Onko sinulle tärkeämpää, että mies on älykäs vai kiltti?
Jos olisi mahdollista ottaa vain toinen näistä ominaisuuksista, niin kumman valitsisit ja miksi?
A) Vähemmän älykäs, mutta luonteeltaan kiltti mies, joka pitää sinua kuin kukkaa kämmenellä
vai
B) Älykäs, mutta suorasanainen mies, joka ei mielistele eikä peittele negatiivisia ajatuksiaan ja tuntemuksiaan
Kommentit (45)
No sanotaan, että kiltti, koska toisen huomioonottaminen ja kunnioittaminen on älykästä, jos haluaa toimivan parisuhteen.
Huonosti aseteltu kysymys. Olen tyytyväinen aikuinen ihminen, myös järjenjuoksultani.
Nuoret näköjään miettivät tällaista epävarmuudessaan.
Mieheni on näitä molempia, ja paljon muutakin :).
Mutta pitkä ja kivinen elämä piti viettää ennenkuin löysimme toisemme.
Nyt 16v aviossa.
Niin, kiltteys on monesti sitä, että ei osaa sanoa ei ja pyrkii miellytyämään epäitsekkäästi muita itsensä kustannuksella sekä nielelemään negatiiviset ajatuksensa. Älykkyys ei sulje pois muiden kohtelemista hyvin ja kunnioituksella. Ns. kiltti ei useinkaan mieti, ansaitseeko samaa vaikka aihetta olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies vetoaa aina. Tosin kiltin kanssa elo voi olla raskasta, jos hän vaatii itseltään niin paljon, että uupuu.
Itselläni on kokemusta kiltistä exästä. Eroprosessissa jäi aika vahvasti sellainen kuva, että hän olisi läpi suhteen ollut ilkeä jos olisi vain uskaltanut. Sen jälkeen olen kavahtanut ylenmääräistä kiltteyttä.
Huonosti aseteltu kysymys. Olen tyytyväinen aikuinen ihminen, myös järjenjuoksultani.
Nuoret näköjään miettivät tällaista epävarmuudessaan.
Mieheni on näitä molempia, ja paljon muutakin :).
Mutta pitkä ja kivinen elämä piti viettää ennenkuin löysimme toisemme.
Nyt 16v aviossa.