaa se perhosten kanssa yhtä aikaa rakastelu :D En ymmärrä sitä! Vai onko se vain runollisemman kuuloista, että siinä on perhosia eikä esim. kärpäsiä?

Kun kuulin biisin ekan kerran purskahdin nauruun siinä kohtaa, kun tulee sellainen latinohenkinen kitarasoolo. Näen sieluni silmin jonkun Alejandron soittavan tunteella silmät kiinni. Ei sovi yhtään biisiin!

Ja tuo hiljaa/viljaa -kohta on jotenkin niin kulunut suomalainen ilmaisu.

Onhan siinä nyt valtava ero, jos tekstissä puhutaan perhosista eikä kärpäsistä. On ne, joo, hyönteisiä molemmat, mutta silti. Laulujen lyriikat ovat tai pyrkivät olemaan myös runoutta. M.A. Numminen kyllä levytti kerran laulun, jonka teksti oli otettu suoraan intin ohjekirjasta kohdasta hevosen peseminen.