Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tradenomeja uraputkessa

Vierailija
20.01.2017 |

Haluauain kuulla noin esimerkkinä menestyneistä tuntemistanne tradenomeista. Tarkoitan menestyneellä sellaista, joka on vähintään keskituloinen ja työt esim. asiantuntijatehtäviä tai johtamista. En siis tarkoita menestyneellä esim. sihteeriä tai kaupankassaa, vaikkei tärkeitä töitä ovatkin. Myös ulkomailla uraa tekevät tradenomit kiinnostavat.

Olen itse lukiopohjalta liikkeellä ja teen ulkomailla sellaista toimistotyötä, jota voisi tyypillisesti tehdä Suomessa joku alemman korkeakoulututkinnon suorittanut. Kauppatieteiden opiskelu yliopistossa kiinnostaisi, mutta työn ohessa se olisi ehkä liian vaativaa. Siispä harkitsen amk:ta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kaksi talouspäällikköä, jotka ovat tradenomeja. Itse olen samalla koulutuksella controller. Teen kyllä maisterivaiheen opinnot kun lapset vähän kasvavat.

Ei tuota koulutusta kauheasti tee mieli mainostaa kun sillä on niin huono maine. Opinnot olivat mielestäni kuitenkin hyvät ja työelämässä ratkaisee paljon oma ahkeruus. Taloushallinto kun on alana niin opiskelu ei lopu ikinä kun aina tulee muutoksia verotukseen ja muuhun.

Tuo koulutuksen maine kyllä arveluttaa. Ulkomaillahan sillä ei ole niin väliä, sillä juuri kukaan ei tiedä tradenomin ja kauppatieteiden kandidaatin eroa siellä.

Vierailija
22/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluauain kuulla noin esimerkkinä menestyneistä tuntemistanne tradenomeista. Tarkoitan menestyneellä sellaista, joka on vähintään keskituloinen ja työt esim. asiantuntijatehtäviä tai johtamista. En siis tarkoita menestyneellä esim. sihteeriä tai kaupankassaa, vaikkei tärkeitä töitä ovatkin. Myös ulkomailla uraa tekevät tradenomit kiinnostavat.

Olen itse lukiopohjalta liikkeellä ja teen ulkomailla sellaista toimistotyötä, jota voisi tyypillisesti tehdä Suomessa joku alemman korkeakoulututkinnon suorittanut. Kauppatieteiden opiskelu yliopistossa kiinnostaisi, mutta työn ohessa se olisi ehkä liian vaativaa. Siispä harkitsen amk:ta.

Ei ne yliopisto-opinnot niin vaativia ole etteikö opiskelu työn ohessa onnistuisi. Aikataulut ovat hyvinkin joustavat, joten suosittelen hakemaan yliopistoon!

t: KTM -01

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän konttorin johtajan eräässä pankissa, joka on pelkkä tradenomi. Vieläpä melko nuorena (alle 40) päässyt tähän asemaan.

Tradenomi nimike on niin uusi ettei nelikymppisiä kai edes ole, olisko merkonomi kuitenki ja päivittänyt itsensä tradenomiksi.

Tradenomeja on koulutettu jo yli 20 vuotta. Eli eiköhän se ole tradenomi. Merkonomin papereilla ei pääse sihteeritasolta ylöspäin, tradenomi voi päästä ja ekonomi tuskin joutuu jämähtämään sihteeriköksi.

Täällä merkonomi ja datanomi. Ikää alle 50 v. Töissä esimies/asiantuntijatehtävässä. Palkka 5000 kuussa. Kun tälläkin koulutuksella tähän pystyy, niin tottakai tradenominakin.

Vierailija
24/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän konttorin johtajan eräässä pankissa, joka on pelkkä tradenomi. Vieläpä melko nuorena (alle 40) päässyt tähän asemaan.

Minäkin tiedän, Porissa työskentelee.

Vierailija
25/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsuudentuttu, ei niinkään terävin kynä penaalissa vaan suorastaan "suulas hölmö" mutta äärettömän sosiaalinen ja nopea reagoimaan "ilmapiirin muutoksiin" on eräässä Keski-Eurooppalaisessa firmassa myyntijohtajana ja tienaa noni puolisen milliä vuodessa. Suomessa ei pääsisi koskaan tuollaiseen hommaan kun täällä ollaan niin tutkintouskovaisia.

Pääsi juuri ja juuri markkinoinin tradeksi mutta rohkea opportunisti peliliikkeissään ja jotenkin vaan haistaa bisnesmahdollisuudet. Monella korkeammin koulutetulla kaupallisen alan tapauksella olisi opittavaa tältä hepulta kuinka oikeasti myydään ja niin, että asiakas tulee vielä uudestaankin pyytämään että pääsisi "höynäytetyksi".

Television hahmoista eräs turkulainen varsin suulas kiinteistöalan kaveri voisi olla lähin luonnehdinta liittyen lapsuudentuttuuni.

(Itse olen DI ja pari muutakin paperia sen lisäksi...ja vain 1/5 tuon hepun tuloista)

Vierailija
26/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25:n esimerkissä esiintyvä tyyppi voi aivan hyvin esiintynä bachelor of business administration-tittelillä. Kukaan ei tiedä, onko oikea kandi, vai pelkkä trade.

Vierailija
27/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi on niin yleinen koulutus että kaikkea löytyy. On työttömiä, on kaupan kassoja, vaatekaupan myyjiä, puhelinvaihteessa, siivoustyössä, tarjoilijoina.

Sitten joillain on käynyt tsäkä ja on ihan hyvissä töissä. Osa suhteilla ja perseennuolennalla. Osa on oikeasti fiksuja tyyppejä.

Tunnen ja tiedän kaikenlaisia tradenomeja. Yksi niistä on jopa äärimmäisen ihana.

Vierailija
28/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän tuolla koulutuksella on niin huono maine? Olen siis tradenomin vaimo ja opintoja läheltä seuranneenna eivät ne kauheasti eronneet omista insinööriopinnoista. Tai siis tietysti opinnot olivat erilaiset, mutta eivät mitenkään helpot.

Vierailija
29/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomin papereilla - tai niistä huolimatta - olen edennyt urallani kirjanpitäjästä taloushallinnon esimies/asiantuntijatehtäviin. Palkka 4500+

Vierailija
30/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin valmistuit 29?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme