Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon hoitotyössä käytetään manuaalista RR mittausta?

Vierailija
20.01.2017 |

Kysymys otsikossa eli kuinka paljon lähihoitaja käyttää palvelutalossa tai kotihoidossa manuaalista verenpainemittaria? Uudella työpaikallani kuulemma mitataan vallan manuaalisesti. Vielä en ole joutunut sitä tekemään kun olen 2pv ollut työssä.

Olen sosiaalialan ammattikoulussa käynyt ja kerran kokeiltiin manuaalista mittaustapaa ja siittä ei kyllä tullut yhtään mitään. Tiedän että kaikki on vaikeata alussa ja tekemällä oppii mutta tuo on sellainen homma mikä ei vaan onnistu enkä kuuna päivänä kehtaisi alkaa asiakkaan edessä harjoittelemaan, sellaista räpellystä se koulussa oli. Koulussakin painotettiin että harjoitellaan vain hiukan koska manuaalista mittausta ei juuri missään käytetä juuri ikinä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kivikautinen työpaikka jos ei elektronista verenpainemittaria löydy. Ei sitä elohopeavehjettä käytetä enää missään ja harva hoitaja osaisi sillä luotettavasti mitatakaan.

Vierailija
2/6 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kyllä tk-lääkäri mitannut manuaalisella mittarilla, samoin sairaanhoitaja, ja keskussairaalan sisätautien päivystyksen lääkäri.

Kun verenpaine on tarpeeksi korkea, modernit mittarit näyttävät vain erroria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai käytetään jos potilaalla on esim flimmeri, tulos ei näy oikein digimittarilla. Jokaisen hoitajan pitää osata mitata verenpaine manuaalisesti.

Vierailija
4/6 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä olisi jollekin insinöörille hommaa kehittää digimittari mikä näyttää tuloksen oikein myös flimmeri ym tapauksissa ja helpottaa hoitajan työtä. Miksei mittaria voisi yhdistää myös tietokoneeseen ja saada paineet suoraan potilastietoihin. Ja muitakin esimerkkejä on. Ei ilmeisesti kiinnosta tarpeeksi ketään, kuka pystyisi niitä suunnittelemaan.

Vierailija
5/6 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä ole oleellista kuulla kun sykeäänet loppuu ? Mulla on ongelmaa kuulossa vaikka normaalin puheen kuulenkin niin esim.kuiskauksesta en saa selvää joten miten toi sitten onnistuisi?

Vierailija
6/6 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tk-vuodeosastolla töissä. Siellä kyllä mitataan manuaalimittarilla, jos digimittarilla ei onnistu tai on esim. tahdistinpotilas.

Harjoittele siellä työpaikallasi jonkun työntekijän kanssa sitä manuaalimittausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan