Mistä halvat silmälasit?
Kommentit (26)
Halpoja sankoja myy jokainen liike nykyään. Linssit on se mikä maksaa ja en niitä lähtisi sokkona netistä ostamaan. Mitä enemmän ohennuksia ja päällysteitä sitä kalliimpi
Mä olen ostanut paritkymmenet lasit zenniopticalsilta netistä. Hinnat alkaen 6,95 USD, sisältää linssit ja kehykset. Heijastuksenesto muistaakseni 5 dollaria tuohon päälle.
Tulevat kahdessa viikossa. Niiden sivuille voit ladata pärstäkuvasi ja sovitella laseja siihen. Mahtava valikoima ja kaikki ainakin mulle tulleet ovat olleet hyviä, istuneet mainiosti enkä voi kuin suositella!
Halvalla harvoin saa hyvää, tuskin edes joten kuten kelvollista. En ikäpäivänä tilaisi rillejä postimyynnistä. En saa edullisia edes liikkeestä (esim. Specsavers tai Nissen), sillä silmäni ovat eriparia ja lisäksi tulevat kaikenlaiset akselit ja vekselit ja ties mitkä. Turha haaveillakaan siis pakasta vedettävistä halpislaseista. Ainoat halvat lasit ovat lukulasit varalla sekä kotona että loma-asunnolla, sillä harva pää unohtaa varsinaiset lukulasit aina silloin tällöin väärään huusholliin.
Vierailija kirjoitti:
Halvalla harvoin saa hyvää, tuskin edes joten kuten kelvollista. En ikäpäivänä tilaisi rillejä postimyynnistä. En saa edullisia edes liikkeestä (esim. Specsavers tai Nissen), sillä silmäni ovat eriparia ja lisäksi tulevat kaikenlaiset akselit ja vekselit ja ties mitkä. Turha haaveillakaan siis pakasta vedettävistä halpislaseista. Ainoat halvat lasit ovat lukulasit varalla sekä kotona että loma-asunnolla, sillä harva pää unohtaa varsinaiset lukulasit aina silloin tällöin väärään huusholliin.
Niin siis et ole edes kokeillut ja väität näin? Kannattaa vähän hellittää tuosta asenteesta, saattaisit joskus yllättyä! Netistä kun tilaa, sinne skannataan resepti joten saat ihan samat eriparisuudet, akselit ja vekselit kuin liikkeenkin laseissa, murtohintaan.
Vierailija kirjoitti:
Favopticin lasit on kyllä ihan hintansa väärtti ja vaikka nyt hajoo, niin mitä sitten kun maksaa jotain 30€ ja uudet tulee alle viikossa. Hajos mun 600€ Gantin kehyksetkin, ettäs sillein... Optikolta ostanut lasit joskus yli 10v sitten.
Itse olen joutunut kokemukssesta huomaamaan, että rillien laatu ja hinta korreloivat selvästi. Mutta jos on ostettava halvat niin silloin on ostettava halvat ja laadusta on pakko tinkiä. Ja jos korjattavaa on vain vähän eikä ole mitään karastuksia tms, niin halvalla voi saada hintaansa nähden ihan kohtuulliset lasit, ainakin sellaiset, millä nyt jotain näkee.
Ihan hirveästi eroja näissä halpisnettikaupissa ei ole. Eikä ole halpisliikkeissäkään. Yllämainitut favoptik ja specsavers on aika varmaa kamaa ja kuvasovitus auttaa vähän (vaikka ei se sama ole kuin irl peilistä katsoisi)
Zennistä olen minäkin tilannut ja huippulasit halvalla! Olen jo pitänyt niitä parisen vuotta enkä enää palaa ylihinnoiteltujen optikkoliikkeiden laseihin.
Jos on miedot linssit on sama mistä tilaa kun pääpaino on sangoissa. Mutta esim. miinus 8-9 lasit kun täytyy laittaa niin suuret ohennukset kuin mahdollista ja pinnoitteet, niin niitä ei edes netistä saa. Netistä saa kasinkertaiset ohennukset kun maksaa lisämaksua mutta ei sen enempää.
Ehdottomasti kannattaa silloin hyödyntää tarjouksia kun on tarjous että toinen linssi ilmaiseksi. Silloin voi saada jopa 300-400 €:n alennuksen. Nimittäin nuo voimakkaat ohennetut linssit ovat hirveän kalliita ja niiden hintoja pitäisi saada alaspäin.
Ja netistä ei saa hajataittolinssejä. Eli ei onnistu saamaan hyviä päänsärkyä aiheuttamattomia linssejä.
Sellaisille netti käy jolla on pieni taittovirhe.
Jos ostat netista ja pidat muovikehyksista, kay ainakin ensin jossain liikkeessa kokeilemassa, miten yleisesti muovikehykset sopivat sinulle (siis niin, etta istuvat nenan kohdalta eivatka osu ikavasti poskiin.) Metallikehykset ovat helpompia nenatyynyjen takia.
Viime vuonna oli pakko saada nopeasti uudet lasit ja ostin spercsaverista suunnilleen halvimmat mitä sai ja sen jälkeen tilasin samoilla tiedoilla toiset lasit http://www.firmoo.com sivujen kautta, eikä maksanut paljon.
Vierailija kirjoitti:
Jos on miedot linssit on sama mistä tilaa kun pääpaino on sangoissa. Mutta esim. miinus 8-9 lasit kun täytyy laittaa niin suuret ohennukset kuin mahdollista ja pinnoitteet, niin niitä ei edes netistä saa. Netistä saa kasinkertaiset ohennukset kun maksaa lisämaksua mutta ei sen enempää.
Ehdottomasti kannattaa silloin hyödyntää tarjouksia kun on tarjous että toinen linssi ilmaiseksi. Silloin voi saada jopa 300-400 €:n alennuksen. Nimittäin nuo voimakkaat ohennetut linssit ovat hirveän kalliita ja niiden hintoja pitäisi saada alaspäin.
Ja netistä ei saa hajataittolinssejä. Eli ei onnistu saamaan hyviä päänsärkyä aiheuttamattomia linssejä.
Sellaisille netti käy jolla on pieni taittovirhe.
Höpö höpö. Netistä saa ihan samoja linssejä kuin mitä optikkoliikkeiden kautta Suomesta. Ei niitä linssejä Suomessa tehdä vaan ihan samalla tavalla optikkoliikkeetkin tilaa ne samoista paikoista kuin nämä nettiliikkeetkin. Kun hakee optikolta silmälasireseptin, niin sillä saa kyllä tilattua lasit, heikkous on vaan siitä että ei pääse sovittamaan, eikä kukaan säädä puolestasi sankoja sopiviksi.
Mainoksesta päätellen Intsrumetariumin väki on aika pervoa. Nuori poika stalkkaa opettajaansa ja ope on aivan mukana. Oikeassa elämässä luettaisiin opelle syyte.
Kierrän ainakin Instrun kaukaa, ei ole pelkoa, että smaistuu "peevoihin".
Älkää Optikoilta reseptejä laseihinne, hakekaa ne silmälääkäriltä.
Ostin itse halvat lasit smartbuyglassesiltä. Tilaaminen oli helppoa ja paketti tuli yllättävän nopeasti. Suosittelen!
Oikeastiko saa vaikka tällaiset -11 linssit kaikilla maailman hajataitoilla ja häräkkeillä tuolla tavalla? Miten osaisin edes tilata hyvät kun linssit ovat sen verran järeät, etteivät edes sovi kaikkiin kehyksiin kaikilla maailman ohennuksillakaan
Tilasin kerran netistä enkä pitänyt laseja; olivat ilmaiset tai lähes ilmaiset. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tilasin lasit netistä. Laseja pitää sovittaa ja luotan kivihalkaliikkeisiin ja optikkoon tässä (kin) asiassa. Nissenistä saa edulliset lasit ja jos olet opiskelija saat vielä lisäalennuksen. Nissen on omien kokemusten perusteella edullisin.
Olen tilannut esim. Lenswaysta (miinusta ettei voi sovittaa omaan kuvaan vaan täytyy "sokkona" ostaa, tosin hyvät sain sattumalta) tai Favopticilta, tässä jälkimmäisessä saa kivasti omaan naamaan sovitella ja hinnat ovat huippuedulliset.