Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tradenomeja uraputkessa

Vierailija
20.01.2017 |

Haluauain kuulla noin esimerkkinä menestyneistä tuntemistanne tradenomeista. Tarkoitan menestyneellä sellaista, joka on vähintään keskituloinen ja työt esim. asiantuntijatehtäviä tai johtamista. En siis tarkoita menestyneellä esim. sihteeriä tai kaupankassaa, vaikkei tärkeitä töitä ovatkin. Myös ulkomailla uraa tekevät tradenomit kiinnostavat.

Olen itse lukiopohjalta liikkeellä ja teen ulkomailla sellaista toimistotyötä, jota voisi tyypillisesti tehdä Suomessa joku alemman korkeakoulututkinnon suorittanut. Kauppatieteiden opiskelu yliopistossa kiinnostaisi, mutta työn ohessa se olisi ehkä liian vaativaa. Siispä harkitsen amk:ta.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi on englanniksi bachelor of business administration.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluauain kuulla noin esimerkkinä menestyneistä tuntemistanne tradenomeista. Tarkoitan menestyneellä sellaista, joka on vähintään keskituloinen ja työt esim. asiantuntijatehtäviä tai johtamista. En siis tarkoita menestyneellä esim. sihteeriä tai kaupankassaa, vaikkei tärkeitä töitä ovatkin. Myös ulkomailla uraa tekevät tradenomit kiinnostavat.

Olen itse lukiopohjalta liikkeellä ja teen ulkomailla sellaista toimistotyötä, jota voisi tyypillisesti tehdä Suomessa joku alemman korkeakoulututkinnon suorittanut. Kauppatieteiden opiskelu yliopistossa kiinnostaisi, mutta työn ohessa se olisi ehkä liian vaativaa. Siispä harkitsen amk:ta.

Siwan kassalla oli kai ainut tradenomi jonka tiedän edes olevan töissä.

Vierailija
4/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siwan kassalla oli kai ainut tradenomi jonka tiedän edes olevan töissä.

Vai niin. Tiedän kyllä, että suurin osa tekee ns. perusduuneja, mutta pitkällekin edenneitä on. -ap

Vierailija
5/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän konttorin johtajan eräässä pankissa, joka on pelkkä tradenomi. Vieläpä melko nuorena (alle 40) päässyt tähän asemaan.

Vierailija
6/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän muutaman verosihteerin.

Vierailija
7/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menenstynyt ja keskituloinen? nyt ei oikein mätsää.  Olen merkonomi ja kaikki kollegani ovat vähintään DI tai KTM ja pari tohtoria. Työni on pääsääntöisesti johtamista JA asiantuntijatyötä. Työni vaikuttaa suoraan noin 500 henkilön päivittäiseen työskentelyyn ja tiimissäni on 12 jäsentä. En pidä itseäni menestyneenä vaikka palkka on ylimmässä desiilissä. Keksintöni tuottaa firmalleni vuosittain yli 60 miljoonan euron tulot. Eikä sihteerit ole yhtään sen vähemmän menestyneitä.

Vierailija
8/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän konttorin johtajan eräässä pankissa, joka on pelkkä tradenomi. Vieläpä melko nuorena (alle 40) päässyt tähän asemaan.

Voin hyvin uskoa, sillä pankkikonttorit ovat nykyisin lähinnä myyntipisteitä, joissa kaupitellaan sijoitustuotteitta. Konttorinjohtaja on siis eräänlainen myyntipäällikkö. -ap

Vierailija
9/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tradenomi nimike on niin uusi ettei nelikymppisiä kai edes ole, olisko merkonomi kuitenki ja päivittänyt itsensä tradenomiksi.

Vierailija
10/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menenstynyt ja keskituloinen? nyt ei oikein mätsää.  Olen merkonomi ja kaikki kollegani ovat vähintään DI tai KTM ja pari tohtoria. Työni on pääsääntöisesti johtamista JA asiantuntijatyötä. Työni vaikuttaa suoraan noin 500 henkilön päivittäiseen työskentelyyn ja tiimissäni on 12 jäsentä. En pidä itseäni menestyneenä vaikka palkka on ylimmässä desiilissä. Keksintöni tuottaa firmalleni vuosittain yli 60 miljoonan euron tulot. Eikä sihteerit ole yhtään sen vähemmän menestyneitä.

Sulla meni koko aloitusviestin pointti. Merkonomin tutkintoon ei tainnut kuulua luetun ymmärtäminen.

Vierailija
11/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tradenomi nimike on niin uusi ettei nelikymppisiä kai edes ole, olisko merkonomi kuitenki ja päivittänyt itsensä tradenomiksi.

Tradenomeja on koulutettu jo yli 20 vuotta. Eli eiköhän se ole tradenomi. Merkonomin papereilla ei pääse sihteeritasolta ylöspäin, tradenomi voi päästä ja ekonomi tuskin joutuu jämähtämään sihteeriköksi.

Vierailija
12/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskepas uudestaan, Ensimmäiset tradenomit valmistuivat vuonna 1995, eli hyvinkin ehtinyt päästä pankinjohtajaksi alle nelikymppisenä, vuonna 1995  valmistuneet ovat nyt 42 vuotiaita, jos suoraan koulutusputkesta menneet läpi. Siitähän ei ollut mainintaa että kuinka monta vuotta on ollut jo pankinjohtajana.

Vierailija
13/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän esimiestehtävässä olevasta tradenomista. Palkka 5000. Mies. Ikä alle 40. Työhistoriasta en tiedä tarkemmin.

On päässyt pitkälle vrt. koulutus...

Vierailija
14/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Receptionisti-vartijasta asiakasfirman toimitusjohtajan sihteeriksi. Siinä on mun mielestä huippuesimerkki siitä, että ne "paskaduunit" kannattaa. Kun tekee työnsä hyvin, se huomataan.

Vierailija
15/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla meni koko aloitusviestin pointti. Merkonomin tutkintoon ei tainnut kuulua luetun ymmärtäminen.

Ei mennyt. Siinä on looginen virhe. Jompi kumpi sulkee toisen pois joko keskituloinen tai menestynyt. Keskituloinen ei ole menestynyt. Ja toinen on että se koulutus ei takaa tai estä menestymistä joten siitä syystä koulutusvalintaa ei kannata tehdä. Koulutusvalinta kannattaa tehdä sen mukaan mikä kiinnostaa, ja kun sen oppii hyvin ja tekee hommat hyvin voi menestyä riippumatta onko koulutus opisto, AMK tai yliopisto.

Vierailija
16/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole vielä kuullut menestyneestä tradenomista. Nimike tuntuu kuitenkin olevan sen verran hieno, että useampi näistä "ammattilaisista" on saaneet paikan ohi toisten duunareiden. Tradenomi hoiva-alalle on parempi kuin lähihoitaja. Tredenomi nuorisotyöhön on parempi kuin nuoriso-ohjaaja jne..

Vierailija
17/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tradenomeja on koulutettu jo yli 20 vuotta. Eli eiköhän se ole tradenomi. Merkonomin papereilla ei pääse sihteeritasolta ylöspäin, tradenomi voi päästä ja ekonomi tuskin joutuu jämähtämään sihteeriköksi.

Merkonomi oli ennen yleinen tutkinto pankinjohtajalla siis silloin kun kaikkien pankkien konttorit olivat torin vieressä ja pankkeja oli useita.

Pienessäkin kirkonkylässä oli ennen monta pankkia ja nyt ei löydy edes pankkiautomaattia.

Merkonomi oli ennen opistotutkinto nyt joku amk tutkinto.

Vierailija
18/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkonomin papereilla ei pääse sihteeritasolta ylöspäin, tradenomi voi päästä ja ekonomi tuskin joutuu jämähtämään sihteeriköksi.

Hassua. Minä osallistun jatkuvasti merkonomina johtoryhmätyöskentelyyn ihan pörssiyhtiössä aivan muussa roolissa kuin sihteerinä. Samaten useammallakin Suomalaisella pörssiyhtiöllä on ollut toimitusjohtajina merkonomeja. Toisaalta tunnen ekonomeja jotka tekevät siistijän tai aulavartijan tehtäviä. Eli ei se tutkintotodistus TAKAA sitä että ei jämähtäisi, tai että se tutkintotodistus estäisi eteenpäin pääsemisen. Myönnän kyllä että helpommalla ylennykset olisivat tulleet jos se ekonomin tai DI:n paperit olisi ollut suoritettuna, mutta nuoruuden typeryyksistä joutuu vähän maksaa.

Vierailija
19/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi talouspäällikköä, jotka ovat tradenomeja. Itse olen samalla koulutuksella controller. Teen kyllä maisterivaiheen opinnot kun lapset vähän kasvavat.

Ei tuota koulutusta kauheasti tee mieli mainostaa kun sillä on niin huono maine. Opinnot olivat mielestäni kuitenkin hyvät ja työelämässä ratkaisee paljon oma ahkeruus. Taloushallinto kun on alana niin opiskelu ei lopu ikinä kun aina tulee muutoksia verotukseen ja muuhun.

Vierailija
20/30 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkomailla tehnyt useamman vuoden töitä markkinointipäällikkönä pörssiyrityksessä tradenomin papereilla. Vastasin työssä noin 2 miljoonan euron vuosittaisesta budjetista omalla osa-alueellani. Tosin en päässyt tehtävään tietenkään heti valmistumisen jälkeen, vaan aloitin toisessa saman alan yrityksessä vaatimattomimmissa tehtävissä. En tiedä miten kukakin määrittelee menestyneen, ihan mukavasti tienasin, mutta ei siinä nyt rikastumaan päässyt.