Miten saa naisystävän ymmärtämään että kaikki astiat ei käy tiskikoneeseen
Esimerkiksi valurauta-astiat puhdistetaan käsin ja silti hän laittoi ne koneeseen aiemmin tänään. Toista kertaa. Vaikka olen sanonut hänelle siitä. Muutenkin voisi oppia pikkuhiljaa siihen että kaikki tiskataan meillä oletuksena käsin, ja konetta käytetään vain harkitusti yleensä kun on kiire tai halutaan tehokkaampaa rasvanpoistoa.
Mutta perhana kun edes se ei käy että minä hoidan kaikki tiskit vaan pitää mennä sooloilemaan tuolla tavalla.
Kommentit (32)
Selitä sille että ne menevät pilalle.
Kannattaa varmaan perustella hänelle nämä toimintatavat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tiskit oletuksena käsin?! Järjetöntä! Kuluttaa enemmän vettäkin.
Vesi ei Suomesta lopu kesken. Pinttynyt rasva poislukien käsitiskillä tulee puhtaampaa.
Kumpikin teistä on ihan yhtä pimeitä. Valuraudat,puuesineet ja hiiliteräkset pestään käsin, miltei kaiken muun voi pestä astianpesukoneessa - joka kuluttaa vettä ja energiaa vähemmän kuin käsinpesu.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin teistä on ihan yhtä pimeitä. Valuraudat,puuesineet ja hiiliteräkset pestään käsin, miltei kaiken muun voi pestä astianpesukoneessa - joka kuluttaa vettä ja energiaa vähemmän kuin käsinpesu.
Lisäksi se tekee huonompaa jälkeä kun käsitiski!
Vierailija kirjoitti:
Hoida itse tiskihommat.
Niin olen tarjoutunut tekemään mutta silti lähdetään sooloilemaan.
Valurautaosion tajuan,käsitiskiä en kun on kone.
Vierailija kirjoitti:
Kts. ylemmät perustelut.
Vierailija kirjoitti:
Pitää myös lisätä tuohon alumiiniset, sillä ne eivät kestä tiskikoneen pesuainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on huono tiskikone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää myös lisätä tuohon alumiiniset, sillä ne eivät kestä tiskikoneen pesuainetta.
Kuka hullu nyt käyttää alumiinisia astioit? Sitä alumiinia liukenee ruokaan ja myrkyttää aivot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on huono tiskikone.
Siinä tapauksessa en ole törmännyt yhteenkään hyvään tiskikoneeseen eläessäni.
Sanot naiselle, että sinä hoidat tiskit ja tästä ei neuvotella. Itse olisin ikionnellinen jos mieheni sanoisi haluavansa hoitaa tiskit itse. En todellakaan pistäisi hanttiin. Toinen vaihtoehto on selittää naiselle, että valurautapannu menee pilalle tiskikoneessa ja siksi sitä ei saa sinne laittaa. Mitä tulee tiskausjälkeen niin kunnollinen tiskikone kyllä pesee astiat yhtä puhtaiksi (ellei puhtaammaksikin) kuin käsinpesu, jos käyttää oikeanlaista pesuainetta ja tarkoituksenmukaista pesuohjelmaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykkäätkin varmaan käsin etkä koneella?
Miten siinä samassa likavedessä hankaamalla tulee puhtaampaa? Ja juoksevan veden alla pesu on tolkutonta veden tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kts. ylemmät perustelut.
Kaikkialla, missä olen ollut puhtaampaa tulee tiskikoneella. Varsinkin tee- ja kahvitahrat pinttyvät mukeihin käsitiskitalouksissa. Samoin lusikat tummuu etc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesi ei Suomesta lopu kesken. Pinttynyt rasva poislukien käsitiskillä tulee puhtaampaa.
Pinttynyt rasva lähtee paremmin koneella, mutta muuten astiat jäävät likaisemmiksi kuin käsin pesten? Miten tämä on mahdollista. Rasva irtoaa, mutta kevyempi lika jää? Kuulostaa epäloogiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykkäätkin varmaan käsin etkä koneella?
Osan pyykistä joo. Lähinnä villapaidat. Miten se tähän liittyy?